مایکروسافت، Havok را خرید

ヽ(。_°)ノ

Death may be my only freedom
کاربر سایت
در خبری که بر روی وبلاگ مایکروسافت قرار گرفت، این شرکت اعلام کرد که شرکت Havok را از اینتل خریداری کرده است.

yb9f67cxguek6vyjhwep.png


این خرید باعث نخواهد شد که تکنولوژی‌های Havok در انحصار استودیوهای بازی سازی مایکروسافت قرار بگیرد؛ سایر بازیسازان و شرکت‌ها همانند گذشته می‌توانند تکنولوژی Havok را لایسنس، و از آن استفاده کنند.
به گفته مایکروسافت، Havok می‌تواند به پیشرفت ابزار و پلتفرم‌های مایکروسافت از جمله DirectX 12، Visual Studio و Azure کمک کند.

Havok پیش از این با شرکت‌هایی همچون یوبی‌سافت، سونی، نینتندو، مایکروسافت و تعداد زیادی از استودیو‌های بازی‌سازی در ساخت بیش از 600 بازی همکاری داشته است، از مهمترین این بازی‌ها می‌توان به Halo، Call of Duty، Assassin’s Creed، Dark Souls و The Elder Scrolls اشاره کرد.

منبع
 
آخرین ویرایش:
اینتل اگر اشتباه نکنم بیشترین سهم رو تو بازار سخت افزار PC داره، اینکه تغییر تو این کمپانی اتفاق بیوفته غیر ممکن هست درآمد به شدت بالایی دارند.
 
اسم havok رو‌که میشنوم ناخودآگاه یاد half life2 میفتم...
فیزیکی که موتور havok توی این بازی رقم زد هنوزم که هنوزه مسحور کنندس، امیدوارم valve برای نسخه بعدی هم ازش استفاده کنه و خداروشکر با این خرید هنوزم بقیه ی بازیسازها میتونن از این موتور فیزیکی استفاده کنن.
 
بازی Pro evolution Soccer از نسخه 2014 به بعد داره از موتور فیزیک و پارچه و انیمیشن های HAVOK استفاده میکنه و واقعا خبر شوکه کننده ای بود که شنیدم که مایکروسافت خریدتش :-o

(البته همون طور که ذکر شد بازی هایی که از قابلیت های این موتور فیزیک گسترده استفاده میکنن باز هم میتونن به همکاری خودشون با این موتور فیزیک ادامه بدن )

همین طور سری Halo هم از بخش هوش مصنوعی Havok استفاده میکنه چون HAVOK در بخش هوش مصنوعی هم فعال هستش !!

موتور فیزیک Havok مجموعه ای از بخش های فیزیک و جنبشی در بازی ها رو ساپورت میکنه که به چندین بخش تقسیم میشه مثلا موتور فیزیک تخریب پذیری HAVOK در سری آنچارتد و TLOU مورد استفاده قرار گرفته و یا بخش پارچه HAVOK در بازی های Destiny ، PES ، Middle-earth: Shadow of Mordor و خیلی از بازی های دیگه مورد استفاده قرار میگیره ...........

مایکروسافت کاری کرد کارستان واقعا خبر شوکه کننده ای حداقل برای برای من یکی بود ................ :-/

موتور فیزیک HAVOK به چندین بخش تقسیم میشه :
:arrowd:


  • Havok Physics
  • Havok® Destruction
  • Havok FX
  • Havok® Cloth
  • Havok® AI
  • Havok® Animation Studio
  • Havok® Vision Engine
  • Havok® Script
  • HAVOK® PROFESSIONAL SERVICES

هر کدام از این بخش ها در بازی های مختلف با توجه به درخواست و تقاضای تیم سازنده مورد استفاده قرار میگیره ، استفاده از موتور فیزیک پارچه و تخریب پذیری و استدیوی موشن کپچر و هوش مصنوعی و ادغام با موتور های گرافیکی مختلف و هم خوانی با موتور های گرافیکی و برنامه نویسی و پشتیبانی تیم سازندهHAVOK سال به سال به تیم سازنده که موتور فیزیکشون رو هر وقت آپدیت کنن این به روز رسانی ها رو در اختیار استدیو هایی قرار میدن که قبلا باهاشون قرار داد بسته بودن و همین طور قسمت های اسکریپت شده بازی ها در بخش رندرینگ صحنه های مختلف در بازی ها و بسیار نکات ریز و درشت دیگه که این موتور فیزیک قدرتمند داره و یکی از دلایل روابط بسیار خوبی که با سازنده های بازی داره به خاطر پشتیبانی عالی تیم سازنده و هماهنگی عالی موتور های گرافیکی مختلف با موتور فیزیک HAVOK هستش ...............

 
آخرین ویرایش:
یه استانداری مثل دایرکس تعریف کنه بتون اکثر بازی ازش استفاده کنن خیلی عالی البته HAVOK از منابع پردازنده مرکزی
استفاده میکنه برخلاف nvidia physx که قدرتش از پردازنده گرافیکی میگیره که اگر تبدیل به یک API کنن یا تزریق کنن
به قابلیت دایرکس بشه از کل منابع سیستم استفاده کرد ازش جهش بزرگی میشه دید.
 
بازی Pro evolution Soccer از نسخه 2014 به بعد داره از موتور فیزیک و پارچه و انیمیشن های HAVOK استفاده میکنه و واقعا خبر شوکه کننده ای بود که شنیدم که مایکروسافت خریدتش :-o

(البته همون طور که ذکر شد بازی هایی که از قابلیت های این موتور فیزیک گسترده استفاده میکنن باز هم میتونن به همکاری خودشون با این موتور فیزیک ادامه بدن )

همین طور سری Halo هم از بخش هوش مصنوعی Havok استفاده میکنه چون HAVOK در بخش هوش مصنوعی هم فعال هستش !!

موتور فیزیک Havok مجموعه ای از بخش های فیزیک و جنبشی در بازی ها رو ساپورت میکنه که به چندین بخش تقسیم میشه مثلا موتور فیزیک تخریب پذیری HAVOK در سری آنچارتد و TLOU مورد استفاده قرار گرفته و یا بخش پارچه HAVOK در بازی های Destiny ، PES ، Middle-earth: Shadow of Mordor و خیلی از بازی های دیگه مورد استفاده قرار میگیره ...........

مایکروسافت کاری کرد کارستان واقعا خبر شوکه کننده ای حداقل برای برای من یکی بود ................ :-/

موتور فیزیک HAVOK به چندین بخش تقسیم میشه :
:arrowd:


  • Havok Physics
  • Havok® Destruction
  • Havok FX
  • Havok® Cloth
  • Havok® AI
  • Havok® Animation Studio
  • Havok® Vision Engine
  • Havok® Script
  • HAVOK® PROFESSIONAL SERVICES

هر کدام از این بخش ها در بازی های مختلف با توجه به درخواست و تقاضای تیم سازنده مورد استفاده قرار میگیره ، استفاده از موتور فیزیک پارچه و تخریب پذیری و استدیوی موشن کپچر و هوش مصنوعی و ادغام با موتور های گرافیکی مختلف و هم خوانی با موتور های گرافیکی و برنامه نویسی و پشتیبانی تیم سازندهHAVOK سال به سال به تیم سازنده که موتور فیزیکشون رو هر وقت آپدیت کنن این به روز رسانی ها رو در اختیار استدیو هایی قرار میدن که قبلا باهاشون قرار داد بسته بودن و همین طور قسمت های اسکریپت شده بازی ها در بخش رندرینگ صحنه های مختلف در بازی ها و بسیار نکات ریز و درشت دیگه که این موتور فیزیک قدرتمند داره و یکی از دلایل روابط بسیار خوبی که با سازنده های بازی داره به خاطر پشتیبانی عالی تیم سازنده و هماهنگی عالی موتور های گرافیکی مختلف با موتور فیزیک HAVOK هستش ...............

با منابع و قدرت نرم افزاری و اینده نگری ماکروسافت; هاووک اینده فوق العاده روشنی داره.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or