ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
اخبار بازیها
مصاحبه جدید شان لیدن دربارهی آیندهی پلیاستیشن و صنعت بازیهای ویدیویی
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote=".Amirone" data-source="post: 4556133" data-attributes="member: 40193"><p>خسته نباشی خیلی لذت بردم .</p><p></p><p>قسمتهای مهم :</p><p></p><p><span style="color: #4da6ff">گیم اینفورمر </span>» بازیها در حال تغییر و دگرگونی هستند. شما کار شگفتانگیز نوآورانه و تازهای انجام دادید. زمانی وجود داشت که مردم میگفتند که بازیهای تک نفره در حال مرگ هستند و شما در آن موقع گفتید: «این بامزهست …»</p><p></p><p>شاون لیدن : زدی به هدف. </p><p></p><p>گیم اینفورمر: آیا شما به آثار مولتیپلیر و همینطور بازیهای سرویسمحور توجهای میکنید — چیزهایی که در گذشته به سراغش نرفتهاید— آیا به نظرتان نیاز هست که ساخت این نوع عناوین را در استودیوهای جهانی سونی (Worldwide Studios) در دستور کار قرار دهید؟</p><p>فکر میکنم که ما باید هر دو را خلق کنیم. این شانهخالی کردن از وعده نیست. گمان میکنم که ما بهترین سطح در بازیهای بلند داستانمحور را تعیین کردهایم. ما بعضی از بهترین قصهگویان صنعت را داریم که در استودیوهای جهانی سونی مشغول پروژههای خود هستند؛ استودیوهایی نظیر ساکرپانچ یا استودیو Bend که بهزودی Days Gone را منتشر میکند و البته ناتی داگ و استودیو سانتامونیکا. من فکر میکنم این قدرت و ویژگی فوقالعاده ما است. خیلی خوشحال بودم که سه تا از پنج نامزد بهترین بازیهای سال، از ساختههای استودیوهای جهانی سونی بودند .</p><p></p><p><span style="color: #4da6ff">گیم </span>» وقتی من ماجراجویی خودم را در صنعت بازیهای ویدیویی شروع کردم، حتی اگر بخواهیم فقط بحث را محدود به PlayStation کنیم، خود شامل تجربههای زیادی میشد، خب؛ اما آن زمان بازیهای ویدیویی یک فعالیت اصلی و مهم نبود. چیزی بود که برای فرزندان کوچک خود یا نوجوانان مهیا میکردید؛ اما مطمئناً نه برای دورانی بود که به دانشگاه میرفتید. “رفیق؛ تو یه دستگاه ضبط داری، چرا دنبال یک کنسول بازی هستی؟” مردم غالباً از بازیها دوری میکردند. این قضیه در زمان ما و در این فضا بسیار تغییر کرده است. شما میشنوید که خبرگزاریهای اصلی در مورد موسیقی، فیلمها و بازیها صحبت میکنند. صنعت بازیهای ویدیویی از یک موضوع فرعی در سرگرمی، به یکی از سه موضوع اصلی تبدیل شده است</p><p></p><p></p><p><span style="color: #4da6ff">عناوین </span>» برای دانستن انتخاب ساخت بازیهایی که بهشدت بر روی داستان و روایت تکیه میکنند و خلق دنیاهایی که بازیکن در آن خودش را در داستان شخص یا فرهنگ یا محیط دیگری غرق میکند؟ ما بسیار به این بازیها افتخار میکنیم و به خلق فرنچایزهایمان بر این پایه و اساس ادامه میدهیم . در رابطه با بازیهای سرویس محور و ورزشهای الکترونیک (esport) یا هر چیز دیگر – اگر ما بتوانیم چیز جالب و معنیداری در این رابطه بسازیم، ما آن را انجام خواهیم داد. اگر قرار باشد با تیم دیگری شریک شویم که ظرفیت تحویل دادن چنین کاری را داشته باشد، دوباره میگویم، <strong>یک چیز جالب و معنیدار</strong>، ما این کار را انجام خواهیم داد. اینگونه نیست که علاقهمند به این حوزهها نباشیم</p><p></p><p><span style="color: #4da6ff">E3 </span>» صادقانه میگویم، امسال، یعنی 2019، ما داستان و برنامه جدیدی نداشتیم که برای شما تعریف کنیم. و وقتی که سونی برنامهای را مهیا میکند تا همه بیایند و آن را مشاهده کنند، طرفداران انتظار دارند چیزی کاملاً جدید و شگفتانگیز ببینند. ما به برنامههای خود نگاه کردیم و دیدیم که احتمالاً فقط میتوانیم اطلاعات بیشتر و زیادی از چیزهای که اکنون معرفی شدهاند و درباره آنها میدانید، به شما بدهیم. این چگونه میتوانست مفید باشد؟ به جای اینکه انتظارات طرفداران را بالا ببریم تا اینگونه فکر کنند که «اوه، سونی قرار است چه چیزی در E3 بگوید؟» ما تصمیم گرفتیم که عقب بنشینیم و در مراسم شرکت نکنیم. اگر منصفانه نگاه کنیم؛ ما اولین شرکتی نیستیم که چنین کاری را انجام میدهد. در گذشته EA و Activision چنین کاری انجام دادهاند و دورانی مایکروسافت هم برنامهاش را کاهش داده بود</p><p></p><p></p><p><span style="color: #4da6ff">رشد صنعت</span> » واقعیت امر این است که اوضاع نسبت به چیزی که در گذشته جریان داشت، تغییر کرده، در گذشته وقتی ما میخواستیم فردی را در صنعت بازیهای ویدیویی استخدام کنیم، همه از شرکتهای دیگر مرتبط با بازیها بودند؛ اما امروز اوضاع به گونهی دیگری است و ممکن است مثلاً در شغلهای اجرایی افرادی خارج از صنعت جذب کار شوند. این موضوع به خاطر این است که بازیها به یک صنعت واقعی و شایسته تبدیل شدهاند.</p><p></p><p></p><p></p><p><span style="color: #4da6ff">کراس پلی</span> » ما دوست داریم تا جایی که ممکن است کامیونیتی آنلاین خود را مدیریت کنیم. اگر اجازه دهیم همزمان همه وارد این جامعه شوند، چگونه میتوانیم از همان کیفیت تجربه اطمینان حاصل کنیم. و دوباره میگویم، جامعه PlayStation بسیار بزرگ است و اینگونه نیست که شما نتوانید لابیهای بازی را پر کنید. </p><p>ما این تصمیم را بسیار زودتر از آنچه که شما در اینترنت میخوانید یا مردم دربارهاش صحبت میکنند، گرفته بودیم. من این جمله را چندین بار گفتهام. این قضیه مثل زدن یک کلید نیست. اما در فضای اینترنت مردم میگویند که: «البته که اینگونه است.» نه؛ قطعاً اینطور نیست. وقتی ما این قابلیت را فعال میکنیم، میخواهیم مطمئن شویم که تمامی پیامدهای مختلف cross-play،cross-purchase و cross-progress را بررسی کنیم. اینها جنبههای مهم اما مخفی کراس پلی هستند و البته تصمیماتی برای مهیا کردن این قسمتهای مختلف باید تدارک ببینید که اگر این تصمیمها را سریع یا عجولانه بگیرید یا تصمیم اشتباهی بگیرید، میتوانید خود را بهسرعت در گوشهی رینگ ببینید. این اشتباهات، شما را از آوردن بازیکنان به محیطی امن و مطمئن بازمیدارد.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE=".Amirone, post: 4556133, member: 40193"] خسته نباشی خیلی لذت بردم . قسمتهای مهم : [COLOR=#4da6ff]گیم اینفورمر [/COLOR]» بازیها در حال تغییر و دگرگونی هستند. شما کار شگفتانگیز نوآورانه و تازهای انجام دادید. زمانی وجود داشت که مردم میگفتند که بازیهای تک نفره در حال مرگ هستند و شما در آن موقع گفتید: «این بامزهست …» شاون لیدن : زدی به هدف. گیم اینفورمر: آیا شما به آثار مولتیپلیر و همینطور بازیهای سرویسمحور توجهای میکنید — چیزهایی که در گذشته به سراغش نرفتهاید— آیا به نظرتان نیاز هست که ساخت این نوع عناوین را در استودیوهای جهانی سونی (Worldwide Studios) در دستور کار قرار دهید؟ فکر میکنم که ما باید هر دو را خلق کنیم. این شانهخالی کردن از وعده نیست. گمان میکنم که ما بهترین سطح در بازیهای بلند داستانمحور را تعیین کردهایم. ما بعضی از بهترین قصهگویان صنعت را داریم که در استودیوهای جهانی سونی مشغول پروژههای خود هستند؛ استودیوهایی نظیر ساکرپانچ یا استودیو Bend که بهزودی Days Gone را منتشر میکند و البته ناتی داگ و استودیو سانتامونیکا. من فکر میکنم این قدرت و ویژگی فوقالعاده ما است. خیلی خوشحال بودم که سه تا از پنج نامزد بهترین بازیهای سال، از ساختههای استودیوهای جهانی سونی بودند . [COLOR=#4da6ff]گیم [/COLOR]» وقتی من ماجراجویی خودم را در صنعت بازیهای ویدیویی شروع کردم، حتی اگر بخواهیم فقط بحث را محدود به PlayStation کنیم، خود شامل تجربههای زیادی میشد، خب؛ اما آن زمان بازیهای ویدیویی یک فعالیت اصلی و مهم نبود. چیزی بود که برای فرزندان کوچک خود یا نوجوانان مهیا میکردید؛ اما مطمئناً نه برای دورانی بود که به دانشگاه میرفتید. “رفیق؛ تو یه دستگاه ضبط داری، چرا دنبال یک کنسول بازی هستی؟” مردم غالباً از بازیها دوری میکردند. این قضیه در زمان ما و در این فضا بسیار تغییر کرده است. شما میشنوید که خبرگزاریهای اصلی در مورد موسیقی، فیلمها و بازیها صحبت میکنند. صنعت بازیهای ویدیویی از یک موضوع فرعی در سرگرمی، به یکی از سه موضوع اصلی تبدیل شده است [COLOR=#4da6ff]عناوین [/COLOR]» برای دانستن انتخاب ساخت بازیهایی که بهشدت بر روی داستان و روایت تکیه میکنند و خلق دنیاهایی که بازیکن در آن خودش را در داستان شخص یا فرهنگ یا محیط دیگری غرق میکند؟ ما بسیار به این بازیها افتخار میکنیم و به خلق فرنچایزهایمان بر این پایه و اساس ادامه میدهیم . در رابطه با بازیهای سرویس محور و ورزشهای الکترونیک (esport) یا هر چیز دیگر – اگر ما بتوانیم چیز جالب و معنیداری در این رابطه بسازیم، ما آن را انجام خواهیم داد. اگر قرار باشد با تیم دیگری شریک شویم که ظرفیت تحویل دادن چنین کاری را داشته باشد، دوباره میگویم، [B]یک چیز جالب و معنیدار[/B]، ما این کار را انجام خواهیم داد. اینگونه نیست که علاقهمند به این حوزهها نباشیم [COLOR=#4da6ff]E3 [/COLOR]» صادقانه میگویم، امسال، یعنی 2019، ما داستان و برنامه جدیدی نداشتیم که برای شما تعریف کنیم. و وقتی که سونی برنامهای را مهیا میکند تا همه بیایند و آن را مشاهده کنند، طرفداران انتظار دارند چیزی کاملاً جدید و شگفتانگیز ببینند. ما به برنامههای خود نگاه کردیم و دیدیم که احتمالاً فقط میتوانیم اطلاعات بیشتر و زیادی از چیزهای که اکنون معرفی شدهاند و درباره آنها میدانید، به شما بدهیم. این چگونه میتوانست مفید باشد؟ به جای اینکه انتظارات طرفداران را بالا ببریم تا اینگونه فکر کنند که «اوه، سونی قرار است چه چیزی در E3 بگوید؟» ما تصمیم گرفتیم که عقب بنشینیم و در مراسم شرکت نکنیم. اگر منصفانه نگاه کنیم؛ ما اولین شرکتی نیستیم که چنین کاری را انجام میدهد. در گذشته EA و Activision چنین کاری انجام دادهاند و دورانی مایکروسافت هم برنامهاش را کاهش داده بود [COLOR=#4da6ff]رشد صنعت[/COLOR] » واقعیت امر این است که اوضاع نسبت به چیزی که در گذشته جریان داشت، تغییر کرده، در گذشته وقتی ما میخواستیم فردی را در صنعت بازیهای ویدیویی استخدام کنیم، همه از شرکتهای دیگر مرتبط با بازیها بودند؛ اما امروز اوضاع به گونهی دیگری است و ممکن است مثلاً در شغلهای اجرایی افرادی خارج از صنعت جذب کار شوند. این موضوع به خاطر این است که بازیها به یک صنعت واقعی و شایسته تبدیل شدهاند. [COLOR=#4da6ff]کراس پلی[/COLOR] » ما دوست داریم تا جایی که ممکن است کامیونیتی آنلاین خود را مدیریت کنیم. اگر اجازه دهیم همزمان همه وارد این جامعه شوند، چگونه میتوانیم از همان کیفیت تجربه اطمینان حاصل کنیم. و دوباره میگویم، جامعه PlayStation بسیار بزرگ است و اینگونه نیست که شما نتوانید لابیهای بازی را پر کنید. ما این تصمیم را بسیار زودتر از آنچه که شما در اینترنت میخوانید یا مردم دربارهاش صحبت میکنند، گرفته بودیم. من این جمله را چندین بار گفتهام. این قضیه مثل زدن یک کلید نیست. اما در فضای اینترنت مردم میگویند که: «البته که اینگونه است.» نه؛ قطعاً اینطور نیست. وقتی ما این قابلیت را فعال میکنیم، میخواهیم مطمئن شویم که تمامی پیامدهای مختلف cross-play،cross-purchase و cross-progress را بررسی کنیم. اینها جنبههای مهم اما مخفی کراس پلی هستند و البته تصمیماتی برای مهیا کردن این قسمتهای مختلف باید تدارک ببینید که اگر این تصمیمها را سریع یا عجولانه بگیرید یا تصمیم اشتباهی بگیرید، میتوانید خود را بهسرعت در گوشهی رینگ ببینید. این اشتباهات، شما را از آوردن بازیکنان به محیطی امن و مطمئن بازمیدارد. [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
اخبار بازیها
مصاحبه جدید شان لیدن دربارهی آیندهی پلیاستیشن و صنعت بازیهای ویدیویی
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft