"ما میخواهیم در چند سال آینده طرفداران فوتبال را شگفت زده کنیم با تغییرات خاصی که از یک عنوان سالانه انتظار نمیرود." این بخشی از صحبتهای "آدام باتی" مدیر سابق برند PES در اروپا با وب سایت Games Radar است که به تازگی از این پست کنار گذاشته شده و به خواست کونامی به تیم سازنده PES در ژاپن و شهر توکیو پیوسته تا با ایده ها و ارتباطات عمیقی که با طرفداران این سری در شبکه های اجتماعی دارد و به خوبی از خواسته هواداران و بازخوردهای آنها آگاه است بتواند بهتر و بیش از پیش تکامل و بلوغ و پیشرفت را به این سری تزریق کند کما اینکه در این چند سال اخیر سری بازیهای PES پیشرفتهایش را مدیون این شخص بوده و با انتخاب او در سال 2013 به عنوان مدیر این برند در اتحادیه اروپا، ایشان چندین برنامه کلیدی توسعه بازی را از دیدگاه منتقدین به نمایش گذاشته که از نوامبر سال گذشته تا به کنون به دست آمده است و این موفقیت ها در سری باعث شده تا او به سرعت به سوی بخشهای بالاتر و مهم تر سوق داده شود تا جایی که امروزه به عنوان یکی از اعضای کلیدی استودیوی PES Productions انتخاب شده است تا تصمیماتش پس از کارگردان بازی (سان ماسودا) بر روی PES 2019 و عناوین پس از آن تاثیر مستقیم بگذارد.
در ادامه صحبتهای این شخص را با Ben Wilson خبرنگار وبسایت GamesRadar+ خواهید خواند
GR: تبریک میگیم برای انتقال به ژاپن، چگونه نقش اساسی شما روز به روز تغییر میکند؟
AB: با تشکر، به طور کلی هدف از انتقال این است که در تیم ژاپن با نظارت بر همه چیز که پیش از این داشتم یکپارچه باشم ولی نقش فعال تری در روند تصمیم گیری داشته باشم، من مشتاقم تا تیمهای جهانیمان را با هم متحد سازیم و در صورتی که در آنجا (ژاپن) مستقر باشم بسیار کار آمد خواهم بود، این یک پروژه دو ساله است و چیزیست که من علاقه دارم تا بیشتر از این فرصت استفاده کنم
GR: چه زمانی شروع می کنید؟
AB:بدون درنگ، اولین روز کاری من در توکیو 18 دسامبر است بنابر این یک حرکت بدون وقفه خواهد بود!
GR: شما چه اثرات قابل ملاحضه ای بر روی بازی PES 2019 خواهید گذاشت که باعث شود به سمت جلو حرکت کند؟
AB: دشوار است در این هنگام بگویم با این حال دلیل آنکه من میروم این است که آن را یک مرحله بسیار مهم برای سری PES میدانم، تغییرات قابل توجهی در نحوه تولید بازی وجود دارد و آنچه که ما به عنوان یک بسته ارائه میدهیم. این بزرگترین تغییر برای محصول ما در این سال هاست، چیزی که ما با PES 2018 آن را شروع کردیم. همانطور که در ابتدای سال جاری گفتیم ما میخواهیم در چند سال آینده طرفداران فوتبال را شگفت زده کنیم با تغییرات خاصی که از یک عنوان سالانه انتظار نمیرود.
GR: شما به طور واضح اشاره کردید که PES 2018 تنها ویژگی های جدیدی را به نمایش نمیگذارد، اما آیا شما یک یا دو اولویت برای توسعه در ذهن دارید؟
AB: بله، خیلی زیاد! ما میخواهیم بازی ای بسازیم که همیشه در ابتدا طرفداران را ترغیب کند، در عین حال به بازیکنانی که اهل PES نیستند اجازه دهد راه را به سری باز کنند. برای انجام این کار ما نیاز به تغییرات بزرگی داریم که تنها به روند بازی خلاصه نشود. من بسیار افتخار میکنم که آن بازی چگونه بازی ای بشود. من اعتقاد دارم این بهترین تجربه بازی فوتبالی ای هست که ما تا کنون ساخته ایم. ولی ما به همین استانداردهای بالا برای تمامی نقاط دیگر نیاز داریم، ما میخواهیم از پیشتازان صنعت باشیم، این چیز آسانی است که میتوان گفت. اما ما بیش از همیشه نسب به آنچه که برای رسیدن به این امر نیاز داریم آگاه هستیم، ما به فداکاری های بزرگ و خوبی نیاز داریم ولی همه آنها پس از آنکه بازی معرفی شود حساس میشود که در آن هنگام بسیار هیجان انگیز است.
GR: شما PES 2018 و به طور کلی بازار فوتبال را چگونه ارزیابی میکنید؟ با توجه به اینکه 3 ماه از عرضه آن میگذرد
AB: به طور کلی این موفقیت بزرگی بوده است، جایی که رشد ما در تعدادی از بازارها دیده شده. در کشورهایی مانند فرانسه و اسپانیا رشد فوق العاده ای را تجربه کرده ایم. همانگونه که نسخه Steam برای نخستین بار در سطح مورد نیازی قرار دارد، که در مقایسه با PS4 بهتر است. انتقال از آخرین نسل به نسل فعلی در سال جاری بسیار مثبت بوده است چرا که طرفداران و کاربران جدیدی را به سمت PES در پلتفرمهای جدید جذب کرده است. در آمریکای لاتین و آسیا PES حکمفرمای بازیهای فوتبالی باقی مانده است. و این موفقیتهای پی دی پی در این چند سال ادامه خواهد داشت.
با این حال موفقیت واقعی مقدار کاربران فعال در روز است که به طور قابل توجهی بیشتر از سال گذشته می باشد. ما مدهای بیشتری مانند Random Selection Match و یک مد PES League یکپارچه و همچنین حالت بسیار محبوب 3 به 3 را اضافه کردیم که همه اینها باعث شده تا کاربران بیشتری به صورت مداوم PES را بازی کنند و دلیلی برای ورود به سیستم در هر روز داشته باشند
برخی از چیزهایی که ما میتوانیم بر اساس بازخورد هواداران بهتر انجام دهیم وجود دارد. به روز رسانی هایی که منتشر میکنیم برای بسیاری به اندازه کافی سریع نبوده ایم(هواداران بر این باورند که ما نتوانستیم). من واقعن به Master League متعهد هستم، ما نمیخواهیم طرفداران فکر کنند که تجربیات بخش تک نفره را فراموش کرده ایم، و آگاه هستند که ما به چه تغییرات قابل توجهی برای نحوه برخورد با آنها نیاز داریم، در حالی که MyClub بیشترین مد قابل بازی را دارد ولی یکی از آنهاست که بازخوردهای زیادی از آن به دست میاوریم، هدف ما این است که اطمینان به دست بیاوریم که در هر زمان و با فداکاری ها از همه مدها پشتیبانی کنیم.
GR: کمی در مورد جایگزین خود بگویید...
AB: مدیر جدید نام تجاری PES در اتحادیه اروپا Lennart Bobzien است و من واقعن برای او خوشحال هستم. او پیش از PES 2015 بخشی از تیم PES بوده و به مدت سه سال هم در تیم من بسیار با دقت کار کرده است، اخیرا او بر روی تحرکات کسب و کار PES League متمرکز شده، به اندازه ای که به طور چشمگیر در صحنه eSports (ورزشهای الکترونیکی) رشد کرده است. او اکنون به سمت تحول بیشتر نشان تجاری حرکت میکند و به دنبال هر گونه فعالیت و فرصتی در سراسر اروپا میباشد و به من در رابطه با بازارهای محلی، و Andre Bronzoni در ایالات متحده و آمریکای لاتین کمک کرده است. با این که من مسولیتهای بیشتری را در ژاپن برعهده میگیرم، عموم مردم و طرفدارها باز هم چیزهای زیادی را از من میبینند (متاسفانه)، اما شما "لنی" را فعال تر از گذشته خواهید دید. هم در عموم و هم در پشت صحنه.
GR: خارج از سبک فوتبال چه بازی ای را در سال انجام میدهید؟
AB: اولین شغل من در زمینه بازیهای ویدیویی در Ubisoft بود و اولین عنوانی که بر روی آن کار کردم Assassins Creed 2 بود، از آن زمان این سری همیشه جایگاه ویژه ای در دل من داشته است. چیزی که تیم Assassins Creed Origins ساخته اند باورنکردنی است، آنها بازی ای عرضه کرده اند که همه لحظات سنتی AC را به نمایش میگذارد، و یک جهان باز شگفت انگیز را ارائه میدهد که من نمیتوانم صبر کنم، من نتوانستم آن را زیاد بازی کنم با اینکه خواسته ام، اما به اندازه کافی میدانم که این بازی مورد علاقه امسال من است
GR: در زمان خود بر روی چه دست آوردهایی در اروپا تکیه میکنید؟
AB: چیزی که موجب شد من تغییرات در سری را احساس کنم. پس از یک زمان طاقت فرسا در دوران PS3 و X360 ما پس از PES 2014 با یک جو بسیار منفی رو به رو شدیم، سپس PES 2015 یکی از سخت ترین لحظاتی بود که ما با آن رو به رو شدیم اما ما میدانستیم که یک محصول عالی داریم، ما در آن زمان شجاعت به خرج دادیم و تاریخ انتشار را در سال بعد تغییر دادیم تا برای تیم سازنده وقت بخریم که بهترین پاسخ را برای تصورات منفی ای که به مدت یک سال تمام ما را دنبال میکرد بسازند. تقریبن با هر کس که در این روزها صحبت میکنم به من میگوید که بهترین تجربه را در زمین با PES دارد، که من اعتقاد دارم سخت ترین مرحله است. با اینکه اکنون کاملا مستحکم است ما میتوانیم بر روی ساخت یک محصول سراسر باورنکردنی برای طرفداران فوتبال در جهان تمرکز کنیم. اگر پیش از 2014 به من میگفتید در این شرایط قرار میگیریم خیلی مشکوک میشدم، که نشان میدهد چه لحظه تاثیر گذاری بوده است. حالا که به آن نگاه میکنم تجربه خیلی قابل قبول و راضی کننده ای بوده. مدیریت بر این باور است که PES به یک بازی خوب نزدیک است و به ما پلتفرمی دادند تا هر چیز جدید و هیجان انگیزی را بسازیم.
منبع: 'We want to shock fans every year!': Konami's football boss on how his move to Japan will transform PES 2019 | GamesRadar+
آخرین ویرایش: