گزارش مارک سرنی روی ویژگی‌های جدید سخت‌افزاری کنسول PS6 کار می‌کند

  • Thread starter Thread starter Farh@d
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال
1000019744.jpg

طبق یک پتنت جدید که سونی در اکتبر ۲۰۲۴ (مهر ۱۴۰۳) ثبت کرده و در ۱۵ مه ۲۰۲۵ (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) منتشر شده، این شرکت در حال توسعه سیستمی برای بهینه‌سازی مصرف انرژی در کنسول‌های بازی آینده است که می‌تواند در Playstation 6 مورد استفاده قرار گیرد. یکی از قابلیت‌های کلیدی این سیستم، حالت «کم‌مصرف» یا Low Power Mode است. در این حالت، کنسول می‌تواند نرخ فریم، وضوح تصویر، و روشنایی را به‌صورت خودکار کاهش دهد تا مصرف انرژی به حداقل برسد و عملکرد کلی دستگاه بهینه شود.​
1000019745.jpg
در مستندات پتنت، تصاویری وجود دارد که نشان می‌دهند کاربر در حالت کم‌مصرف می‌تواند بین حفظ کیفیت تصویر یا عملکرد روان‌تر یکی را در اولویت قرار دهد. همچنین کنسول توانایی تشخیص مصرف برق بیش از حد را دارد و در این صورت به کاربر پیشنهاد می‌دهد که به حالت کم‌مصرف یا حالت‌های دیگر برود.
1000019746.jpg

نکته مهم دیگر این است که نام «مارک سرنی»، معمار اصلی کنسول‌های قبلی سونی از جمله PS4، PS5 و PS5 Pro، به عنوان مخترع در این پتنت ذکر شده است؛ بنابراین احتمال دارد که او در طراحی PS6 نیز نقش داشته باشد. البته سونی هنوز به‌صورت رسمی تأیید نکرده که این فناوری در Playstation 6 پیاده‌سازی خواهد شد یا نه.

در مجموع، این پتنت بخشی از تلاش‌های مداوم سونی برای ارتقاء عملکرد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کنسول‌های آینده‌اش است، ولی باید منتظر اعلام رسمی ماند تا دید کدام‌یک از این ایده‌ها واقعاً در محصول نهایی استفاد
ه می‌شوند.
 
خوبه
نسل قبل ابر اس اس دی انقلابی در سطح سه بعدی شدن بازیا ایجاد کرد و به خاطر عادت کردن به بازیای اس اس دی محور دیگه چشم من نمیتونه بازیای نسل ۸ یا حتی اکس باکس سری اکس رو تحمل کنه
این دفعه ببینیم چجوری یه پاور مود ساده رو میخواد تبلیغ کنه و چه انقلابی از دلش بکشه بیرون
 
خوبه
نسل قبل ابر اس اس دی انقلابی در سطح سه بعدی شدن بازیا ایجاد کرد و به خاطر عادت کردن به بازیای اس اس دی محور دیگه چشم من نمیتونه بازیای نسل ۸ یا حتی اکس باکس سری اکس رو تحمل کنه
این دفعه ببینیم چجوری یه پاور مود ساده رو میخواد تبلیغ کنه و چه انقلابی از دلش بکشه بیرون
هار هار هار هار خندیدیم
قبل مسخره کردن چارتا ویدئو مقایسه ببینید که چقدر توی سرعت لود شدن بازیا فرق هست بین ایکس باکس و PC و PS5

اگه برای شما چیز مهمی نیست، برای ما SSD یعنی تنها وسیله ای که میشه باهاش زمان خرید!
 
اگه سیستمی برای بهینه سازی خودکار بازی ها برای مصرف برق کمتر دستگاه داره توسعه پیدا می کنه، بدون شک الویت این تکنولوژی برای یه دستگاه دستی و پورتابله.
کنسول های خونگی هم از این قضیه نفع می برن. ولی اصل قضیه برای این مدل تکنولوژی همیشه کنسول های دستی اند
 
اگه سیستمی برای بهینه سازی خودکار بازی ها برای مصرف برق کمتر دستگاه داره توسعه پیدا می کنه، بدون شک الویت این تکنولوژی برای یه دستگاه دستی و پورتابله.
کنسول های خونگی هم از این قضیه نفع می برن. ولی اصل قضیه برای این مدل تکنولوژی همیشه کنسول های دستی اند
چند جا شایعه های خوندم در مورد یه کنسول ضعیفتر دستی که قراره قبل از پی است ۶ لانچر بشه.
ولی به نظرم کار خیلی سختی خواهد داشت تو این بازار و یحتمل موفقیتی بدست نمیاره مث vr2 و ....
با توجه به بودن سوییچ ۲ و انواع پی سی قابل حمل و ایکس باکس دستی ای که قراره بیاد و ....
 
سونی اگر میخواد تو بازار کنسولهای دستی موفقیتی بدست بیاره باید کنسولی عرضه کنه که تکمیل باشه
از نظر بازی قابلیت بک وارد کامل داشته باشه و در آینده هم ساپورت بشه
از نظر سخت افزاری هم چیز قابل قبولی باشه نه خیلی ضعیف نه خیلی قوی
کلا چون رقابت تو این بازار سخت و پیچیده شده کلا هرکی واردش میشه باید یه لقمه شسته و رفته بزاره تو دهن مشتری تا جذبش بشن
 
هار هار هار هار خندیدیم
قبل مسخره کردن چارتا ویدئو مقایسه ببینید که چقدر توی سرعت لود شدن بازیا فرق هست بین ایکس باکس و PC و PS5

اگه برای شما چیز مهمی نیست، برای ما SSD یعنی تنها وسیله ای که میشه باهاش زمان خرید!
درسته قطعا ۰.۵ ثانیه در صرفه جویی زمان لودینگ با جهش از بازیای دوبعدی به سه بعدی برابری میکنه

اگه سیستمی برای بهینه سازی خودکار بازی ها برای مصرف برق کمتر دستگاه داره توسعه پیدا می کنه، بدون شک الویت این تکنولوژی برای یه دستگاه دستی و پورتابله.
کنسول های خونگی هم از این قضیه نفع می برن. ولی اصل قضیه برای این مدل تکنولوژی همیشه کنسول های دستی اند
هرکاری بکنن بازم بعیده که بدون گذر به آرم بتونن یه هندهلد درست حسابی ریلیز کنن.
چون همین الانش هم برای ساپورت وی آر ۲ موفقیتی کسب نکردن چه برسه به یه هندهلد مستقل که نیااز به بازیای خاص خودش داشته باشه
 
درسته قطعا ۰.۵ ثانیه در صرفه جویی زمان لودینگ با جهش از بازیای دوبعدی به سه بعدی برابری میکنه


هرکاری بکنن بازم بعیده که بدون گذر به آرم بتونن یه هندهلد درست حسابی ریلیز کنن.
چون همین الانش هم برای ساپورت وی آر ۲ موفقیتی کسب نکردن چه برسه به یه هندهلد مستقل که نیااز به بازیای خاص خودش داشته باشه
اول که چه بخوای چه نخوای اس اس دی جواب خودش رو پس داده الان به لطف اس اس دی دیگه لودینگ بی معنی شده، خصوصا تو فست تراول های بازی بزرگ که هر بار فست ترول کلی وقتت رو میگرفت و اذیت میکرد
ثانیا این اس اس دی علاوه بر لودینگ منو، روی لود کردن سریع تکسچر های مپ تاثیر زیادی داشته
الان خیلی به ندرت پیدا میشه که تو یه بازی وارد یه مپ بشی و هنوز تکسچر ها لود نشده باشه مگر اینکه بازی ساز ها زیاد خوب بازی رو نساخته باشن


در مورد کنسول دستی هم درسته الان بازار کنسول دستی داغه و رقیب زیاد، اما سونی تجربه کافی برای ساختش رو داره
چون قبلا چند بار این کار رو کرده و به موفقیت هایی هم دست پیدا کرده
نکات مثبت بسیاری برای سونی وجود داره یکی همین کامیونیتی که داره که میشه گفت تا حدودی بخشی از فروشش رو تضمین می کنه
وقتی پورتال که غیر از استریم کاری از دستش بر نمیومد انقدر خوب فروخته قطعا از یه هندهلد واقعی استقبال میشه
یکی دیگه از نکات مثبت پلی استیشن که میتونه به نسبت بقیه کنسول ها علی الخصوص سویچ برتری بده اشتراک پلاسه فکرش بکن بتونی با خرید پلاس هم رو کنسول دستی هم کنسول های خانگی به کاتالوگ بزرگی از بازی ها دسترسی داشته باشی(درسته اشتراک ماهانه پلاس بازی های دی وان مثل گیم پس نداره اما واقعا بهش کم لطفی شده و بازی خوبی داره)
یکی دیگه از نکات مثبت این کنسول میتونه قابلیت استریم ابری و یا شبکه خانگی باشه کنسول جدید سونی میتونه علاوه بر کنسول دستی که هست یه پورتال پیشرفته و قوی تر در دل خود داشته باشه که بشه بازی های آینده که رو PS6 میاد هم با استریم آنلاین(برای خارجی ها)و استریم از رو کنسول برای عموم اجرا کنه و به مرور زمان اگه از لحاظ قدرت کم آورد با استریم بشه بازی های روز رو بازی کرد و زود از دور خارج نشه
در کنار این چیزایی که گفتم سالی یکی دوتا انحصاری خوب هم از IP های بی شمار پلی استیشن براش بدن به راحتی میتونه موفقیت های زیادی رو به دست بیاره
 
اول که چه بخوای چه نخوای اس اس دی جواب خودش رو پس داده الان به لطف اس اس دی دیگه لودینگ بی معنی شده، خصوصا تو فست تراول های بازی بزرگ که هر بار فست ترول کلی وقتت رو میگرفت و اذیت میکرد
ثانیا این اس اس دی علاوه بر لودینگ منو، روی لود کردن سریع تکسچر های مپ تاثیر زیادی داشته
الان خیلی به ندرت پیدا میشه که تو یه بازی وارد یه مپ بشی و هنوز تکسچر ها لود نشده باشه مگر اینکه بازی ساز ها زیاد خوب بازی رو نساخته باشن


در مورد کنسول دستی هم درسته الان بازار کنسول دستی داغه و رقیب زیاد، اما سونی تجربه کافی برای ساختش رو داره
چون قبلا چند بار این کار رو کرده و به موفقیت هایی هم دست پیدا کرده
نکات مثبت بسیاری برای سونی وجود داره یکی همین کامیونیتی که داره که میشه گفت تا حدودی بخشی از فروشش رو تضمین می کنه
وقتی پورتال که غیر از استریم کاری از دستش بر نمیومد انقدر خوب فروخته قطعا از یه هندهلد واقعی استقبال میشه
یکی دیگه از نکات مثبت پلی استیشن که میتونه به نسبت بقیه کنسول ها علی الخصوص سویچ برتری بده اشتراک پلاسه فکرش بکن بتونی با خرید پلاس هم رو کنسول دستی هم کنسول های خانگی به کاتالوگ بزرگی از بازی ها دسترسی داشته باشی(درسته اشتراک ماهانه پلاس بازی های دی وان مثل گیم پس نداره اما واقعا بهش کم لطفی شده و بازی خوبی داره)
یکی دیگه از نکات مثبت این کنسول میتونه قابلیت استریم ابری و یا شبکه خانگی باشه کنسول جدید سونی میتونه علاوه بر کنسول دستی که هست یه پورتال پیشرفته و قوی تر در دل خود داشته باشه که بشه بازی های آینده که رو PS6 میاد هم با استریم آنلاین(برای خارجی ها)و استریم از رو کنسول برای عموم اجرا کنه و به مرور زمان اگه از لحاظ قدرت کم آورد با استریم بشه بازی های روز رو بازی کرد و زود از دور خارج نشه
در کنار این چیزایی که گفتم سالی یکی دوتا انحصاری خوب هم از IP های بی شمار پلی استیشن براش بدن به راحتی میتونه موفقیت های زیادی رو به دست بیاره




https://www.gamespot.com/articles/ps5-lead-system-architect-mark-cerny-says-were-in-third-era-of-gaming-history/1100-6498272/#:~:text=%E2%80%9CThanks%2520to%2520ray%2520tracing%252C%2520we,loads%2520that%2520take%2520mere%2520seconds.&text=If%2520playback%2520doesn't%2520begin%2520shortly%252C%2520try%2520restarting%2520your%2520device.



اینکه سعی میکنین تبلیغات سرنی رو به سریعتر شدن لودینگ تکسچرها تقلیل بکنین برای من خیلی جالبه .
این بابا رسما داشت میگفت با PS5 ما بعد از دو بعدی و سه بعدی وارد سومین دوران ویدیو‌گیم میشیم، دیزاین بازی ها شبیه نسل ۵ کاملا انقلاب زده میشه ، فورکی شصت فریم با ری تریسنگ استاندارد بازی های پی اس فایو نرماله و… چیزی که ایشون وعده شو میداد لود شدن تکسچر نبود، این چیزیه که با هر اس اس دی ارزونی هم میشه انجامش داد. سرنی میگفت با اس اس دی ما به وضعی میرسیم که رم کنسول فقط محیط جلو رو لود میکنه و اگه بخوای برگردی در کسری از ثانیه رم خالی میشه و زاویه جدید لود میشه (یه چیزی شبیه بازیای نینتندو ۶۴) ولی همون موقع با یه حساب سرانگشتی میشد فهمید داره دروغ‌میگه (سرعت اس اس دی یک سوم ظرفیت رم کنسوله).
دیزاین بازی ها دقیقا همون چیزیه که نسل ۸ و ۷ بود کما اینکه نصف بیشتر بازیای فرست پارتی خود سونی روی پی اس فور هم پورت شدن و‌ من یکی دوران سومی حس نکردم.
 
https://www.gamespot.com/articles/ps5-lead-system-architect-mark-cerny-says-were-in-third-era-of-gaming-history/1100-6498272/#:~:text=%E2%80%9CThanks%2520to%2520ray%2520tracing%252C%2520we,loads%2520that%2520take%2520mere%2520seconds.&text=If%2520playback%2520doesn't%2520begin%2520shortly%252C%2520try%2520restarting%2520your%2520device.



اینکه سعی میکنین تبلیغات سرنی رو به سریعتر شدن لودینگ تکسچرها تقلیل بکنین برای من خیلی جالبه .
این بابا رسما داشت میگفت با PS5 ما بعد از دو بعدی و سه بعدی وارد سومین دوران ویدیو‌گیم میشیم، دیزاین بازی ها شبیه نسل ۵ کاملا انقلاب زده میشه ، فورکی شصت فریم با ری تریسنگ استاندارد بازی های پی اس فایو نرماله و… چیزی که ایشون وعده شو میداد لود شدن تکسچر نبود، این چیزیه که با هر اس اس دی ارزونی هم میشه انجامش داد. سرنی میگفت با اس اس دی ما به وضعی میرسیم که رم کنسول فقط محیط جلو رو لود میکنه و اگه بخوای برگردی در کسری از ثانیه رم خالی میشه و زاویه جدید لود میشه (یه چیزی شبیه بازیای نینتندو ۶۴) ولی همون موقع با یه حساب سرانگشتی میشد فهمید داره دروغ‌میگه (سرعت اس اس دی یک سوم ظرفیت رم کنسوله).
دیزاین بازی ها دقیقا همون چیزیه که نسل ۸ و ۷ بود کما اینکه نصف بیشتر بازیای فرست پارتی خود سونی روی پی اس فور هم پورت شدن و‌ من یکی دوران سومی حس نکردم.
“Thanks to ray tracing, we’re now entering a third era, and the visuals have the capacity to be like nothing we’ve ever seen before. Ray tracing is radically different technology; it’s pure computation. There’s a database in RAM that contains a description of the video game world, mostly triangles and boxes. And then there’s support in the GPU hardware for seeing if a line intersects that geometry. If the hardware is fast enough, that unlocks new approaches to lighting, shadows and reflections.”​
حداقل این لینکی که فرستادی رو خودت بخون اول ببین چی گفته
 
https://www.gamespot.com/articles/ps5-lead-system-architect-mark-cerny-says-were-in-third-era-of-gaming-history/1100-6498272/#:~:text=%E2%80%9CThanks%2520to%2520ray%2520tracing%252C%2520we,loads%2520that%2520take%2520mere%2520seconds.&text=If%2520playback%2520doesn't%2520begin%2520shortly%252C%2520try%2520restarting%2520your%2520device.



اینکه سعی میکنین تبلیغات سرنی رو به سریعتر شدن لودینگ تکسچرها تقلیل بکنین برای من خیلی جالبه .
این بابا رسما داشت میگفت با PS5 ما بعد از دو بعدی و سه بعدی وارد سومین دوران ویدیو‌گیم میشیم، دیزاین بازی ها شبیه نسل ۵ کاملا انقلاب زده میشه ، فورکی شصت فریم با ری تریسنگ استاندارد بازی های پی اس فایو نرماله و… چیزی که ایشون وعده شو میداد لود شدن تکسچر نبود، این چیزیه که با هر اس اس دی ارزونی هم میشه انجامش داد. سرنی میگفت با اس اس دی ما به وضعی میرسیم که رم کنسول فقط محیط جلو رو لود میکنه و اگه بخوای برگردی در کسری از ثانیه رم خالی میشه و زاویه جدید لود میشه (یه چیزی شبیه بازیای نینتندو ۶۴) ولی همون موقع با یه حساب سرانگشتی میشد فهمید داره دروغ‌میگه (سرعت اس اس دی یک سوم ظرفیت رم کنسوله).
دیزاین بازی ها دقیقا همون چیزیه که نسل ۸ و ۷ بود کما اینکه نصف بیشتر بازیای فرست پارتی خود سونی روی پی اس فور هم پورت شدن و‌ من یکی دوران سومی حس نکردم.
لینکی که دادی رو خودت خوندی اصلا؟ الان گفت Third Era منظورش SSD بود یا ری تریسینگ؟

مارک سرنی بزرگ به تمام وعده هایی که داده عمل کرده روی کنسول.

یه دیوایس بی صدا و خنک ساخته با لیکویید متال + SSD سریع تر از رقبا و سیستم فشرده سازی کراکن که حجم دانلود و آپدیت بازی ها رو باز هم نسبت به رقبا کم حجم تر کرده ووو کنترلری با قابلیت های گیم چنجر که واقعا بعد دیگه ای از تجربه بازی و غرق شدن تو حسش رو به ما تحویل میده.

حالا شما هیتر سونی هستی دیگه یه چیزیه که کاریش نمیشه کرد.
 
https://www.gamespot.com/articles/ps5-lead-system-architect-mark-cerny-says-were-in-third-era-of-gaming-history/1100-6498272/#:~:text=%E2%80%9CThanks%2520to%2520ray%2520tracing%252C%2520we,loads%2520that%2520take%2520mere%2520seconds.&text=If%2520playback%2520doesn't%2520begin%2520shortly%252C%2520try%2520restarting%2520your%2520device.



اینکه سعی میکنین تبلیغات سرنی رو به سریعتر شدن لودینگ تکسچرها تقلیل بکنین برای من خیلی جالبه .
این بابا رسما داشت میگفت با PS5 ما بعد از دو بعدی و سه بعدی وارد سومین دوران ویدیو‌گیم میشیم، دیزاین بازی ها شبیه نسل ۵ کاملا انقلاب زده میشه ، فورکی شصت فریم با ری تریسنگ استاندارد بازی های پی اس فایو نرماله و… چیزی که ایشون وعده شو میداد لود شدن تکسچر نبود، این چیزیه که با هر اس اس دی ارزونی هم میشه انجامش داد. سرنی میگفت با اس اس دی ما به وضعی میرسیم که رم کنسول فقط محیط جلو رو لود میکنه و اگه بخوای برگردی در کسری از ثانیه رم خالی میشه و زاویه جدید لود میشه (یه چیزی شبیه بازیای نینتندو ۶۴) ولی همون موقع با یه حساب سرانگشتی میشد فهمید داره دروغ‌میگه (سرعت اس اس دی یک سوم ظرفیت رم کنسوله).
دیزاین بازی ها دقیقا همون چیزیه که نسل ۸ و ۷ بود کما اینکه نصف بیشتر بازیای فرست پارتی خود سونی روی پی اس فور هم پورت شدن و‌ من یکی دوران سومی حس نکردم.
جوابتو دوستان دادن
البته دیزاین فرست پارتی های انحصاری PS5 که معلومه، شما اسپایدرمن و ریچت اند کلنک و دیمن سولز رو ببین اگه نسل بعدی نیست پس چیه؟تازه این نسل (به خاطر سیاست های اشتباه و جنگ مالی سر قضیه خرید اکتیویژن توسط مایکی)فعلا انحصاری های خیلی از استدیو ها نیومده
حتی هنوز بازی نسل جدید ناتی داگ هم نیومده که همیشه تجربه کاربر ها رو چند لول ارتقا میداده
اگه دیزاین بازی ها تردپارتی منظورته که بدبختا دارن بار سویچ و سری اس رو به دوش میکشن و باید بنده خداها بازی رو جوری بسازن که این دوتا هم بتونن اجرا کنن
 
سخت افزار کلا دیگه خزعبل محسوب میشه نسل بعد همین همین بازیا نسل ۸ اینبار ۱۲۰ فریم و 2k و 4k یعنی دقیقا همین بازیا الان که فریم و رزولوشن بهتری دارن با ۰ تغییر
 
خوبه
نسل قبل ابر اس اس دی انقلابی در سطح سه بعدی شدن بازیا ایجاد کرد و به خاطر عادت کردن به بازیای اس اس دی محور دیگه چشم من نمیتونه بازیای نسل ۸ یا حتی اکس باکس سری اکس رو تحمل کنه
این دفعه ببینیم چجوری یه پاور مود ساده رو میخواد تبلیغ کنه و چه انقلابی از دلش بکشه بیرون
‎ این که SSDهای PS5 یه تحول بزرگ بودن، حرفی توش نیست. زمان‌های لودینگ سریع، جابجایی بین محیط‌های بازی بدون معطلی، و طراحی‌هایی که به لطف سرعت SSD ممکن شدن،
‎یه نگاه به پتنت جدید سونی بندازیم که اتفاقا اسم مارک سرنی هم روشه. این سیستم کم‌مصرف که تو پتنت اکتبر ۲۰۲۴ ثبت شده، اصلاً یه مود ساده نیست! این فناوری قراره به‌صورت هوشمند مصرف انرژی رو کنترل کنه، رزولوشن و فریم‌ریت رو بهینه کنه، و به گیمر این امکان رو بده که بین کیفیت تصویر و عملکرد روان‌تر یکی رو انتخاب کنه. حتی می‌تونه مصرف برق زیاد رو تشخیص بده و بهت پیشنهاد بده که به حالت کم‌مصرف بری. حالا این کجاش سادهست؟ این یه جور مدیریت هوشمند منابع کنسوله که هم برای محیط زیست خوبه، هم برای تجربه گیمینگ شخصی‌سازی‌شده. مارک سرنی داره با این ایده نشون میده که PS6 نه‌فقط قراره قوی باشه، بلکه عاقل هم باشه!‎
‎یه نکته دیگه هم بگم سرنی تو PS4، PS5 و PS5 Pro ثابت کرده که می‌تونه از ایده‌های به‌ظاهر معمولی، چیزای عجیب و غریب بسازه. یادته وقتی DualSense با اون فیدبک لمسی و تریگرهای تطبیقی معرفی شد، همه چه ذوقی کردن؟ یا وقتی 3D Audio اومد و حس غوطه‌وری تو بازی‌ها رو چند برابر کرد؟ حالا این که بخوای یه فناوری جدید رو «پاور مود ساده» خطاب کنی، یه کم کم‌لطفیه به تیمی که بارها گیمرها رو غافلگیر کرده‎
‎کنایه‌ت قشنگ بود، ولی بیا یه کم به سونی و سرنی فرصت بدیم. این پتنت فقط یه تیکه از پازله، و اگه تاریخچه سونی چیزی بهمون یاد داده باشه، اینه که اونا استادن تو تبدیل ایده‌های روی کاغذ به تجربه‌های به‌یادموندنی.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or