مایکروسافت تغییراتی را در سرویس Game Pass اعمال کرد

  • Thread starter Thread starter Adam
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Adam

عضو تحریریه
gamepass222.jpg

مایکروسافت قیمت Xbox Game Pass را افزایش داد و سطح اشتراک جدیدی را معرفی کرد که شامل بازیهایی که از روز اول عرضه در دسترس هستند، نمی‌شود.

مایکروسافت روز سه شنبه اعلام کرد که از 10 ژوئیه، قیمت اشتراک Xbox Game Pass Ultimate از 16.99 دلار / 12.99 پوند / 14.99 یورو به 19.99 دلار / 14.99 پوند / 17.99 یورو در ماه افزایش می‌یابد. این اشتراک شامل PC Game Pass، بازی‌های day one، عناوین انحصاری مایکروسافت، دسترسی به بازی‌های آنلاین و سرویس ابری است.

سطح اشتراک PC Game Pass نیز تغییر قیمت خواهد داشت و قیمت آن به 11.99 دلار / 9.99 پوند / 11.99 یورو افزایش می‌یابد و شامل تمام مزایای فعلی، از جمله بازی‌های day one می‌شود.

مایکروسافت اعلام کرد که از این هفته، اشتراک Xbox Game Pass for the Console را برای کاربران جدید از دسترس خارج خواهد کرد و به زودی با یک سطح اشتراک جدید با قیمت 14.99 دلاری به نام Standard جایگزین می‌شود که شامل دسترسی به کاتالوگ بازی‌ها و بازیهای آنلاین است، اما این اشتراک بدون بازی‌های day one و سرویس ابری است.

قیمت سالانه اشتراک Xbox Game Pass Core (قبلاً Xbox Live Gold نام داشت) از 59.99 دلار به 74.99 دلار افزایش می‌یابد. اما قیمت اشتراک ماهیانه 9.99 دلار باقی می‌ماند.

مایکروسافت گفت: برخی بازی‌هایی که در اشتراک Xbox Game Pass Ultimate در روز اول در دسترس قرار خواهند گرفت، در سرویس Xbox Game Pass Standard در دسترس نخواهند بود و ممکن است در آینده به کتابخانه‌ی این سرویس اضافه شوند. کاربرانی که در حال حاضر مشترک Xbox Game Pass برای کنسول هستند، مجاز خواهند بود اشتراک خود، از جمله دسترسی به بازی‌های day one، را حفظ کنند. با این حال، اگر این کاربران در هر زمانی تمدید پرداخت خودکار خود را خاموش کنند و عضویت آنها از بین برود، دیگر به Game Pass برای کنسول دسترسی نخواهند داشت و باید به یکی از اشتراک‌های دیگر بپیوندند.

مایکروسافت افزود: ما Game Pass را ایجاد کردیم تا به بازیکنان امکان انتخاب بیشتر برای کشف و بازی کردن بازی‌ها را بدهیم. این شامل ارائه قیمت‌ها و طرح‌های مختلف می‌شود، بنابراین بازیکنان می‌توانند بهترین را برای خودشان پیدا کنند.

مایکروسافت در اواخر سال جاری، Call of Duty: Black Ops 6 را از روز اول عرضه برای Game Pass عرضه می‌کند، که اولین باری است که بازی Call of Duty در چنین سرویسی در زمان عرضه قرار می‌گیرد.
 
یه سوال دارم، خوب چرا میان میگن پلنی برای افزایش قیمتی نداریم و بعد دقیقا برعکسش رو میکنن؟ یعنی واقعا نمیدونن پلن اقتصادیشون چطوریه و سال بعد باید چیکار کنن یا تعمدانه دروغ تحویل ملت میدن؟

پ.ن: شکل فروم عوض شده من حس غریبگی دارم پستم نمیاد، شما اینجوری نشدید؟:دی
چون ساده است، کلمات بار حقوقی دارند و کمتر کسی بهش توجه می‌کنه.

وقتی به‌ CMA میگه قیمت گیم پس قرار نیست به خاطر خرید اکتیویژن بلیزارد و کال او دیوتی افزایش پیدا کنه، به این معنی نیست که قیمت این سرویس به خاطر نرخ تورم افزایش پیدا نکه که.

وقتی به رگلاتوری اروپا سر خرید زنیمکس میگه فعلا قصد نداریم بازی هاشو انحصاری کنیم به این معنی نیست که هیچوقت این کار رو نخواهیم کرد.

وقتی مت بوتی میگه که قراره بازی هامون به صورت انحصاری برای اکس باکس عرضه بشه قرار نیست که به صورت انحصاری در دسترس باشند که.

تجربه ثابت کرده که نباید به حرف کورپو ها توجه کرد.
 
  • Like
Reactions: Cloud Strife
ببین همش رو اوکیم ولی اینو واقعا نفهمستم. وات هپنینگ هیر؟؟؟
مت بوتی توی مصاحبه بعد از شوکیس که در خصوص تمرکز اکس باکس بر روی عرضه بازی های انحصاری صحبت می‌کرد از Launch به معنی عرضه استفاده کرد.

یعنی اگه مثلا ایندیانا جونز منتشر بشه و بعد از مثلاً ۶ ماه بیاد رو پلی استیشن یعنی همون عرضه انحصاری بر روی اکس باکس. در ادبیات مایکروسافت Launch Exclusive به معنی انحصاری زمانی هست.
 
  • Like
Reactions: Nameless King
پست های اینجا: سه دلار گرون شده در سال میشه فلان، بحث های نمودار های اقتصادی و تورم، ۲۴۰ دلار و ۲۷۰۰ و غیره.
واقعیت کشور ما: گیم پس پیسی بخر تا ۱۰ نفر جواب میده سالی، ۴۵ هزار تومن میشه:)) انقدر بحث نداره.
ولی همه ی این بحثا به کنار، قدیم باید میرفتی یه کالاف میخریدی خدا تومن سال بعدش هم مینداختیش دور همه میرفتن کالاف بعدی، الان همون اندازه کالاف رو اکانت شخصی هزینه میکنی، کلی گیم دیگه هم تو طول سال میزنی. با اینکه گرون شده تا زمانی که کالاف day one باشه با اختلاف خیلی خیلی زیاد میارزه.
ولی. ولی. مشکل اینه که ممکنه در آینده مسخره بازی های دیگه ای بیاد وسط کار مثلا tier جدید بیارن گیم پس بدون تبلیغات، بقیه وسط گیم زدن بشینن تبلیغ ببینن.
 
والا من و خیلی های دیگه از اول داشتم میگفتیم این بیزینس منطقی نیست. نیاز نیست انیشتین باشی متوجه بشی یه حساب ساده هست که این بیزینس نمیتونه ادامه داشته باشه چون بازگشت سرمایه نداره ولی کو گوش شنوا. الان ماکروسافت داره کار درست رو میکنه ولی خب کاربراش رو عادت داده به سیستم قبلی و نمیتونن این تغییر رو هضم کنن. الان هم ما داریم تو کشور فلک زده خودیم چرتکه میندازیم که اینجوری کنیم بهتره. شاید همین راه های میانبری که داریم میسازیم تهش به این برسه که چه سونی چه ماکروسافت اکانت ما ایرانی ها رو خلاف قوانین ببینن و کلا در رو کامل ببندن. همین الان تو تاپیک سونی کلی استرس و ترس اومده که قضیه لاگین نشدن تو سایت و اپ چیه که هنوزم بی پاسخ مونده
 
والا من و خیلی های دیگه از اول داشتم میگفتیم این بیزینس منطقی نیست. نیاز نیست انیشتین باشی متوجه بشی یه حساب ساده هست که این بیزینس نمیتونه ادامه داشته باشه چون بازگشت سرمایه نداره ولی کو گوش شنوا. الان ماکروسافت داره کار درست رو میکنه ولی خب کاربراش رو عادت داده به سیستم قبلی و نمیتونن این تغییر رو هضم کنن. الان هم ما داریم تو کشور فلک زده خودیم چرتکه میندازیم که اینجوری کنیم بهتره. شاید همین راه های میانبری که داریم میسازیم تهش به این برسه که چه سونی چه ماکروسافت اکانت ما ایرانی ها رو خلاف قوانین ببینن و کلا در رو کامل ببندن. همین الان تو تاپیک سونی کلی استرس و ترس اومده که قضیه لاگین نشدن تو سایت و اپ چیه که هنوزم بی پاسخ مونده
مایکی جون دوست داشته دست و دل بازی کنه به خاطر گل روی ما برامون بریز بپاش کنه :D
تو چرا میسوزی سونی فن :D
مایکی جونم پولش تموم نمیشه به خاطر همین میخواد من مفت بازی کنم چون عاشق چشم و ابروی منه:D
جواب اکثر کسایی که بهشون میگفتم این بیزنس با این شیوه منطقی نیست👆
 
چه قدر این حرفا رو زدیم سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ خصوصا اینکه الان ماه عسل گیم پس هست و خیلی زود اون روی واقعی خودش رو نشون میده .. اینکه مایکرو میخواد اول فروش بازی های فیزیکی و بعدش فروش دیجیتال بازی ها رو بگذارد کنار ... این شکل و شمایل گیم پس سود ده نیست ... این سیستم به صنعت گیم صدمه می‌زنه ... چقدر بابت این حرفا رو ما رو دست جمعی ترول میکردن ... اما ....
.........
ما پیشگو نبودیم ، تاریخ خونده بودیم
 
واقعا چرا؟
تو هر مساله منطق حرف اول رو میزنه و از اونجایی که این استراتژی مایکرو در اون بازه زمانی منطقی به نظر نمیدومد خیلیا به منتقدین این استراتژی انگ هیتر و فلان زدن منتهی خود اون افراد از بی منطق ترین افراد روزگار بودن و جوابشون تو مایه های جواب شما بود
در حال حاضر با تغییر در قیمت و سرویس ها یواش یواش داره این داستان منطقی میشه
اگر چه من خیلی ناراحتم چون تو خونه 2 تا ایکس باکس سری اس خریدم واسه برادرزاده هام
و اشتراکش داره گرون میشه
اما الان قضیه منطقی تر به نظر میرسه
 
  • Like
Reactions: sopranus
تو هر مساله منطق حرف اول رو میزنه و از اونجایی که این استراتژی مایکرو در اون بازه زمانی منطقی به نظر نمیدومد خیلیا به منتقدین این استراتژی انگ هیتر و فلان زدن منتهی خود اون افراد از بی منطق ترین افراد روزگار بودن و جوابشون تو مایه های جواب شما بود
در حال حاضر با تغییر در قیمت و سرویس ها یواش یواش داره این داستان منطقی میشه
اگر چه من خیلی ناراحتم چون تو خونه 2 تا ایکس باکس سری اس خریدم واسه برادرزاده هام
و اشتراکش داره گرون میشه
اما الان قضیه منطقی تر به نظر میرسه
گیمپس شکست خورده و تخته میشه منطقیه؟
خرید اکتی شکست بوده منطقیه؟
ماکروسافت فروش بازیهای دیجیتالی رو جمع می‌کنه منطقیه؟

تورو خدا یه خرده کمتر منطقی باشین
 
گیمپس شکست خورده و تخته میشه منطقیه؟
خرید اکتی شکست بوده منطقیه؟
ماکروسافت فروش بازیهای دیجیتالی رو جمع می‌کنه منطقیه؟

تورو خدا یه خرده کمتر منطقی باشین
از نظر مایکروسافت گیم پس نتونسته به تعداد مشترکین که میخواست برسه دست پیدا کنه
یه حساب کتاب ساده مایکروسافت چقدر روی هلبلید هزینه ساخت داد یا هزینه ساخت انیفینتی طبق خبر ها ۵۰۰میلیون دلار بود باید چقدر گیم پس مشترک داشته باشه که این هزینه ساخت در بیاد و‌ به سوددهی بزسه

مطمنا‌ سرمایه گذار ها می‌بینن اینقدر تو بخش گیمینگ‌ خرج میشه چقدر سود داره

نادلا می بینه باید از جایی بتونه با سود جواب این سرمایه گذار ها رو بده
خودشون می دونن نه سونی نه نیتندو فعلا اجازه نمیدن گیم پس روی پلتفمرشون عرضه بشه
پس تنها راه ناشر شدن مایکروسافت هست
 
  • Like
Reactions: SiminSecret
گیمپس شکست خورده و تخته میشه منطقیه؟
خرید اکتی شکست بوده منطقیه؟
ماکروسافت فروش بازیهای دیجیتالی رو جمع می‌کنه منطقیه؟

تورو خدا یه خرده کمتر منطقی باشین
گیمپس تو اون حالت قطعا شکست بود که الان تغییرش دادن وگرنه با همون فرمون میرفتن جلو. چرا الان این تغییرات صورت گرفته؟ از گرون کردن اشتراک ها گرفته تا مجبور کردن به خرید یک ماهه و برداشتن بازی های بزرگ به صورت D1 برای همه سطوح ،همه این کار ها به خاطر اینه که استراتژی اشتباهی در پیش گرفته بودن و اینجوری کم کم دارن اصلاحش میکنن اونم اگه با این کار ها آمار بر وفق مرادشون بشه وگرنه باز هم تغییر خواهد کرد
خرید اکتی با اون قیمت فضایی هیچ توجیه اقتصادی نداشت(تازه اگه طرز فکر مایکی فن های تعصبی رو در نظر نگیریم که میگفتن اکتی رو با اون قیمت خریده که بازی هاشو انحصاری کنه بده ما مفت بازی کنیم چون عاشق چشم و ابرومونه)
این که ماکرو فروش دیجیتالی رو جمع میکنه بعید میدونم کسی همچین حرفی رو با قاطعیت زده باشه،حداقل من که بر این باور نیستم ولی چیز عجیبی هم نیست هم به خاطر استراتژی فروش گیم پسش هم اینکه همین الانش هم طبق آمارهایی که میاد ایکس باکس فن ها علاقه آنچنانی به خرید بازی ندارن و کلا آمار فروش بازی هاشون تو دیواره
 
ساخت انیفینتی طبق خبر ها ۵۰۰میلیون
صرفاً جهت اطلاع میگم.

یه شخصی تو فیسبوک آلمانی فن های هیلو میاد میگه من تو کافه بودم که دو نفر داشتند صحبت می‌کردند که یکی‌از اونها گفت که شنیده هزینه انجین هیلو ۵۰۰ میلیون دلار شده.


ادعایی که رد شده، هیچ منبع معتبری ندارد بهتر است توی بحث ها استفاده نشود.


مایکروسافت فقط تو صنعت کنسولی گیمینگ‌ شکست خورده و نه به طور کلی. برای یه کمپانی درآمد بیشتر موفقیت هست و یه کمپانی دیگر فروش سخت افزار...

اینم بر میگرده به اشتباه مایکروسافت در شروع نسل هشتم که تمامی مشتریان خودشو از دست داد. فن های فعلی اکس باکس بیشتر به خاطر گیم پس و ارزش اقتصادی که داره، فن مایکروسافت هستند.
 
صرفاً جهت اطلاع میگم.

یه شخصی تو فیسبوک آلمانی فن های هیلو میاد میگه من تو کافه بودم که دو نفر داشتند صحبت می‌کردند که یکی‌از اونها گفت که شنیده هزینه انجین هیلو ۵۰۰ میلیون دلار شده.


ادعایی که رد شده، هیچ منبع معتبری ندارد بهتر است توی بحث ها استفاده نشود.


مایکروسافت فقط تو صنعت کنسولی گیمینگ‌ شکست خورده و نه به طور کلی. برای یه کمپانی درآمد بیشتر موفقیت هست و یه کمپانی دیگر فروش سخت افزار...

اینم بر میگرده به اشتباه مایکروسافت در شروع نسل هشتم که تمامی مشتریان خودشو از دست داد. فن های فعلی اکس باکس بیشتر به خاطر گیم پس و ارزش اقتصادی که داره، فن مایکروسافت هستند.
۵۰۰میلیون نه بگیم ۳۰۰میلیون بازم نیاز به تعداد مشترک خیلی بیشتر از اینا هست

مایکروسافت‌ تو بحش ویدیو گیم‌ که به‌اسم XBOXهست از رقیبش که سونی بود شکست خورد
این شکست برنامه مایکروسافت رو‌ تغیر داده
 
۵۰۰میلیون نه بگیم ۳۰۰میلیون بازم نیاز به تعداد مشترک خیلی بیشتر از اینا هست

مایکروسافت‌ تو بحش ویدیو گیم‌ که به‌اسم XBOXهست از رقیبش که سونی بود شکست خورد
این شکست برنامه مایکروسافت رو‌ تغیر داده
باید این نکته رو در نظر داشت که هیچ کدام از بازی های مایکروسافت فعلآ در انحصار گیم پس نیستند.

تغییرات سطح بندی گیم پس هم بسته به نیاز کاربر ایجاد شده. یکی خواست روز عرضه بازی کنه، می‌تونه اشتراک گرون تر رو بخره یا نه صبر کنه یرای آینده یا نه اصلأ بازی رو بخره.


بله آقا جان دوباره تکرار می‌کنم شکست خوردن از سونی. خودشون هم گفتند که شکست خوردیم و قابل بازگشت نیست. حالا هم دارند تلاش میکنند حداکثر درآمد رو داشته باشند از منابع خودشون.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or