این مصاحبه ای رو که زیر می خونید ترجمه ی خلاصه ای از مصاحبه videogamer با david rutter از تهیه کنندگان fifa 10 نسخه ی ps3 و 360 هستش.
اعتراض شماره یک راجع به فیفا 09 چی بود؟
در ابتدا شیوه ی راه رفتن خرچنگی شکل بازیکنا بود که ما تو یه اپدیت بعدا حلش کردیم.اولش فکر نمی کردیم اونقدرا بد باشه ولی خوب سریعا درستش کردیم.بعدا هم اعتراض شماره یک ضربه های بلند بود که امسال کاملا درستش کردیم.ما موفق شدیم که سه یا چهار تا مشکل مربوط به اون رو حل کنیم.شما نباید قادر باشین که با اون توپ های خیلی بلند تو هوا بازی کنید مگه اینکه تو موقعیت مناسب و با یک بازیکن مناسب باشین.دوما لازم بود که مطمین شیم که اگه مثلا جان تری رفت برای یه کرنر اسین باید عقب می کشید و موقیتش رو پوشش می داد که البته اونا این کا رو تو فیفا 09 نمی کردند.و هنگامی که توپ از پوشش عبور می کرد شما کسی رو تو دفاع نداشتید.پس موقعیت دفاعی اولویت کار ماست.دست اخر هم دروازه بان لازم بود که جسارت بیشتری تو بیرون اومدن داشت که این رو هم حل کردیم.
شما توی نمایش بازیتون اشاره کردید که این چهارمین ساله که از این موتور برای تولید بازی استفاده کردین ....
منظور موتور گیم پلی بازی بوده نه موتور گرافیکی بازی
....که فیفا 09 رو به اوج رسوند .بازی که ما تو نقدمون اون رو بهترین فوتبالی که نا به حال درست شده معرفی کردیم.تا چه مدت زمانی این موتور قابلیت ادامه داره قبل از اینکه مجبور بشید دوباره از اول شروع کنید؟
ما راجع به اینکه چطور این بازی رو درست کنیم خیلی محتاط بودیم.ما کارکنان بسیار با استعدادی رو داریم که رو گیم پلی کار می کنن.ما از اینکه سال پیش نقدهای خیلی خوبی راجع به بازی گرفتیم خیلی خوشحال بودیم. کارمون رو هم خوب انجام داده بودیم و می دونستیم بازی خوبی میشه. اما ما به خاطر این تعریف ها از خود راضی نشدیم.من چند مدت پیش فیفا 09 رو تو پاریس بازی میکردم و به خودم می گفتم خدایا واقعا این ما بودیم که این بازی رو درست کردیم؟ من مطمینم که امسال هم من همین نظر رو راجع به فیفا 10 خواهم داشت. ما بزرگترین منتقد خودمون هستیم.این یه خورده ناراحت کننده است و به خاطر همین ما خیلی طعم موفقیت هامون رو نمی چشیم.ما همچنان ادامه خواهیم داد.من حدس می زنم که برای کنسولهای نسل بعد ما کارمون رو از اول شروع می کنیم .یه کار خیلی برزگتر با جزییات بیشتر.همیشه چیزهایی هست که ما می خواهیم درستش کنیم.من 13 ساله که تو این کار بودم.
ایا این تو رو اذیت می کنه؟
نه خیلی هم خوبه.من بهترین شغل رو تو دنیا دارم.
از اونجا که به نظر میرسه طول عمر این نسل کنسولها خیلی بیشتر از این باشه که پیش بینی میشد شما هم مدت زمان بیشتری برای بهبود این موتورتون دارین.
اره. سال پیش ما کاملا در برنامه نویسی بخش تله گذاری و همینطور بخش موقعیت ها بازنگری کردیم.امسال همین کار رو در بخش دریبلینگ انجام دادیم.اگه ببینیم که تو کاری که می خوایم انجام بدیم محدودیت داریم اونو کامل از اول شروع می کنیم.ولی قسمت بزرگی از بازی مربوط به ps3 360 مبنی بر کارهاییه که نزدیک به چهار سال پیش شروع کردیم.و داریم از کارهایی که قبلا کردیم سود می بریم به جای اینکه مجبور باشیم همه رو از اول شروع کنیم.
از لحاظ گرافیک ایا امکان این وجود داره که از اینی که هست رو سخت افزارهای موجود بهتر بشه؟
اره فکر کنم بشه. امسال ما کارهای خیلی زیادی راجع بهش کردیم.ما سیستم های جدید lighting و shaders رو داریم.و هر دوی اینا کاملا جدید طراحی شدن.تمامی انیمیشن های بازیکنا شامل قدم زدن اهسته دویدن سریع دویدن چه با توپ چه بی توپ همگی جدید هستن.ما نفس کشیدن بازیکنا تو سرما رو داریم که خیلی محشر به نظر میرسه.در مورد بارون و برف هم همینطور.ما تغییر وضعیت هوای دینامیک نداریم ولی اگه شما یه بازی تو هوای سرد انگلستان توی بخش manager mode داشته باشین ممکنه برف بیاد.تو مناطق مرطوب تر بارون میاد.استادیوم ها هم خیلی بهتر شدن.همه ی اینا تا به این نقطه رسیدن که شما از دیدن تمامی این پیشرفت ها شگفت زده خواهید شد.من به اون اسکرین شات هایی که از گیمپلی منتشر کردیم نگاه می کنم و به خودم میگم اینا واقعا اسکرین شات هستن؟!؟
ما از deptn of field هم در بعضی از شات ها استفاده کردیم .واقعا خوب به نظر میرسه
end of first part
خوب این قسمت اول ترجمه ی این مصاحبه بود فردا هم قسمت دومش رو براتون میزارم. قسمت دوم راجع به پیتر مور و مقایسه pes با فیفا و ... غیره هستش.فعلا تا بعد
http://www.videogamer.com/xbox360/fifa_10/preview-1845.html
اعتراض شماره یک راجع به فیفا 09 چی بود؟
در ابتدا شیوه ی راه رفتن خرچنگی شکل بازیکنا بود که ما تو یه اپدیت بعدا حلش کردیم.اولش فکر نمی کردیم اونقدرا بد باشه ولی خوب سریعا درستش کردیم.بعدا هم اعتراض شماره یک ضربه های بلند بود که امسال کاملا درستش کردیم.ما موفق شدیم که سه یا چهار تا مشکل مربوط به اون رو حل کنیم.شما نباید قادر باشین که با اون توپ های خیلی بلند تو هوا بازی کنید مگه اینکه تو موقعیت مناسب و با یک بازیکن مناسب باشین.دوما لازم بود که مطمین شیم که اگه مثلا جان تری رفت برای یه کرنر اسین باید عقب می کشید و موقیتش رو پوشش می داد که البته اونا این کا رو تو فیفا 09 نمی کردند.و هنگامی که توپ از پوشش عبور می کرد شما کسی رو تو دفاع نداشتید.پس موقعیت دفاعی اولویت کار ماست.دست اخر هم دروازه بان لازم بود که جسارت بیشتری تو بیرون اومدن داشت که این رو هم حل کردیم.
شما توی نمایش بازیتون اشاره کردید که این چهارمین ساله که از این موتور برای تولید بازی استفاده کردین ....
منظور موتور گیم پلی بازی بوده نه موتور گرافیکی بازی
....که فیفا 09 رو به اوج رسوند .بازی که ما تو نقدمون اون رو بهترین فوتبالی که نا به حال درست شده معرفی کردیم.تا چه مدت زمانی این موتور قابلیت ادامه داره قبل از اینکه مجبور بشید دوباره از اول شروع کنید؟
ما راجع به اینکه چطور این بازی رو درست کنیم خیلی محتاط بودیم.ما کارکنان بسیار با استعدادی رو داریم که رو گیم پلی کار می کنن.ما از اینکه سال پیش نقدهای خیلی خوبی راجع به بازی گرفتیم خیلی خوشحال بودیم. کارمون رو هم خوب انجام داده بودیم و می دونستیم بازی خوبی میشه. اما ما به خاطر این تعریف ها از خود راضی نشدیم.من چند مدت پیش فیفا 09 رو تو پاریس بازی میکردم و به خودم می گفتم خدایا واقعا این ما بودیم که این بازی رو درست کردیم؟ من مطمینم که امسال هم من همین نظر رو راجع به فیفا 10 خواهم داشت. ما بزرگترین منتقد خودمون هستیم.این یه خورده ناراحت کننده است و به خاطر همین ما خیلی طعم موفقیت هامون رو نمی چشیم.ما همچنان ادامه خواهیم داد.من حدس می زنم که برای کنسولهای نسل بعد ما کارمون رو از اول شروع می کنیم .یه کار خیلی برزگتر با جزییات بیشتر.همیشه چیزهایی هست که ما می خواهیم درستش کنیم.من 13 ساله که تو این کار بودم.
ایا این تو رو اذیت می کنه؟
نه خیلی هم خوبه.من بهترین شغل رو تو دنیا دارم.
از اونجا که به نظر میرسه طول عمر این نسل کنسولها خیلی بیشتر از این باشه که پیش بینی میشد شما هم مدت زمان بیشتری برای بهبود این موتورتون دارین.
اره. سال پیش ما کاملا در برنامه نویسی بخش تله گذاری و همینطور بخش موقعیت ها بازنگری کردیم.امسال همین کار رو در بخش دریبلینگ انجام دادیم.اگه ببینیم که تو کاری که می خوایم انجام بدیم محدودیت داریم اونو کامل از اول شروع می کنیم.ولی قسمت بزرگی از بازی مربوط به ps3 360 مبنی بر کارهاییه که نزدیک به چهار سال پیش شروع کردیم.و داریم از کارهایی که قبلا کردیم سود می بریم به جای اینکه مجبور باشیم همه رو از اول شروع کنیم.
از لحاظ گرافیک ایا امکان این وجود داره که از اینی که هست رو سخت افزارهای موجود بهتر بشه؟
اره فکر کنم بشه. امسال ما کارهای خیلی زیادی راجع بهش کردیم.ما سیستم های جدید lighting و shaders رو داریم.و هر دوی اینا کاملا جدید طراحی شدن.تمامی انیمیشن های بازیکنا شامل قدم زدن اهسته دویدن سریع دویدن چه با توپ چه بی توپ همگی جدید هستن.ما نفس کشیدن بازیکنا تو سرما رو داریم که خیلی محشر به نظر میرسه.در مورد بارون و برف هم همینطور.ما تغییر وضعیت هوای دینامیک نداریم ولی اگه شما یه بازی تو هوای سرد انگلستان توی بخش manager mode داشته باشین ممکنه برف بیاد.تو مناطق مرطوب تر بارون میاد.استادیوم ها هم خیلی بهتر شدن.همه ی اینا تا به این نقطه رسیدن که شما از دیدن تمامی این پیشرفت ها شگفت زده خواهید شد.من به اون اسکرین شات هایی که از گیمپلی منتشر کردیم نگاه می کنم و به خودم میگم اینا واقعا اسکرین شات هستن؟!؟
ما از deptn of field هم در بعضی از شات ها استفاده کردیم .واقعا خوب به نظر میرسه
end of first part
خوب این قسمت اول ترجمه ی این مصاحبه بود فردا هم قسمت دومش رو براتون میزارم. قسمت دوم راجع به پیتر مور و مقایسه pes با فیفا و ... غیره هستش.فعلا تا بعد
http://www.videogamer.com/xbox360/fifa_10/preview-1845.html