ماکروسافت: اشتباهات سونی باعث پیشرفت ما شد.!

kolange_bill

کاربر سایت
Apr 2, 2012
209

xbox360balllogolarge.jpg



درود.

اگر بگوییم شرکت بزرگ سونی تا قبل از انتشار Xbox 360 یکه تاز دنیای گیم بود حرفی به گزاف نزده‌ایم. نزدیک به نیم دهه است که کنسول‌های دو شرکت ماکروسافت و سونی انتشار یافته‌اند؛ حال با یک نگاه گذرا به این سال‌ها کدامیک موفق عمل کرده‌اند،سونی یا ماکروسافت(؟) جواب این سوال را اقای Robbie Bach رئیس پیشین بخش سرگرمی‌های ماکروسافت می‌دهد.
وی در طی جدیدترین گزارش خود عمل‌کرد کنسول 360 را بسیار موفقیت امیز خواند و این پیروزی را مدیون سوء مدیریت شرکت سونی در قبال درست عمل نکردن انها در مورد PS3 خواند. وی در گفتگویی که در Entrepreneur Network داشت سخنان جالب و درعین حال تندی در مورد شرکت رقیب یعنی سونی بیان کرد و افزود:

"یکی از موفقیت‌های Xbox به این دلیل است که شرکت سونی ان گونه که باید شاید در برخی مواقع هوشمندانه عمل نکرده است، به عنوان مثال ان‌ها از سهم 70درصدی خود در بازار به خوبی استفاده نکردند که این امر جای بحث طولانی دارد. انتقال یافتن به PlayStation 3 یک حرکت بسیار بسیار بد و در عین حال سخت بود؛ این همه مشکلات سونی نیست، مدیریت نکردن درست همکاران خود، نامناسب بودن و خوب مدیریت نکردن ساختار هزینه های که انجام می‌دهند و از همه مهمتر ساختن کنسولی بعدی خود با پیچیدگی‌های بسیار فراوان است که وقتی سازندگان بازی می‌خواهند عنوانی را برایش خلق کنند دچار مشکل می‌شوند."

اقای Robbie Bach نیز یکی دیگر از موفقیت های 360 را به خاطر همکاری بسیار خوب و تنگا تنگ شرکت Microsoft با دوشرکت بزرگ EA و Activision می‌داند.

" برای یک شروعی تازه شما نیاز به دوستانی جدید دارید، و این ماهیت زندگی کاری است؛ و ما با همین طرز فکر ناشران و سازندگان بزرگی چون Activision, Electronic Arts و دیگران را توانستیم متقاعد کنیم و این حرکتی بسیار عالی و بزرگ برای شرکت ماکروسافت بود زیرا اگر به این موفقیت نائل نمی‌شدیم به احتمال قوی شرکت سونی تنها شرکت بازی سازی در دنیا می‌بود."

وی در اخر نیز به سه چراغ شدن کنسول 360 اشاره کرد و افزود این مشکل یکی از بدترین دوران زندگی من بود.

CVG
 

βehdad

کاربر سایت
Feb 3, 2010
1,179
نام
بهداد
از همه مهمتر ساختن کنسولی بعدی خود با پیچیدگی‌های بسیار فراوان است که وقتی سازندگان بازی می‌خواهند عنوانی را برایش خلق کنند دچار مشکل می‌شوند."
راست میگه بخدا8-|
 

u_2

کاربر سایت
Aug 20, 2011
2,718
حرفاش درسته.ولیps3برا گیمر یه کنسول فوق العادست ولی برا بازی ساز نه.اگه قیمت کنسول از همون اول پایین میاورد الان فروشش خیلی بیشتر از این بود.هرچند الانم فروشش عالیه ولی برا کنسول که جانشینps2شد زیاد خوب نیست.خلاصه این نسل گذشت و سونی هم از اشتباهاتش درس گرفته امیدوارم نسل بعد هر دوعالی عمل کنن
 

Kevingamer441

کاربر سایت
Jan 7, 2010
928
نام
امید:دی
سونی تو اون دو سه سال عرضه PS3خوب عمل نکرد ولی واقعا تو ۴ سال آخر واقعا ترکونده.یه عالمه عناوین خوب عرضه کرد و واقعا ps3 رو موفق ترین کنسول این نسل کرد(نظر شخصی)
 

Hamidreza

ناظم انجمن
Jun 3, 2008
3,605
نام
حمیدرضا
بنظرم gears 1 سهم بسزایی در موفقیت 360 داشت. عنوانی که خیلی از الماناش به نوعی الگو شد و در اکثر عناوین 3rd person شاهدشون بودیم. یه نگاهی به دوره ی PS2 بندازید.عنوان انحصاری درجه 1 بود که از سر و کولش بالا میرفت که واقعا اون زمان xbox رو فلج کرده بود. تو این نسل 90% اون انحصاریها روی 360 هم عرضه شدن هیچ یه سری عنوان انحصاری دیگه هم توسط همون شرکتهایی که عناوین انحصاری برای PS2 میساختن عرضه شد. هنوز یادم نرفته وقتی برای اولین بار lost planet رو تو E3 06 دیدم شوکه شدم و کپکام از انحصاری بودن (هرچند زمانی و کسی هم فکرشو نمیکرد که روی PS3 بعدا عرضه شه)این عنوان برای 360 خبرداد. سونی یه اشتباه بزرگ دیگه هم کرد.بعد از عرضه PS3 دست از سر Ps2 برنداشت و شاهد عرضه ی GOW2 در سال 2007 روی Ps2 بودیم.شاید خیلیا بگن که عمر 10 ساله و ... اما همین عوامل بعضا کوچیک باعث عقب افتادنش تو این نسل شد. تبلیغات بجا یکی دیگه از اون نکات مثبت بود که باعث پیشی گرفتن ماکرو شد. قیمت فوق العاده بالا در زمان لانچ و به تصویر نکشیدن قدرت bluray در زمان عرضه شاید اصلی ترین دلایل این عقب افتادگی باشه.فعلا به همینا بسنده میکنم و الا مطلب زیاده :d
 

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
سریع بگم که اگه میخواید تاپیک رو منفجر کنید از همین الان بهم بگید تا خودم منهدمش کنم!
 

bayern_vahid

کاربر سایت
Dec 9, 2009
5,743
نام
وحید
به نظرم بزرگترین اشتباه سونی این بود که یکسال از نسل بعدی از نظر عرضه عقب افتاد برای همین با توجه به عناوین لانچ خوبی که تو سال اول عرضه و قبل از عرضه کنسول سونی ارائه شد باعث شد سونی سهم عمده بازار رو ازدست بده و تا این اواخر هنوز هم نتونسته سهمی که از کنسول قبلی خودش رو داشت رو دوباره بدست بیاره
در ضمن
این تاپیک بوی خون میده مراقب باشین:d
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
بعد از عرضه PS3 دست از سر Ps2 برنداشت و شاهد عرضه ی GOW2 در سال 2007 روی Ps2 بودیم.شاید خیلیا بگن که عمر 10 ساله و ... اما همین عوامل بعضا کوچیک باعث عقب افتادنش تو این نسل شد.
درود بر شما. برعکس ماکروسافت تمام توجه و هزینه و مارکتینگ و ... به 360 اختصاص داد و XBOX براش حکم پرونده بسته شده رو داشت. درحالی که سونی هر سال بخش قابل توجهی از کنفرانسهاش رو به ps2 اختصاص میداد.
 

Tommy Fisher

Shit happens
کاربر سایت
Apr 5, 2009
5,954
نام
رضـا
درود بر شما. برعکس ماکروسافت تمام توجه و هزینه و مارکتینگ و ... به 360 اختصاص داد و XBOX براش حکم پرونده بسته شده رو داشت. درحالی که سونی هر سال بخش قابل توجهی از کنفرانسهاش رو به ps2 اختصاص میداد.
با بالای 130 میلیون کنسول فروش رفته و فن بیس اون زمان، حق داشت !
 

EBliiS

کاربر سایت
Mar 30, 2009
253
سریع بگم که اگه میخواید تاپیک رو منفجر کنید از همین الان بهم بگید تا خودم منهدمش کنم!

این تاپیک بوی خون میده مراقب باشین:d

عزیز من دوران اون فن بازی های سره ps3 و 360 گذشت ... این نسل هم دیگه تموم شد و سوخت و به خاطره ها پیوست .... دیگه چه فرقی می کنه که کدومشون بهتر بودن ؟!
کل کل های نسل بعدی رو عشقه !!!:d
 

Niko Bellic

کاربر سایت
Sep 22, 2008
2,785
!

با سوء مدیریت از بازیای انحصاریش نتونست نگه داری کنه! ماکروسافت هم دست به جیب همه اش رو خرید!
بگذریم!
ولی نینتندو و ماکروسافت با کینکتش خیانتی در حق هاردکور ها خواهد کرد و اثرش رو در بلند مدت خواهیم دید!
سونی برای همیشه! باور کن که هرچیزی که تصور کنی میتونی بسازیش!!
 

Lord Zeus

کاربر سایت
Sep 15, 2009
1,234
دقیقا...
سونی اشتباهات زیادی در اوایل این نسل مرتکب شد که امیدورام در لانچ کنسول خانگی نسل بعدش تکرار نشه.
البته با تمام افتضاحاتی که سونی به بار اورد هنوز هم در بازه زمانی برابر فروشش از 360 بهتر بوده.
 

meTees

کاربر سایت
Feb 17, 2012
56
نام
matee
در کنار نظرهای تکنیکی دوستان منم یه نظری فوق تکنیکی بدم و نظرم اینه که اگه ps3 میتونست همون دموهای تکنیکی Killzone 2 & motostorm و یه چنتا دیگه رو ریل تلیم اجرا می کرد دیگه کسی سراغ اکس باکس نمیرفت (با توجه به شکست عشقی که بعد از شنیدن ریل تایم نبودن این دو تا بازی در سال 2006 برام پیش اومد)و اینم بگم که من با اکس باکس 360 بیشتر از پی اس تری حال کردم در این نسل و هر دو تاشم دارم.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر