آخرین ویرایش:
کامنتت اصلاح شد!حرکت عجیبی بود.
از اونور سوییچ ۲ داره میاد، ps5 و ps5 pro هم تو بازار در دسترس هستن.
بعد به عنوان نفر چهارم بیای محصولت رو گرون کنی واقعا قابل درک نیست، یعنی بیای تیر خلاص رو بزنی به محصولت ؟!
چه دل خجسته ایی شما داری!حالا که هر دو کنسول رقیب قیمت بالا بردن بهترین موقعیت بود برای جذب مشتری
اینا سیاست خلاف پیش بگیرن یا حداقل افزایش قیمت ندن. نوابغی تو اون ماکروسافت جمع شدن خیلی عجیبه
خیلی هوشمندانه تحلیل کرده بود ولی مسبب همه اینا خود شرکت های گیم سازی هستند جای اینکه ایده پردازی کنند کارکتر سازی کنند چسبیدن به گرافیک و کاربرا رو شرطی کردند توی گرافیک. گرافیک بالا بدون خلاقیت بدون داستان بدون پیش زمینه. نینتندو ثابت کرد میشه برخلاف جریان آب شنا کرد و با چند تا شخصیت ساده داره خودش رو سرپا نگه میداره. با یه لوله کش سیبیلو و یه گوریل دیوانه و یه شمشیر زنی که محافظ یه دختر هست. بعضی شرکت ها هم روی توانایی و قهرمانان خودشون کار کردند مثل کپکام. ولی سونی چی؟ ولی ماکروسافت چی؟ یا بقیه ناشرای بزرگ. ماکروسافت میتونست با تقویت تانگو اویل ویدین رو احیا کنه که رقیب رزیدنت اویل بشه ولی اون رو تعطیل کرد جای اون نینجا تئوری رو نگه داشت که بعد ۷ سال یه بازی مسخره پر از کات سین و گیم پلی تکراری و خسته کننده بیرون بده. ولی جاش فقط یه چیز داشت چی؟ گرافیک بالااااااااااااا. خب حالا که چی؟ چقدر هل بلید ۲ فروش کرده؟ بازی های ایندی ثابت کردند گرافیک معیار اول نیست بازی هایی مثل hollow knight یا cuphead یا حتی celeste.یک دقیقه تمام نفرت تون رو از آلانا پیرس کنار بذارید و این ویدیویی که سرهم کرده رو ببیند
خیلی خوب توضیح میده دقیقا مشکل کمپانی های بزرگ و حتی کوچیک چیه و چرا علی رغم کیفیت عالی خیلی از بازی ها، فروش فوق العاده شون و میزان سودهای دریافتی بی سابقه هر کمپانی این قدر اوضاع خرابه تو صنعت و...
البته که این بیشتر در مورد خود صنعته
افزایش قیمت بازی ها و کنسول ها یه بخش عمده ای اش از قضیه تعرفه ها و تورم میاد طبیعتا
ولی اینم به نظرم نکته مهمیه در مورد وضعیت فعلی
خیلی هوشمندانه تحلیل کرده بود ولی مسبب همه اینا خود شرکت های گیم سازی هستند جای اینکه ایده پردازی کنند کارکتر سازی کنند چسبیدن به گرافیک و کاربرا رو شرطی کردند توی گرافیک. گرافیک بالا بدون خلاقیت بدون داستان بدون پیش زمینه. نینتندو ثابت کرد میشه برخلاف جریان آب شنا کرد و با چند تا شخصیت ساده داره خودش رو سرپا نگه میداره. با یه لوله کش سیبیلو و یه گوریل دیوانه و یه شمشیر زنی که محافظ یه دختر هست. بعضی شرکت ها هم روی توانایی و قهرمانان خودشون کار کردند مثل کپکام. ولی سونی چی؟ ولی ماکروسافت چی؟ یا بقیه ناشرای بزرگ. ماکروسافت میتونست با تقویت تانگو اویل ویدین رو احیا کنه که رقیب رزیدنت اویل بشه ولی اون رو تعطیل کرد جای اون نینجا تئوری رو نگه داشت که بعد ۷ سال یه بازی مسخره پر از کات سین و گیم پلی تکراری و خسته کننده بیرون بده. ولی جاش فقط یه چیز داشت چی؟ گرافیک بالااااااااااااا. خب حالا که چی؟ چقدر هل بلید ۲ فروش کرده؟ بازی های ایندی ثابت کردند گرافیک معیار اول نیست بازی هایی مثل hollow knight یا cuphead یا حتی celeste.
ولی من گمون نمیکنم این شرکت ها بازم راه درست رو برن و توی همون مسیر پیش میرن دلیل هم شرطی شدن گیمرها هستند. الان همه انتظار داریم بازی بعدی naughty dog گرافیک بازی قبلی خودش رو بزنه و معیار اول اکثر ما همینه
خلاصه که مسیری که بازیسازها میرن اون قدره اشتباه نیست. واقعا نتیجه یه ارتباط مثبت بین عرضه کننده و تقاضاگره. نکته این جاست تقاضاگر نیست که عرضه کننده رو حمایت مالی می کنه. اون عنصر سوم سرمایه گذاره که عامل این کاره و الان اون عنصر خیلی یهویی زیر بازیساز جماعت رو خالی کرده. دیگه اصن مهم نیست اگه چمیدونم اینترگالاکتیک مثل سه برابر خفن تر از تلو 2 باشه و 2 برابر بیشتر بفروشه. یه صنعت دیگه هست که با هزینه کمتر 6 برابر بیشتر سوددهی داره![]()
چرا ازش متنفرن ؟! چیکار کرده مگه؟یک دقیقه تمام نفرت تون رو از آلانا پیرس کنار بذارید و این ویدیویی که سرهم کرده رو ببیند
خیلی خوب توضیح میده دقیقا مشکل کمپانی های بزرگ و حتی کوچیک چیه و چرا علی رغم کیفیت عالی خیلی از بازی ها، فروش فوق العاده شون و میزان سودهای دریافتی بی سابقه هر کمپانی این قدر اوضاع خرابه تو صنعت و...
البته که این بیشتر در مورد خود صنعته
افزایش قیمت بازی ها و کنسول ها یه بخش عمده ای اش از قضیه تعرفه ها و تورم میاد طبیعتا
ولی اینم به نظرم نکته مهمیه در مورد وضعیت فعلی
تو هر صنعتی این بحث هست خب و همیشه عرضه و تقاضا متر و معیار بوده.
تو سینما سرمایه گذار نمیره سمت سرمایه گذاری رو فیلمی که بشدت هنریه ولی بجاش میره رو فیلم اکشن چیپ سرمایه گذاری میکنه - یا تو صنعت خودروسازی هم الان خیلی از شرکت های اروپایی و ژاپنی دارن اپشن های فنی ماشیناشون رو تعدیل میکنن تا بتونن با نسحه های چینی و کم قیمت رقابت کنن و سرمایه گذار مثه قبل نمیره رو یه ماشین تا خرخره از لحاظ فنی خفن سرمایه گذاری کنه.
تو صنعت بازی هم وقتی یه بازی انلاین یا یه بازی تکراری میلیون ها نسخه میفروشه چرا سرمایه گذار باید ریسک کنه رو موارد دیگه ؟ (از دید ما گیمرا بده هاولی واقعیت مالی اینه دیگه)
.
چرا ازش متنفرن ؟! چیکار کرده مگه؟
چه صنعتی چنین تضمینی میده؟یه صنعت دیگه هست که با هزینه کمتر 6 برابر بیشتر سوددهی داره![]()
جای اون نینجا تئوری رو نگه داشت که بعد ۷ سال یه بازی مسخره پر از کات سین و گیم پلی تکراری و خسته کننده بیرون بده. ولی جاش فقط یه چیز داشت چی؟ گرافیک بالااااااااااااا.

نه الان بحث اینه دیگه سرمایه ها رو کلا از صنعت بردن بیرون
وضع خیلی خراب تر از «کدوم بازی پر سود تره» است![]()
