نمایشگاه/رویداد مایکروسافت با فناوری DirectSR تکنولوژی‌های DLSS و FSR و XeSS را یکی می‌کند!

dantemaximum

کاربر سایت
Nov 18, 2009
312
96543_01_microsoft-announces-directsr-for-directx-single-api-nvidia-dlss-amd-fsr-and-intel-xess.jpg

🟢در رویداد GDC 2024، مایکروسافت DirectSR یک API جدید را برای DirectX با هدف ادغام NVIDIA DLSS و AMD FSR و Intel XeSS معرفی کرد

🔸مایکروسافت با فناوری DirectSR قصد دارد فناوری‌های DLSS، FSR و XeSS را ترکیب کرده و در بازی‌ها ادغام کند و توسعه‌دهندگان را در فرآیند پیاده‌سازی یاری کند. DirectSR قابلیت ارتقاء مقیاس را در بازی‌ها ساده‌تر می‌کند و توسعه‌دهندگان بازی‌ها را بی‌نیاز از فناوری‌های دیگر می‌کند. این حرکت برای سیستم‌های Windows PC و Xbox انجام می‌شود تا استفاده از DirectSR در بازی‌های قبلی نیز ممکن شود.به نظر می‌رسد استفاده از GPU یا NPU در این الگوریتم فرقی نمی‌کند، چرا که هر دو گزینه قابل پشتیبانی هستند.

🔸یک API جدید با همکاری سازندگان GPU مانند AMD، Intel و NVIDIA طراحی شده است تا یکپارچه‌سازی را در نسل بعدی بازی‌ها فراهم کند. هدف ادغام فناوری‌های ارتقاء مقیاس یا Super Resolution (SR) در DirectX این است که توسعه‌دهندگان بتوانند این پشتیبانی را به بازی‌های خود بسیار آسان‌تر کنند.

🔸 فناوری DirectSR هنوز در مرحله‌ی ابتدایی توسعه قرار دارد و تاکنون تاریخ انتشار یا بتای آن مشخص نشده است و روش استفاده از آن برای توسعه دهندگان هنوز معلوم نیست.
 

Attachments

  • MICROSOFT-DIRECTSR-HERO-1536x799.jpg
    MICROSOFT-DIRECTSR-HERO-1536x799.jpg
    31.3 KB · مشاهده: 13
  • DIRECTSR-INPUTS-268x400.jpg
    DIRECTSR-INPUTS-268x400.jpg
    17.9 KB · مشاهده: 13
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر