شایعه مشخصات نهایی PS4 در مجله PSM3 .

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

RattleSnake

کاربر سایت
Dec 24, 2009
5,481
نام
مهدی
18f5cd5a5c0d.jpg


مجله انگلیسی PSM3 در آخرین شماره خود گزارشی در مورد مشخصات PS4 به چاپ رسانده است. در این آمار و مشخصات کلیه برداشت ها از توسعه دهندگان و سایر منابع از کنسول نسل بعد سونی ذکر شده است.

1- نام این کنسول PS4 نخواهد بود.

نام تجاری آن PlayStation خواهد بود ولی نام دستگاه 4 نخواهد بود.
کنسول PS4 را در ژاپن "shi" می نامند "shi" به معنای مرگ است. در ژاپن طبقه 4 هیچ بیمارستانی اتاق شماره 4 ندارد. ساختمان های بلند حتی 13 طبقه هستند.
نام رمز این کنسول در بیشتر گزارش ها و شایعات Orbis گفته شده است پس می توان این را بخشی از نام نهایی این کنسول نامید.

2- بازی های نسل جدید را می توان با قدرت high-end مقل دمو به نمایش گذاشته شده بازی های watchdogs و Star Wars و دمو نمایشی موتور Luminous را تماشا کرد.
سونی دمو PS4 را در E3 سال 2013 به نمایش خواهد گذاشت.

3- بازی های PS4 قادر به اجرا و نمایش رزولیشن 4K 'Ultra HD' نخواهند بود.
بازیهای PS4 را می توان با رزولیشن استاندارد یا وضوح تصویر 1080p در 60 فریم اجرا کرد.
تکنولوژی 4k فقط برای دیدن ویدئو کاربرد دارد و به راحتی فیلم ها را به نمایش می گذارد.

4- بازی های دسته دوم به راحتی در PS4 اجرا نخواهند شد.
سونی برنامه هایی برای حمایت کامل از PS4 دارد،از جمله استفاده از online pass یا چیزی شبیه آن.

5- این کنسول 4 الی 8 گیگ حافظه خواهد داشت.
PS4 احتمالا 4 گیگ حافظه دارد و تا پایان عمر خود به 8 گیگ ارتقا پیدا خواهد کرد،اگر مایکروسافت در کنسول جانشین Xbox 360 حدود 8 گیگ حافظه به کار بگیرد سونی تحت فشار قرار می گیرد و تغییراتی خواهد داد.

6- برنامه هایی برای فلش مموری 16 گیگی در نظر دارند.

7- کنسول PS4 با بازی های PS3 سازگاری ندارد(احتمالا بازیهای PS3 را قادر به اجرایش نخواهد بود.)

8- بازی های باید در اکانت PlayStation Network ثبت بشوند.

9- یکی از ابعاد اصلی PS4 پرداخت حق عضویت premium برای PlayStation Plus خواهد بود.

10- هر عدد از کنسول PS4 به همراه PS Move و دروبین عرضه می شود.

11- بازی های کلاسیک این کنسول فقط از طریق سیستم ابری (Gaikai) در دسترس خواهند بود.

12- تبلیغات درون بازی در کالکشن PS4 ادامه خواهد داشت.

13- کنسول از پردازنده شرکت AMD که (4 هسته) دارد بهره می برد. این تراشه نام رمز آن "Liverpool" است و با تکنولوژی 28 نانومتری تولید شده است.

14- کنسول PS4 با قیمت 400 تا 500 یورو در اروپا عرضه می شود. انتظار می رود سونی کاهش قیمت نیز داشته باشد.

سونی هنوز اظهار نظری در مورد این اطلاعات نکرده و آن را تایید نکرده است.

 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
والا همون 4 گیک رم هم برای کنسول فوق العادست اگه 8 گیگ بشه رویایی ترین لحظه تاریخ بازیسازها رقم میخوره ! به نظرم هر غلطی یا مانوری میتونن روش انجام بدند :D
 

TCSCELL

8
کاربر سایت
Dec 5, 2007
17,779
نام
سینا
با 512 مگ رم، همین الانش RDR و AC و Skyrim و GTA میسازن، نمیدونم یه عده چه انتظاری از نسل بعد دارن که میگن 4 گیگ هم کمه!!:-/
 

soorena

کاربر سایت
Nov 9, 2009
2,694
نام
علی
:d
نظرات دوستان واقعا به دل میشینه
من همون اول هم گفته بودم نسل بعد دهنمون صافه
ولی یکسری مرفحین بی درد هی میگفتن این نسل تموم شده باید نسل بعد بیاد. اخه نسل بعد بیاد که چیکار کنیم ترشی بندازیمش؟
من همین الان یه cod:black ops2 واسه ps3 میخوام بگیرم دربه در دنباله یه شریک میگردم اخه واقعا زوره 230 بدی پای یه بازی. تازه نسل بعد اگر بازی ها گرون نشن و مملکت عزیز ما تو همین شرایط باقی بمونه(بهتر که نمیشه)
شمارو نمیدونم ولی من اگه 2 ملیون پول یه کنسول بدم همه فامیل فک میکنن من ...خولم بعید نیست منو به یه روان پزشک نشون بدن:))
تازه این اول کاره مشکل اصلی پول بازی هاست که کمر ادمو میشکنه:((
 

Spider-Mαn

کاربر سایت
Sep 4, 2012
4,004
با 512 مگ رم، همین الانش RDR و AC و Skyrim و GTA میسازن، نمیدونم یه عده چه انتظاری از نسل بعد دارن که میگن 4 گیگ هم کمه!!:-/
اخه با رم های pc مقایسه می کنن :biggrin1:
واقعا هم با pc مقایسه بشه اینطوری می شه pc من با رم 2 گیگ می ترکه وسط یک بازی ولی ps3 و360 نه چون معماری به کار رفته توی این ها فرق داره واقعا 4 گیگ دیگه می ترکونن:biggrin1:
 

T7T

کاربر سایت
Sep 26, 2010
703
گرونه به نظرم + اینکه ما که 21 دسامبر میمیریم :D

میخوای بمیری بمیر چیکار به مردم داری :D نترس 260 میمیری :D

-----------------
مغز جغد خوردن الان میشه گفت نصف درآمدها از پول بازیهای دست دوم در میاد ! فکر کنم برای PS3 هم این خزعبلات و میگفتن :D
 

8030

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,445
نام
mohammad
با 512 مگ رم، همین الانش RDR و AC و Skyrim و GTA میسازن، نمیدونم یه عده چه انتظاری از نسل بعد دارن که میگن 4 گیگ هم کمه!!:-/
بخاطر عللی:d
بدون کلام :
[h=3]RISC vs. CISC[/h]
اونایی که اطلاعات در این زمینه دارن متوجه میشن.

همیشه در روی یه پاشنه نمیچرخه .با عوض شدن معماری cpu خیلی چیزها عوض میشه.
 

koorosh sh

کاربر سایت
Dec 10, 2008
7,968
کم کم باس همه pc gamer بشیم باز :d
ولی اگر اینطوری باشه خیلی قدرتمنده، و گرون
 

SHINJI MIKAMI

کاربر سایت
Nov 5, 2012
74
نام
Mohammad
اما باید در نظر گرفت که تمام اینها شایعست پس باید فعلا صبور بود منتظر خبری از سوی خود SONY بود.
 

Spider-Mαn

کاربر سایت
Sep 4, 2012
4,004
من موندم این موو که براش بازی درست و حسابی نمی زنن نسل بعد همینطوری هست بعدش می ذارنش توی جعبه گرون تر می شه بعد فروشنده ایرانی برش می داره اگر هم موو باشه داخلش خودمون می ندازیمش دور:d
ولی 100 درصد تکذیب می شه
نمی دونم فکر کنم سونی این بازی های دست دو رو تکذیب کرده بود
کلش غلطه باو
 

ramin cybran

کاربر سایت
Mar 1, 2009
901
نام
رامین
رامین احتمال حافظه XDR2 چقدر ....... با وجود این کد پردازنده ها؟!

اينا هم تاييد شده نيست محمود جون هنوزم ممكنه تغيير كنه مثل شايعه 400 شيدري بودن wiiu كه شده الان ٥٠٠ تا :d

در واقع 18CU * 64ALU میشه زیر 1280 alu که hd7870 داره تازه اونم این کارت داره با کلاک 1 گیگاهرتز کار میکنه ولی این 800 مگاهرتز.
تو خیلی از بنچمارکها این کارت نتونسته 580gtx رو بگیره.

به نظر من یه چیزی در حد watch dog میشه .توقع اوتار من یکی فکرش رو نمیکنم.

دوست من قياس مستقيم قدرت تراشه ها اونم مشخصا از روي PC براي بازي هايي كه واسطه driver اي و API اي براي اونها شامل ميشه اصلا كار صحيحي نيست.

در ادامه خدمتتون هرض ميكنم روي pc اكثرا به زحمت از 5% قدرت اسمي تراشه ها استفاده ميشه.

معماري graphic core next بيشتر براي انجام co oporation با x86 - isa ها از ابتدا طراحي شده و قدرت محاسباتي خام opencl اون حتي چندين برابر كپلر نسل بعد يعني سري ٦٠٠ انويديا هست.

در PC ها متاسفانه به خاطر يكسري مسايل مثلا براي معماريVLIW حتي در شرايط ٩٠٪ gpu usage فقط و فقط از ٥٪-١٠٪ توان اسمي تراشه ها استفاده ميشده علتش هم مثلا براي نسل قبلي هاي VLIW مشكل vectorize occupation limitation بوده كه مضاف علت dependency limitation باعث ميشده حد occupation يا اشغال موثر هسته ها خيلي پايين باشه در نسل فعلي يعني GCN مشكل dependency limitation به خاطر 1D type شدن تقريبا برداشته شده اما هنوز هم در PC ها از بخش بسيار كوچكي از معماري بسيار پيشرفته GCN استفاده ميشه.(مثللا به تازگي با عرضه درايور١٢.١١ حداقل ١٠٪ به كارايي hd7870 اضافه شده كه وحشتناكه تازه اين pc هست و البته درون يكAPU تماما HSA نيست)

كلا GCN با اطمينان خدمتتون بگم اگر از همه توانايي هاش استفاده بشه همين ١٨cu اون هم از چند نسل بعد اضافه تر مياد.

نكته خيلي مهمتر اينه كه اين در يك APU استفاده شده كه تماما HSA feature هست پس قدرت اون رو هم چند برابر در نظر بگير.

Can You speak Persian ؟! :d
شرمنده هرجا متوجه نشديد ليست كنيد من قطعه قطعه كامل توضيح ميدم خدمتتون :d
 

hesehabib

کاربر سایت
Nov 18, 2007
682
یعنی ته ته قدرتی که کنسول ها میتونن داشته باشن اجرا کردن بازی های pc mid-end هست!
 

g.o.w

کاربر سایت
Apr 27, 2006
10,278
نام
arman
اينا هم تاييد شده نيست محمود جون هنوزم ممكنه تغيير كنه مثل شايعه 400 شيدري بودن wiiu كه شده الان ٥٠٠ تا :d



دوست من قياس مستقيم قدرت تراشه ها اونم مشخصا از روي PC براي بازي هايي كه واسطه driver اي و API اي براي اونها شامل ميشه اصلا كار صحيحي نيست.

در ادامه خدمتتون هرض ميكنم روي pc اكثرا به زحمت از 5% قدرت اسمي تراشه ها استفاده ميشه.

معماري graphic core next بيشتر براي انجام co oporation با x86 - isa ها از ابتدا طراحي شده و قدرت محاسباتي خام opencl اون حتي چندين برابر كپلر نسل بعد يعني سري ٦٠٠ انويديا هست.

در PC ها متاسفانه به خاطر يكسري مسايل مثلا براي معماريVLIW حتي در شرايط ٩٠٪ gpu usage فقط و فقط از ٥٪-١٠٪ توان اسمي تراشه ها استفاده ميشده علتش هم مثلا براي نسل قبلي هاي VLIW مشكل vectorize occupation limitation بوده كه مضاف علت dependency limitation باعث ميشده حد occupation يا اشغال موثر هسته ها خيلي پايين باشه در نسل فعلي يعني GCN مشكل dependency limitation به خاطر 1D type شدن تقريبا برداشته شده اما هنوز هم در PC ها از بخش بسيار كوچكي از معماري بسيار پيشرفته GCN استفاده ميشه.(مثللا به تازگي با عرضه درايور١٢.١١ حداقل ١٠٪ به كارايي hd7870 اضافه شده كه وحشتناكه تازه اين pc هست و البته درون يكAPU تماما HSA نيست)

كلا GCN با اطمينان خدمتتون بگم اگر از همه توانايي هاش استفاده بشه همين ١٨cu اون هم از چند نسل بعد اضافه تر مياد.

نكته خيلي مهمتر اينه كه اين در يك APU استفاده شده كه تماما HSA feature هست پس قدرت اون رو هم چند برابر در نظر بگير.


شرمنده هرجا متوجه نشديد ليست كنيد من قطعه قطعه كامل توضيح ميدم خدمتتون :d

Can You speak Persian ؟! :d[2]
اینایی که الان گفتی یعنی این مشخصات خوبه یا بد ؟:d
 

ramin cybran

کاربر سایت
Mar 1, 2009
901
نام
رامین
Can You speak Persian ؟! :d[2]
اینایی که الان گفتی یعنی این مشخصات خوبه یا بد ؟:d

اگه اينا باشه خيلي خيلي وحشيه چون درونش ازAPU اي استفاده شده كه روي كامپيوتر هاي شخصي مشابهش تا بعد از٢٠١٥ حتي ٢٠١٦ هم احتمال ضعيفي داره ببينيم.

كنسول ها تفاوت هاي فاحشي با pc دارن مثلا خوبه بدوني گرافيك ps3 يك splite shader اه نسل7 انودياست كه الان قراره crysis3 و last of us رو اجرا كنه :)) .

با همچين مشخصاتي به راحتي AVATAR LIKE Quality كه گذشتهAMD قول داده بود رو ميبينيد اگر فقط از 80-90% قدرت اين APU استفاده بشه.
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر