مصاحبه کامل Fumito Ueda پیرامون The Last Guardian

  • Thread starter Thread starter Dreamy
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Dreamy

کاربر سایت
عذرخواهی Ueda بابت تأخیرهای The Last Guardian

Fumito Ueda خالق دو عنوان Ico و Shadow of the Colossus در تازه ترین مصاحبه خود با مجله EDGE - شماره 261 - به علت تأخیرهای پی در پی پروژه بعدی خود، The Last Guardian عذر خواهی کرده است.

78484474475622509727.jpg


" بیشتر از هر چیزی من به طرز وحشتناکی متأسفم و معذرت میخوام بابت دلیل های مختلفی که باعث شد هوادارها برای مدت طولانی منتظر بمونن."

"اعضای اصلی از تیم Ico و Shadow of the Colossus به همون اندازه روی جزئیات ریزبین هستن که خود من هستم. من همیشه می خواستم که سریع یک کاری رو خلق کنم و می خواستم که سرعت تولیدات کارها رو افزایش بدم. در مورد The Last Guardian هم کار من به عنوان خالق اثر خیلی وقت پیش تموم شد منتها جزئیاتی مثل اینکه کِی و کجا و چطوری قراره کامل بشه خارج از کنترل منه."

Ueda در پاسخ به این سوال که چه چیزی باعث شد به عنوان کارمند آزاد تصمیم به فعالیت بگیرد، اینطور توضیح می دهد:

"توضیح دادنش سخته، اما به طور خلاصه دلیلش این بود که من در مورد خیلی از مسائل احساس بحران کردم - سخته که بگم دقیقاً چه چیزی بودن - ولی این کار در مسیر پیشرفت و رشد و زندگی حرفه ای ـم بود."

EDGE: الان روی چی کار می کنین؟

“در حال حاضر روی The Last Guardian کار می کنم و مابقی هم مخفیه، خارج از حوزه بازیهاست. فقط برای سرگرمی، من خیلی دوست دارم دستم رو تو هنر امتحان کنم."

آخرین اخبار رسمی در خصوص TLG از طرف Shuhei Yoshida خبر از این می دهد که تیم کوچک تری مشغول Re-engineering بازی بوده و منتظر زمانی مناسب برای معرفی دوباره آن هستند.
 
آخرین ویرایش:
Ueda کلاً قراردادش همون موقع هم یک ساله بوده ظاهراً و حتی قبل اینکه خبر رفتنش رو هم اعلام کنه داشت به صورت آزاد کار می کرد اونجا! خودش هم همیشه میگه که حساسیتّی نباید بقیه روی این قضیه داشته باشن چون هنوزم مثل قبل بلند میشه میره دفترش تو Shinagawa ـه توکیو و رو TLG نظارت می کنه و فرقی با سالهای قبل این قضیه جدایی ـش نکرده شرایط.
در مقام خالق و نویسنده TLG کارش تموم شده و وظیفه ای به دوشش نیست ولی بلاخره واسه نظارت رو بخشهای دیگه ی پروژه و جمع و جور کردن کار معلومه که سر می زنه.:d

وحید جان این بازی خیلی وقت پیش باید تمام میشده وضع به حالتی بوده متور بازی دوباره طراحی کردن اصلا مشخص نیست اینها دارن چیکار میکنن هیچ جوری از این پروژه مدیریت درست دیده نمیشه دایرکتور بازیه یودا بازی از سال 2007 داره ساخته میشه سال 2009 معرفی شده که سال بعدش عرضه بشه الان سال 2013 هستیم که یکی دو ماه دیگه 2014 ه دیگه وضع بازی با مدیریت یودا بدتر از اون چیزیه که فکر میکنی اگه هر شرکت دیگه ای بود تا الان team ico رو تا الان منحل کرده بود اینها از زمان PS2 تا الان هیچ پروژه جدیدی عرضه نکردن فقط سال 2011 یه نسخه HD بازی های ICO و SOTC عرضه کردن همین .

یعنی به زمانی که منتظر پروژه بعدی این شرکت بودم از زمان PS2 فکر میکنم میگم 8 سال پیر شدم .:|
 
" بیشتر از هر چیزی من به طرز وحشتناکی متأسفم و معذرت میخوام بابت دلیل های مختلفی که باعث شد هوادارها برای مدت طولانی منتظر بمونن."


برداشت من از این حرف اینه که اماده رونمایی مجدد بازی باشین و دیگه تاخیر هم نخواهد خورد
 
به به به به=((
اولا ممنون بابت خبر من خودم شخصا خیلی دوست داشتم خبرهایی رو در مورد این بازی به بچه های بازی سنتر بدم(بس که به این بازی علاقه دارم...)
ولی دیدم این دوست خوبمون این خبر رو گذاشته و خیلی خیلی ازش ممنونم
بعدشم مطمئن باشین این عنوان قطعا برای ps3 خواهد آمد...
 
O3A5338a.jpg
درود
اول از همه این رو بگم که میدونم شماها هم مثل بنده چقدر از دست سونی ( تیم آیکو و آقای ادا و سونی و ...) بابت این بازی شاهکار عصبانی هستید ولی همونطور که گفتم هنوز هم امیدی هست. آخرین نگهبان خواهد آمد...
Fumito Ueda خالق دو عنوان Ico و Shadow of the Colossus در تازه ترین مصاحبه خود با مجله EDGE - شماره 261 به علت تأخیرهای پی در پی پروژه بعدی خود، The Last Guardian عذر خواهی کرده است.
the-last-guardian-610x343.jpg
در طی این 8 سال و بی صبری طرفداران شما به عنوان خالق این اثر چگونه میتوانید این دلخوری(...) را جبران کنید؟
خب با کنار گذاشتن خروجی کوتاه ـی که در این مدت داشتیم، من شخصا به صورت وحشتناکی از طرفداران عذرخواهی میکنم،به خاطر دلیل های مختلفی که این بازی به این روز افتاد، اما من هوای طرفداران رو خواهم داشت.
چطوری شما چرخه کاری و انگیزه تیم ساخت بازی رو به مدت 5 سال یا بیشتر کنترل کردین؟
باید بگم که در کل انگیزه اصلی ما و تیم ـمون کلا ساخت یک عنوان عالی است،سرگرمی های مختلف یا الکل(مصرف ...) موقتا شما رو میتونه شما رو سرحال بیاره، ولی در شما انگیزه و خلاقیت ایجاد نمیکنه.
ضمنا این رو هم بگم که تیم طراحی که با من در ساخت آیکو و سایه های کلوسوس همکاری میکرد ، اونها هم به اندازه من در ساخت این بازی دلشوره دارن و میخوان که سنگ تموم بزارن، من همیشه میخواستم کاری رو که در حین اینکه زود میسازم همراه با کیفیت عالی و خارق العاده باشه، ولی متاسفانه در مورد آخرین نگهبان باید بگم که من به عنوان خالق و طراح بازی کارم خیلی وقت هست که تموم شده، ولی خب به دلایلی تا به امروز نشد، من در کامل کردن پروژه توسط تیم حضور و اون رو زیرنظر خواهم داشت.ولی اینکه روند کار چطور و چگونه میخواد پیش بره، اون دیگه از کنترل من خارج هستش.
چرا میخواهید به صورت جداگانه و تک نفره کار کنید؟
توضیح دادنش سخته، اما به طور خلاصه دلیلش این بود که من در مورد خیلی از مسائل احساس بحران کردم - سخته که بگم دقیقاً چه چیزی بودن - ولی این کار در مسیر پیشرفت و رشد و زندگی حرفه ای ـم بود.
چرا میخواهید استودیویی را که برای مدت طولانی با آن زندگی و کار کردید را ترک کنید؟(شخصا من واقعا ناراحتم:((...)
وقتی من به سونی ملحق شدم جزو کارمندان قراردادی و یکساله بودم، پس فکر کنم که همچین فرق زیادی تا حالا در این مورد صورت نگرفته، به تازگی من هم در دفتر داخل خونه ام کار میکنم و هم در دفترم در Shinagawa در توکیو.
عکس العمل سونی چی بود؟
واقعا آسون نبودش،حتی نمیتونم وارد جزئیاتش بشم ، بزارین وقتی آخرین نگهبان به بازار عرضه شد در مورد این قضیه بحث کنیم.
در حال حاضر مشغول به چه کاری هستید؟
در حال حاضر روی The Last Guardian کار می کنم و مابقی هم مخفیه، خارج از حوزه بازیهاست. فقط برای سرگرمی، من خیلی دوست دارم دستم رو تو هنر امتحان کنم.
source
 
آخرین ویرایش:
هیییی ... چقدر من منتظر این بازی بودم البته هنوزم هستم و از شور و اشتیاقم واسه این بازی کاسته نشده . چرا میگم بودم چون این بازی جاش توی نسل فعلی یا بهتره بگم قبلی دیگه ، خالیه ، خالی :( این بازی میتونست روی PS3 حرفای زیادی داشته باشه و با اون Process ای که از CBE مورد استفاده قرار گرفته بود بیشک یکی از بینظیرترین جلوهای بصیری و گرافیکی رو واسه Ps3 میتونس به همراه بیاره و هر کسی که با ICO $ SOC حال کرده باشه با این عنوان دو چندان برابر میتونست حال کنه البته روی PS3 ... ولی خوب نکته مثبت قضیه اینه که این بازی سال دیگه احتمالا توی E3 یا Playstation meeting در کنار Uncharted واسه Ps4 دوباره رونمایی میشه . ممکنه Cross platform باشه که بعید میدونم دیگه من که نباشه بهتره و قطعا با زیبایی بیشتری برای Ps4 منتشر میشه هر چند روی Ps3 کمبودی نداشت ولی خوب نشد دیگه ... و نکته منفی اینه که امیدوارم به بازی و روند اصلی بازی لطمعه ای وارد نشده باشه اگه بهتر بشه که جه بهتر و اینکه من از این تاخیر و در خلاء بودن این بازی انصافا اعصبانی شدم ، هر چند بازیهای انحصاری زیاد بودن و جای خالی اینو پر میکردن ولی این بازی جایگاه خودشو داره و نمیشه چشم پوشی کرد ... و در آخر این بازی هنوز توی آمازون Pre-order داره و Pre-order های قبلی هنوز جای خودشون هستن نه همشون ولی مقدار واقعا زیاده ... یکی نیست بگه آخه Ueda نون کم بود آبت کم بود دیگه ترقیت و مشکلت با سونی دیگه چی بود:d با اینحال دوسش دارم هنوز و امیدوارم با بازی جدیدش جبران کنه البته بعد از این ;)
 
خب پس باید منتظرش باشیم روی PS4 نه PS3 یا شایدم دو نسخه داشته باشه که بعید میدونم.از نویسنده عزیز هم بابت خبر ممنون فقط ای کاش بین سطرا یه فاصله ای مینداخت تا راحتتر خونده بشه
 
آخرین ویرایش:
وحید جان این بازی خیلی وقت پیش باید تمام میشده وضع به حالتی بوده متور بازی دوباره طراحی کردن اصلا مشخص نیست اینها دارن چیکار میکنن هیچ جوری از این پروژه مدیریت درست دیده نمیشه دایرکتور بازیه یودا بازی از سال 2007 داره ساخته میشه سال 2009 معرفی شده که سال بعدش عرضه بشه الان سال 2013 هستیم که یکی دو ماه دیگه 2014 ه دیگه وضع بازی با مدیریت یودا بدتر از اون چیزیه که فکر میکنی اگه هر شرکت دیگه ای بود تا الان team ico رو تا الان منحل کرده بود
یعنی به زمانی که منتظر پروژه بعدی این شرکت بودم از زمان PS2 فکر میکنم میگم 8 سال پیر شدم .:|

Ico و SotC هم 3-4 سال پروسه ساختشون طول کشیده بود و کلاً Team Ico کاراش طولانی میشه چون تعدادشون کمه، فکر کنم روی SotC با 20-25 نفر کار کردن و TLG هم تا 4-5 سالش طبیعی بود که البته الآن دیگه طبیعی نیست.:d

راستش ما که اونجا نیستیم و نمی دونیم جریان چیه، شاید از نظر فنی کم آوردن یا PS3 رو مناسب نمی دیدن از اول و شاید اونزمان که TLG رو معرفی کردن واقعاً هنوز پروژشون به مرحله ای نرسیده بوده که بتونن واسش Deadline مشخص کنن و به اصرار سونی بوده همون تریلر هم و همینم باعث شده هی تأخیر بزننش. کلاً چیزی که ضایست اینه که Ueda و اون Kaido و بقیه مهره های اصلی Team Ico مریض نیستن و بیکارم نیستن فکرشون رو 6-7 سال درگیر یه پروژه نگه دارن حتماً دلیل داشتن اونام واسه خودشون.

حالا مقصر چه خودشون باشن چه سونی باشه چه ضعف مدیریتی جفتشون باشه، مهم اینه که قطعاً به زودی می بینیمش بقیش دیگه شده و کاریش نمیشه کرد:d البته سونی هم انصافاً پابلیشر انعطاف پذیر و صبوری بود تو این مدت تا جایی که Team Ico به غیر از همین سونی با ناشر دیگه ای نمی تونن کنار بیان
 
EDGE مابقی این مصاحبه ای که انجام دادن رو گذاشت و چیز خاصی هم نداره الا اینکه Ueda گفته به ساخت یه بازی با محوریت زامبی ها علاقه منده. قبلاً هم چند جا گفته بود به ساختن یک بازی اول شخص علاقه منده و همینطور یکی از فن های Half Life 2 ـه که کنار گذاشتن اینها نتیجش میشه اینکه احتمالاً بعد تموم کردن TLG چند سالی میره تو سایه و خبری ازش نیست و به موقع با چیزی شبیه تم HL2 برمی گرده، البته اگه نره سمت گوشی و تبلت و اینچیزا.:d
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or