مذاکرات سونی و بتسدا نتیجه داد! مدها در راه PS4

Sorcerer 17

کاربر سایت
May 30, 2015
353
نام
Masoud

استدیو Bethesda SoftWorks در حساب اینستاگرام خود اعلام کرد که بزودی پچ 4K و مدهای بازیهای Fallout 4 و TESV:Skyrim به PS4 خواهدآمد.
صحبت های Pete Hines در این مورد و تشکر از ملت پلی استیشن :) :

 
آخرین ویرایش:

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
4c6d1c4j35kmdk0g0vm7.gif
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
خبر به توضیحات تکمیلی احتیاج داره.

سونی گفته Mod سازها حق ندارن از Asset های خارجی و اونایی که خودشون ساختن استفاده کنند و فقط چیزایی که توی بازی هستند قابل استفاده‌اند. این یعنی:

  • نه لباس جدید
  • نه تکسچر گرافیکی جدید
  • نه اسلحه جدید
  • نه شخصیت جدید
  • نه صدا یا موزیک جدید
  • نه اسکین و طراحی‌های جدید
  • نه اضافات جدید مثل مو، ویژگی‌های صورت و ...
  • نه اکسسوری و آیتم‌های جدید
  • و...

کلا ماد‌ها فقط و فقط باید از Assetهای که توی خود بازی هستند استفاده کنند که اکثریت (شاید حتی بالای ۸۰ - ۹۰ درصد) مادها که تا الان ساخته شدن (و کلا برای همه بازیا ساخته میشن) از این قانون پیروی نمیکنند چون لذت Mod ساختن به اضافه کردن موارد جدیده نه استفاده از همون Asset هایی قبلا که توی بازی هست. پس از میون ماد‌های که تا الان ساخته شدن بخش خیلی خیلی بزرگیشون برای PS4 نمیان مگر اینکه سازنده ماد بخواد تغییرات اساسی توی مادش ایجاد کنه که شخصا بعید میدونم همچین اتفاقی بیوفته.

متاسفانه نمیدونم هدف سونی از گذاشتن این محدودیت چی بوده ولی این محدودیت دقیقا از طرف سونیه چون مایکروسافت هیچ مشکلی با این موضوع نداره و Assetهای جدید روی Xbox One ساپورت شده و قابل استفاده‌اند.

در کل اینجور تایید شدن ماد‌ها همچین تفاوتی با همون عدم حضورشون نداره. چون خیلی خیلی بعیده سازنده Mod بیاد الکی خودش رو به Assetهای بازی محدود کنه در حالی که PC و X1 خیلی راحت بهش اجازه میدن هرچقدر دلش میخواد توی بازی تغییر ایجاد کنه.
 
آخرین ویرایش:

YAKUZA_2

کاربر سایت
Nov 3, 2008
1,387
خبر به توضیحات تکمیلی احتیاج داره.

سونی گفته Mod سازها حق ندارن از Asset های خارجی و اونایی که خودشون ساختن استفاده کنند و فقط چیزایی که توی بازی هستند قابل استفاده‌اند. این یعنی:

  • نه لباس جدید
  • نه تکسچر گرافیکی جدید
  • نه اسلحه جدید
  • نه شخصیت جدید
  • نه صدا یا موزیک جدید
  • نه اسکین و طراحی‌های جدید
  • نه اضافات جدید مثل مو، ویژگی‌های صورت و ...
  • نه اکسسوری و آیتم‌های جدید
  • و...

کلا ماد‌ها فقط و فقط باید از Assetهای که توی خود بازی هستند استفاده کنند که اکثریت (شاید حتی بالای ۸۰ - ۹۰ درصد) مادها که تا الان ساخته شدن (و کلا برای همه بازیا ساخته میشن) از این قانون پیروی نمیکنند چون لذت Mod ساختن به اضافه کردن موارد جدیده نه استفاده از همون Asset هایی قبلا که توی بازی هست. پس از میون ماد‌های که تا الان ساخته شدن بخش خیلی خیلی بزرگیشون برای PS4 نمیان مگر اینکه سازنده ماد بخواد تغییرات اساسی توی مادش ایجاد کنه که شخصا بعید میدونم همچین اتفاقی بیوفته.

متاسفانه نمیدونم هدف سونی از گذاشتن این محدودیت چی بوده ولی این محدودیت دقیقا از طرف سونیه چون مایکروسافت هیچ مشکلی با این موضوع نداره و Assetهای جدید روی Xbox One ساپورت شده و قابل استفاده‌اند.

در کل اینجور تایید شدن ماد‌ها همچین تفاوتی با همون عدم حضورشون نداره. چون خیلی خیلی بعیده سازنده Mod بیاد الکی خودش رو به Assetهای بازی محدود کنه در حالی که PC و X1 خیلی راحت بهش اجازه میدن هرچقدر دلش میخواد توی بازی تغییر ایجاد کنه.
سونی اولش میگفت نه, الان اجازشو با شرایطی داده بعدا که گیمرها تو اکانت های پلی استیشن و راه های ارتباطی بیشتر بهشون فشار اوردن مطمئنا مجوز کاملشو صادر میکنه چون وقتی رقیبش اینو داره کامل پشتیبانی میکنه سونی هم مجبوره برای حفظ بازارش همین کارو کنه.وجود رقیب خوبی هایی هم داره که فن ها بیشتر اوقات ازش بی خبرن:D
 
  • Like
Reactions: GHOST OF SPART

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
سونی اولش میگفت نه, الان اجازشو با شرایطی داده بعدا که گیمرها تو اکانت های پلی استیشن و راه های ارتباطی بیشتر بهشون فشار اوردن مطمئنا مجوز کاملشو صادر میکنه چون وقتی رقیبش اینو داره کامل پشتیبانی میکنه سونی هم مجبوره برای حفظ بازارش همین کارو کنه.وجود رقیب خوبی هایی هم داره که فن ها بیشتر اوقات ازش بی خبرن:D
بعید میدونم این اتفاق بیوفته، چون دیگه به توافق رسیدن. از اول هم بتسدا میگفت سونی با شرایط کنار نمیاد که احتمالا منظورشون همین بوده ولی خب نهایتا مثل اینکه بتسدا کوتاه اومده و الان شرایط (واقعا مسخره سونی) برای قرار نگرفتن Asset‌های خارجی در ماد‌ها رو قبول کرده.

واقعا برام قابل درک نیست که چرا سونی همچین محدودیت عجیبی رو برای مادها گذاشته. اگه نسخه X1 نبود میتونستیم باز بگیم شاید ترسشون از اینه که مادها به سیستم آسیب برسونند یا باگ کلی برای سیستم ایجاد کنند در صورتی که الان میدونیم همچین موضوعی در کار نیست و ماد‌ها روی X1 همه جوره ساپورت میشن و مشکلی هم ندارن.
 

YAKUZA_2

کاربر سایت
Nov 3, 2008
1,387
بعید میدونم این اتفاق بیوفته، چون دیگه به توافق رسیدن. از اول هم بتسدا میگفت سونی با شرایط کنار نمیاد که احتمالا منظورشون همین بوده ولی خب نهایتا مثل اینکه بتسدا کوتاه اومده و الان شرایط (واقعا مسخره سونی) برای قرار نگرفتن Asset‌های خارجی در ماد‌ها رو قبول کرده.

واقعا برام قابل درک نیست که چرا سونی همچین محدودیت عجیبی رو برای مادها گذاشته. اگه نسخه X1 نبود میتونستیم باز بگیم شاید ترسشون از اینه که مادها به سیستم آسیب برسونند یا باگ کلی برای سیستم ایجاد کنند در صورتی که الان میدونیم همچین موضوعی در کار نیست و ماد‌ها روی X1 همه جوره ساپورت میشن و مشکلی هم ندارن.
نه باو اصلا منظورم بازیهای بتسدا نیست اما همین خودش یه قدم رو به جلو هست برای عناوین دیگه و یواش یواش رام میشن یعنی باید بشن:D وگرنه مایکروسافت دوباره با تیکهای توییتری میاد سراغشون همونجور که برای 4K player اومد:Dداریم N دلار پول خرج بازیها و کنسول سونی میکنیم غلط کردن قبول نمیکنن وظیفشونه>:)
 

Mr.unknown

کاربر سایت
Aug 29, 2012
434
.....

واقعا برام قابل درک نیست که چرا سونی همچین محدودیت عجیبی رو برای مادها گذاشته. اگه نسخه X1 نبود میتونستیم باز بگیم شاید ترسشون از اینه که مادها به سیستم آسیب برسونند یا باگ کلی برای سیستم ایجاد کنند در صورتی که الان میدونیم همچین موضوعی در کار نیست و ماد‌ها روی X1 همه جوره ساپورت میشن و مشکلی هم ندارن.

فکر می‌کنم به احتمال بسیار زیاد به دلایل فنی این محدودیت رو اعمال کردند، سیستم عامل X1 مبتنی بر Windows است در حالیکه سیستم عامل PS3 و PS4 مبتنی بر سیستم عامل FreeBSD هستند که یک سیستم عامل Unix-like (شبه-یونیکس) است و با سیستم عامل ویندوز تفاوت‌های زیاد و بنیادی داره، اون Assetهای خارجی اکثرشون یا همگی دارای نسخه Windows هستند برای همین Modها روی ویندوز و X1 عرضه می‌شوند در حالیکه معلوم نیست اون Assetهای خارجی نسخه‌ای برای سیستم عامل‌های شبه-یونیکس (لینوکس و FreeBSD) داشته باشند، این یعنی اون ابزارها و کتابخانه‌های Mod باید اول به سیستم عامل PS4 پورت شوند که خوب کار یک ماد ساز نیست و معلوم نیست کیفیت خروجی در چه سطحی است، و این می تونه برای PS4 مشکلاتی ایجاد کنه، هنگ شدن وسط بازی و غیره.

Code:
en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_4_system_software

en.wikipedia.org/wiki/Xbox_One_system_software
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر