شایعه مدیر عامل KONAMI از KOJIMA متنفر است ؛ محل کار مثل جهنم واقعی است .

Ehsan95_76

Let The Dawn Of Love Survive
کاربر سایت
Super Bunnyhop یک کانال یو*یوب که نزدیک به صد هزار دنبال کننده دارد مدعی شده که با یکی از کارمندان داخلی شرکت کونامی در تماس بوده است . براساس گفته های این کاربر هویت این شخص در کونامی تایید شده اما مانند هر شایعه ای هیچ کدام از اطلاعات تایید نشده است.اما دلایلی که این کاربر آورده با اتفاقات اخیر در کونامی مطابقت دارد . قبل از مطالعه این مطلب این را در نظر بگیرید که این اطلاعات تایید نشده اند .

تغییرات اخیر در کونامی براساس تصمیم این شرکت در تغییر تمرکز از ساخت بازی های بزرگ کنسولی به ساختن بازی برای گوشی های هوشمند بوده است زیرا کونامی تنها در سرگرمی های دیجیتال در زاپن فعالیت نمی کند بلکه در زمینه باشگاه های سلامت و Fitness و .. نیز فعال است و براساس آخرین گزارش مالی شرکت سود این بخش از فعالیت ها از سود بخش بازی های کنسولی بیشتر بوده است که البته مقدار قابل ملاحظه ای نیست .

مدیر عامل کونامی ، Kagezama Kozuki اخیرا مقدار بسیار زیادی پول را در بخش های غیر از بازی سرمایه گذاری کرده است . به طور خلاصه ، دیگر بازی هایی مثل Metal Gear Solid 2 : Sons Of Liberty برای شرکت همانند گذشته سود آور نیست . در هر حال منبع مدعی شده است که بین Kozuki و Kojima اختلافات داخلی بسیاری وجود دارد و در واقع Kozuku از Kojima متنفر است و این میتواند اتفاقات اخیر را توجیه کند .

به علاوه همه این اتفاقات نام Kojima Production در داخل شرکت به Unit 8 تغییر نام داده شده است و صدها کارمند منتظر هستند تا کار خود را از دست بدهند . با این حال Kojima میتواند از شرکت کونامی شکایت کند اما منبع بیان میکند که کوجیما به خاطر تعهد خود نسبت به MGS 5 این کار را تا کنون نکرده است و حتی کارمندان خود را برای اتمام بازی برای هواداران تشویق و ترغیب کرده است و خود شرکت نیز از این موضوع به خوبی آگاه است .

چیزی که واقعا آراردهنده است این است که حتی با کارمندان Kojima Production نیز به خوبی برخورد نمی شود . خاموشی های پشت سرهم ، کار نکردن در های امنیتی و این که از کارمندان خواسته می شود که دائم محل کار خود را عوض کنند . یکی از کارمندان محل کار را مثل جهنم توصیف میکند .

اطلاعات ارایه شده ممکن است حقیقت داشته باشند اما همان طور که قبلا اشاره شد ممکن است در این اطلاعات اغراق شده باشد .


1364419023-mgsv-tpp-2-1024x576.jpg



منبع
 
به هیچ وجه اوضاع Konami رو بدتر نمیکنه و به احتمال زیاد بهتر هم می کنه. همین مدیر به قول شما مسخره با سرمایه گذاری توی قسمت های دیگه درآمد Konami رو دو برابر کرده!

مسئله اینه که شما دوست داری تو کافه ای بشینی که صاحبش فقط پشت صندوف و تجاری به قضیه نگاه می کنه، واسش مهم نیست که تو آیا مشتری کافه اش میشی یا نه و فقط می خواد به کارش ادامه بده و کافه اش شلوغ باشه و کیفیت کار رو هم زیاد نمی کنه و فقط پول رو حساب می کنه تا درآمدش رو داشته باشه.
یا پیش کسی که عاشق کارش ِ و میاد با شما گرم میگیره موزیک مورد علاقه است رو می زاره، باهات صحبت می کنه در مورد کیفیت کارش پرس و جو می کنه چون عاشق این کار و می خواد به شما بهترین نوشیدنی رو ارائه بده تا شما واقعاً لذت ببرید و هر روز بخاطر راضی بودن شما سعی کنه تا کیفیت رو بیشتر کنه.. شما هم از اونجا بودن لدت می برید.
 
آخرین ویرایش:
مسئله اینه که شما دوست داری تو کافه ای بشینی که صاحبش فقط پشت صندوف و تجاری به قضیه نگاه می کنه، واسش مهم نیست که تو آیا مشتری کافه اش میشی یا نه و فقط می خواد به کارش ادامه بده و کافه اش شلوغ باشه و کیفیت کار رو هم زیاد نمی کنه و فقط پول رو حساب می کنه تا درآمدش رو داشته باشه.
یا پیش کسی که عاشق کارش ِ و میاد با شما گرم میگیره موزیک مورد علاقه است رو می زاره، باهات صحبت می کنه در مورد کیفیت کارش پرس و جو می کنه چون عاشق این کار و می خواد به شما بهترین نوشیدنی رو ارائه بده تا شما واقعاً لذت ببرید و هر روز بخاطر راضی بودن شما سعی کنه تا کیفیت رو بیشتر کنه.. شما هم از اونجا بودن لدت می برید.
ببین عزیز شاید حرفت خیلی احساسی و نمیدونم روی علاقه به کوجیما و زحمات و تلاشش برای این صنعت و ارتقا سبک مخفی کاری باشه ولی الان با بالا رفتن سنگین هزینه بازی های AAA برای شرکت و کمپانی بزرگ که سودش از جای دیگه هست اینجور حرف ها معنی نداره .
 
ببین عزیز شاید حرفت خیلی احساسی و نمیدونم روی علاقه به کوجیما و زحمات و تلاشش برای این صنعت و ارتقا سبک مخفی کاری باشه ولی الان با بالا رفتن سنگین هزینه بازی های AAA برای شرکت و کمپانی بزرگ که سودش از جای دیگه هست اینجور حرف ها معنی نداره .
حرف شما درسته، ولی آیا فنّ های دوآتیشه، واقعی بازی و این سری، اصلا همین پلیرهای معمولی که فقط نسخه قبلی اون رو تجربه کردن، می توانند همچین نظری بدن ؟! قطعا خیر ! شما از یک نگاه کاملا بیطرفانه و حرفه ای (دقیقا شبیه به همین کمپانی) به قضیه نگاه کردی، یعنی به محصول نهایی و خروجی کار اصلا دقت نکردی، در صورتی که شما با کمی تحقیق میبینی که پروژه ای نبوده که کوجیما در آن دخیل نبوده باشه، و آن سودآور نبود باشه !
علاقه به کوجیما و زحمات و تلاشش برای این صنعت و ارتقا سبک مخفی کاری باشه
والا به نظر من، زحمات و تلاشهای کوجیما با عرضه فانتوم پین، رسما 2 الی 3 لِول نسبت به دیگر بازیسازان، تو این صنعت افزایش داشته ! جدا از ارتقاء دادن ژانر مخفی کاری و گیم پلی، داستان سرایی بازی به معنای واقعی کلمه سینماتیک، هست ! شما کدام بازی رو تابحال دیدی، که با نمایش چند عدد تریلر و گیم پلی، جایزه "بهترین سینماتوگرافی در بازی های ویدئویی" رو با اینکه هنوز عرضه نشده، از آن خودش کنه ؟! اگر اشتباه نکنم، هیچ بازی تا بحال نبوده که چنین جایزه ای رو دریافت کرده باشه ! حالا اینکه خیلی از ارزشها و کارهای کوجیما بعد از عرضه فانتوم پین دیده میشه، بماند !
باز هم میگم، نظر شما و حرفتون درسته، ولی اینکه از چه زاویه ای به این قضیه نگاه کنیم، خیلی مهمه ! اگر از لحاظ اقتصادی، مدیریتی بخوایم نگاه کنیم، داریم رسما اعلام میکنیم که با اون باورها و عقاید اون ناشر (هر کمپانی میتونه باشه) اختلافی نداریم و هر کاری کردن، کردن ! ولی شما این رو هم باید قبول کنی که یک پلیری که 25 ساله با این عنوان خاطره داره و از تک تک قسمت های هر نسخه بازی، لذت برده، بیاد نظری مشابه به حرف های شما بده و از سیاست های جدید این کمپانی هیچ اشکالی نگیره، نمیشه که !
پ.ن: هرچند که خودم میگم اصلا کوجیما نمی تواند بازی بد بسازه ! اصلا یه "فرض محال" ـه بنظر من ! بعضی ها میگن با بالارفتن هزینه های عناوین AAA و فلان و فلان..:d باور کنین، آوردن چنین دلیل هایی برای پروژه ای که بالاسرش کوجیما هست، به معنای واقعی کلمه، مسخره و خنده داره ! ناشرها و کمپانی ها هم بدلیل اینکه مدیریت واحدی ندارن، نمی توانند (از لحاظ اقتصادی، مدیریتی) که ریسک بکنن، این اتفاق از خیلی وقت پیش هست که داره رخ میده، اصن شما هیچ کمپانی بزرگ و معروفی رو نمی تونین پیدا کنین که به فکر "فقط" سود نباشن ! :d از سونی و مایکرو همشون بگیر، همشون فقط به فکر پول هستن ! بقول Kenji Kaido تهیه کننده بازی ICO توی یه مصاحبه ـش گفته بود که:
از نگاه یه ناشر، خروجی یک محصول فقط باید سودآور باشه ! و واقعا هم حرف خوبی زده بود، حقیقته دیگه ! بنظر من خیلی وقته که بیشتر سازنده ها و ناشرها، دیگه به فکر بار هُنری و ارزش واقعی اثر فکر نمیکنن، کگر موارد تک و توکی ! تنها چیزی رو که میبینن سود و درآمدزایی و این دسته از حرف هاست..
 
حرف شما درسته، ولی آیا فنّ های دوآتیشه، واقعی بازی و این سری، اصلا همین پلیرهای معمولی که فقط نسخه قبلی اون رو تجربه کردن، می توانند همچین نظری بدن ؟! قطعا خیر ! شما از یک نگاه کاملا بیطرفانه و حرفه ای (دقیقا شبیه به همین کمپانی) به قضیه نگاه کردی، یعنی به محصول نهایی و خروجی کار اصلا دقت نکردی، در صورتی که شما با کمی تحقیق میبینی که پروژه ای نبوده که کوجیما در آن دخیل نبوده باشه، و آن سودآور نبود باشه !

والا به نظر من، زحمات و تلاشهای کوجیما با عرضه فانتوم پین، رسما 2 الی 3 لِول نسبت به دیگر بازیسازان، تو این صنعت افزایش داشته ! جدا از ارتقاء دادن ژانر مخفی کاری و گیم پلی، داستان سرایی بازی به معنای واقعی کلمه سینماتیک، هست ! شما کدام بازی رو تابحال دیدی، که با نمایش چند عدد تریلر و گیم پلی، جایزه "بهترین سینماتوگرافی در بازی های ویدئویی" رو با اینکه هنوز عرضه نشده، از آن خودش کنه ؟! اگر اشتباه نکنم، هیچ بازی تا بحال نبوده که چنین جایزه ای رو دریافت کرده باشه ! حالا اینکه خیلی از ارزشها و کارهای کوجیما بعد از عرضه فانتوم پین دیده میشه، بماند !
باز هم میگم، نظر شما و حرفتون درسته، ولی اینکه از چه زاویه ای به این قضیه نگاه کنیم، خیلی مهمه ! اگر از لحاظ اقتصادی، مدیریتی بخوایم نگاه کنیم، داریم رسما اعلام میکنیم که با اون باورها و عقاید اون ناشر (هر کمپانی میتونه باشه) اختلافی نداریم و هر کاری کردن، کردن ! ولی شما این رو هم باید قبول کنی که یک پلیری که 25 ساله با این عنوان خاطره داره و از تک تک قسمت های هر نسخه بازی، لذت برده، بیاد نظری مشابه به حرف های شما بده و از سیاست های جدید این کمپانی هیچ اشکالی نگیره، نمیشه که !
پ.ن: هرچند که خودم میگم اصلا کوجیما نمی تواند بازی بد بسازه ! اصلا یه "فرض محال" ـه بنظر من ! بعضی ها میگن با بالارفتن هزینه های عناوین AAA و فلان و فلان..:d باور کنین، آوردن چنین دلیل هایی برای پروژه ای که بالاسرش کوجیما هست، به معنای واقعی کلمه، مسخره و خنده داره ! ناشرها و کمپانی ها هم بدلیل اینکه مدیریت واحدی ندارن، نمی توانند (از لحاظ اقتصادی، مدیریتی) که ریسک بکنن، این اتفاق از خیلی وقت پیش هست که داره رخ میده، اصن شما هیچ کمپانی بزرگ و معروفی رو نمی تونین پیدا کنین که به فکر "فقط" سود نباشن ! :d از سونی و مایکرو همشون بگیر، همشون فقط به فکر پول هستن ! بقول Kenji Kaido تهیه کننده بازی ICO توی یه مصاحبه ـش گفته بود که:
از نگاه یه ناشر، خروجی یک محصول فقط باید سودآور باشه ! و واقعا هم حرف خوبی زده بود، حقیقته دیگه ! بنظر من خیلی وقته که بیشتر سازنده ها و ناشرها، دیگه به فکر بار هُنری و ارزش واقعی اثر فکر نمیکنن، کگر موارد تک و توکی ! تنها چیزی رو که میبینن سود و درآمدزایی و این دسته از حرف هاست..
حرفت منطقی عزیز همون تفاوت زاویه دید اینجا نگاه ها رو عوض کرده من به شخصه دیدم خیلی حملات سمت فقط کونای هست و کسی جز یک نفر اونور قضیه رو نمیبینه!
حرفت حساب شده بود و درست
 
این همه سال گیم بازی کردم مثل خیلی از شما ها ولی همیشه یه تنفر عجیبی نسبت به بازی های موبایل داشتم ، یعنی تنفر نه به معنای این که ساخته نشه و دیگران لذت نبرن نه منظورم اصلا این نیست و شاید خیلی ها خوششون بیاد ولی من یکی که هیچ وقت هیچ لذتی از بازی های موبایل نبردم .......


کلا این بخش مولتی رو هم اضافه کنم و چه بخوایم و چه نخوایم بخش مولتی در بازی ها داره روز به روز و ماه به ماه و سال به سال علاقه مندانش بیشتر میشه ! خب نسل ها تغییر میکنن و کاریش هم نمیشه کرد ولی نسل ها ماها که خیلی علاقه چندانی به بخش های مولتی نداریم رو واقعا نمیدونم چه باید کرد من فقط امیدورام در آینده بخش بازی ها کمپین از اینی که هست کمتر نشه و حداق در کنار بخش بازی های مولتی بتونه به حیات خودش ادامه بده و هر دو قشر آفلاین باز و آنلاین باز لذت کافی رو ببرن یعنی هر دو در کنار هم با توازن منطقی پیش برن و یکی فدای اون یکی نشه !

این صنعت گیم توش خوب پول هست و خیلی از شرکت ها دارن خوب پول به جیب میزنن ولی باز میان هی آه و ناله میکنن و هی میان میگن ساخت بازی های AAA و از این حرف ها هزینه ساختشون زیاد شده و زمان بره و این جور چیزا باشه خیله خب هیچ حرفی نیست ولی در قبالش بازیتون خوش ساخت باشه چندین برابرش رو در میارن و سود کافی رو میبرین از دوشیدن نسخه های اضافه شونده و DLC این جور چیزا هم که بماند و همین طور بازی کردن بخش مولتی اون بازی که جیب اون شرکت رو عجیب پر پول میکنه !! این حرص و طمع شرکت ها هستش که بلای جونشون شده این صنعت گیم کی انقدر توش پول و تبلیغات و سرمایه گذار و از این حرف ها بود هر سال داره بهتر و بهتر میشه این حرص و طمع شرکت هاست که دشمن اصلیشون هستش نه ساخت بازی های AAA!!

بعد یه جوری میان میگن ما کارمون سخته انگاری دارن هر سال یه IP جدید میدن !!! یه نسخه جدید میسازن و بعدش دیگه تمام برو که رفتیم شماره 1 و2 و3 و4 و5 و6 و7 و8 و9 و نسخه فرعی ........................ برو تا آخر که هی میسازن و هی میسازن یکم موتور بازی رو ارتقا میدن و یک سری چیزای جدید به نسخه بعدی اضافه میکنن یعنی عملا بیشترین هزینه رو صرف ساختن نسخه اول بازی میکنن چون بیس و پایه کار آمادست و نسخه های بعدی خیلی هزینه زیادی روی ساختش نمیشه در مقایسه با نسخه اولی ! ولی خب تغییر نسل که میشه شرکت ها اون اوایل بازی هاشون برای تغییر موتور گرافیکی و هماهنگ سازیشون با کنسول های جدید و خیلی چیزای دیگه هزینه ساخت و تولیدشون زیاد میشه ولی در آینده همین رو چندین برابر در میارن ............... ( والا نه این که الان خیلی سازنده ها بازی هاشون تماما نسل بعدی شده !! اینا هنوز از نسل قبل دست نکشیدن و همین طور دارن بازی میسازن برای نسل قبل و همون موتور گرافیکی قدیمی رو فقط تنظیمات گرافیکیش روی کنسول های جدید بالاتر هستش و گرافیک بهتری میبینم ولی تفاوت بین دو نسل !! هیچی بازم پشم ! )

یه زمانی نسخه هالف لایف ساخته میشد برای ایجاد کسب درامد و صد البته پیشرفت صنعت گیم ( که خیلی خیلی در جهت پیشبرد بازی ها در صنعت گیم تاثیر گذار بود بدون هیچ شکی !!! ) و از این حرف ها ولی همون شرکت سازنده دیگه به خودش زحمت نمیده که هیچ ، راه حل بهتری پیدا کرده و داره پول به جیب میزنه این وسط طرفداران بازی چی !!! هیچی پشم ! همین طرفدارن هالف لایفی که نبودن و حمایت هاشون نبود الان Valve به اینجا نمیرسید !الان این همه خواهش و امضا و تمنا که آقا تو رو خدا نسخه بازی رو بسازین ، کو گوش شنوا !!

بعد این وسط یه شرکت بی نظیر مثل راکستار که هم به فکر سود هستش که خب طبیعی هستش باید پول در بیاره تا بازی بسازه و هم به فکر طرفدارانش هست و هر چند سال میاد نسخه از GTA میسازه به تمام معنا میترکونه بازی رو از هر جهت پیشرفت میده دیگه بقیه IP های این شرکت که بماند که چقدر عالی هستن ! دنیای عجیبی شده و متاسفانه یا خوشبختانه پول بیش از حد در هر قسمتی وارد بشه درسته که یه سری نکات مثبت داره ولی در عوضش اون حس اصلی احترام به گیمر و وجدان کاری رنگ و بوش رو کم کم و آهسته و آهسته از دست میده .

این صحبت هایی که کردم صرفا فقط اون بخش انتقاد صنعت گیم رو از دید من دارم بهش میپردازم وگرنه کیه که ندونه این صنعت گیم با تمامی اوصاف جنبه های مثبت عالی و خیلی نکات مثبت دیگه ای داره که در این بحثم نمیگنجید چون ماجرای مشکل کونامی با کوجیما و کنسل شدن بازی سایلنت هیل برای خیلی از طرفداران خوشایند نبود و واقعا خبر خیلی خیلی ناراحت کننده ای بود گفتم جنبه های بد بینانه و مورد انتقاد صنعت گیم رو یکم دربارش با توجه به سوادم صحبت کنم ، همین .

پاینده باشید ............
 
آخرین ویرایش:
بلادبورن، ویچر 3، بمتن آرخام نایت، هیلو 5، استاروارز بتل فرانت و متال گیر 5 (و احتمالاً QB). دیگه چند تا بازی خفن برای یه سال میخواید؟!
تازه مطمئن باشید E3 امسال ازون E3ـهای بترکون خواهد بود. اولین E3 که تقریباً همه تمرکزها روی نسل حاضر خواهد بود.
آف تاپیکه، ولی خوب اینی که بولد کردم خفن نیست، ملت از همون روز رونمایی تا الان دارن فحش می دن به دایس که چرا Star Wars: Battlefront 0.5 داده بیرون:دی
 
آف تاپیکه، ولی خوب اینی که بولد کردم خفن نیست، ملت از همون روز رونمایی تا الان دارن فحش می دن به دایس که چرا Star Wars: Battlefront 0.5 داده بیرون:دی
خفن نیست؟؟؟!!!
برو یوتیوب یه سر بزن ببین ویدعو هاش چند ملیون نفر دیدن کمتر بازی هست انقدر نفر ویدعو هاش ر دنبال کنن
من خودم به دلیل سویچ کردن دوربین از بازی خوشم نیومد(حالا ولی امیدوارم تو نمایش های بعدیش بیشتر ازش خوشم بیاد) ولی بازی چنان فروشی میکنه که بیشتر از موفقیت های فیلمش نباشه کمتر نیست
 
خفن نیست؟؟؟!!!
برو یوتیوب یه سر بزن ببین ویدعو هاش چند ملیون نفر دیدن کمتر بازی هست انقدر نفر ویدعو هاش ر دنبال کنن
من خودم به دلیل سویچ کردن دوربین از بازی خوشم نیومد(حالا ولی امیدوارم تو نمایش های بعدیش بیشتر ازش خوشم بیاد) ولی بازی چنان فروشی میکنه که بیشتر از موفقیت های فیلمش نباشه کمتر نیست
بازی بعد از چندین سال، کانتنت هاش از BF2 کمتره، خفن محسوب نمیشه:)
 
قبل از اینکه متال گیر به سرنوشت رزیدنت اویل و کال او دیوتی و اساسینز کرید و ... دچار شه باید اتفاقی بیفته که کونامی به سرنوشت THQ دچار شه :(
 
کونامی بره به درک.
کوجیما می زنه کل تشکیلات کونامی رو به ... می ده.اگه کوجیما نبود کونامی باید تا آخر می رفت از کارتون ها بازی درست کنه.
فقط یک نسخه متال گیر به تمام کونامی می ارضه
 
نگو که بعد از انتشار MGS 5 کوجیما اخراج میشه و MGS به سرنوشت Resident Evil دچار میشه...:((:|

دقیقا همون اتفاقی که برای شینجی میکامی افتاد برای کوجیما هم افتاد حالا اون رفت خودش شرکت خصوصی Tango Gameworks رو زد باید دید کوجیما چه برنامه ای داره! بهترین کار همینه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or