مجله بازی ساز

Mamad G.H.A

کاربر سایت
Sep 10, 2008
42
نام
محمد غضنفری
بسم الله الرحمن الرحيم
اولین مجله اینترنتی پیرامون ساخت بازی های رایانه ای توسط آقای محمد غضنفری افتتاح گردید. این مجله که هر دو ماه یک بار منتشر می شود تنها با هدف ارتقای علمی و اولین قدم از طرح تخصصی نمودن تمامی بازی سازان ایرانی است که توسط این شخص برداشته شده است.
شما هم اکنون می توانید اولین شماره از این مجله را از پایگاه اختصاصی آن یعنی www.IGDMag.com دانلود نمایید.
این مجله اینترنتی دارای بیش از 70 صفحه مقالات علمی و آموزشی می باشد و طبق گفته سردبیر آن تاکنون نظیر این مقالات در هیچ پایگاه و مجله ای درج نشده است.
محمد غضنفری هم اکنون تبلیغات گسترده ای را برای جذب تمامی استعدادهای کشور به سمت صنعت بازی سازی را شروع کرده است و این قدم اولین قدم در راه جذب استعدادهای کشور می باشد.
ضمن این که محمد غضنفری این نوید را به تمام بازی سازان داده است که پروژه های بسیار عظیم تحقیقاتی و مقالاتی بسیار تخصصی تر از این مقالات در راه است.
محمد غضنفری برخلاف برخی افراد که به خاطر مسائل شخصی از گذاشتن علمی ترین مقالات در پایگاه هایشان خودداری می کنند اعلام کرده که این مجله یک مجله کاملاً عمومی است و ما برای تایید مقالات به هیچ عنوان به هویت شخص فرستنده توجه زیادی نمی کنیم و بیشتر توجه مان معطوف بر بار علمی مقالات ارسالی است و هر کس به هر نحوی برای ما مقاله بنویسد حتی اگر با شخص سردبیر خصومتی هم داشته باشد برای تایید مقاله او به هیچ عنوان هیچ کدام از این موارد را در نظر نمی گیریم و تنها بار علمی مقالات مد نظر ماست.
مجله بازی ساز گامی دیگر در راه توسعه صنعت بازی سازی در کشور می باشد و این مجله به حمایت تمامی دانش پژوهان احتیاج دارد.
هر کس به هر نحوی به این مجله کمک بکند به تمامی هموطنان و دانش پژوهان کمک کرده است.
اکنون در سال نوآوری و شکوفایی مفتخریم که برای هموطنان عزیزمان مجله ای سراسر علمی تهیه نموده ایم.
انگیزه ما از ساخت این مجله به هیچ عنوان اهداف مالی نبوده و نخواهد بود و مطمئن باشید که هر خدمتی که از سوی محمد غضنفری به بازی سازان عرضه گردد همچون این مجله کاملاً رایگان می باشد.
در ضمن اگر شما یک بازیساز نیستید و نمی خواهید بشوید و یک بازیکن هستید باز هم پیشنهاد می کنم این مجله را بخوانید چون اطلاعات شما را در مورد بازی های رایانه ای و طرز ساخت و ... بالا می برد خصوصاً به بازیکن های عزیز پیشنهاد می کنم حتماً مقاله آشنایی با ساختار موتور بازی را بخوانند تا اطلاعاتشان بالا برود.
این فهرست شماره اول آن می باشد.
سخن سردبیر​
راه اینجاست​
آخرین اخبار از دنیای بازی سازی​
بخش طراحی بازی​
داستان نویسی در ساخت بازی​
بخش هوش مصنوعی​
هوش مصنوعی در بازی های رایانه ای​
آشنای با مسیریاب های *A​
بخش مباحث عمومی ساخت بازی​
آشنایی با ساختار موتور بازی​
انواع سبک های بازی های سه بعدی​
تیم سازنده بازی​
بخش گرافیک​
نیم نگاهی به چهره قدرتمند DirectX11​
آموزش کار با FX Composer 2​
بخش فیزیک​
مقدمه ای بر فیزیک در بازی های رایانه ای​
بخش معرفی موتورهای ساخت بازی​
موتور C4​
معرفی کتاب​
بخش معرفی اسطوره های ساخت بازی​
این قسمت: جان کارمک​
مصاحبه با آقای Cliff Bleszinski خالق سری بازی های Gears Of War​
معرفی اسلحه های جدید در بازی Gears of War 2​
بخش سوال و جواب از فناوری ساخت بازی
14kv0bk.jpg

 

TY

کاربر سایت
Oct 3, 2007
166
نام
محمد
چطوری شناختی tyمجلهتون را خوندم عالی بود فقط غلط املایی داشت و یک سوتی بزرگ بزرگ بزرگ
برنامه نویسی شیئ گرا را ادمون بیسیک ساخته است و در سری ویژوآل استدیو به صورت گرافیک پیشرفته برای ویندوز در آورده . بعدشا ویژوآل استدیو یک کامپایلر نیست ویژوال استدیو یک شرکت گرداورنده سری زبان های برنامه نویسی های تحت شیئ گرا یا همان ویژوال است
 

Mamad G.H.A

کاربر سایت
Sep 10, 2008
42
نام
محمد غضنفری
چطوری شناختی tyمجلهتون را خوندم عالی بود فقط غلط املایی داشت و یک سوتی بزرگ بزرگ بزرگ
برنامه نویسی شیئ گرا را ادمون بیسیک ساخته است و در سری ویژوآل استدیو به صورت گرافیک پیشرفته برای ویندوز در آورده . بعدشا ویژوآل استدیو یک کامپایلر نیست ویژوال استدیو یک شرکت گرداورنده سری زبان های برنامه نویسی های تحت شیئ گرا یا همان ویژوال است
فکر می کنم که سوتی بزرگ را خود شما الان دادی
ویژوال استادیو یک کامپایلره که کمپانی مایکروسافت آن را ساخته نه یک شرکت ارائه دهنده زبان برنامه نویسی
که در این کامپایلر شما می توانید با چند زبان متفاوت کار کرده وبرنامه هایتان را کامپایل کنید.
من هم نگفتم این شخص زبان شی گرا را ساخته یا نساخته فقط گفتم ویژوال بیسیک شی گرا نیست
 

The Joly Joker

کاربر سایت
Aug 7, 2007
164
نام
فرشید
شرمنده ولی Visual Studio کامپایلر نیست بلکه محیط گرافیکی کاربر GUI جهت توسعه و طراحی برنامه ها Application تحت ویندوز و وب هستش که کامپایلر ها هم قسمت مهمی از این محیط هستند.
 

Mamad G.H.A

کاربر سایت
Sep 10, 2008
42
نام
محمد غضنفری
شرمنده ولی Visual Studio کامپایلر نیست بلکه محیط گرافیکی کاربر GUI جهت توسعه و طراحی برنامه ها Application تحت ویندوز و وب هستش که کامپایلر ها هم قسمت مهمی از این محیط هستند.
دشمنت شرمنده باشه
این توضیح رو قبول می کنم
 

Sha7ab

کاربر سایت
Dec 2, 2006
992
نام
شهاب
بدون شرح


cgzqtackj8iae6t87n58.jpg


حالا من نمیخوام از این مجله بد بگم ولی باکمی دقت میشد از این Bug ها نداد! به هر حال شماره اوله و از این اتفاقات میفته ...
ضمنا ترجمه مصاحبه کلیف بلزینسکی زیاد جالب نبود ...

ما واقعا برای پیچ و تاب دادن بیشتر رفتارهای بازی طرح کردیم

میتونست بهتر باشه
اما درکل مجله خوبیه و مطالب آموزنده خوبی داره... امیدوارم تو شماره های بعدی بهتر بشه و انتقاد های سازنده من و دوستان هم به این امر کمک کنه.
ممنون
 

Mamad G.H.A

کاربر سایت
Sep 10, 2008
42
نام
محمد غضنفری
سلام دوست من
من به شدت از کسانی که بخواهند مشکلات و نواقص مجله را به من گوشزد کنند استقبال می کنم و از شما تشکر می کنم
در مورد اون مصاحبه خودمم قبول دارم چون اون افتاد به آخر کار و منم دیگه خیلی خسته بودمم و واقعاً بعد از نوشتن کلی مقاله علمی کمر شکن رمقی برام باقی نمونده بود ولی حیفم اومد که این مصاحبه ارزشمند را نگذارم
در هر صورت این نسخه اول بیشتر حالت آزمایشی داشت و نسخه رسمی ما شماره دوم آن است که در راهه
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر