مارک سرنی: Kanck یک بازی بشدت داستان محور است!

Cloud Strife

Loyal Member
مارک سرنی: Knack یک بازی بشدت داستان محور است!

مارک سرنی، طراح کنسول PS4 و سازنده عنوان Knack در خصوص بازی جدید خود اظهار داشته است این بازی بیشتر مخاطبین کم سن و سال را هدف قرار گرفته و سازندگان سعی در قرار دادن المان‌های خاطره انگیز در بازی داشته‌اند. همچنین Knack درجات سختی بالاتر برای مخاطبین حرفه‌ای‌ را نیز درنظر گرفته است.

knack-062613.png


مارک سرنی در صحبتی با PS Blog گفت: "Knack بازی بشدت داستان محوری هست که بازی کردن ان هوش و برنامه ریزی گیمرها رو به چالش می‌کشه، اما در غالبی ساده و نچندان دشوار و گیمرها برای انجام ان می‌بایست فکر و برنامه ریزی کنند."

"من فکر می‌کنم خیلی از افراد به فروشگاه می‌رن و Watch Dogs یا Killzone رو برای خودشون میخرن یا می‌پسندن و Knack رو هم برای اعضای دیگه خونوادشون می‌گیرن. اما من فکر می‌کنم خیلی از گیمر‌های حرفه‌ای هم این بازی رو برای احساسات خاطره انگیزی که در ان‌ها برمی‌انگیزه می‌خرن" وی همچنین گفت: "توی دمویی که تو E3 نشون دادیم مشخص نبود اما Knack یه ماجراجویی خیلی داستان محور هست. زمان لازم برای تموم کردن Knack برای بار اول نزدیک به 10 ساعته و ما آیتم‌ها و ویژگی‌های خاص و زیاد دیگه‌ای رو هم درنظر گرفتیم که بعد از پایان بازی قابل انتخاب و دست رس خواهند بود تا ارزش تکرار بازی رو بالا ببره."

"به عنوان مثال هزار اتاق مخفی در بازی وجود داره که درون خیلی از آن‌ها صندوقچه‌ گنج قرار گرفته. در برخی از آن‌ها قطعات Gadget های مختلف وجود داره که Knack رو در انجام ماموریت‌هایش کمک می‌کنه – شما باید همه این قطعات رو جمع‌آوری کنید تا بتونید از Gadget ها استفاده کنید. بعضی از آن‌ها عتیقه‌های کریستالی دارند که در صورت جمع‌آوری ان‌ها می‌تونید شکل‌های جدید و متنوعی رو برای Knack آزاد کنید که در انجام مجدد بازی قابل انتخاب و دست رسی هستند."

"همچنین ویژگی‌ و قابلیت‌های ویژه دیگری نیز در بازی وجود دارد که در حال حاضر ما در مورد آن‌ها صحبتی نمی‌کنیم."

سرنی در خصوص کلیت بازی می‌گوید ایده و هسته اصلی گیم‌پلی Knack شخصیتی است که آیتم‌های مختلف را از روی زمین برداشته و آن‌ها را با بدن خود ترکیب می‌کند. هرچند که پیاده کردن این ایده در عمل برای او و استدیو ژاپن سونی بسیار سخت‌ از کار درآمده است!

"ایده اولیه ما این بود که Knack اجسام و محیط‌های مختلف مثل در و دیوار رو خراب کرده و با ترکیب باقی‌مانده‌ ان‌ها تو بدنش تغییر فرم بده؛ اما وقتی ما طرح اولیه بازی را ساختیم با مشکل عظیم بی‌نظمی و بی‌قوارگی شخصیت روبرو شدیم" او توضیح می‌دهد که: "نزدیک به یک سال و نیم طول کشید تا ما متوجه راز طراحی یک کارکتر متمرکز و خوش فرم با این ایده بشیم. شخصیت ما از Relic (عتیقه) ساخته شده است – قطعات عتیقه برجا مانده از یک تمدن باستانی و گم شده قدیمی که اگه بتونید به اعماق زمین برید می‌تونید ان‌هارو پیدا کنید."

"این قطعات حاوی منبع انرژی هستند و یک دکتری موفق به ارایه یک روشی شده که میشه با کمک ضمیر خودآگاه به انرژی ان‌ها نفوذ کرد و کنار هم قرارشون داد. با این توجیح داستانی ما موفق به ساخت شکل‌های مختلف و ثابتی از Relic ها شدیم که به ما اجازه می‌ده چندین مدل مختلف رو برای Knack طراحی کنیم."

سرنی می‌گوید PS4 و تکنولوژی هایش یک سال ساخت این پروژه را جلو انداخته است، چراکه به سازندگان اجازه داده است به راحتی شخصیت خود را با 5 هزار قطعه مختلف که هر یک فیزیک مخصوص به خود را دارد، طراحی کنند!
تغییر قیافه Kanck بستگی به مرحله‌ای که بازی می‌کنید دارد. در برخی از آن‌ها سرعت تغییر Knack آرام اما در برخی دیگر تند و سریع‌تر بوده و زودتر به مدل‌های بزرگ‌تر تغییر می‌کند.

"در برخی از مراحل اون خیلی آروم بزرگ می‌شه، و در برخی دیگه خیلی زود – مثلا با برداشتن قطعات یخ – اما در مقابل در این حالت اگه برید زیر آفتاب زود آب میشه و به حالت قبلیش بر می‌گرده". وی در خصوص نحوی پیدایش ایده Knack می‌گوید: "من ایده Knack رو از Crash Bandicoot و Katamari Damacy گرفتم. بازی‌های که ان‌هارو خیلی دوست دارم و باید تو سال 3 یا 4 دفعه ان‌هارو بخرم. همچنین یه ذره هم از God of War الهام گرفتم. شما می‌تونید تاثیر این بازی رو به راحتی توی Knack ببینید – خصوصا توی نحوی کنترل بازی. مثلا تو بازی مثل GoD با آنالوگ راست می‌تونید جا خالی بدید. در واقع GoW3 یکی از پروژه‌هایی بود که من مشاورش بودم."

Knack یکی از عناوین انحصاری PS4 است که در لحظه انتشار آن در دست‌رس می‌باشد.
 
آخرین ویرایش:
نمیدونم چرا ولی یه حس خیلی خوبی نسبت به این بازی دارم :x حتی برای TLOU هم این حس رو نداشتم. یه جورایی بیشتر از اینکه منتظر نسل بعد باشم منتظر این بازیم :d
 
اما دقت کردی چقدر اسم ها هم قافیه هستن این دوتا : سونی - سرنی .:d

سرنی اصلا خوده سونیه!:دی

الان داشتم سوابق کاریش رو نگاه میکردم، علاوه بر اینکه تهیه کننده و طراح Crash ها و طراح یا برنامه نویس J&D و R&C ها بوده تقریبا مشاور طراحی همه بازی های مهم سونی از جمله Uncharted و Resistance و God of War و Killzone بوده!! یعنی عاشق این شخصیت پشت پردش هستم!:دی یه تنه تو همه استدیوهای سونی میچرخه و بازی هاشون رو میترکونه! الانم که با طراحی PS4 سونی رو داره به روزهای اوج برمیگردونه! Knack هم که دیگه عشق همه ماست!:دی

بی راه نیست که بهش لغب داوینچی مدرن رو دادن!
 
این سرنی رو که من واسه اولین بار دیدم حس خوبی بهم دست داد تا همین چند وقت پیش اصلا نمیدونستم این knack رو هم سرنی داره میسازه
چجوریاست این هم بازی میسازه. هم مشاوره میده.هم طراحی کنسول میکنه :dتازه هم مجری گری میکنه:dبرنامه نویسی میکنه
یدونه ازین ویژگی هارو خدا در وجود ما قرار داده بود هیچی دیگه نمیخواستیم:))
 
ظهار داشته است این بازی بیشتر مخاطبین کم سن و سال را هدف قرار گرفته و سازندگان سعی در قرار دادن المان‌های خاطره انگیز در بازی داشته‌اند.
مارک جون اختیار داری اینجا از 20 سال به بالا هممون عاشق بازی شدیم . کودکان کجا بود ؟ :دی
 
اصلا باید هم همینطور باشه این نسل با هیچ کدوم از بازی های این شکلی به خاطر اینکه هیچ گونه داستانی نداشتن نتونستم ارتباط برقرار کنم ... و زود زده میشدم ...

سرنی یه ارتباطی با ماوراالطبیعه نداره ؟؟؟
 
مارک جون اختیار داری اینجا از 20 سال به بالا هممون عاشق بازی شدیم . کودکان کجا بود ؟

دقیقا نکته همینه! مثلا من با این سنم میشینم Rabbids و pokemon و اینا بازی میکنم، بعد پسر داییم که بچس CoD و BF و اینا! کلا مخاطبین بازی اصولا برعکس هستن! من تغریبا هرچی بازی بچگونه به پسرعموم که 10 سالشه نشون میدم میگم مزخرفه و فقط میشینه MK بازی میکنه! البته يکی از معجزات سرنی و Knack اینه که همین پسر عمو تخص من هم ازش خوشش امده!:دی

سرنی یه ارتباطی با ماوراالطبیعه نداره ؟؟؟

احتمالا از عوامل روحانی هست!:دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or