گزارش مارک سرنی برای کیت توسعه پلی‌استیشن سر سونی کلاه گذاشت!

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال
1000008075.jpg

سخنان جالب رئیس سابق استودیوهای جهانی SIE و مسئول بخش PlayStation Indies، شوهی یوشیدا درباره‌ی مارک سرنی:

"یک داستان جالب هست که نمی‌دانم قبلاً جایی گفته شده یا نه. زمانی که پلی‌استیشن قرار بود ابتدا در ژاپن عرضه شود، ما فقط با توسعه‌دهندگان و ناشران ژاپنی قرارداد می‌بستیم و کیت‌های توسعه را فقط در ژاپن توزیع می‌کردیم.

یک روز مارک سرنی به دفتر ما آمد و درخواست یک کیت توسعه کرد. به او گفتم: «نه، ما فقط با توسعه‌دهندگان ژاپنی قرارداد می‌بندیم.» او پرسید: «خب، می‌توانم یک توسعه‌دهنده‌ی ژاپنی بشوم؟» گفتم: «متأسفم، اما قراردادها فقط به زبان ژاپنی نوشته شده‌اند.» او خندید و گفت: «مشکلی نیست، یکی از آن‌ها را به من بده.»

روز بعد، مارک با قرارداد امضاشده برگشت! شرکت او، Crystal Dynamics، اولین شرکت آمریکایی شد که یک کیت توسعه دریافت کرد.

بعدها خودش برایم تعریف کرد که اصلاً با دفتر مرکزی مشورت نکرده بود و بدون هماهنگی، قرارداد را امضا کرده و به دفتر من آورده بود. این کار بعدها دردسرهایی ایجاد کرد، اما در نهایت، او موفق شد اولین کیت توسعه را برای یک شرکت آمریکایی بگیرد.

البته، او ژاپنی بلد بود. چون قبلاً در سگا کار کرده و با Yuji Naka روی ساخت Sonic the Hedgehog همکاری داشت. همین مهارتش به او کمک کرد تا این فرصت را به دست
بیاورد."
 
یکی از باسوادترین و دوست داشتنی ترین آدمایی که تاریخ صنعت گیم تا حالا به خودش دیده! کاربلدی که بدور از هر حاشیه و منم منمی این صنعتو رو به جلو برده و قطعا یکی از تاثیرگذارترین افراد توی جایگاه الان سونی محسوب میشه!
باورش سخته که یروزی ایشونم قراره بازنشسته بشه و دیگه از معجزاتش استفاده نمیشه! هیچوقت یادم نمیره اول نسل دانش و حرفاش چقدر ترول و مسخره شد از سمت کسایی که پشیزی اطلاعات و حتی شخصیت و شعور نداشتن و آخرش دیدیم که چیکار کرد و چه کنسولی تحویل داد که همرو انگشت به دهن گذاشت!
 
فکر کنم یوشیدا بود موقع اومدن نقد های demon souls remake کامنت گذاشت برای منتقد که لبخندی که زدی به نظر میخوای امتیاز ۱۰ بدی و یه شوخی با منتقد کرد.چقدر این بشر مردمی و دوست داشتنیه.
این که گفتی من یاد یه داستان دیگه از یوشیدا افتادم. وقتی دیمون سولز نسخه ی اصلیش منتشر میشه اون موقع رییس استودیو بازیسازی سونی یوشیدا بوده.همون موقع کلی فضای منفی حول بازی شکل گرفته بوده و بازی هم برای بازار ژاپن برنامه‌ ریزی شده بود قبل از اینکه بازی منتشر بشه یوشیدا میشینه بازی میکنه و اوایل بازی اونقدر میمرده که بازی رو کنار گذاشته و گفته این اشغال رو من عمرا بذارم تو بازارهای اروپا منتشر کنن :D البته بعدا گفته یکی از بزرگترین اشتباهاتم همین تصمیم بوده و خیلی قضاوت اشتباهی راجع به بازی داشتم. نکته ی جالب ساخت دیمون سولز هم این بوده که میازاکی و تهیه کننده ی بازی مدت ها از نحوه ی سختی بازی با سونی هیچ حرفی نمیزدن و مخفی میکردن چون میدونستن اگه سونی میفهمید همچون بازی ای با همچون میکانیزمی قراره ساخته بشه هیچ وقت چراغ سبز نمیگرفت و اینجا هم سر سونی رو کلاه گذاشتن! :D
 
این که گفتی من یاد یه داستان دیگه از یوشیدا افتادم. وقتی دیمون سولز نسخه ی اصلیش منتشر میشه اون موقع رییس استودیو بازیسازی سونی یوشیدا بوده.همون موقع کلی فضای منفی حول بازی شکل گرفته بوده و بازی هم برای بازار ژاپن برنامه‌ ریزی شده بود قبل از اینکه بازی منتشر بشه یوشیدا میشینه بازی میکنه و اوایل بازی اونقدر میمرده که بازی رو کنار گذاشته و گفته این اشغال رو من عمرا بذارم تو بازارهای اروپا منتشر کنن :D البته بعدا گفته یکی از بزرگترین اشتباهاتم همین تصمیم بوده و خیلی قضاوت اشتباهی راجع به بازی داشتم. نکته ی جالب ساخت دیمون سولز هم این بوده که میازاکی و تهیه کننده ی بازی مدت ها از نحوه ی سختی بازی با سونی هیچ حرفی نمیزدن و مخفی میکردن چون میدونستن اگه سونی میفهمید همچون بازی ای با همچون میکانیزمی قراره ساخته بشه هیچ وقت چراغ سبز نمیگرفت و اینجا هم سر سونی رو کلاه گذاشتن! :D
آقا یوشیدا هم حق داشته منم اولین تجربه souls ام دارک سولز ۱ بود .باس اول رو دیدم درجا بازیو پاک کردم از عصبانیت بعده ها رفتم سراغش.این پروسه رو فکر کنم هممون تجربه کردیم :D
 
این که گفتی من یاد یه داستان دیگه از یوشیدا افتادم. وقتی دیمون سولز نسخه ی اصلیش منتشر میشه اون موقع رییس استودیو بازیسازی سونی یوشیدا بوده.همون موقع کلی فضای منفی حول بازی شکل گرفته بوده و بازی هم برای بازار ژاپن برنامه‌ ریزی شده بود قبل از اینکه بازی منتشر بشه یوشیدا میشینه بازی میکنه و اوایل بازی اونقدر میمرده که بازی رو کنار گذاشته و گفته این اشغال رو من عمرا بذارم تو بازارهای اروپا منتشر کنن :D البته بعدا گفته یکی از بزرگترین اشتباهاتم همین تصمیم بوده و خیلی قضاوت اشتباهی راجع به بازی داشتم. نکته ی جالب ساخت دیمون سولز هم این بوده که میازاکی و تهیه کننده ی بازی مدت ها از نحوه ی سختی بازی با سونی هیچ حرفی نمیزدن و مخفی میکردن چون میدونستن اگه سونی میفهمید همچون بازی ای با همچون میکانیزمی قراره ساخته بشه هیچ وقت چراغ سبز نمیگرفت و اینجا هم سر سونی رو کلاه گذاشتن! :D

واسه نسل ٧ ديمونز سولز خيلى محصول عجيبى بود.
اون نسل همه بازيا رفته بودن روى آسون شدن و چك پوينت و اتوسيو و اتوهيل مد شده بود.

من يادمه هى ميمردم ميديدم اومدم از اول و همه دشمنا هم زنده شدن.
تا چند روز دنبال گزينه روشن كردن اتوسيو بازى بودم و در نهايتم با يه مصيبت و كثافتى تمومش كردم :D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or