خبر رسمی مایکروسافت شرکت اکتیویژن را به مبلغ ۶۸ میلیارد دلار خرید | آپدیت : اکتیویژن بیلیزارد به صورت رسمی به خانواده Xbox ملحق شد

  • Thread starter Thread starter Z-fan
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
1642512253475.png
به گزارش منابع داخلی وال استریت ژورنال، گویا مایکروسافت توانسته به عقد قرارداد برای خرید اکتیویژن نزدیک شود.
اطلاعات بیشتری فعلا در دسترس نیست و علی رغم منبع معتبر، هنوز نمی توان صحت کامل این قرارداد را تایید کرد

به گفته Dina Bass خبرنگار وبگاه بلومبرگ، ارزش این قرارداد قریب به هفتاد میلیارد دلار تخمین زده شده

ادیت: رسمی شد. مایکروسافت، شرکت اکتیویژن بیلزارد +کینگ رو به زیر مجموعه های خودش اضافه کرد

1642512789894.png

اطلاعات تکمیلی

طبق گفته فیل اسپنسر، از زمان عقد رسمی قرارداد، مدیران اکتیویژن مستقیم گزارشات شون رو به فیل اسپنسر باید ارائه بدن
و این جور که مشخصه حداقل تا زمان عقد رسمی قرارداد، بابی کاتیک کماکان رییس اکتیویژن بلیزارد باقی خواهد ماند

به گفته بابی کاتیک، تاریخ عقد رسمی این قرارداد تو سال مالی 2023 (از جولای 2022 تا ژوئن 2023) تخمین زده میشه
تا اون زمان، اکتیویژن کماکان به فعالیت مستقل خودش زیر نظر بابی کاتیک ادامه میده

آپدیت [20 بهمن]: طبق بیانیه مایکروسافت، کمپانی نه تنها به قراردادهای قبلی پیرامون عرضه فرنچایز Call of Duty روی کنسول های پلی استیشن وفادار میمونه، بلکه بعد از اتمام این قراردادها به عرضه عناوین COD و دیگر بازی های محبوب اکتیویژن روی پلی استیشن ادامه داده و علاقمنده که این رویه رو برای کنسول های نینتندو هم پیش بگیره

بالاخره نبردهای حقوقی مایکروسافت با آمریکا و FTC به انتهای خود رسید

بعد از یک سال و هفت ماه از اعلان خبر ادغام بخش گیمینگ مایکروسافت، ایکس باکس، با مجموعه اکتیویژن بلیزارد و گرفتن تاییدیه های متعدد از کشورهای مختلف و علی رغم مخالفت بریتانیا
نهایتا بعد از یک نبرد حقوقی طولانی با کمیسیون تجارت آمریکا (FTC) بر سر قانونی بودن و عادلانه بودن این ادغام، در تاریخ 11 جولای 2023، با رای مثبت قاضی دادگاه به نفع مایکروسافت، بالاخره این قرارداد یک قدم دیگر به عملی شدن نزدیک تر شد.
حال تنها مانع بین مایکروسافت و این قرارداد، مخالفت CMA و بریتانیا است که گویا قرار است دوباره به مرحله مذاکره کشیده شود.

در نهایت در تاریخ اکتبر 2023 اکتیویژن بلیزارد به ایکس باکس ملحق شد

بعد از یک سال و ده ماه از اعلان خبر ادغام بخش گیمینگ مایکروسافت، ایکس باکس با مجموعه اکتیویژن بلیزارد تنها مانعی که بر سر راه هر دو کمپانی بود، تاییدیه CMA بریتانیا بود.
این امر نیز بعد از تعهد مایکروسافت در زمینه بخش کلاود و انعقاد قرارداد و دادن حق امتیاز به یوبیسافت برای انتشار بازی های کلاود در اروپا، در نهایت مایکروسافت موفق شد تاییدیه بریتانیا را نیز از آن خود کند
و بالاخره با دادن تریلری از طرفی مایکروسافت خبر ملحق شدن اکتیویژن به مایکروسافت به صورت رسمی تایید شد.



 
آخرین ویرایش:
یه عمر این اتفاق برای سونی میوفتاد چرا صداتون در نمیومد؟
آهان چون منطقتون فقط در مورد رقیب کار میکنه
یه عمر؟
مخترع dlc انحصاری کی بود؟ مایکروسافت
dlc های cod کل نسل 7 تا سال 2015 انحصاری کدوم کنسول بود؟ xbox

سونی هم سال 2015 با یه پیشنهاد ساده حق تبلیغات cod گرفت
مایکروسافت /اپل/گوگل و... هم 2024 با یه پیشنهاد ساده می تونستن حق تبلیغات cod بگیرین
 
یکم دیگه از اینا بذار، از اینا دونت پر شه:))


یجور میگی انگار کل صنعت گیمینگ ActivitionBlizard هستش و بقیه نیستن!

مگه کل صنعت گیم رو می‌خواد بخره؟
سونی بخره به‌به کس دیگه بخره پیف‌پیف.


توانایی درکت از قضیه و ضد انحصار گرایی دقیقا برابر هست با زیر صفر!

یه جور میگی انگار Embracer Group و Tencent کل بازی‌هاشون رو ریختن وسط. با EA شریکی کنسول زدن و بازی انحصاری فقط رو کنسول خودشون 🤣


سلطان تجارت و حساب کتاب و ماشین حساب، یه مقداری در مورد اپل میگی، می‌خوایم یاد بگیریم انحصار گرایی دارن، ندارن. بیشتر برامون بگو🤣
سال مالی گذشته
کل درامد 2021 تیک تو ( GTA+RDR+NBA + تمام بازی های دیگه ) 3.37 میلیارد دلار
کپکام حدود 1 میلیارد دلار
Embracer Group حدود 1.6 میلیارد دلار
COD فقط در سال 2021 با درامد 5.12 میلیارد دلاری موفق ترین بازی صنعت گیم بوده
5.126 میلیارد دلار
تازه این امار با ضعیف ترین cod چند سال اخیر
امسال با رکورد 1 میلیارد دلاری mw2 به بالای 6 میلیارد دلار می رسه
امار پلیر هم رکورد های تاریخ گیم
Screenshot_20221122-121354_Twitter.jpg
سلطان تو که بلدی ترفند های مونوپلی نام ببر :-bdخودت متوجه می شی مایکروسافت از چه روش های استفاده میکنه
 
آخرین ویرایش:
سال مالی گذشته
کل درامد 2021 تیک تو ( GTA+RDR+NBA + تمام بازی های دیگه ) 3.37 میلیارد دلار
کپکام حدود 1 میلیارد دلار
Embracer Group حدود 1.6 میلیارد دلار
COD فقط در سال 2021 با درامد 5.12 میلیارد دلاری موفق ترین بازی صنعت گیم بوده
5.126 میلیارد دلار
تازه این امار با ضعیف ترین cod چند سال اخیر
امسال با رکورد 1 میلیارد دلاری mw2 به بالای 6 میلیارد دلار می رسه
امار پلیر هم رکورد های تاریخ گیم
View attachment 277270
سلطان تو که بلدی ترفند های مونوپلی نام ببر :-bdخودت متوجه می شی مایکروسافت از چه روش های استفاده میکنه

آره میبینی مدیران مایکروسافت چقدر کارشون خوب بلدن که دست گذاشتن روی اکتیویژن

همین مدیران گیم پس و کلود گیمینگ راه انداختن و همین ها هم میگن سونی رقیبشون نیست اصلا که بخوان جدی بگیرنش :D

خلاصه اگه میخوای احتمالا آخرین پلی استیشن تولید شده توسط سونی رو داشته باشی به فکر خرید ps5 باش چون مشخص نیست در آینده برند پلی استیشن کنسول بازی داشته باشه :D
 
سال مالی گذشته
کل درامد 2021 تیک تو ( GTA+RDR+NBA + تمام بازی های دیگه ) 3.37 میلیارد دلار
کپکام حدود 1 میلیارد دلار
Embracer Group حدود 1.6 میلیارد دلار
COD فقط در سال 2021 با درامد 5.12 میلیارد دلاری موفق ترین بازی صنعت گیم بوده
5.126 میلیارد دلار
تازه این امار با ضعیف ترین cod چند سال اخیر
امسال با رکورد 1 میلیارد دلاری mw2 به بالای 6 میلیارد دلار می رسه
امار پلیر هم رکورد های تاریخ گیم
View attachment 277270
سلطان تو که بلدی ترفند های مونوپلی نام ببر :-bdخودت متوجه می شی مایکروسافت از چه روش های استفاده میکنه
تا فردا ویرایش کن. کامل شد بگو بخونیم از اینا هم بذار. :)) :)) :)) :)) :)) TT رو خوندم یه مقدار عضلات فکم از خنده درد گرفت🤣🤣🤣🤣
تو یه تنه یه مجله گل‌آقایی :)) :)) :)) :)) :)) :))
 
خو برفست بوخونیم
https://assets.publishing.service.g...6b8043d8cd/Sony_Interactive_Entertainment.pdf

خلاصش:

⭕ بیانیه و اظهارات سرگرمی های تعاملی سونی (SIE) در خصوص تصمیم اولیه سازمان تنظیم رقابت بازار بریتانیا (CMA) و دلایل و نگرانی های این سازمان برای ادامه تحقیقات به فاز دوم که توسط همین سازمان منتشر شده است.


🔶 سونی باور دارد این تصاحب در چندین لایه به رقابت بازار، به مصرف کنندگان و در نهایت توسعه دهندگان مستقل آسیب وارد خواهد کرد که دلایل سونی به شرح زیر است:


🔶 کال او دیوتی به مدت ۲۰ سال یکی از محبوبترین و قوی ترین عناوین AAA پریموم است که توسط میلیون ها بازیکن از آن لذت می‌برند. این خرید میتواند تاثیر بساری در سهم بازار صنعت ویدیو گیم برای رقیب داشته باشد چرا که قدرت هر پلتفرم‌ به میزان کابران آن بستگی دارد.


🔶 رقابت ممکن است آسیب ببیند. بر اساس رفتار های قبلی مایکروسافت در ۵ تصاحب اخیر خود که با خرید استدیو ها محتوای آنها را انحصاری کرده است. مایکروسافت بعد از تصاحب اکتیویژن بیلیزارد می‌تواند محتوای آنها را انحصاری کند و مانع از دسترسی پلتفرم‌ پلی استیشن و سرویس پلی استیشن پلاس به کال او دیوتی شود.


🔶 مشتریان ممکن است آسیب ببینند. در کوتاه مدت ممکن است مشتریان پلی استیشن علاقه داشته باشند یا مجبور شوند برای دسترسی به بازی محبوب خود با مبلغ ۴۵۰ پوند بر خلاف میل خود کنسول رقیب را تهیه کنند. در بلند مدت ممکن است تعداد زیادی از مشتریان پلی استیشن به سمت اکس باکس و سرویس گیم پس کشیده شوند که در نتیجه رقابت کمتر مایکروسافت ممکن است قیمت بازی ها و گیم پس را افزایش دهد، نوآوری کمتر شود و کیفیت عناوین کمتر شود.


🔶 توسعه دهندگان مستقل ممکن است آسیب ببینند. توسعه دهندگان مستقل دو راه اصلی در پیش روی خود دارند؛ پلی استیشن و پلی استیشن پلاس و اکس باکس و گیم پس. پس از تکمیل این تصاحب و انحصار شدن کال او دیوتی به سرویس گیم پس و به کنار رانده شدن پلی استیشن از این عنوان گیم پس تبدیل به یکی از اصلی ترین راه های توزیع بازار خواهد شد. این امر باعث می‌شود توسعه دهندگان مستقل ممکن است قراداد های ضعیف را دریافت کنند یا حتی مجبور شوند قراداد انحصاری امضاء کنند و بدین ترتیب باعث می‌شود توانایی توسعه دهندگان مستقل برای توسعه بازی های با کیفیت جدید کاهش یابد که در نتیجه مشتریان آسیب خواهند دید.


🔶 این تصاحب ممکن است بازار کلاود گیمینگ را به تسلط خود در بیاورد. همانطور که تصمیم این سازمان مشخص می‌کند، مایکروسافت با استفاده از محتوا های غیر قابل جایگزین اکتیویژن بیلیزارد باعث شود با استفاده از برتری های اکوسیستم مایکروسافت کلاود گیمینگ را در این موقعیت حساس رشد غبضه کند. دیدگاه مایکروسافت بر اساس محتوا، جامعه کاربری و کلاود جایی است که مایکروسافت با سیستم های پیشرو کلاود خود (Azure) پلتفرم‌ کاملا موفق خود (Xbox) سرویس اشتراکی پیشرو خود (Game Pass) و سلطه بر سیستم عامل پی سی (Windows) - به عنوان آینده ویدیو گیم این خرید با استفاده از توانایی های خاص مایکروسافت در هر جایی باعث شود این بازار نو ظهور ویدیو گیم را قبضه کند، مانع وارد شدن رقیبان به این بخش شود.


متن از @Gaming_Yard
 
https://assets.publishing.service.g...6b8043d8cd/Sony_Interactive_Entertainment.pdf

خلاصش:

⭕ بیانیه و اظهارات سرگرمی های تعاملی سونی (SIE) در خصوص تصمیم اولیه سازمان تنظیم رقابت بازار بریتانیا (CMA) و دلایل و نگرانی های این سازمان برای ادامه تحقیقات به فاز دوم که توسط همین سازمان منتشر شده است.


🔶 سونی باور دارد این تصاحب در چندین لایه به رقابت بازار، به مصرف کنندگان و در نهایت توسعه دهندگان مستقل آسیب وارد خواهد کرد که دلایل سونی به شرح زیر است:


🔶 کال او دیوتی به مدت ۲۰ سال یکی از محبوبترین و قوی ترین عناوین AAA پریموم است که توسط میلیون ها بازیکن از آن لذت می‌برند. این خرید میتواند تاثیر بساری در سهم بازار صنعت ویدیو گیم برای رقیب داشته باشد چرا که قدرت هر پلتفرم‌ به میزان کابران آن بستگی دارد.


🔶 رقابت ممکن است آسیب ببیند. بر اساس رفتار های قبلی مایکروسافت در ۵ تصاحب اخیر خود که با خرید استدیو ها محتوای آنها را انحصاری کرده است. مایکروسافت بعد از تصاحب اکتیویژن بیلیزارد می‌تواند محتوای آنها را انحصاری کند و مانع از دسترسی پلتفرم‌ پلی استیشن و سرویس پلی استیشن پلاس به کال او دیوتی شود.


🔶 مشتریان ممکن است آسیب ببینند. در کوتاه مدت ممکن است مشتریان پلی استیشن علاقه داشته باشند یا مجبور شوند برای دسترسی به بازی محبوب خود با مبلغ ۴۵۰ پوند بر خلاف میل خود کنسول رقیب را تهیه کنند. در بلند مدت ممکن است تعداد زیادی از مشتریان پلی استیشن به سمت اکس باکس و سرویس گیم پس کشیده شوند که در نتیجه رقابت کمتر مایکروسافت ممکن است قیمت بازی ها و گیم پس را افزایش دهد، نوآوری کمتر شود و کیفیت عناوین کمتر شود.


🔶 توسعه دهندگان مستقل ممکن است آسیب ببینند. توسعه دهندگان مستقل دو راه اصلی در پیش روی خود دارند؛ پلی استیشن و پلی استیشن پلاس و اکس باکس و گیم پس. پس از تکمیل این تصاحب و انحصار شدن کال او دیوتی به سرویس گیم پس و به کنار رانده شدن پلی استیشن از این عنوان گیم پس تبدیل به یکی از اصلی ترین راه های توزیع بازار خواهد شد. این امر باعث می‌شود توسعه دهندگان مستقل ممکن است قراداد های ضعیف را دریافت کنند یا حتی مجبور شوند قراداد انحصاری امضاء کنند و بدین ترتیب باعث می‌شود توانایی توسعه دهندگان مستقل برای توسعه بازی های با کیفیت جدید کاهش یابد که در نتیجه مشتریان آسیب خواهند دید.


🔶 این تصاحب ممکن است بازار کلاود گیمینگ را به تسلط خود در بیاورد. همانطور که تصمیم این سازمان مشخص می‌کند، مایکروسافت با استفاده از محتوا های غیر قابل جایگزین اکتیویژن بیلیزارد باعث شود با استفاده از برتری های اکوسیستم مایکروسافت کلاود گیمینگ را در این موقعیت حساس رشد غبضه کند. دیدگاه مایکروسافت بر اساس محتوا، جامعه کاربری و کلاود جایی است که مایکروسافت با سیستم های پیشرو کلاود خود (Azure) پلتفرم‌ کاملا موفق خود (Xbox) سرویس اشتراکی پیشرو خود (Game Pass) و سلطه بر سیستم عامل پی سی (Windows) - به عنوان آینده ویدیو گیم این خرید با استفاده از توانایی های خاص مایکروسافت در هر جایی باعث شود این بازار نو ظهور ویدیو گیم را قبضه کند، مانع وارد شدن رقیبان به این بخش شود.


متن از @Gaming_Yard
توصیف مناسب Klobrille از این بیانیه:
It's pretty much a comical read about all the industry practices Sony has been doing for 20+ years and why Xbox shouldn't be allowed to do the same.
 
سونی جدا چی خودش رو فرض کره که اینجوری بیانیه میده ؟ تنها ناجی صنعت گیمینگ ؟ یـ جوری وانمود میکنن انگار نه انگار که تو حوضه کنسولا دارن همه جوره جولون میدن هرکی ندونه فک میکنه جای Xbox با PS عوض شده !!! بیخیال ، یـ کلام بگو نمیتونم از سودی که هر سال از IP کاد نصیبم میشد بگذرم دیگه این اسمون ریسمون بافتنا چیه ؟!
 
آخرین ویرایش:
سونی: سرویس گیم پس به ۲۹ میلیون کاربر رسیده و نمیتوان با آن رقابت کرد

همچنین سونی بدون در نظر گرفتن آمار اراعه شده در بازی‌سنتر:D اعلام کرده که گیم پس به طور قابل توجهی از ps plus پیشتاز هست و انتظار میره در آینده رشد بیشتری هم داشته باشه

سونی درباره تعداد کاربران سرویس خودش هم حرف زده و گفته رده های بالایی plus که مانند گیم پس هست به طور قابل توجهی از گیم پس عقب مانده است(تعداد یوزر ها رو ناخوانا کردن توی متن)
 
لامصب سونی یه جوری بیانیه میده انگار اعضای cma کلا به چیزی به نام اینترنت دسترسی ندارن
خیلی بهتر از عمو فیل که cma تعدادی غار نشین فرض می کنه :))
https://www.google.com/amp/s/game-n...n-and-switch-with-him-to-the-cma-meeting/amp/

According to reports, the head of
Microsoft’s gaming division met with the CMA after bringing a console, una PlayStation a Nintendo Switch (and still another) and the PlayStation 2, exactly with the intention of showing how varied the videogame market is and the uncertainty of the introduction of the much-feared monopoly.​
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or