قرار ملاقات با مرگ |Darksiders II Preview

BigMafiaBoy

همه چیز آرومه :D
کاربر سایت
Mar 3, 2011
608
نام
رضا محمد میرزائی
20218673860650385187.jpg
Darksiders II سازنده : Vigil Games ناشر : THQطراحان ارشد بازی : Haydm Dalton , Joe Madureiraپلتفرم ها : PC,Xbox360,PS3,Wii Uتاریخ عرضه : June 2012سبک بازی :Action- Adventureماد های بازی : Single-paleyrصنعت بازی های رایانه ای به سرعت و با تمام قوا پیشرفت های بسیاری را تجربه کرده است. در این بین اصول کلی بازی های ویدئویی متغیر بوده و همچنان این تغییرات به صورت ها و اشکال مختلف خود را در محتوای مختلف به نمایش می گذارند. شاید بتوان گفت داستان بازی که یکی از اصولی ترین مشخصه های یک بازی اکشن ماجراجویی است بیشتر از دیگر بخش های بازی دچار تغییرات می شود. با این حال سازندگان برای آنکه بتوانند همواره به داستان سرایی خود در یک فرانچیز ادامه دهند سعی می کنند از افسانه ها و حوادث مختلف به سود خود استفاده کنند. از این بین تم و داستان های آخرالزامانی بسیار باب میل سازندگان است. این تم که همواره در بازی های مختلف به نمایش گذاشته شده است به حدی وسعت دارد که می توان تا چندین دهه از درون خود صنعت بازی ها و حتا صنعت سینما را سیراب کند. با این وجود بخش عظیمی از صنعت بازی های رایانه به داستان های آخرالزمانی کشیده شده اند. در این بین یکی از بازی های آخرالزمانی سری بازی های دارک سایدرز ( Darksiders) است که به گونه ای دیگر روایتگر اتفاقات آخرالزمانی است. این بار به جای آنگه اتفاقت عجیب و غریب باعث نابودی بشریت شود دسیسه و توطئه خدایان و اهریمن ها باعث می شود که نسل بشریت به نابودی کشید شود. در این بین چهار اسب سوار به عنوان ناجیان عازم زمین می شوند. البته ناجیانی که به صورت دو طرفه عمل می کنند. یکی از آنها برای نابودی بشریت عازم شده و سه تن از آنها تنها نظاره گر خواهند بود. بعد از مدتی حضور جنگ در زمین ( همان اسب سوار عازم برای نابود کردن انسان ها) وی متوجه اتفاقاتی عجیب و بسیار مرموز می شود. اخباری از خیانت به گوش می رسد. جنگ که گرفتار توطئه ای کثیف شده است برای گرفتن انتقام خود از مسئولین عازم ماموریتی بزرگ می شود مامورتی بسیار خطرناک. در نهایت وی عامل اصلی این توطئه را پیدا می کند و او را با طعم زجر آور شمشیر خود آشنا می کند. در این بین بعد از مدتی وی به خیانت متهم می شود اینبار کاری از دست وی بر نمی آید. حال باید فرد دیگری برای نجاتش وارد شود. ناجی برادر کسی نیست جز مرگ( Death) فردی مرموز ولی خون سرد !!
71247725552441934764.jpg
قرار ملاقات با مرگ |Darksiders II: Rendezvous With Deathاو تنها و آخرین فردی خواهد بود که شما قبل از مرگتان ملاقاتش خواهید کرد. مرگ با رویکردی متفاوت با تغییرات گسترده برای آزادی برادر و شاید سه عالم آمده است. تنها مرگ است که مهلک و نابود کننده در این جهان خواهد بود. این آیه آنی است که در کتاب مقدس هندو ها در مورد مرگ و گذر از دنیا فانی به جهانی ابدی نگاشته شده است. همین جمله بسیار کوتاه ولی آموزنده باعث شد که رابرت اوپنهایمر به فکر فرو رود و با عناصر جدید از جهان فانی آشنا شود. دارک سایدرز 2 ( Darksiders II) شخصیت جدیدی را عرضه می کند مرگ (Death) جدیدترین و تنها شخصیت جدید بازی دارک سایدرز 2 است که معرفی شده و مهمان خانه های ما خواهد شد. کمی صبر کنید.دارک سایدرز 2 شروعی مجدد برای این سری است که با تحولات کوتاه ولی پیچیده ای رو به رو شده. روایتی که همزمان و گام به گام با نسخه شماره 1 اتفاق و جریان دارد، این بازی دارای بافت های مختلف است که در دو شاخه کلی قرار می گیرند. بافت هایی که می توان گفت داخلی و خارجی هستند. این بافت های گیمر ها را با وقایع و چشم انداز هایی رو به رو می کند که درون اصلی و ماهیت دنیا آخرالزمانی را به نمایش می گذارد.یکی از بافت های بازی مربوط به نجات جنگ از دام دوخته شده برایش است که او را در این یکی از سه عالم زندانی کرده و دیگری مربوط به خیانت هایی می شود که درون خاندان اسب سواران وجود دارد.تعویض و تغییر شخصیت اصلی حرکت بسیار هوشمندان است که هر سازنده ای می تواند با تکیه بر اصول مناسب و با استفاده از برنامه ریزی دقیق آن را وارد ابعاد مختلف کند. تغییر شخصیت باعث می شود که سازنده آزادی عمل بیشتری داشته باشد و به گوشه های مختلف داستان که در نسخه های پیشین توجه نشده است توجه خاصی داشته باشد. علاوه بر این توجه، می توان بر اساس تغییر شخصیت المان های گیم پلی و نیرو های خاصی را وارد بازی کرد که جذابیت بازی را بیشتر و چالش برانگیز تر می کند. مرگ که به عنوان شخصیت اصلی در این بازی مد نظر است شخصیتی مرموز است که حالات مختلف دارد ، گاهی پرخاشگر می شود و همواره در پی مبارزه و از بین بردن دشمنان و گاهی ساکت و تنها به فکر اعمالی است که انجام داده و یا قرار است انجام دهد. او برخلاف برادرش (جنگ) بسیار چابک و چالاک است و توان انجام حرکات تند و سریع بر روی پرتگاه های خطرناک ، محیط های باریک و حتا هنگام پرواز را دارد که باعث می شود گیم پلی بازی متناسب با وی تغییر کند و از سرعت خوب و قابل قبولی برخوردار باشد.Death همان طور که اطلاع دارید مرگ مهم ترین شخصیت حاظر در بازی دارک سایدرز 2 است. او که در این بازی به عنوان شخصیت قابل بازی حضور دارد که برادر جنگ، اولین اسب سوار حاظر شده در زمین است. مرگ اهداف بسیاری در این بازی دارد که از آنها می توان به پیدا و نجات دادن جنگ از توطئه خیانت اشاره کرد. وی از دو داس مخصوص در بازی استفاده می کند که آنها را هاروستر ( Harvester ) می خواند. مرگ خصوصیات شخصی جالبی دارد که از آنها می توان به خون سردی ، تکبر، ضد قهرمان بودن و البته فخر اشاره کرد. یکی از جذابیت های او این است که منتظر نمی ماند تا اتفاقی رخ دهد بلکه خود او اتفاق را ایجاد می کند و باعث آشوب های بسیار می شود. مرگ در میان اسب سواران وظیفه راهنمایی و سرپرستی آنها را برعهده دارد در حقیقت او لیدر اسب سواران است. مرگ در مبارزات خود بسیار خشن عمل می کند و حتا به برادران خود نیز رحم نمی کند( اگر در مقابلش قرار بگیرند). مرگ دو برادر و یک خواهر دارد. جنگ و نزاع ( Strife) برادران وی و غضب ( Fury) خواهر اوست. یاس و غبار دو همراه او هستند که ماموریت های مختلفی را باهم انجام داده اند. یکی از جمله های معروف مرگ در این بازی این جمله است که می گوید " و من دیدم، آن اسب سواری را که در جهنم بر روی اسبش نشسته است، آنها به دنبال او به جهنم آمدند و خواستار نجات فردی شدند. حال باید مرگ به دنیایی پا بنهد که پر از شرارت است. او این بار با سلاح خود همه آنها را نابود می کند".اگر نسخه شماره یک را بازی کرده باشید حتما" حظور یک راهنما و یار کمکی را در بازی احساس کرده اید. یار مرگ در این بازی موجودی به نام (Dust) است. در حقیقت او یک نوع کلاغ خاص است که به مرگ خدمت می کند. وی بر روی شانه های مرگ می نشیند و او را در مکان و شرایط مختلف یاری می کند، همانند (The Watcher) در دارک سایدرز 1. با وجود آنکه در کمیک های دارک سایدرز مرگ با ظاهر و چهره متفاوت تر این بازی حضور داشته است ویژگی های و خصوصیاتی را نیز از کمیک های دارک سایدرز به ارث برده است. لباس و وسایل جنگی او از کمیک ها الگو گرفته شده است. البته تغییراتی هم در وی به وجود آمده است به طور مثال می توان به تغییر رنگ چشم های او اشاره کرد که در بازی به رنگ قرمز پرتغالی است در حالی که رنگ چشم های مرگ در کمیک بوک ها سبز است. در نهایت باید گفت که گویندگی عالی مرگ در بازی بر عهده مایکل وینکت ( Michael Wincott) است.
42349469223199004822.jpg
مدیر بخش هنری و بصری بازی دارک سایدرز 2 در مصاحبه های خود در مورد تغییرات و طراحی هایی که در سطح هنری و کیفی بازی صورت گرفته خاطر نشان می کند که " ما همواره سعی بر این داشته ایم که تا حد امکان آنچه را که تا کنون و بنا به محدودیت هایی که از سوی THQ بر ما تحمیل شده بود و نتوانسته بودیم در دارک سایدرز 1 به نمایش بگذاریم و آن چیزی هایی که به تازگی به ذهنمان خطور کرده است را در (DSII) به نمایش بگذاریم". وی در مورد الهامات خود در این بازی و چگونگی طراحی محیط بازی به کمیک بوک های بازی اشاره کرده و بنا به گفته های مدیر هنری بازی یکی از مهم ترین منابع طراحی کل بازی چه از نظر محیط بازی و چه شخصیت های مختلف بازی کمیک هایی است که از این بازی و داستان چهار اسب سوار منتشر شده است. شاید اعمال محدودیت ها باعث شود که سازندگان بازی از آن به عنوان سکوی پرتابی استفاده کنند. به صورت مثال تنها امکان استفاده از یک نوع سلاح خاص به عنوان مهم ترین و محوری ترین سلاح بازی عاملی است که باعث می شود کارکرد های مختلفی در این بازی برای سلاح اصلی در نظر گرفته شود. به طور مثال مرگ به طور مخصوص می تواند از دو داس به طور همزمان استفاده کند. این یک محدودیت است که او نمی تواند از سلاح های مختلف به طور مثال از یک داس همراه با یک شمشیر بزرگ بهمرند شود. ولی این محدودیت می تواند باعث نوآوری شود. در این بازی برای اینکه مرگ بیشتر از دو داس استفاده می کند فنون و روش های مختلفی برای او هنگام استفاده از داس در نظر گرفته شده است. به طور فرضی او می تواند با این داسها فنون ترکیبی و زنجیره ی بسیاری انجام دهد. به دلیل وجود المان آپدیت در بازی مرگ به راحتی می تواند مهارت خود و سلاحش را تا حداکثر بالا ببرد. همین دو عامل باعث می شود که داسِ مرگ در بازی بر تمام سلاح های جنگ در نسخه شماره 1 غلبه کند. البته سلاح های مختلف و متنوعی در بازی وجود دارد که مرگ می تواند از آنها استفاده کند. طراح بخش گیم پلی بازی می گوید:“از جایی که مرگ در بازی بسیار تهاجمی تر و مرگبار تر است ما تصمیم گرفته ایم که او را خشن تر و پرخاشگر تر از جنگ طراحی کنیم. خشونت در کنار چالاکی عاملی است که باعث می شود مرگ به یکی از بهترین و ماهر ترین مبارزین دنیای مردگان تبدیل شود. وی از فنون خاصی بهرمند است که او را در مقابل دشمنان آخر بازی ( Boss) ها خاص می کند. خاصی او در سلاح ها و چالاکی اوست.”War جنگ اولین بار در دارک سایدرز 1 به عنوان شخصیت قابل بازی معرفی شد. او استایل خاص خود را دارد و بسیار قدرتمند و البته سرد مزاج است. خصوصیات مختلفی در او دیده می شود که می توان به خشونت، هراس آور، شکاک و ... اشاره کرد. وی در طول نسخه شماره 1 هرگز لبخندی به لب نیاورده و همین عامل نشان از جدیت اوست که وی را متمایز می کند. بر خلاف برادرش او استایل بدنی خوب و تنومندی دارد . سرعت و عملکرد وی در مقابل مرگ بسیار کند است لازم به ذکر است که جنگ در نسخه شماره 2 فعالیت زیادی ندارد.البته در طول تریلر های بازی دیدیم که وی با مرگ در میان پرده ها رو به رو می شود . بنا به دلایل نا معمول او در بند دنیای مردگان گرفتار شده و همواره در تلاش برای به دست آوردن آزادی است. یکی از مهمترین گفته های وی در این شماره این است که " اسب سواران خواهند آمد، در آن زمان راه گریزی وجود ندارد حتا ارواح نیز نابود خواهند شد". وی در نسخه شماره 1 از سلاح های مختلف در نابود کردن دشمنانش استفاده کرده است. ولی مهمترین سلاح او در بازی شمشیر بلند و سنگین است که همواره توان نابودی هر دشمنی را دارد. یکی از مهمترین مسائلی که در مورد وی وجود دارد ارتباط او با دو برادر و خواهرشان است که بعد از حمله به زمین بسیار تیره و تار شده است. با این وجود از میان دو برادر و یک خواهر تنها مرگ که برادر بزرگتر وی است به او هم چنان اعتماد دارد و تلاش می کند وی را از توطئه نجات دهد. بر روی یکی از شانه های او تصویر موجودی نقش بسته است. عده ای بسیار اعتقاد دارند که این تصویر مربوط به ساموئل ( Samael) است. این تصویر در اواخر نسخه شماره 1 تغییر می کند و نقش دیگری به خود می گیرد.
31801969221019965162.jpg
این بازی از نظر سرعت و عمل کرد کاراکتر قابل بازی، تغییرات گسترده ای کرده است . علاوه بر اینکهسرعت مرگ بیشتر شده است ، طراحی وی به نحوی صورت گرفته تا او آزادی عمل بیشتری داشته باشد.لازم به یادآوریست که گیم پلی بازی تنها به سرعت و مبارزات خونین و زنخیره ای ختم نمی شود بلکه انجام اقدامات پلتفرمینگ و حل معما های مختلف که گاهی اوقات بسیار سخت خواهند بود، بازی را پر چالش تر و زیباتر کرده است. طبق گفت های مدیر تولیدی بازی یکی از مهمترین بخش های بازی حل پازل های مختلف است که تعداد و تنوع آنها در سطح بالایی قرار دارد به نحوی که در طول بازی تنوع آنها به 30 نوع خواهد رسید. علاوه بر بخش های پلتفرمینگ و مبارزات پیچیده بخش هایی از بازی که حامل عناصر (RPG) است بیشتر شده و تنوع آنها نسبت به نسخه شماره 1 دو برابر شده است که همین امر باعث می شود که تعداد مهارت ها و المان های اصلی بازی چندین برابر نسخه پیشین باشد. به دلیل اینکه طراحی المان های (RPG) زمان زیادی را به خود می گیرد سازندگان در پروسه ساخت بازی به صورت شیفتی بر روی بازی کار کرده اند و حتا گزارش شده است که آنها گاهی اوقات تا 2 صبح بر روی بازی کار می کنند تا بازی المان های اصلی خود را بصورت خیلی صحیح و دقیق به گیمر عرضه کند. بسته به انتخاب هایی که برای گیمر در بازی تعبیه شده است او می تواند از بین سه عنصر اصلی موجود در بازی یکی از انتخاب کند . البته امکان انتخاب هر سه عنصر در بازی به مرگ داده شده است. در صورتی که مرگ بیشتر به بخش قاتل توجه کند توان استفاده از سلاح های متنوع با قدرت های جادویی را خواهد داشت. اگر به بخش های جادوگری توجه کند و المان های آن را بیشتر تقویت کند به جادوگری تبدیل می شود که نظیرش را دنیای زیر زمین( دنیا مردگان) به خود ندیده است. همان طور که گفته شد بر اساس انتخاب های و آپدیت هایی که گیمر انجام می دهد ماهیت مرگ تغییر می کند و او را به قاتل یا جادو گر تبدیل می کند. هر یک از بخش های سگانه بازی طیف عظیمی از خصوصیات را در خود پنهان کرده اند و بسته به شرایط، گیمر توان استفاده از آنها را پیدا می کند.Strifeیکی از برادران مرگ و جنگ نزاع است که تا کنون به طور مستقیم به حظور او در نسخه شماره 2 اشاره ای نشده است. ولی اگر بازی به کمیک بوک ها پای بند باشد بر اساس اطلاعاتی که در کمیک بوک ها وجود دارد نزاع به طور خیلی سطحی و خیلی کوتاه در این ماجرا نقش دارد. او همانند دو برادر خود یکی از چهار اسب سوار آخرالزمان است که اسبی سفید رنگ دارد. وی علاقه زیادی به استفاده از سلاح های گرم به خصوص دو کلت مخصوص که از جهان برزخ به دست آورده است دارد. یکی از نکات جالب در مورد وی داشتن ماسکی همانند مرگ بر روی صورت است . مرگ و نزاع هر دو ماسک به صورت می زنند در حالی که جنگ هرگز به صورت خود ماسک نمی زد.او نیز همانند برادران خود خصوصیات مختلفی دارد. یکی از آنها علاقه شدید وی به استفاده از سلاح های گرم است. البته یکی دیگر از خصوصیات وی نابود کردن دشمنان با استفاده از سلاح های مختلف به روش های متفاوت است. او علاقه دارد دشمنانش را با شکنجه از بین ببرد . مهم ترین سلاح او ( Mercy) نام دارد. او به نام دیگری هم شهرت دارد. نام دیگر او ( Rider Of The White Horse ) است. طبق اطلاعاتی که منتشر شده است وی با جواهرش رابطه ای بسیار نزدیک دارد . نزاع همواره به دنبال رسیدن به قدرت است و در این راه با دشمنان بسیار مبارزه کرده است. رنگ چشمان وی زرد است و خشونت بسیاری در مبارزات به خرج می دهد.
89321317672249103596.png
Furyتنها شخصیت مونث داستان دارک سایدرز ( Fury) است. او قبل از اتفاقات نسخه شماره 1 با برادرش ارتباط خوبی داشته ولی بعد از اتفاقات پیش آمده و حوادث بعدی ارتباط وی با جنگ بسیار کمتر شده است. وی به (Rider Of The Black Horse ) شناخته می شود. اطلاعات زیادی از وی موجود نیست ولی بنا به اطلاعاتی که در کمیک بوک ها وجود دارد وی از سلاح خاصی استفاده نمی کند و اکثر اوقات با توانایی ذهنی خود دشمنان را نابود می کند.در شماره 1 نکات و جزئیات بسیار مهم و مفیدی وجود داشت که باعث می شد بازی از نظر منقدین به یکی از بهترین ها تبدیل شود. گیم پلی روان و چالش های مختلف بعلاوه استفاده از سلاح های مختلف برای مبارزه با دشمنان ریز و درشت همگی باعث می شد که دارک سایدرز 1 عنوانی خوب و قابل ستایش باشد. گیم پلی دارک سایدرز 1 لایه های مختلفی داشته که هر کدام از آنها عناصر جدیدی را شامل می شدند. حال فرض کنید تمام عناصر و المان های نسخه پیشین همراه با ویژگی های جدید در دارک سایدرز 2 کنار هم دیگر قرار گرفته اند، چه حسی پیدا می کنید؟بسیاری بعد از عرضه بازی این عنوان را نمونه کپی شده بازی خدای جنگ می دانستند کپی ای که واقعا" عالی کار شده بود و عناصر مختلف و به جایی از بازی های مختلف را در خود جا داده بود. مدیر تولید بازی در این مورد اینگونه توضیح می دهد" ما نقد های بازی را در وب سایت های مختلف خوانده ایم و حتا شاهد این بودیم که بازی را نمونه کپی شده از بازی خدای جنگ تلقی کرده اند ولی همینجا و در حضور بسیار از مدیران شرکت (THQ) قول می دهم که نسخه شماره 2 به حدی متفاوت و جالب خواهد بود که حتا خوش بین ترین طرفدار بازی از تغییرات و نوآوری های بازی شگفت زده خواهد شد. وی الگو برداری از بازی های مختلف همانند : خدای جنگ، شیطان هم می گرید و ... را تکذیب نمی کند ولی او تاکید می کند که نوآوری های بازی به حدی زیاد است که این الگو برداری ها در بطن آن گم می شوند.
27968137525399577803.jpg
اکثر اوقات اصالت عاملی است که قربانی می شود.شاید دارک سایدرز 2 یکی از آنهایی باشد که اصالت را همراه و هم گام با تغییرات بازی حفظ می کند. یکی از اصول اصلی بازی پای بندی به داشتن قدرت های مافوق بشری در بازی است. جنگ از قدرتی برخوردار بود که می توانست روح ها را به دام اندازد. در این بازی و در این شماره مرگ نیز از ویژگی خاصی بهرمند است. او آیتم جدیدی به نام دست ارواح( Ghost Hood) دارد که با استفاده از آن می توان روح های سرگردان و مخفی که در اکثر نقاط دنیای مردگان حظور دارند را پیدا کرده و شکار کند. وی با استفاده از این دست می تواند روح ها و دشمنان دیگر را به سمت خود بکشید و با استفاده از سلاح همیشگی و ترسناک خود( داس) آنها را به وادی نابودی رهسپار کند.​
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر