مصاحبه با Eidos Montreal، سازنده Deus Ex: Human Revolution

T@ntaL 73

کاربر سایت
Apr 10, 2008
952
نام
امید
سلام.


Deus-Ex-HR-Logo-570x319.jpg



Square Enix تریلر سینمایی جدیدی منتشر کرده که ما را با دنیای Deus Ex: Human Revolution آشنا میسازد.
این تریلر, که در میتوانید اینجا (SD - HD) مشاهده کنید و همچنین شات هايی از آن نیز منتشر شده, Adam Jensen و زندگی در سال 2027 را به ما معرفی میکند.

اتفاقات این شماره, بیست و پنج سال پیش از شماره ی اول Deus Ex اتفاق میفتد, بنابراین بیومکانیک (چیزی مثل ماتریکس, زندگی ماشینی) در حال پیشرفت است و با آپدیت های نانوتکنولوژی به مساله ای عام پسند تبدیل شده.

داستان بازی در پنج شهر بزرگ, شامل دیتروید, شانگهای و منترآل – خانه ی سازندگان بازی (Eidos Montreal) – و در اوایل 2011 برای PC، PS3 و XBOX 360 عرضه خواهد شد.

ما (Eurogamer) توانستیم, از تریلر این هفته به عنوان فرصتی برای صحبت با کارگردان بازی, Jean-Francois Dugas استفاده کنیم.

Eurogamer: رویاهای پیاپی ابتدایی (در تریلر) به نوعی تم مهیجی برای این تریلر است – و همچنین زیرنویس بازی. چه چیزهایی (از بازی) در مورد پس زمینه ی رونسانس و حرکت انقلابی (نوع) انسان میتوانید بگویید؟

Jean-Francois Dugas: ویدئو با رویاهای Adam آغاز میشود. جامعه در دنیای Deus Ex: Human Revolution، عناصر رونسانس گونه را با رفتار های گلیشه ای افراد گرفدار در جامعه ی مدرن و در بند تکنولوژی ترکیب کرده و اسطوره ی Icarus (شخصیتی در افسانه های یونان) راه آن را در جریان داستان بازی بوجود میاورد.

اسطوره ی Icarus در مورد این است که به Icarus بال هایی برای پرواز کردن اعطاء میشود. ولی بال های او از موم (موم شمعی) ساخته شده بود و او برای این هدیه آماده نبود و بواسطه ی عجله و شتابی که داشت, آنقدر به خورشید نزدیک شد که بال های او آب شد و به زمین سقوط کرد و مرد.


DeuxEx_1.jpg



داستان این بازی به موازات کل دنیای پیش میرود که ما برای Deus Ex خلق کردیم, جایی که بشر در حال استفاده کردند از دست آورد های مکانیکی و ماشینی خود است, ولی تا متاثر شدن جامعه از آن و آخرین مسیری که این مساله ما را به آن سوق میدهد زمان زیادی مانده.

پیشرفت تکنولوژی و ظهور پیشرفت هایی در زمینه ی مکانیک و ماشین آلات امکانات مهیج و برانگیزنده ای را به بشر پیشکش کرده ولی همچنین احتمالات خطرناکی نیز بوجود آورده. در Deus Ex: Human Revolution، بشر به نقطه ی عطفی میرسد, جایی که Adam Jensen تصمیم میگرید, صلاح جامعه و راه صحیح پیدا کند.

و این زمانی برای ریسدن به پیشرفت هایی شگرف است ولی همچنین موجب ناآرامی و آشوب عمومی, دولت مردان و شرکت ها و .. میشود که احتمالات جدیدی نیز پیش میکشد.

Eurogamer:خود Adam Jensen بسیار زیرک و باهوش به نظر میرسد. میتوانید مقداری در مورد تفکر پشت طراحی شخصیت او صحبت کنید؟

Jean-Francois Dugas:شخصیت اصلی، Adam Jensen است (شخصیتی که با آن بازی را انجام میدهید). Adam یک متخصص در کارهای امنیتی و حفاظتیست. او برای سرپرستی احتیاجات دفاعی یکی از آزمایشگاهی ترین کارخانه های علم بیومکانیک انتخاب شد. Adam پس زمینه قوی ای دارد (داستان زندگی گذشته ی بسیار قوی کار شده) و به زودی به یکی از عناصر کلیدی یک توطعه ی عظیم جهانی تبدیل میشود.

Adam به مرگ نزدیک شده و باید برای نجات دادن زندگی خود, خود را تقویت کند. در دنیای Deus Ex: Human Revolution، پیشرفت های علم مکانیک معمولی هستند و به هر شکلی – از میکروچیپ کاشته شده در مغز تا جایگزین های اعضای بدن – میتوانند باشند.

در موردAdam ، تقویت کننده ی (augmentation (جدیدی میزبان او میشود که کاربرد نظامی دارد و یک اهدا کننده, آن را به او اهدا کرده.

وضعیت Adam ، شدیدا بحرانی شده, و در مورد انگیزه اش برای نجات زندگی خود, دچار تردید شده. آیا این او برای این کار آماده بوده؟ یا اصلا خواستار آن بوده؟



DeusEx3.jpg



در ضمینه ی طراحی, نگاهی به گذشته و شماره اول و همچنین JC Denton انداختیم. ولی همچنین به فیلم هایی با اصل جوامع مدرنیزه و در بند تکنولوژی مانند Blade Runner نیز نگاهی انداختیم. ما میواستیم, عینک آفتابی را به این بازی برگردانیم – که در شماره ی دوم وجود نداشت – و البته کت بلند (trench coat) نیز از باید هاست!

ما استعداد دوباره خلق کردن آنها را داریم, بنابراین, الگوها و طراحی های جالبی را میبینید که تنها به دلچپ تر شدن آنها کمک میکند و با سطحی عالی از جزییات کار شدند.

Eurogamer:در مورد شهری که در تریلر بود توضیحی میدهید؟

Jean-Francois Dugas: یکی از شهرهای زادگاه Adam در آمریکا، دتروید (Detroit) است که یکی از قدرتمندترین شهرها در زمینه ی کارخانه های biotechnology (که رابطه ی زیست شناسی و انسان و ماشین را بررسی میکند) است. یکی از محل هایست که جستوجوی Adam او را به ادامه ی (داستان) بازی سوق میدهد, ما همچنین شانگهای هم در بازی قرار دادیم که به نوعی " Silicon Valley(دره ای در کالیفورنیا که تمرکز کار در آن تکنولوژی روز و عالی دنیاست)" دستاورد کمپانی های مکانیکی و ماشین آلات است.

Eurogamer:آیا میتوانید بیشتر در مورد تقویت کننده ها ( augmentation) بیومکانیکی ای که در بازی میبینیم, صحبت کنید؟ پنهان شدن, کنترل ذهن, عبور از میان دیوارها...

نمیتوانم وارد جزییات شوم ولی اینها همه augmentationهایست که بازیباز ها به آن دسترسی دارند. بازیبازها میتوانند با تعداد کثیری augmentation متفاوت, با سطوح متنوعی از قابلیت آپگرید Adam را، بسته به استایل بازی خود customise کنند. کنترول ذهنی که شما به آن اشاره کردید در واقع کار Adam نیست ... کس دیگری اینکار را انجام میدهد!

مبارزه ها به نظر زیبا و خشن میایند – میتوانید مقداری در مورد سیستم رویارویی (با دشمنان) که دیدیم و شیوه های دیگری که بر پایه ی انتخاب بازیباز است, توضیح دهید؟

بالاتر از first-person shooter بودن تنوع اسلحه ها و آپگریدها, Deus Ex: Human Revolution شامل مبارزات و ازبین بردن های خشن میشود, دوربین به سوم شخص تغییر مکان میدهد تا شما آسیبی که (به دشمن) وارد کردید, ببینید.

در دو بازی نخست, با نانو augmentation های طبیعی, نمیتوانستید تغییرات ایجاد شده در شخصیت بازی را ببینید، ولی با augmentation های مکانیکی و با نمای سوم شخصی که در بازی خلق کردیم, در عمل میتوانید, بعضی از augmentation های بیرحمانه ی خود را ببینید.

Eurogamer:ما دیدیم که Adam درحالی که استراحت میکرد, نوشیدنی میخورد و سیگار میکشید – آیا انجا آپارتمان او بود؟ میتوانید توضیح کاملی در این رابطه دهید؟

همانطور که اشاره شد, در این قسمت از ویدئو نزدیک مرگ است و درست بعد از یک ماموریت در حال استراحت در خانه ی خود که در دیتروید قرار دارد, است.

Adam خود:Eurogamer اشاره میکند او حتی نمیداند طرف چه کسیست. آیا این ابهام تا پایان باقی میماند یا بازیباز ها باید انتخاب کنند؟

این ابهام درست تا پایان بازی که بازیباز به عنوان Adam Jensen، تصمیم میگریرد (کدام سمت را انتخاب کند), باقی میماند.
این, س.ال خوبیست و چیزیست که واقعا در مورد فلسفه ی ساخت بازی مهم است – ما هیچگاه نمیخواهیم به بازیباز بگوییم چه احساسی داشته باشند و چه تصمیمی بگیرند. به جای این, مواردی برای آنها فراهم میکنیم که مجبور شوند خود تصمیم بگبرند که چه کسی هستند یا استایل بازی آنها چیست.

در جریان بازی, شما افراد بسیاری را ملاقات میکنید که هر یک برنامه های خاص خود را دارند, و شما هیچوقت از اینکه به چه کسی میتوانید اعتماد کنید, مطمئن نیستید.

Eurogamer:مقداری شک و ابهام در مورد تکنولوژی بازی که بر پایه ی Crystal Engine (موتور به کار رفته در Tomb Raider) وجود دارد، ولی این تریلر به ما میگوید نباید نگران (این قضیه) باشیم... تکنولوژی بازی چگونه تغییر کرده؟

نمیدانم این شک و ابهام از کجا سرچشمه میگیرد, چون همه چیز عالی به نظر میاید! ما با تکنولوژی ای به عنوان یک پایه استفده کردیم و برای ما عالی بود, چون کامل بود, ولی طی دو سال گذشته, ما اصلاحات زیادی انجام دادیم و آن را ارتقاء دادیم, طوری که(نسبت به آغاز کار) الان, کاملا تغییر کرده.



deus_ex_hr_eye_58873_screen.jpg



تریلر بازی چگونه گرداوری شد؟ استودیهای ژاپنی Square Enix آشکارا تمایلشان برای این جور کارها را اعلام کرده اند – آیا توانستید به تجربیات آنها دسترسی داشته باشید؟

CGI بازی Deus Ex: Human Revolution سرمایه گذاری مشترکی بین Eidos Montreal استودیوی Visual Works در توکیو و کمپانی خلاق که Goldtooth Creative in Vancouver نام دارد, است.

سفرهای بین المللی و ارتباطات و کنفرانس کال های روزانه از سراسر جهان, پروسه ی وقت گیری بود, ولی ولی یک همکاری جالب و دلچسب بود و همه از آن لذت بردند و ما فکر میکنیم نتیجه ی کار, خود بیانگر همه چیز باشد.

تیم Visual Works در خلق کردن این نوع ویدئوها بهترین این صنعت هستند, بنابراین از نقطه نظر تکنیکی, هیچگاه شکی نبود که آنها چیز تماشایی را تحویل خواهند داد.

ترکیب (کار آنها) با مسیری که بچه ها در Goldtooth Creative در پیش گرفته بودند, ما را قادر به ادغام کردن مهارت Visual Works با طراحی ها و داستانسرایی غربیمان کرده بود که نتیجه در پایان تماشایی شده بود.

Eurogamer:شما (برای عرضه) "اوایل 2011" را هدف گرفته اید که ممکن است بعضی افراد را متعجب کند – آیا از اول هم همین قصد را داشتید؟

قصد ما همیشه "زمانی بود که کار به پایان برسد"! ساختن یک بازی با عنوان Deus Ex، عظیم و پیچیده است، بنابراین هیچ گاه برای این کار عجله نمیکنیم.

ما میدانستیم باید این کار را به نحو احسن انجام میدادیم, و از این لحاظ, ما با تاریخ 2011 خوشحال هستیم.


Deus Ex: Human Revolution اوایل 2011 برای PC,PS3 و Xbox 360 عرضه خواهد شد.


مزسی - GODLUCK


منبع :

part 1

part 2




 
آخرین ویرایش:

Daedalus

کاربر سایت
Apr 8, 2010
12,576
نام
فرهود
کاشکی سوم شخص بود
به نظر میاد از پشت نشونش بده قشنگ تر میشد ( :biggrin1: lol)
میگم امید جان شما که انقد فعالی چرا عضو تحریریه نمی کننت؟ :-"
 

Kain

کاربر سایت
Sep 25, 2005
1,113
نام
مصطفی
خيلي ممنون دوست گرامي.
ميگم به نظر دوستان اگه بازي رو سبك ريسينگ عرضه كنن چطوره؟!!:biggrin1:
خيلي خوب ميشه اگه دوستان 2 شماره قبلي رو حداقل بدونن چند تا سي دي بوده و لااقل يك بار منوي اول بازي رو ديده باشن بعد بيان از FPS بودنش ايراد بگيرن!!:smile:
بايد صبر كرد و ديد تو اين بازي چه گندي قراره بزنن!!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر