خبر رسمی مجله تایم هیدتاکا میازاکی را در میان 100 چهره اثرگذار دنیا قرار داد

  • Thread starter Thread starter Ludens
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
مجله تایم لیست تأثیرگذارترین افراد سال 2023 را منتشر کرده که در آن نام میازاکی، خالق عناوین سولز به چشم می‌خورد. با بازی‌سنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.

تصویر Hidetaka Miyazaki

رئیس استودیوی From Software در سال‌های حضور خود در صنعت بازی، عناوین تأثیرگذاری از جمله دیمنز سولز، دارک سولز، بلادبورن و اخیرا الدن رینگ را کارگردانی کرده است. هیدتاکا میازاکی حالا پس از شیگرو میاموتو، دومین بازیسازی محسوب می‌شود که به این لیست سالانه راه پیدا کرده است.

نیل دراکمن، کارگردان عناوین The Last of Us و یکی از رؤسای ناتی داگ، به عنوان شخصی برجسته از حوزه ویدئوگیم، پیام کوتاهی را در این مجله نوشته که به دلایل تأثیرگذار بودن میازاکی می‌پردازد:

«اولین باری که یکی از بازی‌های هیدتاکا میازاکی را تجربه کردم، رقت‌آور بودم. من به‌طور مدام توسط اولین دشمن کشته شدم. اما هنگامی که رویکرد آهسته‌تری را در پیش گرفتم و به جزئیات توجه کردم، ناگهان به درک تازه‌ای رسیدم. من موفق شدم که دشمن را شکست دهم و در بازی پیشروی کنم. من شایستگی پیشروی خودم را به دست آوردم و نوعی احساس قوی به من دست داد! با پیشروی بیشتر در بازی، با تعمق و توجه بیشتری به کاوش دنیای آن پرداختم. در عوض، دنیای بازی تنش، زیبایی و غافل‌گیری را به من هدیه داد.»

بازی Elden Ring، آخرین ساخته بازیساز ژاپنی موفق به کسب صدها جایزه Game of the Year شد و طبق آخرین آمار، تاکنون بیش از 20 میلیون نسخه فروخته است. مدتی قبل، استودیوی فرام سافتور اکسپنشن Shadow of the Erdtree را برای این عنوان تحسین‌شده معرفی کرد. با این وجود، در حال حاضر جزئیات چندانی از زمان عرضه و محتویات این اکسپنشن اعلام نشده است.
 
جا داره بگم بازیهاش یکی از یکی مزخرف تر و مضحک تر.
البته به جز بلاد بورن و با ارفاق دیمون سولز ریمیک ( که زحمتشو یکی دیگه کشیده بود ) . نمیدونم این آدم مازوخیزمی یه سبک مضخرف خلق کرد و چقدر طرفدار پیدا کرد .
 
میازاکی با وجود حضور کوتاهی که در صنعت بازی داشته ( به نسبت دیگر اسطوره ها) به معنای واقعی کلمه ره صد ساله رو یک شبه رفته. این مسئله نشون دهنده اینه که ایشون قبل از اینکه پاش به صنعت گیم باز بشه بسیار آدم پخته و پری بوده، فقط در جایگاه درستش قرار نداشته:دی تو نمیتونی یه شخص صرفا با استعداد باشی و اینطوری پله های طرقی رو طی کنی و این همه افتخار کسب کنی و روی میلیون ها نفر تاثیر بزاری، مگر اینکه خودت از درون خیلی بزرگ باشی.

===========
باز یه خبر از میازاکی اومد و دوباره در و گوهر ریزی دوستان شروع شد:دی عزیزان این برخوردها بیشتر تحت فشار بودن شما رو نشان میده نه چیز دیگری:دی
 
جا داره بگم بازیهاش یکی از یکی مزخرف تر و مضحک تر.
البته به جز بلاد بورن و با ارفاق دیمون سولز ریمیک ( که زحمتشو یکی دیگه کشیده بود ) . نمیدونم این آدم مازوخیزمی یه سبک مضخرف خلق کرد و چقدر طرفدار پیدا کرد .

بازیسنتر برای امروز بسه
 
بازیسنتر برای امروز بسه
بازیهاش نه کات سین داره، نه دیالوگ، نه داستان. یه گیم پلی مضحک با چهارتا ضربه.

حالا تو فکر کن من بچم :D ولی من ترجیح میدم GOW با اون گیم پلی غنی رو بازی کنم تا بازیهای ایشون.
 
R.R. Martin و میازاکی که اندازه یه کتاب Lore نوشتن وقتی میان بازیسنتر و میفهمن بازیشون حتی داستان هم نداشته:
View attachment Mike O Hearn -1.mp4
:D

---
قدیم هیچ وقت نمیتونستم این سبکو تحمل کنم الدن رینگ اولین بازیش بود که تموم کردم و به قدری خوب بود که دیدم رو به کلی به این سبک تغییر داد.
چند وقت پیش هم دارک سولز ریمسترد رو شروع کردم با اینکه 12 سال از اورجینالش میگذره هنوز چیزی شبیهش ندیدم، لول دیزاین و اتمسفرش واقعا شگفت انگیزه.
 
آخرین ویرایش:
چه از میازاکی خوشتون بیاد چه نیاد، نمی‌تونید تاثیر گذاری عظیمش تو دهه‌ی گذشته رو انکار کنید.

از انواع و اقسام بازی های ایندی تا بازی های بزرگی مثل همون GoW که بهش اشاره شد، تو سالهای گذشته بازی های فرام رو الگو قرار دادن.
 
R.R. Martin و میازاکی که اندازه یه کتاب Lore نوشتن وقتی میان بازیسنتر و میفهمن بازیشون حتی داستان هم نداشته:
View attachment 289880
:D

---
قدیم هیچ وقت نمیتونستم این سبکو تحمل کنم الدن رینگ اولین بازیش بود که تموم کردم و منو با این سری آشنا کرد، چند وقت پیش دارک سولز ریمسترد رو شروع کردم با اینکه 12 سال از اورجینالش میگذره هنوز چیزی شبیهش ندیدم، لول دیزاین و اتمسفرش واقعا شگفت انگیزه.
کلا تا یکجا از میازاکی صحبت میشه حجم ترولها و هیت ها بهش شروع میشه . برای من الدن بهترین بازیش بود
 
موفقیتش کاملا حقشه. بدون حاشیه شاهکار میسازه. هیچوقت هم ادعای خاصی نداشته.
بارها و بارها هم من دیدم اونایی که از سبک بازی‌هاش متنفر بودن، با وقت گذاشتن و تجربه بازیا به طرفدارش تبدیل شدن.
اون یه عده که دارن مقاومت میکنن هم بالاخره ایمان میارن و توبه میکنن :D
 
موفقیتش کاملا حقشه. بدون حاشیه شاهکار میسازه. هیچوقت هم ادعای خاصی نداشته.
بارها و بارها هم من دیدم اونایی که از سبک بازی‌هاش متنفر بودن، با وقت گذاشتن و تجربه بازیا به طرفدارش تبدیل شدن.
اون یه عده که دارن مقاومت میکنن هم بالاخره ایمان میارن و توبه میکنن :D
بنده همینطور بودم نظراتم تو فروم هم هست. وقتی الدن زدم احساس حماقت کردم. با خودم گفتم آخه قرم×ساق بازیهای قبلی رو یک ساعت بیشتر پلی میدادی.... بعد الدن رفتم سراغ سکیرو، دهنم سرویس شد خیلی سخت تر از الدن بود. ولی تمومش کردم. بعدم رفتم دارک سولز ریمستر، اونم تموم کردم و در نهایت هم دارک سولز ۳. توی یک سال همه اینارو تموم کردم و بالاخره حس کردم دارم از حماقت میام بیرون. الان هم منتظر دی ال سی الدن هستم. :D
 
من لزوماً فن میازاکی نیستم. هیچ کدوم از بازی‌هاش رو هم عملاً بازی نکردم (ناخنکی به بازی زدم و ولش کردم)
اما نمی‌شه این حقیقت رو انکار کرد که خیلی از بازی‌هایی که توی چندسال اخیر بازی کردم و دوست داشتم، ردی از کارهای میازاکی توش بوده.
از همین گاو که اشاره شد تا یه چیز دور از ذهنی مثل Star Wars
شاید مهمتر از اون، برگردوندن ذهنیت Git Gud به گیمورها تا حد زیادی به لطف کار میازاکی بوده.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or