مصاحبه اختصاصی Gamestm با مدیر اجرایی GRID 2

Black Roz

کاربر سایت
Oct 14, 2007
2,793
وب سایت Gamestm مصاحبه اختصاصی رو ترتیب داده با تهیه کننده اجرایی بازی GRID 2 که متن این مصاحبرو در زیر میتونید بخونید.

Gamestm:شما قبلا درباره توسعه طولانی مدت ادامه این بازی برای بهترین نتیجه از ان صحبت کرده بودید...در این چند سال اخیر چه پیشرفت هایی در بازیتون حاصل شده ؟

Clive Moody:ما در بازی پیشرفت های خوبی داشتیم...نور پردازی در بازی بسیار عالی کار شده..به طور مثال ما استفاده کردیم از یک قابلیت جدید در بازی ( Pipeline )...محیط بازی بسیار طبیعیتر از همیشه کار شده و اتومبیلها بسیار یکپارچه تر از قبل با محیط بازی هستند.

قابلیت کنترل روشنایی و درجه بندی اون رو همانند یک گارگردان فیلم میتونید به عهده بگیرید...شما در بازی کاملا متوجه این احساس زیبا خواهید شد و خودتون رو غرق در مسابقات سوپر استار خواهید دید.


GRID-2_4.jpg


Gamestm:واضح است روند ساخت بازی نسبت به شماره اول با کندی پیش می رود..ایا فرنچایزهای های رقیب باعث تغییر رویکرد Grid 2 شده در کل ؟
اگر هر بازی دیگری در سبک ریسینگ بتواند از ما قویتر ظاهر شود به اعتقاد من هیچ بازیکنی دیگر به سراغ بازی های دیگر تو این سبک نخواهد رفت.....ضبط تمام احساسات درونی خود در رقابت با دیگران در تمام طول جاده و خیابان یک تجربه ایده ال هست...سطح جدیدی از این قابلیتها ، بازیکن رو غرق در صحنه های سینماتیک در بازی خواهد کرد.

سیستم هندلینگ بازی با ترکیبی از واقعیت و شبیه سازی شده از مسابقات واقعی در حالت افلاین و انلاین مد ، حس یک مسابقه واقعی و بی نظیر رو به بازیکن القا خواهد کرد...تمام این چیزها در Grid 2 منحصر به فرد خواهد بود.

Gamestm: در طول روند مراحل ساخت بازی کلید موفقیت شما در توازن کردن گیم پلی و محیط ، با مسابقات واقعی در چیست ؟
مقدار بسیار زیادی از تلاش و وقت ما صرف سرمایه گذاری در مراحل ساخت و تست بازی شده..یک فرایند ممکن است تا مرحله تکمیل چند ماه طول بکشد..تمام طراحان و هنرمندان ما مکان مسابقات رو به طور کامل مشاهده و تحقیق کردن..ما دوست داریم تا جایی که ممکن است طرح های پیاده شده در بازی عین واقعیت باشند..اما ممکن است بعضی موارد خاص هم باشد که ما نتوانیم همه انها را در بازی بگنجانیم...در حالی که ما با ابزارهایی که در اختیار داریم باید در سرتاسر طول مسابقه ، رانندگی رو شبیه سازی بکنیم و بتونیم یک بالانس ایده ال توسط مهارت طراحانمون در طول مراحل ساخت ایجاد کنیم...عرض جاده ها ، شکل گوشه ای انها را از طریق موانع هوشمندی که در مسیر قرار میدیم به دست میاوریم..طول خیابان ، الوارها ، مکان قرار گیری ساختمان ها و دید های پنهان تنها قسمتی از کار ما در طراحی مراحل بازی است و همچنین سعی ما در این است که جان کاراکتر اصلی در بازی به خطر نیفتد.


GRID-2_1.jpg


Gamestm : سیستم مکانیکی و ابداعی که در شماره اول داشتید نواورانه بود..چه چیز منحصر به فردی این بار برای GRID 2 دارید ؟
سیستم LiveRoutes ابداعی بزرگ برای Grid 2 محسوب میشه....ما میخواستیم عناصری رو به گیم پلی بازی اضافه کنیم که در بعضی حالات کاملا غیر قابل پیشبینی هستند و با توجه به نوع ماشینی که در اختیار دارید بتوانید بدون کم کردن سرعت ، مسیرهای متفاوت رو پیدا کنید..اگر بازیکن بر اساس سیستم LiveRouts شهری رو برای مسابقه انتخاب بکنه ، مسیرهای مختلف و یکپارچه تری رو در مسیر خواهد دید..سیستم LiveRouts امکان استفاده از نقاط اتصال چند خیابان رو به طور تصادفی برای انتخاب مسیر به شما خواهد داد..راست یا چپ و یا مستقیم...موانع ، ایتم ها و جمعیت در بازی کاملا پویا هستند و همچنین بازیکن میتونه جادرو کاملا از قبل پیشبینی بکنه و خودش رو تطبیق بده با محیط.

Gamestm : روند RaceNet چطور پیش میره ؟

ساخت سرویس انلاین RaceNet همیشه جزوه استراتژی های طولانی مدت ما بوده که هنوز هم در حالت بتا به سر میبره....RaceNet 1.0 همزمان با Grid 2 انتشار خواهد یافت و به طور قابل توجهی یکپارچه خواهد بود بین بازی و سایت و همچمین ما به ارتقا سطح کیفی اون تا زمان انتشارش ادامه خواهیم داد.
بازیکن ها می توانند با زمانبندی مشخصی به رقابت با یکدیگر بپردازند و دیگر نگران دور بودن از کنسول خود رو نخواهند داشت.

Gamestm :در سری مسابقات F1 امکان بازی در حالت Free to Play وجود داشت..ایا در سری Grid امکان استفاده از این قابلیت مهیاست ؟


امکان Free to Play در صنعت گیم وسعت یافته و ما در این رابطه که چنین امکانی در Grid 2 وجود خواهد داشت یا خیر در حال گفتمان هستیم....ساخت و سرمایه گذاری روی عناوین AAA همانند GRID 2 مهم و قابل توجه هست..بنابراین برای ما بسیار مهم هست که بدانیم چطور باید از این عنوان با توجه به کیفیت بالایی که قرار است در ان ارایه دهیم ، درامد کسب کنیم...مطمئنا این امر مهم برای Codmasters قابل چشم پوشی نیست...مطمئنا در مورد عناوین بعدی رو این مورد بیشتر بررسی خواهد شد.

پایان.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر