مدیر مالی سونی می‌گوید که شرکت IP کافی ندارد

  • Thread starter Thread starter Adam
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Adam

عضو تحریریه
sonyip.jpg

سونی فکر نمی‌کند دارای مالکیت معنوی اریجنیال (IP) به اندازه‌ی کافی باشد. Hiroki Totoki، مدیر ارشد مالی سونی در مصاحبه‌ای با فایننشال تایمز گفت که این شرکت باید تمرکز بیشتری برای ساخت و ایجاد IP کند و حرکت رو به جلو داشته باشد و این فقط در یک بخش خاص نیست، بلکه در سراسر شرکت است.

او گفت: چه برای بازی‌ها، فیلم‌ها یا انیمه‌ها، تعداد IP زیادی که از ابتدا ایجاد کرده بودیم، نداریم. ما فاقد فاز اولیه (IP) هستیم و این برای ما یک مشکل است. هوتوکی در این مصاحبه اضافه کرد که سونی در یافتن مخاطبان جهانی برای محتوایی که قبلاً در بازار داخلی آنها محبوب شده‌اند، بهتر عمل کرده است.

از نقطه نظر بازی، سونی تعدادی IP فعال اریجینال برای پلی استیشن دارد. فرنچایزهایی مانند God of War ،Horizon ،Uncharted همچنان از سوی توسعه دهندگان فرست پارتی سونی موفق هستند. این شرکت همچنین دارای تعدادی عناوین فرست پارتی غیرفعال مانند Bloodborne (که سونی با همکاری FromSoftware ساخت)، Killzone ،SOCOM ،Resistance و غیره دارد.
 
آخرین ویرایش:
وقتی بهشون واقعیات رو میگی میان تحلیل میکنن PS5 تو فروش سخت افزار با اختلاف جلوتره, 30% از سود بازیهای فلان شرکت میره تو جیبش و تنها مشکلش COD بود که حل شد.
حتما باید حرفای ما رو از دهن مدیران سونی بشنون تا مقداری از تعصبشون فروکش کنه و باهاش کنار بیان.
دوران عجیبی در بازی سنتر شاهد هستیم. :))))))) حرف خودش رو سند میزاره و درستیش رو تایید میکنه.

این هم خدمت شما :D

IMG_20240905_154814_381.jpg
 
منطق جماعت سوپر فن:
متای فلان بازی خوب شده, پس هیچ مشکلی وجود نداره.
این حرفای آبکی رو برید به مدیر مالی سونی بزنید تا به متاکریتیک یه نگاهی بندازه و دیگه از این مصاحبه ها نکنه که وضع سونی از نظر IP خوب نیست:-"
 
آخرین ویرایش:
يه بازى به سبك ماريو و دانكى كونگ و امثالهم رو ميشه سالها ساخت و صرفا با خلاقيت كيفيتش رو حفظ كنى.
يا حتى زلدا هم به نحوى جوريه با اينكه محوريت داستانى داره ولى اتكاى داستان بيشتر روى دنيايي هست كه خلق شده.
بازياى سونى متكى به داستان و روايت متمركز بر شخصيت هستن.
شايد دنياى كيلزون يكم همچين پتانسيلى داشت و حداقل ٢-٣ تا نسخه هم ميتونستن از زاويه ديد هلگاست ها بسازن.
هورايزون يه خورده خصوصيات زلدا رو داره از نظر داستان يونيورسال ولى بازم به نظر من اونقد جاى مانور نداره چون خبرى از اصطلاحا eternal entity ها نيست توش.
شما gow و كيلزون و انچارتد رو تا كجا ميتونى هى ازش بسازى؟ مگه اينكه براى يه چيزى مثل كيلزون بياى يه بخش مولتى پلير با ساپورت طولانى در بيارى.
بهترين گزينه واسه سونى كراش بود كه اونم قدرشو ندونست.
سك بوى و lbp هم خوب بودن ولى انداختنش تو چرخه باطل يجورايي.
رچت و اسلاى كوپر هم هستن ولى اون پتانسيل ماريويي رو ندارن.
اين آستروبات ميتونه همين ip باشه براى سونى ولى خب مهمه كه ولش نكنن.
رچت اتفاقا پتانسیل خوبی داره، و تو دوران PS3 هم خوب انواع و اقسام بازی ها ازش ساختن...

اما همچنان باید بیشتر بهش بها داده بشه:-" و تبلیغ بشه روش:دی
رچت هنوز یه بازی واقعا بزرگ و خفن مثل aCiT میطلبه که باز بترکونه...مخصوصا که به نظر میرسه چند شماره اخیرش فروش بهتری دارن میکنند

اون LBP هم هنوز به نظرم میتونند زنده ش کنند:دی

---

بین بقیه بازی هاشون یکم اوضاع سخت تر میشه، چون به قول خودت خیلی داستان و کاراکتر محورتر هستند...
و از اونطرف اگر بدن دست کسی جز استودیو اصلی بسازتشون، شاید ملت اون دید مثبت رو نداشته باشن
وگرنه آنچارتد کاراکترهای زیادی داره که بتونند بازی خودشون رو بگیرن
یا GOW هم حتی ممکنه کارهایی بشه کرد ...اما...این ممکنه واکنش منفی هم زیاد داشته باشه

دو تا IP خیلی خوب سونی داشت که خیلی کارا میشد باهاش کرد... هر دوتاش رو چال کرد رفت!
یکیش Infamous بود، که هر قدرت و کاراکتری میتونستن خلق کنند...
یکیش the Order بود که داستانش از زمان شاه آرتور بوده تا ..... هرجا دلشون بخواد ادامه بدن...
قشنگ یه سری پر پتانسیل مثل AC میتونستن ازش در بیارن:-"

---

اما کلا این بازی های گوگولی مثل LBP و آسترو و رچت و اینا برای چنین کارهایی بهترن...
سونی هم زحمت بکشه یکم کارتینگ و فایتینگ درست حسابی از بازی هاش بسازه
یکم تبلیغ بشه رو IPهاش
هم ما دعا به جونش میکنیم، هم میتونند ببینند کدوم IPها میتونند پتانسیل داشته باشن، هم خیلیا رو با بازی های دیگه آشنا میکنند:-"
 
الان کیلزونا ps3 و سوکوم کانفرانتیشن رو rcps3 پلیر pvp داره اخر هفته ها تا ۳-۴ تا سرور ران میشه
کیلزون که بات داره بازی کردنیه هنوز تنها
ژاپن نشون دادن دیگه dah نیاز بشه هاراگیری میکنن
Ip کنکورد رو یکی بیاید لیسانس کنه کارکترها رو همه کت و چرم مشکی ریدیزاین کنه تو این درگیری هویتی دیده هم میشه پولشو در میاره
 
به نظرم استودیوهای فعلی سونی منهای بانجی توان ساختن FPS با کیفیت مطلوب ندارند. علت ادامه ندادن کیلزون و رزیستنس هم همینه شاید. خود گوریلا هم نتونست کیلزون رو ادامه بده و با شادوفال شکست خورد. مسئله غیر از اراده‌ی سونی عدم وجود تیم سازنده ی کاربلد هم هست.
درسته که الان در حال حاضر نمیشه و تیم مورد نظر نیست اما نمیشد که بجای سرمایه‌گذاری روی concord و fairgames و marathon پول خرج این ۲ تا ip بشه ؟ اون concord لعنتی ۳۰۰ میلیون دلارو به فاک داد اون ۲ تا ای پی دیگه هم بیشتر نباشن کمتر نیستن نزدیک به یک میلیارد دلار هزینه. واقعا با چنین میزان سرمایه‌گذاری نمیشد کاری کرد که یک‌ تیم قوی جمع کنن ؟ بدون شک میشد اما سونی انتخابش سریع‌ترین و راحت ترین راه بود که اولین نتیجه این راه رو دیدیم متاسفانه.البته فقط این ۲ تا ip نیستنا کلی ip دیگه هم هست اما در زمان ps4 سونی به خیلی از ip ها پشت پا زد.
 
  • Like
Reactions: Isildur
رچت اتفاقا پتانسیل خوبی داره، و تو دوران PS3 هم خوب انواع و اقسام بازی ها ازش ساختن...

اما همچنان باید بیشتر بهش بها داده بشه:-" و تبلیغ بشه روش:دی
رچت هنوز یه بازی واقعا بزرگ و خفن مثل aCiT میطلبه که باز بترکونه...مخصوصا که به نظر میرسه چند شماره اخیرش فروش بهتری دارن میکنند

اون LBP هم هنوز به نظرم میتونند زنده ش کنند:دی
هیچ پلتفرمری برای من نتونست جای Crash Bandicoot رو بگیره حتی Mario و اوج LBP و رچت. سونی یه IP ناب رو از دست داد که میتونست براش مانند دستگاه چاپ پول عمل کنه. دیگه هم چنین شخصیتهای بامزه‌ و خاطره انگیری رو نمیتونیم تو پلتفرمر دیگه ای پیدا کنیم.
 
  • Smile
Reactions: S0lid Snake
اون شرکت اورریت و از نظر فنی همیشه ۲ نسل عقب رو اینقدر بزرگش نکنید بفرما سونی امروز به ته عناوینش که ماریو باشه رسید
من الان یه جاییم خیلی نمیتونم تایپ کنم
ولی ببین
یه طومار کلفت از طرف من واسه همین تاپیک رزرو کردی :دی

بهتون با رسم شکل نشون میدم چرا نینتندو تو مدیریت آیپی رقیب نداره
فقط صبر کنید
 
من الان یه جاییم خیلی نمیتونم تایپ کنم
ولی ببین
یه طومار کلفت از طرف من واسه همین تاپیک رزرو کردی :دی

بهتون با رسم شکل نشون میدم چرا نینتندو تو مدیریت آیپی رقیب نداره
فقط صبر کنید
زحمت نکش .
چیزیه که عیانه آقا ، نیاز به بیان نیست واقعا.
یه نگاه سطحی به عناوین نینتندو و اینکه چند ده ساله که داره به روزشون میکنه و نسخه های مختلف ازش میسازه کامل مشخص میکنه.
نه تنها فن بیس قدیمی رو با خودش همراه میکنه بلکه کلی پلیر جدید هم جذب میکنه.

سونی/مایکرو روی هم 3-2تا عنوان ندارن که این شرایط رو داشته باشن.

که همونها هم جای بحث دارن ، دیگه بحث مقایسه فروششون بماند.

البته فکر کنم پستش طعنه آمیز بود چون حالت دیگه ای نمیتونه داشته باشه:دی
 
اون شرکت اورریت و از نظر فنی همیشه ۲ نسل عقب رو اینقدر بزرگش نکنید بفرما سونی امروز به ته عناوینش که ماریو باشه رسید
شرکتی که سخت افزارش ۲ نسل عقبه یعنی با قدرت و ماندگاری فرنچایز هاشه که داره به فعالیت ادامه میده و با همین فرنچایز ها و سخت افزار عهد عتیق شیلنگ رو همزمان گرفته رو سونی و مایکروسافت

درسته که الان در حال حاضر نمیشه و تیم مورد نظر نیست اما نمیشد که بجای سرمایه‌گذاری روی concord و fairgames و marathon پول خرج این ۲ تا ip بشه ؟ اون concord لعنتی ۳۰۰ میلیون دلارو به فاک داد اون ۲ تا ای پی دیگه هم بیشتر نباشن کمتر نیستن نزدیک به یک میلیارد دلار هزینه. واقعا با چنین میزان سرمایه‌گذاری نمیشد کاری کرد که یک‌ تیم قوی جمع کنن ؟ بدون شک میشد اما سونی انتخابش سریع‌ترین و راحت ترین راه بود که اولین نتیجه این راه رو دیدیم متاسفانه.البته فقط این ۲ تا ip نیستنا کلی ip دیگه هم هست اما در زمان ps4 سونی به خیلی از ip ها پشت پا زد.
بانجی استودیوی خیلی قوی ایه تو ژانر شوتر، اگر سونی مدیرای استودیو رو اخراج کنه و کنترل پروژه ها رو مستقیم دست بگیره شوتر های خیلی خوبی از این استودیو میتونه در بیاد
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or