ماجرای حسن قهرمان و استودیوی Blue Box؛ دروغ، وعده‌های پوچ و سواستفاده

RED_BEARD39

Ghost of Sparta
کاربر سایت
May 16, 2009
6,360
نام
Ǝـــحـــســـان
گیم‌اسپات جدیدا یه مقاله درباره بازی Abandoned و ماجرای واقعی پشتش نوشته که خلاصش رو میتونید بخونید:

- نزدیکای حسن قهرمان میگن که اصلا بازیی در کار نیست یا حداقل پروژه‌ای نیست که مرتب و منظم روش کار بشه.

- حسن قهرمان بر خلاف ادعاهاش تو رسانه‌های مختلف، به نزدیکاش گفته که پروژه فعلا متوقف شده و میخواد اول یه پرولوگ برای بازی بسازه تا با این کار یه پولی برای ادامه ساختش به دست بیاره. اما ظاهرا عجله‌ای براش نداره.

- با کسایی که به حسن قهرمان نزدیک بودن مصاحبه کردن و اکثرا گفتن که اوضاع بازی خیلی درهم و برهمه. قهرمان هم آدمیه که وعده‌های زیادی میده اما در عمل کاری نمیکنه.

- وقتی بازی برای اولین بار مطرح شد، خیلی‌ها شروع به تئوری پردازی و پیش‌بینی کردن و به کوجیما ربطش دادن. قهرمان هم بعد از مدتی، جریان ساخت بازی و ستینگش رو بر اساس نظریه افراد مدام تغییر می‌داد. مثلا وقتی یه عده حدس زدن که بازی ممکنه متال گیر بعدی باشه، حسن داستان بازی ترسناک خودشو که مربوط به یه کالت بود عوض کرد و کلا به هوش مصنوعی و پنهان‌کاری‌های دولتی و سیاسی ربطش داد. اخیرا هم ستینگ بازی درباره ومپایرها شده بود و میگفتن شبیه Resident Evil شده!

- دقیقا هنوز معلوم نیست که استودیو Blue Box چیه و چندتا کارمند داره. طبق چیزی که گیم‌اسپات فهمیده، حسن یه گروه چت خصوصی داره که محتوای مختلف بازی مثل انیمیشن، اسکریپت و... رو داخلش میفرسته. افراد این گروه هم از سرورهای دیسکورد مربوط به بازی یا بقیه شبکه‌های اجتماعی انتخاب شدن.

- برای اینکه افراد وارد این گروه بشن قبلش یه تعهد (NDA) مبهم ازشون گرفته میشه که دقیقا معلوم نیست چیه. این تعهدنامه شامل آدرس محل سکونت و یکسری اطلاعات شخصی دیگه میشه. از همه بدتر اینکه این تعهدنامه انگار به صورت دستی نوشته شده و لحن قانونی و رسمی نداره. چندتا غلط گرامری هم درش دیده میشه:

3984799-abandonednda.jpg

- وقتی یکی از افراد گروه با حسن مخالفت میکنه یا درباره وعده‌های پوچش به رسانه‌ها حرف میزنه، حسن از گروه کیکش میکنه یا کلا یه گروه کوچیک‌تر با تعداد کم‌تر میزنه.

- افراد گروه حسن رو یه آدم دروغگو، دورو و مودی توصیف کردن. مثلا وقتی یکی درباره مراحل ساخت بازی ازش میپرسه یا حقیقت داشتن حرفاشو زیر سوال میپرسه، باهاش بحث و دعواهای شدیدی میکنه اما بعدش شروع میکنه به عذرخواهی کردن.

- حسن بعضی افراد رو از ترس اینکه بازی رو لیک نکنن تو گروه نگه داشته. وقتی هم از گروه یه چیزی تو رسانه‌ها لیک میشه، حسن تکذیبش میکنه و میگه واقعی نیست. بعدش میاد تو گروه میگه من این عکسارو گذاشتم تا لیکرها رو پیدا کنم و ببینم به کی میشه اعتماد کرد.

- حسن میخواست با یکی از اعضای گروه رابطه کاری و عاشقانه برقرار کنه اما در نهایت به نتیجه نرسید و جدا شدن.

- علاوه بر این، حسن به یکی از اعضای آمریکایی گروه پیشنهاد داد که باهاش شریک بشه و نسخه‌های فیزیکی بازی رو پیش خودش نگه داره تا مجبور نشه از هلند به آمریکا بیاد و دنبال انبار بگرده. برای این کار بهش 1500 دلار پیشنهاد داده بود. بعد از اینکه قهرمان فرم سونی رو برای این فرد فرستاد، یهو قرارداد رو فسخ کرد و بیخیال ماجرا شد.


- یکی از اعضای گروه 12 سالشه و ظاهرا خیلی بچه بی‌تربیت و پررویی هم هست و حسابی روی اعصاب بقیست. :D

- خیلی‌ها میگن حسن با این گروه دنبال افرادی بوده که صرفا عاشق بازیش باشن و موقع رینبو بازی کردن تشویقش کنن؛ چون معمولا آخر شب‌ها چندتا از اعضای گروه رو اینوایت میکنه تا باهاش رینبو بازی کنن.

- اخیرا هم یکسری عکس از بازی لو رفته بود که روی یکیش Silent Hill 5 نوشته شده بود. حسن قهرمان این بارم میخواست بگه همه‌ی این عکس‌ها فیکه و مال بازی نیستن، اما در نهایت بقیه نزدیکاش راضیش میکنن که چیزی نگه.

- در کل خیلی از اعضای گروه به این نتیجه رسیدن که بازی کاملی در کار نیست و همه امیدها به پرولوگه که بالاخره منتشر بشه و یه پولی برای ساخت بازی جمع کنن و ناشر پیدا بشه. حسن مدام تاریخ‌های الکی برای نمایش بازی یا پلی‌تست‌ها میده اما در نهایت هیچ اتفاقی نمیوفته.

- خیلی از اعضای گروه بازیو با اسم Wallbandoned صدا میزنن چون قهرمان هر سری فقط یکسری عکس از در و دیوار بازی براشون میفرسته.

Blue Box Dev Behind PS5's Abandoned Misled Fans, Solicited Business Deals In "Toxic" Chatroom
 
آخرین ویرایش:

Alireza717

کاربر سایت
Aug 12, 2016
1,519

img_20210814_031410-jpg.220587
 

Vice City FM

کاربر سایت
Aug 2, 2021
2,446
شما برا همه ثابت شده ای داداش :D

همین کارایی که شما اعتقاد داری کار خاصی نبوده، چرا باید برا یه ادم بی نام و نشون بکنه که اعتبار خودشو ببره زیر سوال؟ اصلا مشخصه طرف کیه؟ سابقش چیه؟ اشتباه نمیزنم، شما اشتباه میزنی کلا! نه که متوجه نشی چی میگم، نمی خوای متوجه بشی.
این کاری که سونی برا این بابا کرده دقیقا عین اینه که بچه های اینجا برن بگن به سونی که داداش ما هم میخوایم بازی بسازیم، این چهار تا عکس اینم یه تا یخ که میخوایم یه اپ بدیم، سونی هم بدون اینکه بپرسه شما کی هستین، سابقتون چیه، با کی کار کردین تا حالا و ... بیاد بگه چشن عزیزانم، بعدشم بچه ها انگشت وسطو بدن دست سونی و گیمراش!

من چی کار به مایکروسافت دارم؟ اصلا خبراشو دنبال نمیکنم که بخوام بدونم چی کار کرده، اگر اونم همچین کاری کرده باید فحششو بخوره، ملت که مسخره اینا نیستن.

برا خوش اومدن یه عده پست ندم؟ بعضی مواقع آدم یه حرفایی میشنوه که مغزش سوت میکشه، بچم یا بچه ای؟

دقیقا و کاملا تقصیر سونیه که میبینه ملت این وسط اسکل شدن ولی نمیاد شفاف سازی کنه!

عزیز کمی خونسرد باش ببین لااقل ببین طرف مقابلت چی می‌نویسه :D
دشمنی نداریم که
بنده دارم میگم خود من هم روز اول گفتم این یارو همش داره مسخره بازی در میاره
قطعا که پروژه ای در کار هست اما نه اون چیزی که فنها بزرگش کردن. دقیقا بازی همونیه که تریلرش رو سونی نشون داد نه اون چیزی که فنها راجبش رویا پردازی کردند.

الان خیلی استودیوها تازه کار حتی اولین پروژه شون توسط یه پابلیشر معرفی میشه و‌سونی هم یه پایلیشر مثل بقیه ..
مگر سونی خدا پیغمبره که از قصد و غرض طرف باخبر باشه و‌‌ مسوولیتی داشته که جواب بده چرا این بازیو معرفی کرده
قطعا اگر استودیو در تملک سونی بود حق با جنابعالی بود ولی وقتی نیست هیچ مسوولیتی راجب بازی نداره.
حتی خود گیم اسپات کلمه ای راجب سونی گفته ولی شما میخوای بگی نه همش تقصیر سونی جهانخوار هست
بازی حتی تو استور نیست که بگیم کسی خریده که اگر فردا اعلام شد ساخت بازی کنسل شده ملت دنبال پولشون باشن.

بازی Agent سال ۲۰۰۹ توسط سونی بطور ویژه معرفی و پروموت شد ولی توسط راکستار هرگز ساخته نشد آیا مقصر این قضیه سونی بود؟؟

حالا تا فردا صبح هم که بحث رو بخوای ادامه بدی من در خدمت هستم
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر