مایکروسافت: بازی Halo Infinite هنوز یک پروژه در حال ساخت است

EAST2WEST

کاربر سایت
Jul 31, 2009
1,569
نام
Danial
به گفته‌ی آرِن گرینبرک مدیر کلی بازریابی شرکت مایکروسافت تریلری که دیروز از بازی Halo Infinite در رویداد اینترنتی   Xbox Games Showcase  پخش شد نسخه نهایی این بازی نیست و این عنوان هنوز یک پروژه‌ی در حال ساخت است.  آرن گرینبرگ در مصاحبه‌ای که با سایت Inside Gaming انجام داد و دلیل پایین بودن جلوه‌های گرافیکی بازی را که موجب نارضایتی بخشی از طرفداران بازی شد  اینطور بیان کرد:

ما در اواسط بیماری جهانگیر هستیم، و فعلاً در ماه جولای به سر می‌بریم تا تعطیلات زمان زیاد باقی مانده و کاری که شما شاهد آن هستید یک بازی در حال ساخت است. احتمالاً شما استریم این بازی را با وضوح 1080p تماشا کرده‌اید و ما یک استریم دلخواه با وضوح 4K60 از این بازی ارائه داده‌ایم، پس جواب من این است، برگردید و بازی را با وضوح 4K60 تماشا کنید. ما این کار را آگاهانه انجام داد‌ه‌ایم. نشان دادن قدرت کامل و عمق گرافیک کنسول ایکس‌باکس سری ایکس در طول...

Continue reading...
 
Last edited by a moderator:

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
واقعا کار اشتباهیه گیر بدی به یه سازنده که باید تا آخر عمرت هیلو بسازی
بشدت موافقم .... پتانسیل فنی و نیروی انسانی 343 بی جهت داره برای کش دادن هیلو هدر میره ، ای کاش بجای زرتی FPS دادن با دادن هیلو دست توسعه دهنده ی تاپ دیگه تو سبک دیگه ، مثل Star Wars Jedi Fallen Orders ، بزارن 343 ایده های خودشو تو بازی مناسب تری پیاده بکنه ... اینا با شوکیس اخیرشون ( آره جون عمشون ... ) نشون دادن میتونن یه بازی خوشگل تو سبک و سیاق DooM بسازن !
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
به نظرم خود 343 هم از نظر توانایی واقعا در حدی نیست که بخواد چیز خفنی بسازه. اجبار مایکروسافت (چه ساخت برای X1 و ساخت همیشگی هیلو) از یه طرف و توانایی های تیمشون از طرف دیگه باعث میشه همچین نمایشی ببینیم.

من نمیدونم واقعا مایکروسافتی که این نسل رو بیخیال کنسولش شد، چرا یه دفعه با نسل بعد هوس کرده از کنسول نسل قبلش هم پشتیبانی کنه. آدم توی کار اینا میمونه.
دلیلش گیم پسه علی. تصور کن اینا الان ده میلیون کاربر گیم پس دارن. مسلما طول میکشه تا این آدما همشون بتونن به نسل بعد مهاجرت کنن. فکر کن طرف ممکنه دو ماه باشه رفته یه وان اس خریده و گیم پس هم داره. یهو بهش بگن اگر بازیای جدید رو میخوای باید دوباره کنسول بخری. طرف رفته دنبال گیم پس که بازی کردن براش ارزون بیفته. اینه که اون بحث دوسال بازیا بین نسلی میان مطرح شد تا یواش یواش کاربرای گیم پس بتونن به نسل بعد مهاجرت کنن.

به هر حال بنظر من اگر مایکروسافت گیم پس رو میخواد جدی بگیره که گویا گرفته همین راه حلشه. بلاخره فنای مایکرو هم باید این قضیه رو بپذیرن نمیشه هم خر رو خواست و هم خرما رو
 

arnino

کاربر سایت
Jun 15, 2012
1,495
نام
آرمین ریاضی
هر دلیلی که داشتن، از جمله گیم پس و ... خیلی چیزهای دیگه واقعا لازم نبوده که نسخه‌ی سری ایکس رو اینقدر خاک بر سر بسازن میتونستن کار نسخه‌ی ایکس وان رو بدن به یه تیم کوچیکتر که برای اون بهینه کنن نه اینکه یکاری کنن روی همه این مدلی اجرا بشه!
در کل اونقدر کنفرانس نا امید کننده نبود برای من بشخصه ولی خب از این مشکلات همیشه داشتن! که اگه رفع کنن خیلی بهتر میشه. نسبت به کنفرانس سونی در یه حد بود بنظر (که خب کاملا بستگی به فن بیس بازیا داره و اینکه کدومارو بیشتر دوست داری) ولی خب ایرادات این شکلی همیشه باعث شده چند پله مایکروسافت عقب تر باشه. همه‌ی اینها بعلاوه‌ی اینکه اصولا 343 سلیقه‌ی هنری بدی داره راجع به این بازی و انگار واقعا دوست ندارن دنیای هیلو ... دیگه فکر کنم اونقدر تجربه داریم که بدونیم فرق بی سلیقگی با بلد نبودن یا از پس چیزی برنیومدن چیه! اینا هم بیشتر از اینکه نتونن یا بلد نباشن سلیقه‌شون بده از پالت رنگی بازی گرفته تا طراحی مدل دشمن‌ها و اضافه کردن G-Hook برای مستر چیف (wait what?) همگی نشون از عدم انسجام تیم و نداشتن رهبر درست برای این دنیاست.
 

darksider666

کاربر سایت
Mar 8, 2016
1,049
نام
رضا قاسمی
کلاً سبک گرافیکی بازی شبیه COMBAT Evolved ساخته شده است که اون حس حال بازی قسمت اول رو داشته باشه - شوتر جذابی بود محیط جهان باز سند باکس گونه و سیستم ارتقا داشته باشه برای سلاح ها و آرمور ها ، بازی بسیار جذاب خواهد شد . شوتر مورد علاقه من برای همیشه Halo خواهد بود. باید دید گرافیک بازی رو دارن با چی مقایسه میکنن . سبک گرافیکی بازی استایل هالو خاص است و ویژه خودش است. من از نمایش لذت بردم . ضمناً HALO Infinite یک بازی میان نسلی است قراره روی سخت افزار این نسل هم اجرا بشه نباید انتظار جهش عظیم داشت. صد در صد میشه از توانایی سریز ایکس در این بازی برای رزلوشن بالا و فریم ریت بالاهم استفاده کرد.
نگاه کنید به اسسسن والهالا خیلی تفاوت خاصی با آدیسی و اورجینز نداره نهایت شاید در ابعاد عظیم تر محیط یا کمی کیفیت بهتر بافت ها یا نهایت ویژگی های خود گیم پلی باشه من خیلی تفاوتی با مثلا اسسسن آدیسی که الان دارم روی Xbox one X در 4K بازی میکنم ،ندیدم. باید انتظارات بجا باشد زمانی که بازی کاملا برای سخت افزار نسل بعد توسعه داده بشه از پایه تفاوت ها سرسام آور خواهند بود. ضعیف ترین بخش سخت افزار این نسل CPU بود و این جگوارها اصلا با Cpu های نسل بعد قابل مقایسه نیستند. مثل مقایسه core 2duo می مونه با یک I7 مدرن.
هالو اینفینت بین نسل هست و اصلا زمان عرضه ایکس باکس وان ایکس اعلام شد برای نسل پیش. من که بیشتر منتظر شنیدن موسیقی هالو در نبردهای اینفینت هستم . قطعاً گرافیک های بسیار بالاتری خواهیم دید در طی نسل بعد.
شما میخواید یک بازی رو روی سخت افزار 12 ترافلپاسی و 6 ترافلپسی و 1.31 ترا فلاپسی اجرا کنید باید میزان کمتر رو درنظر بگیرید و نهایت تفاوت رو بیارید روی رزولوشن وفریم ریت. نمیشه سیستم نورپردازی یا سیستم های پیچیده فیزیک یا تکسچر های بسیار پیشرفته که نیازمند SSD و پهنای باند بالا هستند رو بیارید روی سخت افزار 1.31 ترافلپسی اجرا کرد .
اگر اینفینیت فقط next gen بود بله انتظارات باید بالا میبود ولی کراس جن رو نمیشه با فول نکست جن مقایسه کرد . مقایسه بازی مثل هواریزن غرب ممنوعه کاملا از بعد گرافیکی با این بازی اشتباه است. باید بازی مثل هل بلید دو رو با اون مقایسه کرد از بعد تکنیکی .
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,357
دلیلش گیم پسه علی. تصور کن اینا الان ده میلیون کاربر گیم پس دارن. مسلما طول میکشه تا این آدما همشون بتونن به نسل بعد مهاجرت کنن. فکر کن طرف ممکنه دو ماه باشه رفته یه وان اس خریده و گیم پس هم داره. یهو بهش بگن اگر بازیای جدید رو میخوای باید دوباره کنسول بخری. طرف رفته دنبال گیم پس که بازی کردن براش ارزون بیفته. اینه که اون بحث دوسال بازیا بین نسلی میان مطرح شد تا یواش یواش کاربرای گیم پس بتونن به نسل بعد مهاجرت کنن.

به هر حال بنظر من اگر مایکروسافت گیم پس رو میخواد جدی بگیره که گویا گرفته همین راه حلشه. بلاخره فنای مایکرو هم باید این قضیه رو بپذیرن نمیشه هم خر رو خواست و هم خرما رو

البته کیفیت فنی هیلو هیچ ربطی به گیم پس نداره
هدف 343 رسیدن به 60 فریم روی cpu زبانه one x بوده . برای رسیدن به این هدف عملا باید همه چیز فدا کرد , محیط های خالی / انیمیشن ها / تعداد کم دشمنان / گرافیک کلی / تکسچر ها و .... مشخص 343 همه چیز فدا کرده تا به 60 فریم برسه
Halo Infinite یه بازی نسل هشتی که فیل اسپنسر تیم سازنده مجبور کرده بازی برای سری x هم عرضه کنن

دوسال بازیا بین نسلی میان مطرح شد تا یواش یواش کاربرای گیم پس بتونن به نسل بعد مهاجرت کنن.؟
کدوم بازی بین نسلی ؟
تمام بازی های خوبی که در کنفرانس xbox حضور داشتن انحصاری سری x بودن
Fable
Senua's Saga: Hellblade 2
Avowed
Forza Motorsport
Everwild


حقیقت اینکه مایکروسافت تا 2022 بازی بزرگی برای عرضه نداره , بنابراین تصمیم گرفتن این 2 سال با گیم پس ملت سرگرم کنن تا بازی های بزرگ از راه برسه
 

darksider666

کاربر سایت
Mar 8, 2016
1,049
نام
رضا قاسمی
دلیلش گیم پسه علی. تصور کن اینا الان ده میلیون کاربر گیم پس دارن. مسلما طول میکشه تا این آدما همشون بتونن به نسل بعد مهاجرت کنن. فکر کن طرف ممکنه دو ماه باشه رفته یه وان اس خریده و گیم پس هم داره. یهو بهش بگن اگر بازیای جدید رو میخوای باید دوباره کنسول بخری. طرف رفته دنبال گیم پس که بازی کردن براش ارزون بیفته. اینه که اون بحث دوسال بازیا بین نسلی میان مطرح شد تا یواش یواش کاربرای گیم پس بتونن به نسل بعد مهاجرت کنن.

به هر حال بنظر من اگر مایکروسافت گیم پس رو میخواد جدی بگیره که گویا گرفته همین راه حلشه. بلاخره فنای مایکرو هم باید این قضیه رو بپذیرن نمیشه هم خر رو خواست و هم خرما رو
گیم پس بهترین چیزی بود که در این نسل پیاده سازی شد بهترین ویژگی یک پلتفرم کاملا یوزر فرندلی . اینکه شما با ماهی 15 دلار و در دفعه اول 1 دلار برای التیمت به آرشیو عظیمی از بازی ها دسترسی داشته باشی و حتی روز لانچ dAY 1 من این سیاست رو هرچی باشه دلیل و منطقش هرچی باشه دفاع میکنم ازش . ضمنا گیم پس بسیار بسیار برای گیمر های کشور ما مهمه بدلیل افزایش سرسام آور قیمت ارز.
سیاست های کاری هر شرکتی فرق میکنه من از هردو پلتفرم استفاده میکنم ولی روی شبکه و سخت افزار و لایو و گیم پس و گلد باید امتیاز رو بدم به مایکروسافت.
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
البته کیفیت فنی هیلو هیچ ربطی به گیم پس نداره
هدف 343 رسیدن به 60 فریم روی cpu زبانه one x بوده . برای رسیدن به این هدف عملا باید همه چیز فدا کرد , محیط های خالی / انیمیشن ها / تعداد کم دشمنان / گرافیک کلی / تکسچر ها و .... مشخص 343 همه چیز فدا کرده تا به 60 فریم برسه
Halo Infinite یه بازی نسل هشتی که فیل اسپنسر تیم سازنده مجبور کرده بازی برای سری x هم عرضه کنن

دوسال بازیا بین نسلی میان مطرح شد تا یواش یواش کاربرای گیم پس بتونن به نسل بعد مهاجرت کنن.؟
کدوم بازی بین نسلی ؟
تمام بازی های خوبی که در کنفرانس xbox حضور داشتن انحصاری سری x بودن
Fable
Senua's Saga: Hellblade 2
Avowed
Forza Motorsport
Everwild


حقیقت اینکه مایکروسافت تا 2022 بازی بزرگی برای عرضه نداره , بنابراین تصمیم گرفتن این 2 سال با گیم پس ملت سرگرم کنن تا بازی های بزرگ از راه برسه
کوروش همیشه همینجوری حواب آدمو میدی ها. نمیخواد به من توضیح بدی که یه بازی بین نسلی چرا گرافیکش فلانه و بهمانه من خودم اینا رو میدونم. من داشتم توضیح میدادم که چرا از اول تصمیم به بین نسلی شدنش گرفتن. حرف من چه ربطی به سی پی یو جگوار داره آخه؟


گیم پس بهترین چیزی بود که در این نسل پیاده سازی شد بهترین ویژگی یک پلتفرم کاملا یوزر فرندلی . اینکه شما با ماهی 15 دلار و در دفعه اول 1 دلار برای التیمت به آرشیو عظیمی از بازی ها دسترسی داشته باشی و حتی روز لانچ dAY 1 من این سیاست رو هرچی باشه دلیل و منطقش هرچی باشه دفاع میکنم ازش . ضمنا گیم پس بسیار بسیار برای گیمر های کشور ما مهمه بدلیل افزایش سرسام آور قیمت ارز.
سیاست های کاری هر شرکتی فرق میکنه من از هردو پلتفرم استفاده میکنم ولی روی شبکه و سخت افزار و لایو و گیم پس و گلد باید امتیاز رو بدم به مایکروسافت.

حالا اینکه بهترین چیز بود یا نبود هم مثل دوست قبلی ربطی به حرف من نداره. من صرفا داشتم طبعات گیم پس رو میگفتم. به هر صورت هر چیز خوب یا بدی نسبی هست و همواره سکه دو رو داره. همیشه وقتی چیزی به شما میدن یه چیزی هم ازت میگیرن. این نکته هم جز طبعات گیم پس هست. هر کسی هم میتونه دیدی داشته باشه راضی باشه یا نباشه که این مورد اصلا در پست قبلی من مطرح نبود
 

Capitan_shepard

کاربر سایت
Jul 9, 2017
1,134
نام
امیر
اگر اینفینیت فقط next gen بود بله انتظارات باید بالا میبود ولی کراس جن رو نمیشه با فول نکست جن مقایسه کرد . مقایسه بازی مثل هواریزن غرب ممنوعه کاملا از بعد گرافیکی با این بازی اشتباه است. باید بازی مثل هل بلید دو رو با اون مقایسه کرد از بعد تکنیکی .
هل بلیدم مثل همین هیلو..تا زمانی فضایی و خفن به نظر میرسه که in engine نشون بدن ازشون..
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,357
کوروش همیشه همینجوری حواب آدمو میدی ها. نمیخواد به من توضیح بدی که یه بازی بین نسلی چرا گرافیکش فلانه و بهمانه من خودم اینا رو میدونم. من داشتم توضیح میدادم که چرا از اول تصمیم به بین نسلی شدنش گرفتن. حرف من چه ربطی به سی پی یو جگوار داره آخه؟




حالا اینکه بهترین چیز بود یا نبود هم مثل دوست قبلی ربطی به حرف من نداره. من صرفا داشتم طبعات گیم پس رو میگفتم. به هر صورت هر چیز خوب یا بدی نسبی هست و همواره سکه دو رو داره. همیشه وقتی چیزی به شما میدن یه چیزی هم ازت میگیرن. این نکته هم جز طبعات گیم پس هست. هر کسی هم میتونه دیدی داشته باشه راضی باشه یا نباشه که این مورد اصلا در پست قبلی من مطرح نبود
خب بزرگوار اشتباه میکنی
زمانی حرف شما درست که Halo Infinite یه بازی نسل بعدی بود بعد مایکروسافت به خاطر گیم پس سازنده مجبور می کرد یه نسخه نسل هشتی دانگرید شده هم منتشر کنه
کاملا برعکس
Halo Infinite یه بازی نسل هشتی که 343 همه چیز فدای اجرا کردن 60 فریم روی جگوار کرده و بعد از مطرح شدن نسل بعد , فیل اسپنسر تیم سازنده مجبور کرده روی سری x هم عرضه کنه تا فروش کنسول افزایش بده
حتی اگه گیم پس و بین نسلی هم در کار نبود و صرفا برای سری x عرضه می شد باز هم گرافیک فنی همین بود . بازی از پایه برای one توسعه پیدا کرده و قرار نبوده معجزه رخ بده

دو سال اینده مایکروسافت چند تا انحصاری AAA برای ONE عرضه میکنه ؟ 0 / صفر
بازی بین نسلی در کار نیست
 
آخرین ویرایش:

argon

کاربر سایت
Jun 4, 2008
339
مشکل بزرگ اینجاست که بعضی از کاربرها تحت تاثیر جو سونی قرار گرفتن!استانداردی که سونی با بازی هاش ایجاد کرد شد استاندارد مطلق بعضی ها.کاری که مدیران رئال مادرید با استاندار انتخاب بهترین بازی کن جهان کردن رو سونی داره با سبک بازی هاش انجام میده.رئال کاری کرد که مخاطب فکر کنه بهترین بازی کن جهان باید تیمش قهرمان اروپا شده باشه در حالی که هیچ وقت این طور نبود و نیست ولی این موضوع جا افتاد(البته الان داره تغییر کنه) خیلی از گیمر ها(واقعا خیلی!)براشون انقدر اهمیت نداره داستان ها و جو ایجاد شده فن ها (گرافیک و متا ...)اکثرا دنبال تجربه لذت بخش و کم هزینه از گیم هستن.به نظر من راهی که مایکروسافت با گیم پس و ایکس کلاد در پیش گرفته درسته و بایدهمین روال رو ادامه بده و اگر بتونه سه تا سرویس مهمش رو (گیم پس گلد و ایکس کلاد) رو در یک پکیج با قیمت خوب بده می تونه موفق باشه.از اون مهمتر اگه بتونه قدرت آژور رو مخصوصا در بحث ماشین لرنینگ و AI بیاره در بستر سرویسش واقعا ماجرا به جای خوب می رسه فقط امیدوارم حضور گوگل و مخصوصا آمازون در بخش سرویس ها بیشتر بشه تا صنعت با سرعت بیشتری به جلو بره.بنگرید به بازی هایی که ده ها میلیون مخاطب و میلیارها دلار سود سالانه دارن ولی نشانی از این استاندارهای مورد قبول بعضی فن ها (گرافیک و متا ... ) در اون دیده نمیشه
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
خب بزرگوار اشتباه میکنی
زمانی حرف شما درست که Halo Infinite یه بازی نسل بعدی بود بعد مایکروسافت به خاطر گیم پس سازنده مجبور می کرد یه نسخه نسل هشتی دانگرید شده هم منتشر کنه
کاملا برعکس
Halo Infinite یه بازی نسل هشتی که 343 همه چیز فدای اجرا کردن 60 فریم روی جگوار کرده و بعد از مطرح شدن نسل بعد , فیل اسپنسر تیم سازنده مجبور کرده روی سری x هم عرضه کنه تا فروش کنسول افزایش بده
حتی اگه گیم پس و بین نسلی هم در کار نبود و صرفا برای سری x عرضه می شد باز هم گرافیک فنی همین بود . بازی از پایه برای one توسعه پیدا کرده و قرار نبوده معجزه رخ بده

دو سال اینده مایکروسافت چند تا انحصاری AAA برای ONE عرضه میکنه ؟ 0 / صفر
بازی بین نسلی در کار نیست
فکر کنم پشت کامپیوترت نشستی داری میگی دارم اذیتشون می کنم قاه قاه میخندیا شیطون :D

ببین اصلا من در مورد گرافیک بازی صحبت نکردم. اون یه بحث دیگس. علی گفت من نمیدونم چرا اینا که کل نسل رو وان بازی ندادن یهویی یادشون افتاده که منم جواب دادم بخاطر گیم پسه. وقتی یه بازی رو برای گیم پس میدی نمیشه به بعضیا بدی به بعضیا ندی همه دارن ماهانه یه مقدار پول میدن. حالا این گرافیک بازی خوبه. بده. باورنکردنیه. سی پی یو جگوار ضعیفه. 2080 از وگا 56 قویتره و صد تا چیز دیگه به حرف من ربطی نداره

در ضمن بزرگوارم خودتی:D
 

armintn

کاربر سایت
Jan 11, 2012
1,614
نام
Armin
متالگیر فانتوم پین هم اپن ورلد کامل بود هم ۶۰ فریم ، نورپردازی خیلی خوبی هم داشت ، کیفیت آبجکتهاشم خوب بود . اینکه به خاطر ۶۰ فریم شدن از سر و ته گرافیک زدن و یه بازی که در حد دو نسل قبله دارن تحویل میدن صرفا بهونه ست . تیم سازنده که البته قبلاً نشون داده از لحاظ گرافیکی حداقل تو وضعیت خوبیه اینجا به دلایلی که معلوم نیست رسما گند زده .

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,357
فکر کنم پشت کامپیوترت نشستی داری میگی دارم اذیتشون می کنم قاه قاه میخندیا شیطون :D

ببین اصلا من در مورد گرافیک بازی صحبت نکردم. اون یه بحث دیگس. علی گفت من نمیدونم چرا اینا که کل نسل رو وان بازی ندادن یهویی یادشون افتاده که منم جواب دادم بخاطر گیم پسه. وقتی یه بازی رو برای گیم پس میدی نمیشه به بعضیا بدی به بعضیا ندی همه دارن ماهانه یه مقدار پول میدن. حالا این گرافیک بازی خوبه. بده. باورنکردنیه. سی پی یو جگوار ضعیفه. 2080 از وگا 56 قویتره و صد تا چیز دیگه به حرف من ربطی نداره

در ضمن بزرگوارم خودتی:D
:x
این پشتیبانی که میگی کجاست ؟
دو سال اینده مایکروسافت چند تا انحصاری AAA برای ONE عرضه میکنه ؟ 0 / صفر
فقط Halo Infinite اون هم به خاطر اینکه یه بازی نسل هشتی و بقیه بازی های مایکروسافت انحصاری سری X
الان MEDIUM روی گیم پس STALKER 2 هم قراره روی گیم پس بیاد , هر دو انحصاری سری X
این پشتیبانی از ONE صرفا یه دروغ تبلیغاتی برای سرگرم نگه داشتن دوستان XBOX تا 2022
 

kayne

کاربر سایت
Jan 13, 2009
3,098
نام
مصطفی
البته کیفیت فنی هیلو هیچ ربطی به گیم پس نداره
هدف 343 رسیدن به 60 فریم روی cpu زبانه one x بوده . برای رسیدن به این هدف عملا باید همه چیز فدا کرد , محیط های خالی / انیمیشن ها / تعداد کم دشمنان / گرافیک کلی / تکسچر ها و .... مشخص 343 همه چیز فدا کرده تا به 60 فریم برسه
Halo Infinite یه بازی نسل هشتی که فیل اسپنسر تیم سازنده مجبور کرده بازی برای سری x هم عرضه کنن
این تیکه که بلد کردم بی زحمت منبع اش رو بذار

پ.ن: تراوشات يك ذهن بيمار در قالب فکت مثل همیشه!!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر