خبر رسمی مایکروسافت شرکت اکتیویژن را به مبلغ ۶۸ میلیارد دلار خرید | آپدیت : اکتیویژن بیلیزارد به صورت رسمی به خانواده Xbox ملحق شد

  • Thread starter Thread starter Z-fan
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
1642512253475.png
به گزارش منابع داخلی وال استریت ژورنال، گویا مایکروسافت توانسته به عقد قرارداد برای خرید اکتیویژن نزدیک شود.
اطلاعات بیشتری فعلا در دسترس نیست و علی رغم منبع معتبر، هنوز نمی توان صحت کامل این قرارداد را تایید کرد

به گفته Dina Bass خبرنگار وبگاه بلومبرگ، ارزش این قرارداد قریب به هفتاد میلیارد دلار تخمین زده شده

ادیت: رسمی شد. مایکروسافت، شرکت اکتیویژن بیلزارد +کینگ رو به زیر مجموعه های خودش اضافه کرد

1642512789894.png

اطلاعات تکمیلی

طبق گفته فیل اسپنسر، از زمان عقد رسمی قرارداد، مدیران اکتیویژن مستقیم گزارشات شون رو به فیل اسپنسر باید ارائه بدن
و این جور که مشخصه حداقل تا زمان عقد رسمی قرارداد، بابی کاتیک کماکان رییس اکتیویژن بلیزارد باقی خواهد ماند

به گفته بابی کاتیک، تاریخ عقد رسمی این قرارداد تو سال مالی 2023 (از جولای 2022 تا ژوئن 2023) تخمین زده میشه
تا اون زمان، اکتیویژن کماکان به فعالیت مستقل خودش زیر نظر بابی کاتیک ادامه میده

آپدیت [20 بهمن]: طبق بیانیه مایکروسافت، کمپانی نه تنها به قراردادهای قبلی پیرامون عرضه فرنچایز Call of Duty روی کنسول های پلی استیشن وفادار میمونه، بلکه بعد از اتمام این قراردادها به عرضه عناوین COD و دیگر بازی های محبوب اکتیویژن روی پلی استیشن ادامه داده و علاقمنده که این رویه رو برای کنسول های نینتندو هم پیش بگیره

بالاخره نبردهای حقوقی مایکروسافت با آمریکا و FTC به انتهای خود رسید

بعد از یک سال و هفت ماه از اعلان خبر ادغام بخش گیمینگ مایکروسافت، ایکس باکس، با مجموعه اکتیویژن بلیزارد و گرفتن تاییدیه های متعدد از کشورهای مختلف و علی رغم مخالفت بریتانیا
نهایتا بعد از یک نبرد حقوقی طولانی با کمیسیون تجارت آمریکا (FTC) بر سر قانونی بودن و عادلانه بودن این ادغام، در تاریخ 11 جولای 2023، با رای مثبت قاضی دادگاه به نفع مایکروسافت، بالاخره این قرارداد یک قدم دیگر به عملی شدن نزدیک تر شد.
حال تنها مانع بین مایکروسافت و این قرارداد، مخالفت CMA و بریتانیا است که گویا قرار است دوباره به مرحله مذاکره کشیده شود.

در نهایت در تاریخ اکتبر 2023 اکتیویژن بلیزارد به ایکس باکس ملحق شد

بعد از یک سال و ده ماه از اعلان خبر ادغام بخش گیمینگ مایکروسافت، ایکس باکس با مجموعه اکتیویژن بلیزارد تنها مانعی که بر سر راه هر دو کمپانی بود، تاییدیه CMA بریتانیا بود.
این امر نیز بعد از تعهد مایکروسافت در زمینه بخش کلاود و انعقاد قرارداد و دادن حق امتیاز به یوبیسافت برای انتشار بازی های کلاود در اروپا، در نهایت مایکروسافت موفق شد تاییدیه بریتانیا را نیز از آن خود کند
و بالاخره با دادن تریلری از طرفی مایکروسافت خبر ملحق شدن اکتیویژن به مایکروسافت به صورت رسمی تایید شد.



 
آخرین ویرایش:
حالا چند سال میایم جلوتر و درسته که توی سال‌های اخیر مایکروسافت کمتر سراغ انحصاری کردن بازی‌های بزرگ می‌ره ولی هنوز هم اهل این کارها هستن، البته بیشتر در مقیاس کوچیک و متوسط.

مایکروسافت کمتر سراغ انحصاری کردن بازی های بزرگ نرفته، بازی های بزرگ دیگه تمایلی ندارن در انحصار کنسولی باشن که نه فروش خوبی داره و نه کلا از بازی های ترد پارتی روش استقبال چندانی میشه. وگرنه شک نکنید مایکروسافت تا الان نصف AAA های خفن رو یا کامل انحصاری میکرد یا مارکتینگشون رو میگرفت دستش و میاورد روی گیم پس.

مایکروسافت تا زمانی که زورش میرسید خدای انحصار بود. انحصاری کردن بازی های بزرگ با پول رو مایکروسافت خیلی باب کرد، انحصاری کردن DLC و کانتنت فکر کنم با مایکروسافت و DLC های همین CoD آغاز کرد و بعد مد شد.نسل قبل و زمان X1 هم با کارو با مارکتینگ Fifa و ... شروع کردن، اما به علت افتضاح عمل کردن کنسول همه قراردادهای تجاری بزرگش با بازی های ترد پارتی هم از دست رفت و همه سر خوردن رفتن سمت سونی. در حال حاضر هم چون دیگه نمیتونه به واسطه عملکرد و مدیریتش، یعنی موفقیت کنسول ها، بازی هارو بکشونه سمت خودش کلا داره نه بازی که سازنده و هفت و جد آبادش رو با هم میخره:D اوج انحصار طلبیش رو هم که تو خرید بتزدا/زنیمکس دیدیم و به راحتی همه بازی های یه ناشر خیلی خیلی بزرگ رو انحصاری کنسول خودشون کردن و معنای حقیقی این کار اینه که چون پول داریم میتونیم بخشی از گیمرها رو از تجربه همه بازی های یه ناشر خیلی بزرگ رو کنسول مورد علاقه شون محروم کنیم.

خلاصه اینکه نباید خودمون رو با این حرف ها خیلی گول بزنیم، مایکروسافت رابین هود صنعت گیم نیست که فکر کنیم داره استدیوهارو میخره تا بازی هاشون رو مجانی بزاره تو گیم پس همه گیمرها استفاده کنن، صنعت گیم از انحصار ژآپنی های خون خار بیرون بیاد. اینا حتا پول میدن که خبر امدن یه بازی رو کنسول های دیگه مثلا برای سه روز بلاک بشه و تا سه روز اول ملت فکر کنن بازی فقط رو Xbox موجوده:D واقعا چه انتظاری ازشون دارید؟:D

اگه به باقی سیاست های مایکروسافت نگاه کنید متوجه میشید اتفاقا چه شرکت انحصار طلبیه و این رویه داره به گیم هم میرسه. من تو چندتا پست محدودی که تو این سیصد صفحه دادم همیشه گفتم انحصاری طلبی افراطی به این شکل خوب نیست و امیدوارم یا این قرارداد کلا تایید نشه، یا اگه شد شرط بزارن هیچ وقت به هیچ شکلی به انحصار ختم نشه، چون انحصار طلبی شرکت های بزرگ که تمایل دارن همه شرکت های کوچکتر رو ببلعن به نفع هیچ کس نیست. همیشه هم این مخالفت با انحصار طلبی با مخالفت با بازی انحصاری تعبیر میشه و در جواب میان میگن انحصار خوبه چون در غیر این صورت مثلا GoW نداشتیم:D

الان خود سونی رو هم ظاهرا دارن یقه میکنن ببینن دیلش با باقی ناشرها چیه و چرا مثلا فولان بازی هیچ وقت برای فولان کنسول نمیاد. به نظر شخص من هر حرکتی که ضد انحصار طلبی شرکت های بزرگ باشه خیلی خوبه. چون باز میگم هیچ کمپانی و سرمایه داری ناجی گیمرها نیست، و در نهایت سود بیشتر رو میفهمه. ولو اینکه این سود بیشتر در گرو نابود شدن یه رقیب درست یا محدود شدن تعمدانه بخش عظیمی از گیمرها باشه.
 
آخرین ویرایش:
یه روز وقت نکردم بیام ببین چه یوزرهایی بعد مدت ها اومدن :D

حالا این حجم از خوشحالی درک نمیکنم وقتی چیزی نهایی نشده و حتی از روز اول هم احتمال کنسل شدن این خرید بود

بعضی از دوستان اشاره کردن و نظر من هم همینه که اگه به هر دلیلی این خرید انجام نشه مایکروسافت خیلی رفتار تهاجمی تری نشون میده برای بازار کلاد و دیگه مثل الان به فکر بقیه نخواهد بود
View attachment xaVI-_sUYn8mK-df.mp4
 
ماکرو تا همین الان که مثلا کلی وعده وعید داده از نظر کانتنت مایل ها بهتر از نسل هشتم بوده اینکه سونی خیلی بهتر شروع کرده یـ بحث دیگست . خرید اکتی به قول خارجیا cherry on top بود که اگه تکیمل میشد چند تا IP رو گیم پس Day one لانچ میشد حالا اینم نشد Piplineـش تا یکی دو سال آینده مشخصه در کنار چند تا IP معرفی نشده داره . از طرفی گیم پس داره وضعیتش بهتره میشه و تازه خبر اومده 1 میلیاد دلار درامد رو رد کرده که این نوید سرمایه گذاری بیشتر ماکروسافت رو سرویس رو میده .
در کل اگه خرید تایید میشد در کنار IP های خود اکتی ماکرو ول خرجی بیشتری از بابت کانتنت رو گیم پس میکرد نکته ناراحت کننده ماجرا همینه.
اولا که درامد نوشته شده و سود نیست پس مشخص نیس وضعیت
دوما اصن 1 میلیارد همش سود باشه به گیمری که محتوای با کیفیت میخواد چه ربطی داره
سوما بله کانتنت نسبت به نسل 8 بهتر بوده ولی بازم فاصلش رو عین نسلای قبل با رقبا حفظ کرده چون اونا هم بهتر از نسل قبل عمل کردن (بازیهایی مثه شبیه ساز پرواز یا AOM و .... رو چند درصد گیمرای کنسول بازی کردن واقعا؟)
چهارما نسل داره به وسط می رسه هنوز یه بازی شوکیس خفن از قویترین کنسول نسل ندیدیم

حقیقت اینه که مایکرو همینطور که نسل های قبل با موارد حاشیه ای غیر از محتوای با کیفیت گیمرها رو امیدوار نگهمیداشت(یه نسل با کینکت و مایلو / یه نسل با ESRAM و قدرت نامحدود پردازش)، این نسل هم با گیم پس و بازی ارزون و خرید استودیوها ملت رو امیدوار نگهداشته. من خودم که از همون اواخر نسل 7 استراتژی اینا رو متوجه شدم و فهمیدم عمر کوتاهم کفاف رویا پردازی نمیده - امیدوارم بقیه طرفدارای کنسول به رویاشون برسن و شاهد انحصار مایکرو بر تمامی بازیهای جهان و انتشار بازیهای درجه 1 باشن(شاید هم رسیدن و نوش جونشون)

.
 
آخرین ویرایش:
😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂

جای بابک و کاپیتان رایان خالیه واقعا . دلم تنگ شد براشون . البته بابک که کارش همینه . وقتی اوضاع خراب میشه 4 سال میره بعد 4 ماه بر میگرده و فروم رو بهم میریزه و باز میره 😂
 
اولا که درامد نوشته شده و سود نیست پس مشخص نیس وضعیت

من یادمه چند وقت قبل هم دوستان با ضرب و تقسیم میزان اشتراک ها در هزینه ماهیانه نتیجه گرفتن گیم پس خیلی سود ده هست و شاون لیدن که میگه باید 500 میلیون یوزر داشته باشه تا به سود دهی برسه هیچی حالیش نیست.

یک میلیارد دلار درآمد گیم پس به هیچ عنوان به معنای سوددهی نیست. هزینه آوردن این همه بازی رو گیم پس، هزینه های مربوط به تبلیغات و مارکتینگ، خود هزینه های مربوط به راه اندازی و نگه داری گیم پس و مهم تر از همه هزینه تولید بازی های فرست پارتی که الردی تو سرویس هستن و قراره اضافه بشن... گیم پس زمانی سودده میشه که همه این هزینه ها رو پوشش بده و یه درآمد مازاد هم بسازه. وگرنه واقعا یک ملیارد برای همچین سرویس پر خرج و عظیمی شوخی بیش نیست. یه فقره GoW سونی تو نسل قبل با مقدار فروشی که داشت (24 میلیون نسحه فکر کنم)، میزان درآمد بیشتری ساخته (درآمد نه سود).
 
آخرین ویرایش:
Brad Smith رسما شلنگ رو گرفته روی انگلیس :D
همونطور که از بیانیه های دیروز معلوم بود اینا از در اقتصادی وارد شدن. چیزی که بعد از Brexit بحث اصلی انگلیس اه.
Brad Smith گفته که تصمیم CMA به ضرر انگلیس خواهد بود.
در ادامه گفته که پیام واضح هست, اتحادیه اروپا نسبت به انگلیس مکان جذاب تری برای شروع کسب و کار هست و گفته که تصمیم CMA باعث دگرگون شدن اطمینان مایکروسافت از توسعه کسب و کار های تکنولوژی اش در بریتانیا, بیش از هر وقت دیگه ای شده.
همچنین گفته که اگر انگلیس می خواد خالق تکنولوژی باشه باید بازنگری دقیقی در CMA و ساختار رگولاتوری هاش داشته باشه.
------
به عبارتی منظورش اینه کاری که کردید اثرش از Brexit هم برای مایکروسافت بیشتره و خبری از سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کار توی انگلیس نیست دیگه. صرفا باید بشید مصرف کننده محصولات مایکروسافت.
 
@Dinosaur

آریا نمیدونم این مسئله مظلوم نمایی رو از کجا اوردی چون از اول تاپیک تا الان کسی فک نکنم واسه انحصاری کردن ماکرو اینجا مظلوم نمایی کرده باشه منهتی مسئله ای که هست ماکرو بعد این خرید عملا یـ چند سال شدت استدیو خریدنش کم میشد (بالاخره داریم در مورد 70 بیلیون دلار حرف میزنیم) ولی الان این خرید رد نشه مطمئا ماکرو میوفته به جون ترد پارتی ها و کلی استدیو کوچیک رو میخرن . اونجا دیگه کسی هم نیست جلوشون رو بگیره . اینجاست که یـ سریا قطعا میان میگن ایکاش همون اکتی رو ماکروسافت خریده بوده چون احتمالا میره سراغ کلی IP که رو پلتفرم های سونی فن بیس دارن :D

اولا که درامد نوشته شده و سود نیست پس مشخص نیس وضعیت
دوما اصن 1 میلیارد همش سود باشه به گیمری که محتوای با کیفیت میخواد چه ربطی داره
سوما بله کانتنت نسبت به نسل 8 بهتر بوده ولی بازم فاصلش رو عین نسلای قبل با رقبا حفظ کرده چون اونا هم بهتر از نسل قبل عمل کردن (بازیهایی مثه شبیه ساز پرواز یا AOM و .... رو چند درصد گیمرای کنسول بازی کردن واقعا؟)
چهارما نسل داره به وسط می رسه هنوز یه بازی شوکیس خفن از قویترین کنسول نسل ندیدیم

حقیقت اینه که مایکرو همینطور که نسل های قبل با موارد حاشیه ای غیر محتوای با کیفیت گیمرها رو امیدوار نگهمیداشت(یه نسل با کینکت و مایلو / یه نسل با ESRAM و قدرت نامحدود پردازش)، این نسل هم با گیم پس و بازی ارزون و خرید استودیوها ملت رو امیدوار نگهداشته. من خودم که از همون اواخر نسل 7 استراتژی اینا رو متوجه شدم و فهمیدم عمر کوتاهم کفاف رویا پردازی نمیده - امیدوارم بقیه طرفدارای کنسول به رویاشون برسن و شاهد انحصار مایکرو بر تمامی بازیهای جهان و انتشار بازیهای درجه 1 باشن(شاید هم رسیدن و نوش جونشون)

.
کسی منکر لانچ بد کنسول نشده ولی دیگه خواهشا یـ جوری رفتار نکنید انگار ماکرو با همین استدیو های فعلی خودش لاین آپ گنده ای نداره . منطق شما اینه چون من از بازیی که ماکرو تا الان منتشر نکرده خوشم نیومده پس بقیه هم مثل منن !!! ماکرو امسال 6-7 تا بازی فرست پارتی منتشر میکنه که Starfield و Forza گنده هاشونن . عملکرد گیم پس هم به جشمتون نمیاد این دیگه مشکل از خودتون ـه .

من یادمه چند وقت قبل هم دوستان با ضرب و تقسیم میزان اشتراک ها در هزینه ماهیانه نتیجه گرفتن گیم پس خیلی سود ده هست و شاون لیدن که میگه باید 500 میلیون یوزر داشته باشه تا به سود دهی برسه هیچی حالیش نیست.

یک میلیارد دلار درآمد گیم پس به هیچ عنوان به معنای سوددهی نیست. هزینه آوردن این همه بازی رو گیم پس، هزینه های مربوط به تبلیغات و مارکتینگ، خود هزینه های مربوط به راه اندازی و نگه داری گیم پس و مهم تر از همه هزینه تولید بازی های فرست پارتی که الردی تو سرویس هستن و قراره اضافه بشن... گیم پس زمانی سودده میشه که همه این هزینه ها رو پوشش بده و یه درآمد مازاد هم بسازه. وگرنه واقعا یک ملیارد برای همچین سرویس پر خرج و عظیمی شوخی بیش نیست. یه فقره GoW سونی تو نسل قبل با مقداری فروش که داشت، میزان درآمد بیشتری داشته (درآمد نه سود).
اصولا وقتی یـ سرویس درامد ثابت پیدا میکنه هر کمپانیی که باشه خرج مخارجش رو با اون درامد یکی میکنه . پس نیازی نیست شما بشینی سودش رو حساب کنی مطمئن باش ماکرو جوری خرج کرده که به دخلش بیارزه. مورد دیگه اینکه گیم پس بر خلاف مدیا های دیگه کلی آپشن واسه درامد زایی داره از افر هایی که واسه خریدن بازی با تخفیف رو سرویس میده گرفته تا DLC و پرداخت درون برنامه ای . در کل چیزی که هست ماکرو از عملکردش تا اینجا راضی بوده. اگه راضی نبود مطمئن باش آمار نمیداد .
 
FutSmn1WcAAKIex.jpeg
توی اسناد مالی اکتیویژن که تازه منتشر شده، با وجود مخالفت CMA،. هنوز مطمئن هستند که معامله با موفقیت به سرانجام میرسه، این که بابی کوتیک و برد اسمیت اینقدر مطمئن هستند خیلی جالبه، برعکس افکار عمومی که تقریبا کار رو تمام شده ميدونند. به هر حال 3ماه بیشتر تا اون جریمه 3میلیاردی وقت نیست و به نظر باید منتظر تمدید زمان باشیم:-?
 
Brad Smith رسما شلنگ رو گرفته روی انگلیس :D
همونطور که از بیانیه های دیروز معلوم بود اینا از در اقتصادی وارد شدن. چیزی که بعد از Brexit بحث اصلی انگلیس اه.
Brad Smith گفته که تصمیم CMA به ضرر انگلیس خواهد بود.
در ادامه گفته که پیام واضح هست, اتحادیه اروپا نسبت به انگلیس مکان جذاب تری برای شروع کسب و کار هست و گفته که تصمیم CMA باعث دگرگون شدن اطمینان مایکروسافت از توسعه کسب و کار های تکنولوژی اش در بریتانیا, بیش از هر وقت دیگه ای شده.
همچنین گفته که اگر انگلیس می خواد خالق تکنولوژی باشه باید بازنگری دقیقی در CMA و ساختار رگولاتوری هاش داشته باشه.
------
به عبارتی منظورش اینه کاری که کردید اثرش از Brexit هم برای مایکروسافت بیشتره و خبری از سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کار توی انگلیس نیست دیگه. صرفا باید بشید مصرف کننده محصولات مایکروسافت.
ای. حال میده اروپا هم تکذیب کنه اینا ببینیم از دکل اروپا هم میتونن برن بالا اونوقت
 
Brad Smith رسما شلنگ رو گرفته روی انگلیس :D
همونطور که از بیانیه های دیروز معلوم بود اینا از در اقتصادی وارد شدن. چیزی که بعد از Brexit بحث اصلی انگلیس اه.
Brad Smith گفته که تصمیم CMA به ضرر انگلیس خواهد بود.
در ادامه گفته که پیام واضح هست, اتحادیه اروپا نسبت به انگلیس مکان جذاب تری برای شروع کسب و کار هست و گفته که تصمیم CMA باعث دگرگون شدن اطمینان مایکروسافت از توسعه کسب و کار های تکنولوژی اش در بریتانیا, بیش از هر وقت دیگه ای شده.
همچنین گفته که اگر انگلیس می خواد خالق تکنولوژی باشه باید بازنگری دقیقی در CMA و ساختار رگولاتوری هاش داشته باشه.
------
به عبارتی منظورش اینه کاری که کردید اثرش از Brexit هم برای مایکروسافت بیشتره و خبری از سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کار توی انگلیس نیست دیگه. صرفا باید بشید مصرف کننده محصولات مایکروسافت.
اگه cma کلا معامله رو بلاک کنه و هیچ جوره کوتاه نیاد، ولی از اون طرف اروپا معامله رو تایید کنه خیلی قضیه جالب میشه/:)
اگه ایکس باکس بخواد از بازار رسمی انگلیس خارج بشه، باید کلا خارج بشه یا فقط محصولات اکتیویژن از این بازار خارج میشن؟

یا اینکه بخاطر نگرانیای کلود، بخش کلاود رو از انگلیس خارج میکنه؟
 
  • Like
Reactions: Sina pishdar

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or