متن کامل بررسی (Review) سایت گیم اسپات از نسخه PC بازی Rage

mahi58

کاربر سایت
Feb 19, 2007
1,985
نام
محمود
با توجه به بحث ها و حرف و حدیث های فراوون در مورد امتیازات بازی Rage، و این که بازی چه ویژگی های مثبت و منفی یی داره، لازم بود که مطالب موجود در Review های سایت ها بررسی بشه، که من بررسی نسخه PC سایت Gamespot رو انتخاب کردم و ترجمه می کنم:



---------------------------------------------------------------------
اگرچه Rage مبتلا به مشکلات تکنیکی است، ولی این بازی یک دنیای جذاب سرشار از جزئیاتی که روی آنها فکر شده، و همچنین یک اکشن تیراندازی (Shooter) ناب برای شما خلق می کند.




---------------------------------------------------------------------​
امتیاز بازی: 7.0 از 10



---------------------------------------------------------------------​
خوب: طراحی هنری تاثیر گذار - جذاب بودن بسیاری از شخصیت ها - نمایشگاهی از اسلحه ها و آیتم های لذت بخش - سریع بودن و رضایت بخش بودن اکشن مربوط به وسایل نقلیه (Vehicles)

بد: Bug های متعدد مربوط به تصویر - بافت ها (Texture ها) ی ناپایدار - داستانی که انقدر جالب نیست که باعث شود شما به تقابل و نبرد اصلی موجود در بازی اهمیت بدهید



---------------------------------------------------------------------​
مدال های بازی


خشن و وحشیانه (Brutal)
احساس می کنید تشنه خون هستید؟ البته که این طوره! بازی هایی که این مدال رو می گیرند کاملا مثل یک حمام خون هستند و دست کم به اندازه فیلم ترسناک معمولی تون درشون خونریزی دیده میشه. اینجا توی گیم اسپات ما فکر می کنیم این چیز خوبیه! اما آهای! هر کسی یه عقیده ای داره دیگه، درسته؟



طراحی تصویری برجسته (Outstanding Visual Design)
بازی هایی که این درجه رو دریافت می کنند، از موتور گرافیکی شون مثل یک تابلو نقاشی برای خلق طراحی هنری کیفیت بالا استفاده می کنند.



انیمیشن های برتر (Superior Animations)
انیمیشن های بد به راحتی می تونند ظاهر یک گیم رو خراب کنند. اما حرکات فوق العاده مدل ها در یک بازی می توانند بازی یی رو که از لحاظ مسائل گرافیکی دیگه خوب به نظر نمی رسیده نجات بدهند. مدال انیمیشن های برتر متعلق به بازی هایی است که تحرک رو به بهترین شکل نمایش می دهند.



صداگذاری فوق العاده (Terrific Voice Acting)
صداگذاری (دوبلاژ) خوب حتی بدترین گفتگوهای بین شخصیت ها در یک بازی را جذاب تر می کند، و آنها را به یک بخش کلیدی از سیستم صوتی بازی های ساخته شده بر محور داستان تبدیل می کند. همانطور که همه ما در بازی های مختلف تجربه کردیم، ارائه یک کار صدایی قوی و قابل باور اصلا کار ساده ای نیست. بازی هایی که از دوبلورهای عالی که توانایی ارائه گفتگوهای موجود به شکل واقعی و با احساس رو داشته اند، استفاده کرده اند، با این مدال مورد تقدیر قرار می گیرند.



---------------------------------------------------------------------​
فیلم مربوط به بررسی بازی (Video Review)​


این فیلم قابل دریافت از این آدرس است.






---------------------------------------------------------------------
متن Review


آینده آخر الزمانی نسبتا خوب و زیبا به نظر می رسد. از همان لحظه اول که شما در زیر آسمان پر از ابر یک دنیای ویران شده در بازی Rage قرار می گیرید، این بازی قدرت خود را در طراحی هنری به رخ شما می کشد. وقتی شما وسیله نقلیه تان را از مسیرهای تنگ در جاده های کثیف بین پادگان های نظامی که باقی مانده های تمدن هستند می رانید، هر عنصری در محیط اطراف با جزئیاتی که روی آنها فکر شده نمایان می شود. وقتی با کسانی که آشنا شده اید صحبت می کنید، حرکات صورت های آنها و گفته های دقیق و باور پذیر آنها شما را مشتاق می کند که ببینید جمله بعدی آنها چیست؟ شما با دنیای جذابی طرف هستید که هیجان گشت و گذار کردن را در شما ایجاد می کند، اما جدای از این کارهایی که قبلا هم انجام شده بوده، به طرز ناامید کننده ای بازی چیز دیگری ندارد. غنی بودن Rage باعث می شود شما آرزو کنید ای کاش بازی حتی غنی تر بود، و همچنین ممکنه شما آرزو کنید که ای کاش بازی داستان بهتری داشت، راه های قوی تری برای لذت بردن از این دنیا به همراه دوست تون وجود داشت، و مهم تر از همه: از لحاظ تکنیکی بهتر اجرا شده بود. مشکلات متعدد از لحاظ تصویری وجود دارد که با کارت های گرافیک مختلف خودشان را نشان می دهند، و کیفیت بافت ها (Textures) به طور نا امید کننده ای ناپایدار و فاقد ثبات است. اگرچه هنوز هم Rage یک ماجرای هیجان انگیز و رضایت بخش را ارائه می کند، ولی PC بهترین Platform برای لذت بردن از آن نیست.

در ساعت های اول عرضه بازی Rage روی PC، این بازی مبتلا به مشکلات متعدد بود، و در زمان نوشته شدن این بررسی هنوز هم بسیاری از آنها ادامه دارد. کارت های NVIDIA هنوز در معرض شکاف های تصویر (Screen Tearing) هستند، در حالی که کارت های AMD مشکلاتی به صورت قفل کردن های مکرر و انیمیشن های ضعیف دارند. شما باید کمی تحقیق کنید تا بهترین درایور را برای سیستم خودتان پیدا کنید، و حتی در این صورت هم باز گرفتار مشکلات و نارسایی های خاصی خواهید بود. تنظیمات گرافیکی زیادی برای دستکاری کردن وجود ندارند، و حتی در تنظیمات بالا هم Rage پایداری و ثبات ندارد. برخی از بافت ها به نظر فوق العاده می رسند، در حالی که برخی دیگر در بررسی از فاصله نزدیک، معمولی یا تار به نظر می رسند. این نارسایی های تکنیکی نسخه PC را از همتاهای کنسولی خود پایین تر قرار می دهد، اما هنوز هم طراحی هنری عالی در تمام مدت با درخشش خود Rage را به یک بازی جذاب و اغواکننده تبدیل می کند.

شما در یک پناهگاه دولتی در خواب راحت بوده اید، از حادثه ای بزرگ که در حد ایجاد انقراض بوده جان سالم به در برده اید. بعد از این که بیدار می شوید می بینید که افراد دیگری که در خواب بوده اند به اندازه شما خوش شانس نبوده اند. شما تنها و مردد قدم به دنیای بیرون می گذارید، با تعدادی از مردم محلی وحشی برخورد می کنید، و در نهایت به یک تیرانداز ماهر محلی بدهکار می شوید. او توضیح می دهد که بازماندگانی مثل شما مدتهاست که پیدا نمی شوند، و از شما کاری را درخواست می کند. به این ترتیب سفرتان در برهوت بازی Rage برای کمک به دوستان تان با استفاده از گرایشات طبیعی به رانندگی، جمع آوری کردن، و کشتار کردن آغاز می شود. آشنایی شما با هر کاراکتر جدیدی که می بینید، به لطف شخصیت پردازی خوب و با سلیقه گیم، انیمیشن های چهره، و صداگذاری و دوبلاژ عالی، تجربه ای دوست داشتنی و شیرین است. وارد شدن به کلوب محلی که صاحب کک مکی آن مرتبا به شما پرداخت دارد، و ورق باز پر سر و صدای آن شما را اغوا می کند که یک دست دیگر با او کارت بازی کنید، تجربه لذت بخشی است. شخصیت ها در بازی Rage انقدر گیرا هستند که شما وقتی مکالمه تان با آنها تمام می شود ناراحت می شوید و با اشتیاق در انتظار برخورد بعدی می مانید.

شهر ها و مناطقی که شما در آن با این شخصیت ها برخورد می کنید بسیار دقیق ساخته شده اند و جان می دهند برای گشت و گذار کردن! بازیکن هایی که دقت بیشتری دارند، پاداش این ویژگی خود را با مجموعه ای از کارهای هنری، از جمله یک سری اشاره های قشنگ به بازی های مهم ویدئویی دیگر می گیرند. وقتی شما از این پناهگاه ها خارج می شوید و وارد محیط های گسترده بازی می شوید، با بقایای اسکلت بندی بزرگراه ها و آزاد راه ها، و مجموعه های صنعتی روبرو می شوید که در میان صخره های سنگی بزرگ قابل توجه، و فضاهای سبز نامرتب و درهم و برهم قرار گرفته اند. اگرچه مناظر دوردست معمولا عالی به نظر می رسند، ولی عناصر کوچک تر از لحاظ جزئیات ضعیف تر هستند، که این می تواند منظره شما را به هم بزند. با وجود عدم ثبات در کیفیت Texture ها، ولی باز هم Rage باعث می شود شما بایستید و به دنیای اطراف خیره شوید، و مسیر شما به عنوان یک مزدور در بازی هم فرصت زیادی برای این کار به شما می دهد. مأموریت های اصلی شما در نهایت مسیر هدف دارتری پیدا می کنند، ولی بازی Rage در زمینه جلب توجه شما به نبرد اصلی ضعیف عمل می کند، به گونه ای که جستجوی شما به دنبال یک آینده بهتر برای بشریت هرگز از ماموریتی که برای برگرداندن مشروب گم شده یک دائم الخمر به شما سپرده شده است ضروری تر به نظرتان نمی آید. خجالت آور است که این بازی چنین دنیای زیبا و فریبنده ای دارد، ولی از آن برای خلق ماجرایی قوی تر و هیجان انگیزتر استفاده نمی کند، ولی گشت و گذار کردن و ساکن شدن در برهوت و ویرانه موجود در این دنیا هنوز هم لذت بخش است.




شما روی مشت تون تیغ دارید، و او در دور گردنش لاستیک! چقدر مدهای دنیای آینده متفاوت شده!


اما ساکنین این ویرانه همگی دوست شما نیستند. دسته هایی از راهزنان در گروه بندی های کوچک خود در آنجا سکنی گزیده اند، و هر گروه نیز ظاهر، مهارت های مبارزه، و دکوربندی فضاهای داخلی مخصوص خود را دارد. اگر این مخفیگاه ها را مورد جستجو قرار دهید نه تنها با سبک و روش زندگی دشمنان خودتان بهتر آشنا می شوید، بلکه می توانید مهمات، تفنگ ها، کارت های مخصوص بازی، و مقادیر فراوانی از ضایعاتی که می توانند فروخته شوند یا جهت ساختن اقلام کمکی با نقشه هایی به دست آمده استفاده شوند، به دست می آورید. یک بانداژ یا افزایش جان (Health) به موقع، می تواند شما را برای یک مبارزه مشکل تقویت کند، در حالی که آیتم هایی مانند Bladed Wingstick (یک ابزار مهندسی مجهز شده به تیغ) و یا Spidery Robotic (ربات عنکبوتی) می توانند قدرت مبارزه شما را بسیار بالا ببرند. دشمنان راهزن شما به دقت شلیک می کنند و پناه می گیرند، در حالی که انسان های جهش یافته (Mutant) ای که دشمن شما هستند سراسیمه به سمت شما می دوند، و گاهی نیز با مانورهایی برای جاخالی دادن غافلگیرتان می کنند. با وجود آیتم های جان (Health)، سلامتی یی که به مرور بالا می رود، و دستگاه شوک قابل شارژی که در اختیار شماست، اگر مراقب نباشید می میرید. با این حال Rage بازی خیلی مشکلی نیست، و اگر بخواهید سایه مرگ را بالای سر خودتان احساس کنید باید درجه سختی بازی را بالا ببرید.

مکانیک تیراندازی در بازی قوی است، و اگرچه تفنگ های شما در بازی Rage همان اسلحه های خوب معمول هستند، هر کدام از آنها با یک احساس سنگینی جالب شلیک می کنند. وقتی شما شروع به وارد کردن مهمات متنوعی که هر کدام مخصوص اسلحه خاصی هستند می کنید همه چیز شروع می کند به جالب تر شدن، مثلا مهماتی که کلت محقر شما را مانند یک توپ دستی قدرت مند می کنند. بعضی از انواع مهمات فقط قدرت را بالاتر می برند، در حالی که برخی دیگر خاصیت انفجاری یا الکتریکی به آن می دهند. مهمات الکتریکی برای مبارزه با دشمنان ماشینی مؤثر است، در حالی که استفاده از مهمات انفجاری یی که به طور تأخیری عمل می کنند، باعث لذتی کثیف و پلید در هنگام مشاهده دشمنانی که تازه فهمیده اند که به زودی منفجر می شوند برای شما می شود. دشمنان در بازی Rage با سبک ها و استیل های خاص می میرند؛ یعضی روی زمین خود را می کشند و در حالی که زخم های مهلک خورده اند هنوز سعی می کنند شما را بکشند، در حالی که بعضی دیگر دست ها و پاها و یا سر خود را از دست می دهند و یا کاملا متلاشی می شوند. اگرچه این غیرعادی است که شما دشمنی را پر از گلوله کنید ولی او فقط به گلوله آخر شما عکس العمل نشان دهد، ولی باز هم کشتن وحشیانه لذت بخش است!

هنگامی که شما مشغول مبارزه با تفنگ یا مکالمه با دوستان تان نیستید، قسمت زیادی از زمان شما به رانندگی کردن در اطراف ویرانه های بازی می گذرد. عقب و جلو رفتن در وسایل نقلیه چهارچرخ متنوعی که صاحب می شوید جالب است، و زیبایی مناظر اطراف شما منبع تمام نشدنی یی از لذت برای شماست. وقتی شما از منطقه ای به منطقه دیگر می رانید کیفیت نور تغییر می کند تا حس خوبی از سفر کردن برای شما ایجاد کند. خیلی وقت ها راهزن ها شما را دنبال می کنند، که با به کار بردن آتش اسلحه ها، یا آیتم های قابل مصرف، یا استفاده زیرکانه از دیلم ها می توانید برتری خود را در یک وسیله نقلیه ثابت کنید. اگر آسیب زیادی ببینید آیتم هایی برای تعمیر در جاده در بازی وجود دارند، و اگر خودتان را در حال انفجار (یا معلق بر روی یک صخره و یا آویزان به گارد ریل) یافتید می توانید یک یدک کش درخواست کنید و فورا در ازای مبلغی منطقی به نزدیک ترین شهرک موجود برگردانده شوید. شما می توانید با مسابقه دادن در پیست موجود در ویرانه ها وسیله نقلیه خود را ارتقا بدهید یا یک دسته کلید جدید به دست بیاورید، ولی رقبای شما به ندرت انقدر خوب مبارزه می کنند که یک پایان نزدیک را رقم بزنند. ارتقاها و اضافات موجود برای وسیله نقلیه شما ارزش زمان گذاشتن را دارند، ولی اگر به دنبال یک مسابقه سخت باشید، باید سراغ بازی های چند نفره اینترنتی بروید.

در Road Rage (وحشی گری خیابانی)، تا چهار نفر می توانند در مدهای مختلفی که مهارت رانندگی و تیراندازی دقیق در آن تعیین کننده است با هم به رقابت بپردازند. برخی از آنها رقابت های ساده انفجاری هستند، در حالی که بعضی دیگرشان از شما می خواهند که اشیای افتاده از آسمان را بگیرید، یا با فرار کردن از حمله های دشمنان تان از تعدادی چک پوینت عبور کنید. Road Rage علی رغم تنوع وسایل نقلیه و اسلحه هایی که شما با بالا رفتن درجه تان دریافت می کنید نسبتا تجربه ای سطحی است، اما اگر اهل رقابت باشید برای تنوع مناسب است. شما همچنین می توانید در ماموریت های تیمی Co-Op دو به دو در اینترنت شرکت کنید که بسیار هم شبیه به برخی ماموریت های یک نفره شما در حالت یک نفره داستانی بازی است. در این مد که "افسانه های ویرانه" (Legends of the Wasteland) نام دارد بعد از اتمام ماموریت شما، عملکرد ضبط شده شما چنان به طور زیبایی پخش می شود که گویا قرار است سالها این شاهکار شما در این سرزمین ویران مورد صحبت مردم باشد. در این داستان های مستقل، شما با داشتن امکاناتی که از قبل مشخص است و همچنین هر چیز دیگری که در محیط قابل دستیابی باشد، دشمنان خودتون رو از بین ببرید و همچنین از آسیب دیدن اجتناب کنید تا ضریب افزایش یابنده (Multiplier) شما حفظ شود [و کاهش نیابد].

این مد در شرایط حاضر از باگ های پراکنده ای رنج می برد که همراه با سو سو زدن (Flickering) کاراکترها است و می تواند باعث شود که هم تیمی های شما چند بعدی به نظر برسند و شلیک به سر دشمنان شما مشکل باشد. با این وجود، این مبارزات نسبتا قوی و جالب هستند، ولی با داشتن فقط 9 ماموریت، بهتر است این مد رو فقط یک امتیاز جانبی خوب برای بازی حساب کنیم تا این که بگوییم دلیل مناسبی برای وادار کردن ما به بازی است.




هیچ وسیله نقلیه مخصوص جاده ناهموار (ATV)، بدون اسکلت یک گاو شاخ بلند (Longhorn) کامل نیست.


این افتخار را بهتر است متعلق به حالت داستانی طولانی بازی بدانیم، که برای کسانی که حریصانه در مسابقات شرکت می کنند و با پشتکار به دنبال ماموریت (Quest) های بازی می روند بیش از 20 ساعت طول خواهد کشید. گرچه داستان بازی قدری کلیشه ای می شود، ولی ماجراجویی های فراوانی در این دنیا هست که توجه شما را مورد تشویق قرار می دهد. خجالت آور است که تجربه گشت و گذار شما با نواقص تکنیکی Rage خراب می شود، و فقط گذشت زمان نشان می دهد که تا چه حد پچ ها قادر به حل کردن این مشکلات خواهند بود. بازی Rage بر روی یک دستگاه XBOX 360 یا PS3 لذت بخش تر است، اما گذشته از این که روی کدام Platform آن را بازی می کنید، بازی باز هم یک ماجراجویی غنی و رضایت بخش را ارائه می کند.



منبع: Gamespot
 

This Is It

کاربر سایت
Sep 27, 2011
33
اول از همه بگم مثل همیشه محمود جون ، 4کریم:d

ممنون بابت ترجمه ... خودشون هم میگن نسخه کنسولی بهتره !
خیلی هم مو نمیزنن :|
والا برادر امروز رو ps3 بازیش کردم والا فقط دوس داشتم دستگاه رو از وسط دو شَق کنم ... خیلی بد و بی کیفیت بود!
به قولی چی فک میکردیم ، چی شد :)
انیمیشن های دشمنان و محیط به طرز فجیحی چارخونه بودن ... صخره ها دوبعدی بودن ... داستان هم که چی بگم
کلا برا من که ناامبد کننده بود !
 

mahi58

کاربر سایت
Feb 19, 2007
1,985
نام
محمود
با توجه به وجود تاپیک دیگه ای که حدود دو ساعت قبل زده شده و حاوی مطالب کپی پیست شده از سایت های دیگه در مورد این بازی است، از مدیران محترم خواهش می کنم این تاپیک بسته یا Merge نشه. واقعا زحمت زیادی برای تهیه مطلب کشیدم.

ممنونم. :)

ممنون بابت ترجمه

اول از همه بگم مثل همیشه محمود جون ، 4کریم:d
ممنون بچه های گل.
758013_2r5gfb4.gif
 

Destruction

The Death Fleet Descends
Loyal Member
Jun 12, 2010
8,152
نام
Blue Shadow
بسم‌الله الرحمن الرحیم..
yahoo_4.gif


فوتِ استیو جان رو تسلیت میگم.:d
====================
محمود جان عالی‌ شده،معلومه زحمت زیادی کشیدی.
دلیل ضعف نسخه پی‌ سی‌ هم پورت بی‌ سر و ته از کنسول هست.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: ar93

Panther_X

کاربر سایت
May 31, 2011
1,204
ایول دمت گرم محمود جان,ترجمه واقعا عالی بود....


این جالبه!!!!:

شما روی مشت تون تیغ دارید، و او در دور گردنش لاستیک! چقدر مدهای دنیای آینده متفاوت شده!
 

mahi58

کاربر سایت
Feb 19, 2007
1,985
نام
محمود
بسم‌الله الرحمن الرحیم..
yahoo_4.gif


فوتِ استیو جان رو تسلیت میگم.:d
====================
محمود جان عالی‌ شده،معلومه زحمت زیادی کشیدی.
دلیل ضعف نسخه پی‌ سی‌ هم پورت بی‌ سر و ته از کنسول هست.
تقبل الله حاج آقا! :D

متاسفانه دقیقا همینه و پورت ضعیف از کنسول مشکل اساسی این بازیه که در بسیاری از انجمن های خارجی هم توی User Review ها بهش اشاره شده.
ممنون.خسته نباشی
74578214771147175082.gif

ممنون محمود جون خودت رو pc بازی کردی؟
سلام پویا خان.
نه متاسفانه هنوز نگرفتمش. لامصب 22 گیگ هم هست، دانلودش هم نمیشه کرد! :D
تازه زحمت کشیدن مولتی اش رو برداشتن و ریپکش کردن شده 12 گیگ! :D
ایول دمت گرم محمود جان,ترجمه واقعا عالی بود....
2lxe53l.gif

دمت گرم ترجمه خوبی بود.من که هنوز وخ نکردم این بازی رو بازی کنم ولی واقعا از کارمک انتظار بیشتری داشتم
74578214771147175082.gif
 

Breaking Rules

کاربر سایت
Feb 4, 2011
486
با اینکه واسه کارمک احترام زیادی قائلم ولی 7 واقعا زیاده برای نسخه PC یعنی این لود تکسچربازی آدم را دیوونه می کنه ،ضعیف گرافیکی بازی که کاملا مشهوده از دور خیلی زیبا به نظرمیرسه ولی اگه زوم کنی واقعا بازیکیفیت پایینی داره
 

Lions Gate

プレイステーション
کاربر سایت
Feb 17, 2008
3,251
اینجور که معلومه بازی خوبی هست . ولی به علت مشکلاتی که تو متن ذکر شد امتیاز کم گرفته !! یه جورایی مثل GTA IV نسخه PC . ولی امتیاز 8 هم زیاد جالب نیست !!
 

hitman68

کاربر سایت
Sep 6, 2011
6,331
سلام پویا خان.
نه متاسفانه هنوز نگرفتمش. لامصب 22 گیگ هم هست، دانلودش هم نمیشه کرد! :D
تازه زحمت کشیدن مولتی اش رو برداشتن و ریپکش کردن شده 12 گیگ! :D
یعنی این نسخه 12 گیگ کامله که دانلود کنیم؟
فقط مولتی نداره که اونم ما بازی نمیکنیم اصلا

ولی اونطور که قبلا ازش عکس و تریلر دیده بودیم باید خیلی کیفیتش بالا باشه
نمیدونم چی شده والا
نکنه bf3 هم مثل این دربداغون باشه
هرچی باشه این دوتا رو با هم مقایسه میکردن
 

mahi58

کاربر سایت
Feb 19, 2007
1,985
نام
محمود
یعنی این نسخه 12 گیگ کامله که دانلود کنیم؟
فقط مولتی نداره که اونم ما بازی نمیکنیم اصلا

ولی اونطور که قبلا ازش عکس و تریلر دیده بودیم باید خیلی کیفیتش بالا باشه
نمیدونم چی شده والا
نکنه bf3 هم مثل این دربداغون باشه
هرچی باشه این دوتا رو با هم مقایسه میکردن
بله از توضیحات ریپک کننده اش (بلک باکس) این طور بر میاد که فقط مولتی اش حذف شده. البته اگر اینترنت خیلی سریع دارید و براتون فرق زیادی نمی کنه نسخه اصلی همیشه کم دردسر ترینه و راحت تر پچ میشه. ولی اگر محدودیت دارید بهتره همون نسخه ریپک رو بگیرید.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر