بعد از گذشت تقريبا 6 سال از آغاز نسل هفتم بازيهاي رايانه اي اين صنعت در اين مدت دچار تغييرات زيادي شد كه بخشي از آن مربوط به پيشرفت برخي سبك از بازيها و در مقابل افت و تنزل برخي ديگر از سبك هاي مطرح در نسلهاي پيشين اين صنعت بود.در اين مدت به دليل افزايش هزينه ساخت بازيها رويكرد شركتهاي سازنده و ناشر در قبال بازيها عوض شد.عمده ي شركتهاي ناشر و سازنده به ساخت بازي در سبك هاي پر طرفدار و پرفروش مثل FPS رو آوردند و در مقابل بنا به دلايل سبكهايي مثل JPRG دچار افت در كيفيت و كميت شدند.ايجاد و رونق شبكه هايي مثل XBL و PSN مجال رونق به بازيهاي مختلف ساخته شده توسط كپماني هاي نه چندان مطرح و مستقل را داد تا حداقل نوآوري و ايجاد سبك و بازيهاي نو آورانه به طور كامل از بين نرود.نسل هفتم با تمام خوبيها و بدي هايش آخرين و پر رونق ترين سالهاي خود را طي ميكند و به نوعي با عرضه Wii U عملا نسل بعدي شروع خواهد شد.
حال سوال اصلي اينجاست كه كدام يك از سبكهاي مختلف بازيها در نسل هفتم كمترين پيشرفت را داشت و و كيفيت و كميت خود را با وجود ارائه سيستمهاي قوي تر در اين نسل از دست داد و چرا؟
يك سري اطلاعات در مرد سبكهاي مختلف:
http://www.acmi.net.au/explore_game_genres.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Video_game_genres
http://www.acmi.net.au/explore_game_genres.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Video_game_genres
آخرین ویرایش: