مصاحبه‌ی Game Informer با صدا پیشه Lara Croft

pouryaps3

کاربر سایت
Aug 29, 2009
576
نام
پوریا
3966199h5scf1ug367vx.jpg

این بار Lara اعتماد به نفس بالایی داره و ماجراجوی آماده‌تری است. آیا این بار نقش لارا متفاوت‌تری نسبت به نسخه اول بازی می‌کنی؟

آره فکر می‌کنم. یکی از چیزهای جالب در رابطه با لارا اینه که از تجربه‌هایی که در بازی اول داشته ضربه خورده. احساس می‌کنه که به دنیای مخفی رفته و اون زندگی معمولی دیگه براش امکان‌پذیر نیست. یک جورایی ترغیب شده که بیشتر از قبل دنبال عتیقه بره و اسرار جدیدی کشف کنه. یک انگیزه‌ای پشت لارا قرار داره که به دنیا بفهمونه که دروغ نمی‌گه، این داستان‌ها رو از خودش در نیاورده و لازم نیست فکر کنه که این‌ها رو تو خیالات خودش تصور کرده. این باعث شده که لارا تو این نسخه بیشتر از یک بازمانده باشه. او می‌دونه که سرنوشتش این بوده که لارا کرافت باشه.

قبل از ریبوت ۲۰۱۳ بازی با لارا کرفت آشنا بودی؟ طرفدارش هستی؟

او شخصیت نمادینی هست و به همین دلیل فکر می‌کنم همه باهاش آشنایی داشته باشن. وقتی نسخه اول بازی عرضه شد من ۱۲ یا ۱۳ سالم بود و برادرم بازی رو داشت. یادم هست که به ندرت اجازه‌ی بازی به من رو می‌داد، اما بعضی وقت‌ها یواشکی این کار رو می‌کردم. من به وسیله‌ی اون با بازی آشنا بودم چون اون بود که بازی رو انجام می‌داد. در خونه‌ای که توش بزرگ شدم همیشه بازی بود و اعتراف می‌کنم که تو بازی خودم هم بد هستم و این ناراحت کننده هست. من حتی الان به زور دارم به آخر بازی نزدیک می‌شم، اما بازی فرد دیگه‌ای رو دیدم که تا آخرش بره. اما آره من یه جورایی باهاش بزرگ شدم، پس فکر می‌کنم که شخصیت نمادینی هست. تصور می‌کنم که همه می‌شناسنش.

اگه به گذشته می‌رفتی و به ورژن ۱۲ ساله‌ی خودت می‌گفتی که یه روز قراره لارا کرافت بشی، فکر می‌کنی چی بهت می‌گفت؟

فکر می‌کنم می‌گفت که باید بیشتر این بازی رو انجام بدم چون هیچوقت اجازه نداشتم که بازی کنم [می‌خندد]. فکر می‌کنم ازش به عنوان بهونه‌ای برای گرفتن کنترل از دست برادرم استفاده می‌کردم و می‌گفتم «من قراره لارا کرافت بشم، پس باید بذاری بازی کنم».

چقدر نقش‌ات نسبت به نسخه اول و Rise of the Tomb Raider تغییر کرده؟

خیلی شبیه هست. دفعه قبل کپچر صورت بود، البته در واقع نقطه‌ای روی صورتم نبود-البته فکر کنم برای تریلر این کار رو کردیم. واضحه که کپچر صورت رو انجام دادم اما به یک روش دیگه. این دفعه ما از Mova استفاده کردیم که خیلی هیجان انگیز است چون چیزهای بیشتری رو کپچر می‌کنه و باعث می‌شه واقع‌گرایانه‌تر به نظر میاد. در رابطه با این تکنیک قبلاً صحبت کردم، اما برای این که بقیه بفهمن دوباره توضیح می‌دم: در کپچر صورت در اکثر مواقع ۹۰ تا نقاط مرجع روی صورت قرار می‌گیره، اما Mova رنگ فلورسنس هست که توسط قلم مو روی صورت کشیده می‌شه و هفت هزار نقاط مرجع رو کپچر می‌کنه. این برای من، همون طور که گفتم، هیجان انگیز است چرا که وقتی قسمت کوچکی از کار رو می‌بینم فوق‌العاده به نظر می‌رسه و می‌تونی تاثیرش رو حس کنی و پرفورمنس بیشتری از خودت رو توی بازی می‌بینی. همه چیز موشن کپچر نشده، اما این چیزی هست که بازی رو بیشتر مهیج می‌کنه.

77deaojsue0gjd13sxja.jpg

لارا شخصیت فیزیکالی هست؛ برای لارا کرفت بودن باید تمرین کنی؟

نه واقعاً، اما یک نفر رو روی ست داریم که-یه جورایی مثل نسخه قبل-به من نحوه‌ی صحیح اسحله در دست گرفتن رو نشون می‌ده تا یک وقت این کار رو اشتباه انجام ندم. از بازی قبلی فهمیدم که بیشتر از اون چیزی که فکرش رو می‌کردم قراره کارهای فیزیکی انجام بدم و به همین دلیل تمریناتی مثل circuit training، دوچرخه سواری و یا دویدن انجام دادم. این‌ها کارهایی هست که باعث می‌شه تحملت رو برای ۸ ساعت کار موشن کپچر بالا ببری. وقتی که کارها تخصصی می‌شه از یک بدلکار استفاده می‌کنیم چرا که این کارها باید جوری طراحی بشن که به خوبی انجام بشن. این کار طاقت‌فرسایی هست، اما لذت‌بخش است و می‌خوام تا جایی که بتونم این کار رو من انجام بدم.

مطمئن هستم که به بازخوردهایی که در رابطه با نسخه اول بازی دریافت کردی توجه داشتی؛ می‌خوام بدونم آیا بازخورد و واکنش مورد علاقه‌ای نسبت به Tomb Raider 2013 داشتی؟

من یک بار به کامیک-کان لندن و سن دیگو و همچنین یک نمایشگاه دیگر در سان فرانسیسکو رفتم. یکی از چیزهای مورد علاقه‌ام دیدن کسانی هست که لباس لارا رو می‌پوشن و به تمام جزییات و زخم‌های روی صورت او توجه می‌کنن. اما به یاد دارم که در لندن یک دختر به سمت من اومد-این اتفاق چند بار با دخترهای ۱۷-۱۸ ساله رخ داد-و به من گفت که خودش رو جای لارا می‌ذاره و چیزی در رابطه با توانایی‌ها و انعطاف‌پذیری لارا وجود داره که الهام بخش او [و بقیه] شده. آن‌ها در رابطه با مشکلاتی که در زندگی با آن‌ها دست و پنجه نرم کرده‌اند صحبت کردند و این که به لارا به عنوان یک شیرزن احترام می‌گذارند. متاسفانه خیلی کم اتفاق می‌افته که یک زن قوی باشه و همچنین شخصیت اصلی داستان باشه. خدا رو شکر که Hunger Games اومد چرا که توانایی‌های شخصیت‌های زن رو ثابت کرده.

ایا با Tom Bairder cosplayers-مردهایی که لباس لارا کرفت رو می‌پوشن و یا اون رو به شکل یک مرد تصور می‌کنن-آشنا هستی؟

من تا به حال مردی رو ندیدم که لباس او رو پوشیده باشه، اما Alex رو چرا، دیدم که اون تیشرت اسکیت‌بورد رو پوشیدن. حالا که گفتی می‌خوام اون رو ببینم!

تا حالا شده کسی تو رو به عنوان صدای پیشه‌ی لارا بشناسه؟

این اتفاق چند بار برای من افتاده. وقتی که من به Grey's Anatomy ملحق شدم توییت‌های زیادی در رابطه با هر دو پروژه کردم؛ به همین دلیل مردم الان می‌دونند که من این کار رو هم برای مدت زیادی هست که انجام می‌دم. به همین دلیل برای Tomb Raider هم شناخته می‌شم. عجیب‌ترین مورد هم زمانی بود که با یک دوستی رفته بودیم یک چیزی بخوریم و کلاه سرم بود و عینک هم زده بودم که یک نفر به سمت من اومد و گفت: «تو لارا کرافت در سری Tomb Raider هستی»، و گفتم «چجوری فهمیدی؟ تمام صورت من پوشیده هست و ما حتی صحبت هم نکردیم». مردم کم‌کم شروع به شناختن من کردن و با این که غیرمنتظره هست، اما عالی هست.

یک بار روی یک فیلمی کار می‌کردم و یک دستیار بود که نمی‌دونست من لحجه‌ی انگلیسی دارم چون وقتی که من با لحجه‌ی آمریکایی صحبت می‌کنم تا وقتی که روی ست هست لحجه‌ام رو تغییر نمی‌دم تا حفظش کنم. فکر نمی‌کنم اون حتی خبر داشت که من انگلیسی باشم. او داشت به من میکروفن وصل می‌کرد، برای این که باید بعضی مواقع اون رو پنهان کنیم، و اون داشت میکروفن رو اطراف بقل پایم گره می‌زد و گفت: «این قراره عجیب و غریب بشه که من بهش می‌گم نحوه گره زدن به شکل لارا کرافت». من گفتم «اون بازی رو دوست داری؟» و اون گفت «آره، من عاشق اون بازی هستم، باهاش آشنایی داری؟ بازی می‌کنی؟» و من گفتم «من لارا کرافت هستم». او گفت «نه تو نیستی» و شروع به تست گرفتن و سوال پرسیدن در رابطه با بازی کرد تا بالاخره قانع شد؛ مثلاً پرسید که تو کدوم جزیره کشتی به گل نشست و من گفتم «Yamatai».

4y3f5n0mn6espaqhwekb.jpg

یک قرارداد عجیب و غریبی که Daniel Craig (بازیگر James Bond) داره اینه که حق نداره تو فیلم‌های دیگه کت و شلوار بپوشه. آیا همچنین قراردادی هم برای لارا کرفت بودن وجود داره؟

نمی‌دونم این هنوز پابرجاست یا نه، چون این چیزی هست که درباره‌اش با Noah Hughes شوخی کردیم. چند سال یک شوخی در رابطه با پوشیدن لباس لارا در هالووین کردم و یک نفر به من گفت که وقتی در لباس لارا هستم کسی اجازه ندارد از من عکس بگیرد، اما مطمئن نیستم که الان هم همین‌طور باشه. یادم میاد که به خاطر این موضوع ناراحت شدم چون لارا اونقدر خوب هست که من این کار رو انجام می‌دادم. حتی در یکی از اپیزودهای Grey's anatomy شخصیت من برای هالووین لباس می‌پوشه و یک شوخی در رابطه با همین موضوع شد. نمی‌دونم آیا این اتفاق می‌افته یا نه، اما زمانی بود که به من توصیه شده بود که هیچ‌کدوم از لباس‌های لارا رو نپوشم.

یک سری جزییات در رابطه با فیلم Tomb Raider به بیرون درز کرده، اما بازیگر لارا هنوز معلوم نشده. آیا دوست داری نقش لارا رو بازی کنی؟

این کاری هست که GK Films و MGM دارن انجام می‌دن و در رابطه با بازی اصلی هست. این خبر قبلاً منتشر شده و همه می‌دونن، فکر می‌کنم هنوز در اوایل کار قرار داره. اما آره، دوست دارم این کار رو انجام بدم. این شخصیتی هست که سال‌های زیادی باهاش زندگی کردم، بیشتر از هر چیزی که تا به حال بازی کردم. لارا رو یه جورهایی بخشی از خودم می‌دونم و حتی حس می‌کنم یک طور عجیب و غریبی اون رو صاحب هستم. خیلی سخت هست که ببینی یک نفر دیگه‌ای نقش اون رو بازی کنه.

از تظاهر به سرد بودن بیزاری؟

چیزی که بهش پی نمی‌بری اینه که وقتی داری می‌لرزی شروع به نفس‌نفس زدن می‌کنی. بارها شده که چند دقیقه بین سکانس‌ها استراحت کنم چون این کار باعث می‌شه سرگیجه بگیرم. مشکلی با انجام دادنش ندارم، اما باعث می‌شه بعضی مواقع احساس کنم که می‌خوام از حال برم.

واکنش‌هایی هست که از انجام دادنشون خسته شدی؟

نمی‌خوام عمل غرق شدن رو انجام بدم. کپچر کردنش یک کار عجیب و غریبی هست و خیلی سخت است. بعضی مواقع تنها راه انجام دادنش این است که سعی کنی خودت رو با یک بطری آب خفه کنی. خیلی ممنون می‌شم اگه دیگه لارا دیگه غرق نشه. جیغ و فریاد؟ همیشه بعد از چند ساعت می‌پرسم آیا می‌شه این کار رو بذاریم برای آخر؟ چون ممکنه صدام رو از دست بدم. اما آره، غرق شدن احتمالاً سخت‌ترین کار هست.

7yirl1pnmz170b5lqc7l.jpg

آیا نوع مردن مورد علاقه‌ای داری که بخوای انجامش بدی؟ وانمود کردن به این که داری توسط یه گرگ خورده می‌شی یا صورتت توسط یه خرس پاره می‌شه لذت‌بخشه؟

آره، فکر می‌کنم هر چه بیشتر وحشت‌آور باشه جذاب‌تره. چرا که بعضی وقت‌ها ایده‌ای که به ذهنمون می‌رسه خیلی هولناک است و اینطور نیست که لارا فقط داره چاقو می‌خوره-اون می‌افته، یه ذره سوختگی و... . این خیلی سخت و بیش از حد هست که تصور کنیم کسی اینطور بمیره، و این جالب است. این باعث می‌شه تا همه چیز تازه باشه چون اون‌ها همیشه به فکر یک روش مردن جدید هستند، «من هیچوقت به این فکر نکرده بودم، بیا انجامش بدیم، خیلی مخوف است».

این کار چطور در استودیو ضبط انجام می‌شه؟ می‌ذارنت جلو میکروفن و می‌گن «تو این صحنه داری از یه رودخونه می‌ری پایین و یه شاخه می‌ره تو گردنت»؟

دقیقاً همین‌طور است. بعضی وقت‌ها می‌پرسن «می‌شه این رو یه بار دیگه با موشن کپچر انجام بدیم؟» چون وقتی به صورت فیزیکی انجامش بدیم کار آسون‌تر می‌شه. بعضی مواقع باید واقعاً دیوانه باشی، مثل غرق شدن. بعضی وقت‌ها باید از عناصر اطراف خودت برای کمک به لحظاتی که هیچوقت تا به حال انجامشان نداده‌ای استفاده کنی.

آیا نقل قولی هست که طرفدارها ازت مدام ازت درخواست کنن؟

می‌دونی مردها بیشتر چه چیزی رو از من می‌خوان تا انجام بدم؟ اون‌ها می‌گن «هی، می‌تونی اون صحنه‌ای که Alex می‌میره رو دوباره انجام بدی؟» و من همیشه فکر می‌کنم «چه اتفاقی در اون صحنه افتاد؟» و بعدش می‌فهمم که اون‌ها می‌خوان تا گونه‌شون رو ببوسم. این چیزی هست که در اون صحنه اتفاق می‌افته. این راه خیلی آب زیرکانه‌ای برای گرفتن یک بوسه است. به غیر از این، دوست دارن که از جمله‌ی «A famous explorer once said» که در تریلر بود استفاده کنن. احتمال داره که از این جمله‌ها استفاده کنن، اما مورد اول بیشتر از همه اتفاق می‌افته.


این مصاحبه دیروز (۲۷ فوریه) منتشر شد (لینک مصاحبه).

سعی کردم متن رو رسمی ننویسم تا روان‌تر بشه.


ویرایش ۴
 
آخرین ویرایش:

amirone

کاربر سایت
Aug 13, 2014
2,435
ممنون بابت ترجمه . از قرار معلوم این نسخه هم نمیشه بدون هدست بازی کرد :)) . طرفدارا چقدر خواسته هاشون کوچیکه از کامیلا جون :d . سری فیلمای TR مثل RE فروش خوبی میکنن بخاطر اسمشون ولی جذابیت بازی رو هیچوقت ندارن و همینطور MP : HITMAN ، حتی به UC هم امید ندارم . پس بهتره هنرپیشه هاش صداگذاراش نباشن چون ارزششون بیشتر از بازی کردن توی این فیلمای آبکیه .

داره تمام سعیشو میکنه گیمر بشه :d داداشش نزاشته از سنین نوجوانی استعداداش شکوفا بشه عقده توی دلش مونده :d
 

..:ab:..

کاربر سایت
Nov 3, 2013
1,045
می‌دونی مردها بیشتر چه چیزی رو از من می‌خوان تا انجام بدم؟ اون‌ها می‌گن «هی، می‌تونی اون صحنه‌ای که Alex می‌میره رو دوباره انجام بدی؟» و من همیشه فکر می‌کنم «چه اتفاقی در اون صحنه افتاد؟» و بعدش می‌فهمم که اون‌ها می‌خوان تا گونه‌شون رو ببوسم.
:)):))
عالی بود تشکر بابت ترجمه در کل کارش تو نقش لارا عالی بوده کاش تو فیلمشم خودش بازیگر اصلی باشه که خیلی بعیده و نقشو قطعا به یکی از بازیگرای شناخته شده تر هالیوودی میدن
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,017
نام
محمد امین
اسکولش کردن طفلی رو =)) "صحنه مردن Alex"

مصاحبه جالبی بود کمتر آدم معروفی رو دیدم که اینجوری جواب بده ..خیلی سادست این بابا دمش گرم
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر