مدیر سابق پلی استیشن از خریداری شدن استودیوها میترسد

Ali.jangi

کاربر سایت
Apr 12, 2021
1,560
SL.JPG

دو سال است که از جدایی عجله ای مدیر سابق پلی استیشن, جناب Shawn Layden با توییت خداحافطی خود میگذرد.
از آن زمان به بعد سوالات زیادی از اینکه چه اتفاقی افتاد مطرح شده است, اما این تاجر امروز اعلام کرد که در هیئت مشاوره شرکت Streamline Media Group استخدام شده است.
و با این خبر, مصاحبه ای با وبسایت gamesindustry.biz نیز صورت گرفته, جایی که لیدن از ترس خریداری شدن استودیوها و ادغام کمپانی های صنعت گیم صحبت کرده است.

او به قیمیت توسعه بازی ها که همیشه در حال افزایش است اشاره کرد (100 تا 150 میلیون برای عناوین PS4, و احتمالا قیمیت بالای 200 میلیون دلاری عناوین PS5), و فکر میکند که رقابت برای سازندگان کوچک تر در چنین فضایی دشوار خواهد بود, او به رابطه با بحث ادغام شدن کمپانی ها نیز اشاره داشته و اخطار داد که این روش درستی برای ادامه تجارت این صنعت نیست.

"ادغام شدن از جهاتی دشمن تنوع است, اینکار تکه های زیادی از بازی را با بزرگتر شدنش برمیدارد, و دوباره, ما دوباره به مشکل تنوع برمیخوریم. موزیک از نظر سوددهی یک پنجم فضای بازی های یدیویی است. اما تاثیر فرهنگی اشان 100برابر گیمینگ است. و حالا, ما داریم خودمان را به سبک ها و ادامه های تعداد خاصی از بازی ها محدود میکنیم.
عناوین مورد علاقه شخص خودم, مانند Parappa یا Vib-Ribbon, اینها عناوینی هستند که بنظر میرسد فرصتی پیدا نکنند. و این برای صنعت و طرفداران بد است. با گذشت زمان, اگر ما به صحبت درباره همان فراد و همان داستان ها ادامه دهیم باعث فروپاشی صنعت بازی میشود."

کمپانی سونی اخیرا سازنده عنوان Returnal یعنی Housemarque را خریداری کرده, و بنظر میرسد که Bluepoint Games نیز زیر سایه شرکت کنسول ساز قرار گرفته. و قبل از آن نیز سازنده Marvel's Spider-Man و Ratchet & Clank: Rift Apart یعنی Insomniac نیز خریداری شده است.
و البته, کمپانی مایکروسافت نیز با خریدهای بزرگ خود, سازندگانی مانند بتزدا و مجموعه ای از سازندگان دیگر را به خود اختصاص داده است. حال قضاوت اینکه خرید های بیشتری در راه است یا خیر سخت است, اما لیدن صحبت های خود را بسیار واضح کرده است: اگر صنعت نمیخواهد خلاقیت و تنوع را خفه کند, این روش درستی برای در پیش گرفتن نیست.

منبع
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر