خبر رسمی مایکروسافت شرکت اکتیویژن را به مبلغ ۶۸ میلیارد دلار خرید | آپدیت : اکتیویژن بیلیزارد به صورت رسمی به خانواده Xbox ملحق شد

  • Thread starter Thread starter Z-fan
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
1642512253475.png
به گزارش منابع داخلی وال استریت ژورنال، گویا مایکروسافت توانسته به عقد قرارداد برای خرید اکتیویژن نزدیک شود.
اطلاعات بیشتری فعلا در دسترس نیست و علی رغم منبع معتبر، هنوز نمی توان صحت کامل این قرارداد را تایید کرد

به گفته Dina Bass خبرنگار وبگاه بلومبرگ، ارزش این قرارداد قریب به هفتاد میلیارد دلار تخمین زده شده

ادیت: رسمی شد. مایکروسافت، شرکت اکتیویژن بیلزارد +کینگ رو به زیر مجموعه های خودش اضافه کرد

1642512789894.png

اطلاعات تکمیلی

طبق گفته فیل اسپنسر، از زمان عقد رسمی قرارداد، مدیران اکتیویژن مستقیم گزارشات شون رو به فیل اسپنسر باید ارائه بدن
و این جور که مشخصه حداقل تا زمان عقد رسمی قرارداد، بابی کاتیک کماکان رییس اکتیویژن بلیزارد باقی خواهد ماند

به گفته بابی کاتیک، تاریخ عقد رسمی این قرارداد تو سال مالی 2023 (از جولای 2022 تا ژوئن 2023) تخمین زده میشه
تا اون زمان، اکتیویژن کماکان به فعالیت مستقل خودش زیر نظر بابی کاتیک ادامه میده

آپدیت [20 بهمن]: طبق بیانیه مایکروسافت، کمپانی نه تنها به قراردادهای قبلی پیرامون عرضه فرنچایز Call of Duty روی کنسول های پلی استیشن وفادار میمونه، بلکه بعد از اتمام این قراردادها به عرضه عناوین COD و دیگر بازی های محبوب اکتیویژن روی پلی استیشن ادامه داده و علاقمنده که این رویه رو برای کنسول های نینتندو هم پیش بگیره

بالاخره نبردهای حقوقی مایکروسافت با آمریکا و FTC به انتهای خود رسید

بعد از یک سال و هفت ماه از اعلان خبر ادغام بخش گیمینگ مایکروسافت، ایکس باکس، با مجموعه اکتیویژن بلیزارد و گرفتن تاییدیه های متعدد از کشورهای مختلف و علی رغم مخالفت بریتانیا
نهایتا بعد از یک نبرد حقوقی طولانی با کمیسیون تجارت آمریکا (FTC) بر سر قانونی بودن و عادلانه بودن این ادغام، در تاریخ 11 جولای 2023، با رای مثبت قاضی دادگاه به نفع مایکروسافت، بالاخره این قرارداد یک قدم دیگر به عملی شدن نزدیک تر شد.
حال تنها مانع بین مایکروسافت و این قرارداد، مخالفت CMA و بریتانیا است که گویا قرار است دوباره به مرحله مذاکره کشیده شود.

در نهایت در تاریخ اکتبر 2023 اکتیویژن بلیزارد به ایکس باکس ملحق شد

بعد از یک سال و ده ماه از اعلان خبر ادغام بخش گیمینگ مایکروسافت، ایکس باکس با مجموعه اکتیویژن بلیزارد تنها مانعی که بر سر راه هر دو کمپانی بود، تاییدیه CMA بریتانیا بود.
این امر نیز بعد از تعهد مایکروسافت در زمینه بخش کلاود و انعقاد قرارداد و دادن حق امتیاز به یوبیسافت برای انتشار بازی های کلاود در اروپا، در نهایت مایکروسافت موفق شد تاییدیه بریتانیا را نیز از آن خود کند
و بالاخره با دادن تریلری از طرفی مایکروسافت خبر ملحق شدن اکتیویژن به مایکروسافت به صورت رسمی تایید شد.



 
آخرین ویرایش:
رفقا انتظار دارند بازی که حتی معرفی هم نشده برای PlayStation عرضه بشود؟مایکروسافت به تمام تعهدهایی که Bethesda به سایر پلتفرم ها داشت پایبند بوده از جمله قرارداد انحصاری Deathloop و Ghostwire.حالا دوستان انتظار دارند مایکروسافت بیاید بقیه بازی های Bethesda رو هم مولتی پلتفرم عرضه کند؟آیا مدیران مایکروسافت ضربه مغزی شده اند که همچین کاری انجام دهند؟آیا دیوانه بوده اند که ۷ میلیارد دلار هزینه کنند که همچنان بازی ها مولتی پلتفرم باقی بمانند؟و از همه مهم تر آیا اگر سونی Bethesda رو خریده بود همچین کاری انجام می داد؟مطمئن باشید اگر سونی خریده بود حتی همون دو بازی که قرارداد داشت رو هم انحصاری می کرد!
درست میگید،

اما فکر کنم مشکل اصلی سیس "انحصاری بد است و ما میخواهیم بازی هارو به گیمر های بیشتری برسونیم" از طرف مایکرو و تکرار مداومش توسط فن بیس، باشه،

وگرنه، بعید میدونم فارغ از انتقاد، کسی مشکلی داشته باشه که کمپانی ها، مسیر مورد علاقه و خواست خودشون رو طی کنند، ملت خوششون بیاد همراه کمپانی در این مسیر حرکت میکنند خوششون نیاد هم مسیر (خدمات کمپانی) رو بیخیال میشند و ترک میکنند،

مشکل این دوگانگی (چندگانگی) در کلام و عمل مدیران مایکرو و پشت بندش فن بیسش هست، اگرم منظور از "رسوندن بازی ها به گیمر های بیشتر" در زمان فرضی هست که Xbox یکه تاز بازار شده، و ناچارا همه رو اکس باکس قراره به "همه بازی ها برسند" ، که خب میشه همون مونوپولی...

به نظرم اگه سونی خریده بود، به جای این چاخان های انحصاری بد است و میخوایم به همه بازی برسونیم و فولان، صاف و مستقیم رو انحصاری شدن بازی ها (از طریق بالا رفتن کیفیت) رو پلی استیشن که ما فولان کردیم تکنولوجیمون بهمان کرد، مانور میداد، کاری که همیشه کرده و میکنه..

اما مایکرو؟ به نظرم هنوز تکلیفش روشن نیست،

گرچه برای من سوپر فن بتزدا، در هر حال فرقی نداره و بارها گفتم اگه BGS مخصوصا، زیردست مایکرو بترکونه، علاقه من به مایکرو اندازه علاقه ام به BGS خواهد شد، اما اینا دلیل نمیشه این دوگانگی های حقیقتا رومخ مایکرو رو کلهم نادیده بگیرم، انگار قراره بچه گول بزنه...

*هرچند، وقتی وارد گیم پلی استارفیلد بشم، موسیقیش رو بشنوم، اتمسفرش رو بچشم، احتمالا همه ی اینا یادم بره و با اصل کاری "بازی" عشقم رو بکنم، حالا مایکرو اله و جیمبله؟

Who Cares؟ :D
 
  • Like
Reactions: pbgame and omid0
با اینکه شخصا موافق انحصاری نیستم اما واقعیت اینه که هیچ پلتفرمی بدون محتوای انحصاری رشد و پیشرفت نمیکنه هیچکس از سونی و مایکرو انتظار نداره که انحصار نکنن موضوع اینه که بین علما اختلافه که کدوم "انحصار" بهتره یا بدتره
انحصاری یا بد یا خوب وسط بازی نداره، حرف های تو سوشال مدیا رو هم باید گذاشت در کوزه! بازار با قول مردونه :دی و مراپ و معرفت کار نمی کنه که
مهم چیزیه که روی کاغذ رفته و امضا شده غیر این هیچی مهم نیست حالا تا صبح بگیم فیل فلان حرف تویت کرده جیم فلان مصاحبه رو کرده هیچ اهمیتی نداره این مصاحبه ها و توییت ها اکثرا کمپین های بازاریابی هستن و لاغیر :دی

"رسوندن به گیمرهای بیشتر" با قراردادهایی که بسته مگر غیر این بوده؟ :دی دیگه 4 تا انحصاری برای پلتفرم خودشم نباید داشته باشه؟
الان سونی با انتشار با فاصله انحصاری هاش برای پیسی مگر قصدی غیر از رشد پلتفرم خودش داره؟ (جدا از درامدی که نسخه پیسی هم عایدش میشه)
قطعا ی بخشی از اون پیسی گیمرهایی که تلوها، اسپایدرمن، گاد و آنچارتد روی پیسی بازی کردن با معرفی نسخه بعد حاضر نیستن صبر کند 2 سال بعد روی پیسی بازی کنن میرن ی کنسول هم کنار پیسی میگیرن

مایکرو هم قطعا انحصاری های بیشتری معرفی و ریلیز می کنه چون می خواد بخشی از سونی فن هارو هم جذب کنه
 
درست میگید،

اما فکر کنم مشکل اصلی سیس "انحصاری بد است و ما میخواهیم بازی هارو به گیمر های بیشتری برسونیم" از طرف مایکرو و تکرار مداومش توسط فن بیس، باشه،

وگرنه، بعید میدونم فارغ از انتقاد، کسی مشکلی داشته باشه که کمپانی ها، مسیر مورد علاقه و خواست خودشون رو طی کنند، ملت خوششون بیاد همراه کمپانی در این مسیر حرکت میکنند خوششون نیاد هم مسیر (خدمات کمپانی) رو بیخیال میشند و ترک میکنند،

مشکل این دوگانگی (چندگانگی) در کلام و عمل مدیران مایکرو و پشت بندش فن بیسش هست، اگرم منظور از "رسوندن بازی ها به گیمر های بیشتر" در زمان فرضی هست که Xbox یکه تاز بازار شده، و ناچارا همه رو اکس باکس قراره به "همه بازی ها برسند" ، که خب میشه همون مونوپولی...

به نظرم اگه سونی خریده بود، به جای این چاخان های انحصاری بد است و میخوایم به همه بازی برسونیم و فولان، صاف و مستقیم رو انحصاری شدن بازی ها (از طریق بالا رفتن کیفیت) رو پلی استیشن که ما فولان کردیم تکنولوجیمون بهمان کرد، مانور میداد، کاری که همیشه کرده و میکنه..

اما مایکرو؟ به نظرم هنوز تکلیفش روشن نیست،

گرچه برای من سوپر فن بتزدا، در هر حال فرقی نداره و بارها گفتم اگه BGS مخصوصا، زیردست مایکرو بترکونه، علاقه من به مایکرو اندازه علاقه ام به BGS خواهد شد، اما اینا دلیل نمیشه این دوگانگی های حقیقتا رومخ مایکرو رو کلهم نادیده بگیرم، انگار قراره بچه گول بزنه...

*هرچند، وقتی وارد گیم پلی استارفیلد بشم، موسیقیش رو بشنوم، اتمسفرش رو بچشم، احتمالا همه ی اینا یادم بره و با اصل کاری "بازی" عشقم رو بکنم، حالا مایکرو اله و جیمبله؟

Who Cares؟ :D
رفیق کجا گفتن منظور از رساندن بازی ها به تعداد بیشتر پلیر یعنی عرضه بازی روی پلتفرم رقیب؟اصلا این موضوع منطقی نیست و مایکروسافت هم هیچ وقت همچین صحبتی نکرده است.دقیقا موقع خرید Bethesda هم هیچ وقت اعلام نکرد که بازی ها مولتی پلتفرم باقی می مانند.الان هم یکی از ایرادات اصلی که به این خرید گرفته شده همین عرضه روی کلاد و قدرتمند شدن بیش از حد مایکروسافت در این زمینه هست.البته بنده منکر اینکه یک سری صحبت های مایکروسافت شعار و تبلیغات هست نمی شوم و این هم جزیی از روش بازاریابی هست که خودشون رو در نگاه مشتری و مخاطب خوب جلوه بدهند.
 
View attachment 287957
کار داره به جاهای باریک کشیده میشه😂
ترجمه:

🟣 سناتور آمریکایی: سونی بر ۹۸ درصد از بازار سطح‌بالای گیمینگ [در ژاپن] تسلط دارد و کمیسیون تجارت ژاپن نتوانسته است این مورد را ارزیابی کند.

🔸 سناتور «ماریا کنتول» در جریان گزارش کمیسیون مالی مجلس سنا در روز گذشته، از مونوپولی بازار High-End گیمینگ توسط سرگرمی‌های تعاملی سونی ابراز ناخرسندی کرده و از مقامات تجارت آمریکا خواسته است تا مقامات ژاپنی مربوطه را در جریان این مونوپولی قرار دهند.

🔸 او می‌گوید:

🗨️ «به من گفته شده است که سونی ۹۸ درصد از بازار پیشرفته گیمینگ را در انحصار دارد، با این حال دولت ژاپن به سونی اجازه داده است تا از طریق معاملات و پرداخت‌های انحصاری به ناشران بازی، رفتارهای ضدرقابتی آشکاری انجام دهد.»

🔸 همچنین وی ضمن اشاره به اینکه کمیسیون تجارت ژاپن نتوانسته است این رفتارهای انحصارطلبانه را بررسی کند، از مقامات تجارت آمریکا پرسیده است:

🗨️ «بنابراین، به نظر شما برای رسیدگی به این مسائل و ایجاد زمین بازی برابر با [اقتصاد هند و اقیانوسیه] چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟»
 
ترجمه:

🟣 سناتور آمریکایی: سونی بر ۹۸ درصد از بازار سطح‌بالای گیمینگ [در ژاپن] تسلط دارد و کمیسیون تجارت ژاپن نتوانسته است این مورد را ارزیابی کند.

🔸 سناتور «ماریا کنتول» در جریان گزارش کمیسیون مالی مجلس سنا در روز گذشته، از مونوپولی بازار High-End گیمینگ توسط سرگرمی‌های تعاملی سونی ابراز ناخرسندی کرده و از مقامات تجارت آمریکا خواسته است تا مقامات ژاپنی مربوطه را در جریان این مونوپولی قرار دهند.

🔸 او می‌گوید:

🗨️ «به من گفته شده است که سونی ۹۸ درصد از بازار پیشرفته گیمینگ را در انحصار دارد، با این حال دولت ژاپن به سونی اجازه داده است تا از طریق معاملات و پرداخت‌های انحصاری به ناشران بازی، رفتارهای ضدرقابتی آشکاری انجام دهد.»

🔸 همچنین وی ضمن اشاره به اینکه کمیسیون تجارت ژاپن نتوانسته است این رفتارهای انحصارطلبانه را بررسی کند، از مقامات تجارت آمریکا پرسیده است:

🗨️ «بنابراین، به نظر شما برای رسیدگی به این مسائل و ایجاد زمین بازی برابر با [اقتصاد هند و اقیانوسیه] چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟»
به من گفته شده =)) =)) =)) این گفته ها روی چند دلاری نوشته شده بود ؟

1679654975261.png1679654768316.png

پرداخت‌های انحصاری به ناشران بازی، رفتارهای ضدرقابتی آشکاری انجام دهد :)) دیگه کثیف تر از قرارداد های مایکروسافت نداریم
Persona 3 and 4 will have a Series X version – but not PS5 - KitGuru
------------------

2222.jpg

کنسول کلا 9 درصد بازار گیم ژاپن
از این 9 درصد هم مونوپلی کامل نینتندو
The top 100 best-selling games in Japan, 2022
  1. Pokémon Scarlet/Violet (Switch) – 4,338,931
  2. Splatoon 3 (Switch) – 3,687,814
  3. Pokemon Legends: Arceus (Switch) – 2,314,806
  4. Kirby and the Forgotten Land (Switch) – 969,047
  5. Nintendo Switch Sports (Switch) – 887,722
  6. Mario Kart 8 Deluxe (Switch) – 742,018 in 2022 (lifetime sales total 5,014,375)
  7. Minecraft (Switch) – 548,415 (total 2,960,006)
  8. Mario Party Superstars (Switch) – 485,594 (total 1,114,132)
  9. Super Smash Bros. Ultimate (Switch) – 441,053 (total 5,065,191)
  10. Elden Ring (PS4) – 356,711
  11. Ring Fit Adventure (Switch) – 327,193 (total 3,318,883)
  12. Animal Crossing New Horizons (Switch) – 311,967 (total 7,394,204)
  13. Pokémon Diamond and Pearl (Switch) – 293,828 (total 2,606,943)
  14. Monster Hunter Rise + Sunbreak Set (Switch) – 293,473
  15. Momotaro Dentetsu: Showa Heisei Reiwa mo Teiban! (Switch) – 283,433 (total 2,782,933)
  16. Dragon Quest X Offline (Switch) – 252,028
  17. eBASEBALL Powerful Pro Yakyuu 2022 (Switch) – 247,866
  18. Gran Turismo 7 (PS5) – 218,013
  19. The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Switch) – 205,127 (total 2,114,201)
  20. Dragon Quest Treasures (Switch) – 198,403
18 تا بازی سوییچ و 2 بازی PS4 / PS5 :))
تنها بازی غیر ژاپنی بین 10 بازی پرفروش Minecraft مایکروسافت :))
 
فوری :D ؛ CMA به طور موقت به این نتیجه رسیده که خرید ABK توسط مایکروسافت منجر به کاهش قابل توجهی از رقابت در بازار کنسول ها نمیشه
چک های اعضای cma هم پس نقد شد (هم اکنون در گروه های سونی فن)
 
رفقا کم کم داره این قضیه هم تموم می شود و با تأیید CMA و EU مایکروسافت می تواند قرارداد رو نهایی شده اعلام کند چون در آمریکا راحت می تواند به استناد تاییدیه اروپا،رای قاضی رو به دست بیاورد.به دوستمون که این همه تلاش کرد مایکروسافت جهان خوار رو رسوا کند هم خسته نباشید می گویم.
 
فوری :D ؛ CMA یافته های موقتش رو آپدیت کرده و به این نتیجه رسیده که خرید ABK توسط مایکروسافت منجر به کاهش قابل توجهی از رقابت در بازار کنسول ها نمیشه


LONDON, March 24 (Reuters) - Britain's regulator said it no longer believed that Microsoft's (MSFT.O) $69-billion purchase of "Call of Duty" maker Activision Blizzard (ATVI.O) would harm competition in relation to the supply of gaming consoles, but its other concerns remain.

Publishing updated provisional findings based on new evidence, the Competition and Markets Authority said on Friday that it still has worries over the mega-deal's impact on competition in the cloud gaming market

یعنی مشکل Call of Duty
که خصوصا از طرف مدیران و
وکلای (Sony (PlayStation مطرح شده
ب کل هم از طرف CMA انگلیس و هم EU اتحادیه اروپا ب کل کنار گذاشته شده و تمرکز اصلی دو طرف رگولاتور CMA انگلیس و EU اروپا فقط معطوف ب حل و فصل قضیه
cloud gaming شده… خبرش هم چند دقیقه پیش سایت (Reuters) ب قول معروف کارکرده…
 
آخرین ویرایش:
جالب این جا هست که نه تنها دیگر الزامی به فروش Call of Duty یا Activision وجود ندارد،بلکه حتی از نظر CMA قرارداد بین سونی و مایکروسافت هم لزومی نداشته و مایکروسافت نیازی به عرضه ۱۰ ساله بازی روی پلی استیشن ندارد.هر چند احتمالا این اتفاق نمی افتاد و مایکروسافت به توافقی که اعلام کرده پایبند خواهد بود.در حال حاضر تنها موردی که CMA اشاره کرده است کلاد هست که این هم با توجه به قراردادهای جدیدی که مایکروسافت منعقد کرده نباید مشکلی ایجاد کند.
 
مایکروسافت جایی کیفیت حضور ده‌ساله‌ی COD رو پلی‌استیشن رو شفاف کرده؟
الان با این نتیجه‌ی خفت‌بار شکایت و شکایت کشیِ سونی من اگه جای عمو فیل بودم در سخاوت مندانه ترین حالت فقط Warzone رو روی پلتفرم رقیب نگه می داشتم. :دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or