مصاحبه با Brian Martel سازنده Duke Nukem Forever

Insomniac

کاربر سایت
Sep 5, 2007
1,397
نام
امیر حسین
duke3.jpg


مصاحبه وبسایت VG247 با Brian Martel سازنده Duke Nukem Forever



VG247: آیا شما قبلاً در 3DRealms کار می کردید؟

Martel: من قبلاً در 3DRealms کار می کردم. Randy و من اولین روز های کارمون رو اونجا گذروندیم. من یک گرافیست بودم و اون طراح مراحل. ما به طور اتفاقی کنار هم افتادیم و با تلاش زیاد به کارمون ادامه دادیم. بعد از مدتی به دوست های بسیار خوبی برای هم تبدیل شدیم و شرکت Gearbox رو تاسیس کردیم. ما اینجوری همدیگه رو ملاقات کردیم.

آیا در 3DRealms هم بر روی Duke Nukem کار می کردید؟

Martel: بله. در حقیقت من بر رویه نسخه Atomic Edition کار می کردم. یه مقداری هم بر روی Duke Nukem Forever کار کردم. چه در مراحل اولیه چه در مراحل بعدی.

اتفاقاته زیادی برای این بازی افتاده. مشکلات قانونی، کنسل شدن های متعدد، کنار گذاشته شدن تیم طراحی و ... . بعد از اینکه 3DRealms بسته شد، 2K به سراغ شما اومد چون قبلاً رویه بازی کار کردی بودید یا همینجوری بر حسب شانس سراغ شما اومد؟

Martel: در اصل یه جورایی ما به سراغ اونا رفتیم. به اونا گفتیم: "هی آقایون. ما دوستای بسیار خوبی با کارکنان 3DRealms هستیم و دوست نداریم ببینیم این پروژه می خوابه. ما می خواهیم بالاخره این بازی نور خورشید رو ببینه."
ما یه صحبت فوق العاده با 2K داشتیم و همچنین از اونور با 3DRealms دوست بودیم. همه ی اینا دست به دست هم داد تا ما این بازی رو بسازیم. همچنین ما تونستیم تیم قبلی 3DRealms رو در Gearbox تشکیل بدیم تا رویه بازی کار کنن. الان واقعاً رابطه ی خوبی بین افراد تیم برقراره.

خوب حالا چند وقته که این اتفاقا پشت پرده داره میوفته؟

Martel: تقریباً یه مدته طولانیه. میشه گفت بعد از کنسل شدن بازی. ما داشتیم همه چی رو مرتبط می کردیم. این یه بازی مهم هست و ما باید مطمئن می شدیم همه چی خوب پیش میره و تیم خوبی رو جمع می کنیم.

شما گفتید چندین بار موتور گرافیکی بازی رو عوض کردید. الان دارید از کدوم موتور استفاده می کنید؟

Martel: خوب ما دوست نداریم الان در این مورد صحبت کنیم. بزارین الان درباره بازی صحبت کنیم نه فن آوری استفاده شده در بازی.

باشه. موقعی که بازی به دست شما برای ساخت رسید چقدر از اون کامل شده بود؟

Martel: در طوله این 12 سال کارهای زیادی انجام شده بود. فوق العاده بود. بیشترین تعداد مراحلی که می شد در یک بازی جا داد رو ساخته بودن. هر مرحله متفاوت با دیگری.
کاری که ما کردیم این بود که بازی را سر و سامون بدیم. مراحل را درست و حسابی کنیم و گیم پلی برای بازی درست کنیم که شما از Duke انتظار دارید. ما همه چی رو هماهنگ کردیم و فقط پولیش دادیم و مرتبش کردیم.

ما شایعاتی شنیدیم که به زودی نسخه دمو منتشر خواهد شد.

Martel: من چیزی در این مورد نمی دونم.

شما یه زمانی در 2011 رو در نظر دارید. آیا ممکنه این زمان بهار باشه؟

Martel: ما فقط میگیم 2011 نه جیزی بیشتر. مطمئناً برای یک Duke مخصوصاً DNF شما نمیایید بگید هی ما تو این تاریخ بازی رو میدیم بیرون. اول باید مطمئن باشیم بازی آمادس بعد بازی رو عرضه می کنیم. پس بهتره بگیم، 2011.

و برای PC، X360 و PS3 عرضه می شود؟

Martel: بله درسته.

Duke همیشه یک بازی منحصر به فرد بوده و با توجه به مرحله ای که من الان بازی کردم و با یک Cyclops (هیولایی یک چشم) غول آسا مبارزه کردم به راحتی می تونم بگم فوق العاده بود. آیا ما با دشمنان متفاوتی روبرو خواهیم بود؟

Martel: هر چیزی که از Duke 3D یادتونه به علاوه هزار ها موجودات و قابلیت های جدید در بازی وجود داره. من الان عددش یادم نیست ولی این اطمینان رو به شما می دم که هرگز چیزی تکراری نمی بینید و همیشه چیزی جدید شما را شگفت زده خواهد کرد.

من متوجه شدم محیط های متفاوتی در بازی وجود داره. من Borderlands رو بازی کردم و میدونم چقدر بزرگ بوده. در مورد DNF ما با چه اندازه محیطی روبرو هستیم؟

Martel: این بازی مانند Borderlands یک بازی Open-world نیست. ما داریم درباره ی یک بازیه Shooterـه Shooter صحبت می کنیم. ولی ما چیز هایی مانند ماشین های کنترلی برای حل کردن معماها داریم. این بازی شما را به یاده Shooter های قدیمی میندازه: حل کردن معما، یک مبارزه فوق العاده، حل کردن یک معما دیگر، یک کاره خارق العاده انجام دادن. بله ما در مورد این نوع Shooterـه کلاسیک صحبت می کنیم.
اما الان همه جیز نسل حدید شده و همه چیز فوق العاده به نظر می رسه. تعریف از خود نباشه ولی واقعاً موردی مانند DNF تویه بازی های جدید نادره.
پس حالا می پرسید تفاوت ها و تنوع چه گونه است؟ یه دقیقه دارین گوشه یک ساختمون یک هیولا رو می کشید و دقیقه ی بعدی تویه یک تونل دارید یک کامیون بزرگ رو می رونید. فقط چیز های باحال.

ما ماشین های متفاوتی دیدیم و متوجه شدیم با اونا هیولاها رو زیر میگیریم. آیا جدال با اتومبیل هم در بازی وجود داره؟

Martel: بله حتماً.

و اسلحه های خفن و گنده که یاور همه رو استاد میکنه؟

Martel: اوه بله. اون سلطانه.

شما گفتید بعداً در مورد بخش Multiplayer صحبت می کنید. می تونیم بدونیم کی؟

Martel: به زودیه زود.

منبع
 

gameware

کاربر سایت
May 5, 2006
1,393
نام
مهبد
سلام ، اسمتون چیه؟
متاسفم نمیتونم جواب بدم ، فکر نکنم لازم باشه این رو بدونید ، حداقل فعلا

شرط می بندم سر موتورش ، موتور DooM3 ست ، iD Tech 4 بود اسمش فک کنم...
 

r0ss0neri

کاربر سایت
Jun 2, 2009
2,301
نام
MaHDi
عالی بود ، این همون چیزیه که من دوست دارم روی PC تجربش کنم ! گرافیکشم این نسلی نباشه مهم نیست حداقل واسه من .
مچکر از ترجمه خوبت
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر