قسمت دوم:يك روز باراني در كنار David Cage

MANIX

کاربر سایت
May 18, 2007
2,500
نام
حميدرضا
درود.

نزديك به 6 ماه ديگر تا عرضه Heavy Rain مانده و بايد ديد آيا دنيا آماده پذيرش چنين بازي است ؟. آيا Quantic Dream آماده است ؟.

قسمت اول

اين هم قسمت دوم مصاحبه بزرگ Nowgamer با David Cage رئيس Quantic Dream.

390_9813_heavy_rain_e3_12.jpg


آيا فرصت كار كردن با كنترلر جديد سوني را داشته ايد ؟

ما خيلي از اين كنترلر شگفت زده شديم و نمونه ي اوليه آن را ديده ايم و بازي هم كرده ايم. ما در Heavy Rain خيلي از اين حركت ها كرده ايم ، مثلا با Stick ها مي توانيد قفسه و درها را باز كنيد و اين كار طوري طراحي شده كه واقعا حس انجام دادن آن را داشته باشيد. اين روش خيلي طبيعي است و تغييري در بازي ايجاد نمي كند. شما مي توانيد يك بطري را برداشته و با SixAxis آن را تكان دهيد و اين كار با كنترلر جديد سوني خيلي راحت تر هم مي شود. پس ما از اين لحاظ خيلي نزديك به اين موشن كنترلر هستيم و كي ميداند شايد در آينده ما يك نسخه موشن كنترلر اين بازي را هم عرضه كرديم.

خيلي جالب است مخصوصا براي صحنه هاي س..ك..س در بازي. شما اين صحنه هاي س..ك..س و خشونت را چطور با ديگر فرهنگ ها در ساير كشورها تطابق داديد و چه سانسورهايي انجام داديد ؟

اين خيلي سخته چون بازي رو در يك راه و هدف ميسازي و بايد به دليلي كه خودتم نميدوني آن را تغير دهي. ولي ما اين را براي درجه بندي سني كردهيم و اين چيزي نيست كه ما و يا سوني آن را انجام دهد. در بعضي كشورها محدوديت هايي براي اين صحنه ها است ولي تغييرات طوري نيست كه هدف اصلي ما از بين رود و بازي را متفاوت كند.

گذشته از اين آيا شده صحنه اي را كه خيلي مهم بوده را براي سانسور و يا اين كه به سادگي عملي نبوده حذف كنيد ؟

اوه . ما 2 هفته پيش اين كار را كرديم و 3 صحنه را از بازي حذف كرديم كه تقريبا 6 ماه سر آن بحث مي كرديم. بعضي ها در تيم از اين صحنه ها خيلي دفاع مي كردن و بعضي معتقد بودند كه بازي را خيلي پيچيده كرده . پس ما 20 نفر از مردم را آورديم و گذاشتيم اين صحنه ها را بازي كنند تا عكس العمل آنها را ببينيم. به طور كلي همه ي آنها پس از انجام آن گفتند: " ميدوني ؟ اين صحنه ها اصلا خوب كار نمي كنند." آنها همه درست مي گفتند و ما اطلاعات را به دفتر آورديم و آنها را حذف كرديم.

اين بايد قلب شما را شكسته باشد ؟

بله و خير. مهم ترين چيز كار پاياني است. شما بايد كار نهايي را ببينيد و آنها در كار اصلي جايي نداشتند. بله من بعضي از آنها را واقعا دوست داشتم چون جلوهاي ويژه فوق العاده داشتند ، ولي خيلي براي بازيباز پيچيده بودند. شايد آنها را در قسمت "صحنه هاي حذف شده" قرار دهيم.
390_9820_heavy_rain_e3_13.jpg




پس شما وقتي يك صحنه را به پايان ميرسانيد خوشحال هستيد. آيا نگران اين بوده ايد كه ممكن است بازيبازها پس از پايان يك صحنه بارها و بارها آن را تكرار كنند چون آن را نفهميدند ؟ آيا محدوديتي براي انجام ندادن آن وجود دارد ؟

من نگران نيستم. مردم پول ميدهند و بازي را ميخردند و بازي براي آنها است. آنها هر جور كه بخواهند بازي را انجام مي دهند ، ولي پيشنهاد من اين است كه اين بازي را يك بار برويد و فقط بر مبناي تصميمات خود برويد و آن را دوباره تغيير ندهيد. صحنه اي را تكرار نكنيد چون در اين صورت است كه متوجه مي شويد شما كي هستيد و كار شما چه نتيجه اي دارد. ولي اگه مردم مي خواند كه صحه اي را بارها و بارها تكرار كنند تا ببنيند در حالتهاي ديگر چطور است ، چرا اين موضوع براي من مهم است.

ممكن است آنها پس از اينكه شخصيتشان مرد اين كار را انجام دهند. ولي آيا وقتي شخصيت شما بميرد بازي بازهم جالب خواهد بود ؟

حتي جذاب تر هم خواهد شد.

واقعا!؟

بله ، حتما. براي من خيلي مهم بود كه داستان را وقتي همه چيز را با موفقيت مي رويد خوب باشد و وقتي بد مي رويد كوتاه تر و ناراحت كننده تر باشد. من مي خواستم داستان در هر حالت خوب باشد و نه وقتي يك نفر بميرد بد شود. در واقع پايان مورد علاقه من پايان خوب نيست.

آيا اين برداشت شما از نويسندگي داستان است كه داستانهايي با پايان خوب كمي غير قابل باور تر هستند؟ آيا منبع الهامي هم از اين كار داشته ايد؟

بله. شما از منابع زيادي الهام ميگيريد و هيچ گاه متوجه نمي شويد كه از كجا آمده اند. كساني كه Heavy Rain را بازي كنند ممكن است بارها به ياد Se7en و Silence Of The Lambs و يا Fight Club بيفتند. ممكن است چيزهاي بيشتري باشد ، فيلمها و يا مجموعه هاي تلوزيوني ديگر... نميدانم.

فقط همين ها بودند ؟

بله فقط همين ها. البته من خيلي دوست داريم HR بيشتر رو پاهاي خودش بيستد و مردم احساس يك اثر منحصر به فرد رو داشته باشند.

ما متوجه شديم كه گاهي در ديالوگهاي HR شوخي ها بامزه اي مي شود. آيا فكر نمي كنيد ممكن است اين حالت براي يك بازي مثل HR كه بيشتر خيلي تاريك و جدي است مناسب باشد ؟ اين شبيه به Morgan Freeman در فيلم Se7en نيست كه با كمك مزه هاي خود صحنه قتل را حل مي كند.

(خنده). خب ميدوني فيلم ها معمولا 90 دقيقه هستند و بازيها بين 8 يا 12 ساعت اند. و اين خيلي خسته كننده است كه اين چند ساعت طولاني دائما با يك جو تاريك رو به رو باشي. HR يك بازي كمدي نيست ولي من فكر كردم با گذاشتن تيكه هاي بامزه مي توان شخصيت ها را خيلي رنگي تر جلوه كرد و گاهي ممكن است با نكته اي ضريف خنده روي لبهاي شما بياورند. تيم ما اين صحنه ها را خيلي دوست دارد. Scott Shelby خيلي شخصيت بامزه اي است و بيشتر اين صحنه هاي خنده دار از كنار او مي آيد.

390_9819_Screenshot5_0004.jpg


فكر مي كنيد كمدي به برجسته تر كردن شخصيت ها كمك مي كند؟ چه چيزهاي ديگر باعث مي شود كه شخصيت ها واقعي تر جلوه كنند؟

من يك تكنيك خيلي جالب استفاده مي كنم. شما وقتي شخصي را ميبينيد از طريق چشمها رفتارها و رابطه او با شما وي را ميشناسيد. شما از ظاهر آنها ميشناسيدشان و مثلا Scott Shelby را ميبينيد و مي گويد :" اوه من اون رو ميشناسم ، از فيلمهاي Noir و Humphry Bogart اي اومده و احتمالا يك بطري ويسكي تو دفتر كاراگاهيش داره. اين خيلي خوب است و شما فكر مي كنيد او را شناختيد ولي بگذاريد چيزي رو بگم كه شما انتظارش را نداريد. بعد از 5 دقيقه از ته قلب احساس مي كنيد او را ميشناسيد و اين چيزي است كه من عاشقشم. بيشتر كركترها توي همين حالتها هستند و با پيچيگي بيشتر يا كمتر.

پس اين كه مخاطب بگويد: " اوه من اين رو مشيناسم" و بعد شما بگويد نه نميشناسي يك چيزي است كه شما در اين بازي قرار داديد ؟

(خنده) بله. بگذار بگم كه شما شخصيت را طوري ميشناسيد كه بعد ها انتظارش را نداريد.

خب پس از Heavy Rain ميريد سراغ يك تعطيلات بزرگ ؟

بله ولي نه الان. ما الان سرمان خيلي شلوغ است . بردن بازي از نسخه بتا به نسخه اصلي ساده نيست و ممكن است خيلي چيزها در اين بين تغيير كند . ما كارهاي ريز و درشت زيادي مي كنيم. موسيقي را ارتقا ميدهيم ، گيم پلي را بهتر مي كنيم و روي كارگرداني بيشتر كار مي كنيم. ما در هر زمان داريم بازي را فوق العاده مي كنيم و اين لحظات خيلي خوب است چون همه چيز بازي عالي است .

390_9821_Screenshot1_0004.jpg


پس وقتي چيزي را تغيير مي دهيد روي صحنه ي ديگري هم اثر مي گذارد. تا به حال احساس كرده ايد خيلي داريد محكم كاري مي كنيد ؟

بله و اين لحظاتي است كه وقتي صحنه اي خوب كار مي كند شما با اطمينان آن را حس مي كنيد. ميدوني اين چيزي است كه باييد باشد. مردم بازي را انجام مي دهند و از آن لذت مي برند ، اين چيزي است كه خيلي مهم است.
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,310
نام
امیر حسین
دستت درد نکنه خیلی عالی و روون ترجمه شده! ;):smile::love:


عالیه!عالیه!!!
آخرش اینا ما رو میکشن از بس مصاحبه میکنند و دل ما رو می سوزونند!کاش زمان هرچه زودتر بگزره و این بازی رو بگیریم و فیض ببریم :love:
 

leonk13

کاربر سایت
Sep 8, 2009
2,151
نام
سجاد
خیلی ممنون
هوی رین عکس العمل های مختلفی رو که من میخوام رو داره!
خیلی بازی عالی میتونه باشه من که بدجور منتظرشم و با دیدن هر مصاحبه واقعا مشتاق تر هم میشم
 

Noirique

کاربر سایت
Jan 17, 2009
3,179
نام
امیرحسین
واقعا ممنون
با اون قسمت Motion Controll خیلی حال کردم . همچینین بازیی ( که دارای گیم پلی آروم هست ) واقعا با Motion Controll حال میده .
 

Perspective

کاربر سایت
Sep 10, 2008
1,363
نام
هادی
یکی تو این دنیا پیدا شد که برا ما بازی بسازه خیلی آدم شریفیه :love:
ولی ای کاش بازی رو با همه ی صحنه هایی که حذف کردند توی یه نسخه ی لیمیت ادیشن ارائه کنند..
 

LEVEL-up

کاربر سایت
Sep 26, 2009
86
نام
هادی
یکی تو این دنیا پیدا شد که برا ما بازی بسازه خیلی آدم شریفیه :love:
همونطور که خودش گفته فامیتو ادا هم در صراط مستقیم گام بر میدارد :biggrin1: اصلا یه جورایی به عنوان الگو ازش یاد میکنه .
دروود خداوند بر فامیتو ادا و دیوید کیج.
 

KHASTE -TANHA

کاربر سایت
Apr 25, 2009
1,012
نام
محمد
یه تریلر از سایت gamesyde دان کردم و دیدم.از قسمت گیم پلی این بازی هست.:eek:واقعا نمیشه گفت بازیه.میشه گفت یه زندگیه که ما باید با دسته اونو زندگی کنیم و حرکت بدیم.غیر قابل وصفه:((
 

.:Metallica:.

Gold User
Sep 18, 2008
3,843
نام
علی متالیکا
نمیدونم چرا ولی من از بازیای این سبکی (چه سبکی؟!:biggrin1:) خیلی خوشم میاد
ممنون بابت مصاحبه
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر