مصاحبه جدید شان لیدن درباره‌ی آینده‌ی پلی‌استیشن و صنعت بازی‌های ویدیویی

Timey Wimey

عضو تحریریه
Aug 15, 2014
260
نام
محمد زمانی

این نسل از کنسول‌های خانگی با اتفاقات مختلف و مهمی همراه بوده است؛ از موفقیت‌های شرکت نینتندو با کنسول سوییچ گرفته تا ظهور بازی‌های بتل رویال و چنین اتفاقات مشابه‌ای. اما شرکت سونی این روزها در نسل هشتم کنسول‌های خانگی، یکی از بهترین دوران خودش را سپری می‌کند. موفقیتی سونی با ساخت کنسولی قدرتمند و خوش‌ساخت و همینطور توجه به خلق بازی‌های منحصر به فرد در زمینه‌های مختلف به‌خصوص آثار تک‌نفره داستانی، حاصل شده است. به همین خاطر است که کنسول ‌«پلی‌استیشن 4» در حال حاضر پرفروش‌ترین کنسول نسل بوده است.

به همین خاطر، تصمیم گرفتیم تا جدید‌ترین مصاحبه‌ی «شان لیدن»، رییس استودیو‌های جهانی سونی، با وب‌‌سایت «گیم‌اینفورمر» را به صورت کامل ترجمه کنیم تا از چشم‌انداز او و سونی برای آینده‌ی بازی‌های این شرکت آگاه شویم.

شان لیدن سال‌های زیادی در این صنعت و بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی فعالیت کرده است. همین موضوع، باعث شده تا دانش و تجربه‌ی قابل‌توجه‌ای در حوزه‌ی کاری خود درک کند. در این مصاحبه، نه‌تنها به فعالیت‌های مختلف شرکت سونی در زمینه‌هایی مثل بازی‌های آنلاین، کراس-پلی و همینطور واقعیت مجازی صحبت شده، بلکه در مورد دلایل عدم حضور سونی در E3 امسال و همینطور آینده‌ی صنعت بحث شده است. در ادامه با این مصاحبه‌ی جذاب و سایت بازی‌سنتر همراه باشید.
متن کامل این مصاحبه را می‌توانید از لینک زیر مطالعه کنید.

 

Timey Wimey

عضو تحریریه
Aug 15, 2014
260
نام
محمد زمانی
  • Like
Reactions: vaan 2 and benjohn

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر سایت
Oct 1, 2009
7,481
عذر می‌خوام بابت لینک، مشکلی پیش اومده بود. اصلاح شد.
خسته نباشی خیلی لذت بردم .

قسمتهای مهم :

گیم اینفورمر » بازی‌ها در حال تغییر و دگرگونی هستند. شما کار شگفت‌انگیز نوآورانه و تازه‌ای انجام دادید. زمانی وجود داشت که مردم می‌گفتند که بازی‌های تک ‌نفره در حال مرگ هستند و شما در آن موقع گفتید: «این بامزه‌ست …»

شاون لیدن : زدی به هدف.

گیم اینفورمر: آیا شما به آثار مولتی‌پلیر و همینطور بازی‌های سرویس‌محور توجه‌ای میکنید — چیزهایی که در گذشته به سراغش نرفته‌اید— آیا به نظرتان نیاز هست که ساخت این نوع عناوین را در استودیوهای جهانی سونی (Worldwide Studios) در دستور کار قرار دهید؟
فکر می‌کنم که ما باید هر دو را خلق کنیم. این شانه‌خالی کردن از وعده نیست. گمان می‌کنم که ما بهترین سطح در بازی‌های بلند داستان‌محور را تعیین کرده‌ایم. ما بعضی از بهترین قصه‌گویان صنعت را داریم که در استودیوهای جهانی سونی مشغول پروژه‌های خود هستند؛ استودیوهایی نظیر ساکرپانچ یا استودیو Bend که به‌زودی Days Gone را منتشر می‌کند و البته ناتی داگ و استودیو سانتامونیکا. من فکر می‌کنم این قدرت و ویژگی فوق‌العاده‌ ما است. خیلی خوشحال بودم که سه تا از پنج نامزد بهترین بازی‌های سال، از ساخته‌های استودیوهای جهانی سونی بودند .

گیم » وقتی من ماجراجویی خودم را در صنعت بازی‌های ویدیویی شروع کردم، حتی اگر بخواهیم فقط بحث را محدود به PlayStation‌ کنیم، خود شامل تجربه‌های زیادی می‌شد، خب؛ اما آن زمان بازی‌های ویدیویی یک فعالیت اصلی و مهم نبود. چیزی بود که برای فرزندان کوچک خود یا نوجوانان مهیا می‌کردید؛ اما مطمئناً نه برای دورانی بود که به دانشگاه می‌رفتید. “رفیق؛ تو یه دستگاه ضبط داری، چرا دنبال یک کنسول بازی هستی؟” مردم غالباً از بازی‌ها دوری می‌کردند. این قضیه در زمان ما و در این فضا بسیار تغییر کرده است. شما می‌شنوید که خبرگزاری‌های اصلی در مورد موسیقی، فیلم‌ها و بازی‌ها صحبت می‌کنند. صنعت بازی‌های ویدیویی از یک موضوع فرعی در سرگرمی، به یکی از سه موضوع اصلی تبدیل شده است


عناوین » برای دانستن انتخاب ساخت بازی‌هایی که به‌شدت بر روی داستان و روایت تکیه‌ می‌کنند‌ و خلق دنیاهایی که بازیکن در آن خودش را در داستان شخص یا فرهنگ یا محیط دیگری غرق می‌کند؟ ما بسیار به این‌ بازی‌ها افتخار می‌کنیم و به خلق فرنچایزهایمان بر این پایه و اساس ادامه می‌دهیم . در رابطه با بازی‌های سرویس محور و ورزش‌های الکترونیک (esport) یا هر چیز دیگر – اگر ما بتوانیم چیز جالب و معنی‌داری در این رابطه بسازیم، ما آن را انجام خواهیم داد. اگر قرار باشد با تیم دیگری شریک شویم که ظرفیت تحویل دادن چنین کاری را داشته باشد، دوباره می‌گویم، یک چیز جالب و معنی‌دار، ما این کار را انجام خواهیم داد. اینگونه نیست که علاقه‌مند به این حوزه‌ها نباشیم

E3 » صادقانه می‌گویم، امسال، یعنی 2019، ما داستان و برنامه جدیدی نداشتیم که برای شما تعریف کنیم. و وقتی که سونی برنامه‌ای را مهیا می‌کند تا همه بیایند و آن را مشاهده کنند، طرفداران انتظار دارند چیزی کاملاً جدید و شگفت‌انگیز ببینند. ما به برنامه‌های خود نگاه کردیم و دیدیم که احتمالاً فقط می‌توانیم اطلاعات بیش‌تر و زیادی از چیزهای که اکنون معرفی شده‌اند و درباره آن‌ها می‌دانید، به شما بدهیم. این چگونه می‌توانست مفید باشد؟ به جای اینکه انتظارات طرفداران را بالا ببریم تا اینگونه فکر کنند که «اوه، سونی قرار است چه چیزی در E3 بگوید؟» ما تصمیم گرفتیم که عقب بنشینیم و در مراسم شرکت نکنیم. اگر منصفانه نگاه کنیم؛ ما اولین شرکتی نیستیم که چنین کاری را انجام می‌دهد. در گذشته EA و Activision چنین کاری انجام داده‌اند و دورانی مایکروسافت هم برنامه‌اش را کاهش داده بود


رشد صنعت » واقعیت امر این است که اوضاع نسبت به چیزی که در گذشته جریان داشت، تغییر کرده، در گذشته وقتی ما می‌خواستیم فردی را در صنعت بازی‌های ویدیویی استخدام کنیم، همه از شرکت‌های دیگر مرتبط با بازی‌ها بودند؛ اما امروز اوضاع به گونه‌ی دیگری است و ممکن است مثلاً در شغل‌های اجرایی افرادی خارج از صنعت جذب کار شوند. این موضوع به خاطر این است که بازی‌ها به یک صنعت واقعی و شایسته تبدیل شده‌اند.



کراس پلی » ما دوست داریم تا جایی که ممکن است کامیونیتی آنلاین خود را مدیریت کنیم. اگر اجازه دهیم همزمان همه وارد این جامعه شوند، چگونه می‌توانیم از همان کیفیت تجربه اطمینان حاصل کنیم. و دوباره می‌گویم، جامعه PlayStation بسیار بزرگ است و اینگونه نیست که شما نتوانید لابی‌های بازی را پر کنید.
ما این تصمیم را بسیار زودتر از آنچه که شما در اینترنت می‌خوانید یا مردم درباره‌اش صحبت می‌کنند، گرفته بودیم. من این جمله را چندین بار گفته‌ام. این قضیه مثل زدن یک کلید نیست. اما در فضای اینترنت مردم می‌گویند که: «البته که اینگونه ا‌ست.» نه؛ قطعاً اینطور نیست. وقتی ما این قابلیت را فعال می‌کنیم، می‌خواهیم مطمئن شویم که تمامی پیامدهای مختلف cross-play،cross-purchase و cross-progress را بررسی کنیم. این‌ها جنبه‌های مهم اما مخفی‌ کراس پلی هستند و البته تصمیماتی برای مهیا کردن این قسمت‌های مختلف باید تدارک ببینید که اگر این تصمیم‌ها را سریع یا عجولانه بگیرید یا تصمیم اشتباهی بگیرید، می‌توانید خود را به‌سرعت در گوشه‌ی رینگ ببینید. این اشتباهات، شما را از آوردن بازیکنان به محیطی امن و مطمئن بازمی‌دارد.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر