قدرتِ Cloud برای همه !

  • Thread starter Thread starter kiya
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

kiya

کاربر سایت
درود

به تازگی Phil Spencer در توییتی امکان استفاده از شبکه قدرتمند Cloud ماکروسافت یعنی Azure رو برای بقیه کنسولها تایید کرد !



او در جواب پرسشهایی در مورد Titanfall 2 و Cloud پاسخ میدهد "سرورهای Azure برای هر بازی حتی بازی های انحصاریِ پلتفر های دیگر قابل استفاده خواهد بود ما مانع استفاده کسی از این امکان نمیشویم"
شاید این چیز عجیبی نباشد در حال حاظر هم سونی و شرکتهای دیگر از سرویس Havok که تحت مالکیت ماکروسافت قرار دارد استفاده میکنند
و یا حتی بازی محبوب Minecraft از استودیوی Mojang که ماکروسافت اون رو به قیمت 2.5 میلیارد دلار خریداری کرده بود به تازگی شاهد انتشار اون برای Wii U بودیم !
نظر شما چیست تا چه حد امکان استفاده از سرویس Azure توسط 1st Party های سونی وجود خواهد داشت ؟

موفق باشید
 
ماکرو از یک شرکت خسته کننده داره به یک شرکت پیش رو تبدیل میشه بحث سیستم های ابری ، سرفیس بوک و سرفیس پرو و قفل عنبیه و هلولنز و.. نشان میده این شرکت داره به جای میرسه که باقی شرکتها ازش الهام بگیرن
 
این دوتا تو یه لیگ هستن و به هیچ وجه توی یه لول نیستن مثل ویندوز 10 و استیم OS.

من دقیقا متوجه نشدم منظورت از این مقایسه چیه میشه بیشتر توضیح بدی ؟

دوستمون منظورش اینه که شکر مازندران و شکر هندوستان هر دو شیرینند، اما این کجا و آن کجا
biggrin1.gif

منم متوجه اون بخش شدم اما متوجه این موضوع نشدم که الان منظورش اینکه الان دقیقا داره چی با چی مقایسه میکنه و نتیجه گیریش در اون مثال نشون داده شده .

مشکل اینجاست چه چیزی موجب شده هر کدام از این دو به یکی از شکر های مازندارن یا هندوستان نسبت داده بشن مشخصا سنگ محک چی بوده این وسط .
 
آخرین ویرایش:
من دقیقا متوجه نشدم منظورت از این مقایسه چیه میشه بیشتر توضیح بدی ؟
دوستمون منظورش اینه که شکر مازندران و شکر هندوستان هر دو شیرینند، اما این کجا و آن کجا :دی

منم متوجه اون بخش شدم اما متوجه این موضوع نشدم که الان منظورش اینکه الان دقیقا داره چی با چی مقایسه میکنه و نتیجه گیریش در اون مثال نشون داده شده .

مشکل اینجاست چه چیزی موجب شده هر کدام از این دو به یکی از شکر های مازندارن یا هندوستان نسبت داده بشن مشخصا سنگ محک چی بوده این وسط .
دیگه این بر میگرده به فن بازی دو طرف که چه شیرین باشه یا نباشه طرف خودشون رو میگیرن.
 
آخرین ویرایش:
منم متوجه اون بخش شدم اما متوجه این موضوع نشدم که الان منظورش اینکه الان دقیقا داره چی با چی مقایسه میکنه و نتیجه گیریش در اون مثال نشون داده شده .

مشکل اینجاست چه چیزی موجب شده هر کدام از این دو به یکی از شکر های مازندارن یا هندوستان نسبت داده بشن مشخصا سنگ محک چی بوده این وسط .

Azure که مشخصه چی هست، مسأله اینه که GaiKai چی بوده/هست و چطوری کار میکنه. شما توی پستهاتون فرمودین که سونی نیازی به Azure نداره (که فقط یکی از گزینه‌های موجود هست و سونی اگر بخواد میتونه از خیلی از شرکتهای دیگه هم سرور بگیره و چیز عجیبی نیست) چون GaiKai رو داره که این من رو به فکر فرو برد. الان یعنی سرورهای PSN رو چه شرکتی تأمین میکنه؟ سونی؟ آمازون؟ یا نه همین GaiKai؟ یا فرموده بودید که GaiKai به روزترین و سریعترین سرورها و جدیدترین تکنولوژی‌ها بر پایه پردازش‌های ابری رو داشته که سونی رفته براش 308 میلیون دلار پول داده و ... .

تا جایی که من میدونم GaiKai یک سرویس استریم بازی بود (و هست) و تکنولوژیهای دیگش هم حول همین مفهوم شکل گرفتن (Share Play و Remote Play). GaiKai در استریم بازیها، کیفیتش و ... از OnLive بهتر بود و ... ولی آیا این به معنی داشتن بروزترین/سریعترین سرورها و جدیدترین تکنولوژیها هست؟ اونم بر پایه پردازشهای ابری (که Gaikai مدل سنتی اون رو انجام داده/میده). البته اگر منظورتون همین کاری باشه که Microsoft و Cloudgine دارن انجام میدن، بهتره بدونید این کار برای اولین بار هست که داره انجام میشه و هنوز هم استفاده‌ای کاملی ازش نشده (Xbox Live Compute platform) و تازه میخوان با Crackdown 3 نشون بدن که چه قابلیتهایی میتونه داشته باشه (بتاش سال بعد برگزار میشه قطعاً). این کار هم ساده نیست و به تغییرات و تمهیدات زیادی نیاز داره، از بعد تجاری و کاربردی بودن گرفته تا سهل الوصول بودن برای کاربرها و بازیسازها. سازگار کردن Azure برای این نوع از Cloud Computing، خرید Havok و سازگار کردنش با CC و اعمال بسیاری از تغییرات ریز و درشت در Xbox Live و SDK و همینطور آوردن تکنولوژی روی موتور بازیسازی مثل UE4 از جمله این تلاشها هستن. شاید سونی هم بتونه از این تکنولوژی در آینده استفاده کنه ولی برای این کار باید فعالیتهای زیادی انجام بده (صحبتهای یوشیدا هم در مورد مچ میکینگ، لینک کردن و سایر پردازشهایی بوده که در کلود انجام میشدن نه offload کردن یسری از پردازشهای ریل تایم بازی به Cloud و گرفتن نتیجه محاسبات و اعمالشون در بازی که بوضوح پیچیده‌تر هست).

در مورد تفاوت Azure و Gaikai هم فکر نمیکنم نیازی به توضیح باشه، فقط در همین حد میتونم بگم که GaiKai نه در اسکیل، نه در انعطاف پذیری و نه در تکنولوژی حرفی برای گفتن نداره در برابر Azure. البته GaiKai در یسری از زمینه‌ها (که مایکروسافت فعلاً سرویس مشابهی براشون نداره) نسبت به Azure برتری داره (مثل استریم بازیها).

شاید سونی هیچوقت تو این نسل ازش استفاده نکنه چون تقریبا نیازی بهش نداره ولی حداقل میشه فهمید دلیل انحصاری بودن Titanfall قدرت ابری نبوده که دوستان قبلا بهش اشاره میکردن ! Titanfall 2 هم احتمالا اولین بازی PS4 میشه که از این قابلیت استفاده میکنه !

مایکروسافت هم نیازی به استفاده از این تکنولوژی نداره، ولی اگر ازش استفاده بکنه خیلی کارهایی که الان روی کنسولها و حتی PCهای High-End نمیشه انجام بدن رو میتونن عملی کنن که همین قضیه رو هیجان آور میکنه. این یک تجارت هست که دارن راه میندازن و امیدوار هستن که فراگیر بشه و بازیسازهای زیادی ازش استفاده کنن. برای این منظور هم خودشون اولین بازی بر پایه کلود (CD3) رو دارن میسازن تا نشون بدن این کار شدنی هست. همین الان خیلی از بازیها هستن که دائماً آنلاین هستن و با یک چنین تکنولوژی‌ای میشه واقعاً چیزهایی رو به این بازیها اضافه کرد که نسبت به عناوین آفلاین دارای مزیت باشن. تایتانفال هم به قول سازندش از 5% قابلیتهای این تکنولوژی استفاده کرده بود و انحصاری بودنش هم از همون ابتدا مشخص بود برای تکنولوژی نیست.
 
آخرین ویرایش:
شاید سونی هیچوقت تو این نسل ازش استفاده نکنه چون تقریبا نیازی بهش نداره ولی حداقل میشه فهمید دلیل انحصاری بودن Titanfall قدرت ابری نبوده که دوستان قبلا بهش اشاره میکردن ! Titanfall 2 هم احتمالا اولین بازی PS4 میشه که از این قابلیت استفاده میکنه !
 
فقط برای یاد آوری: سونی هر دو کمپانی استریم بازیرو خریده یعنی gaikai و onlive

من اصلا از این موضوع خبر نداشتم جالبه الان تازه این خبر از شما شنیدم رفتم دیدم بله سونی onlive هم خریده جالبه که onlive قراره به زیر مجموعه Gaikai اضافه بشه و دو شرکت ترکیب بشن درسته Onlive کلا از یادها میره اما در کل بعد خرید Gaikai مشخص بود وضعیت onlive هم به این صورت نمیتونه ادامه بده و با سونی رقابت کنه در این زمینه اما اصلا انتظار نداشتم سونی Onlive هم بخره خیلی جالبه واقعا هر کدام از این دوتا شاخی بودن برای خودشون سونی هر دوتا رو باهم اون وقت خرید .

Sony has acquired important parts of OnLive. Due to the sale, all OnLive services were discontinued as of April 30, 2015

من فکر میکنم سونی فقط gaikai رو میخواست تا PS Now رو بسازه ! نمیدونم من که یادم نمیاد از Cloud Computing تو بازیها حرفی زده باشه ؟! :biggrin1:

کیا یکیش کم بود دوتاشون خریده بازم فکر میکنی فقط برای یک PS now این کارو کرده ؟

نوچ ! فقط اعدام :d

بیا اعدام کن راحت شیم باز شروع شد .:|
 
خیلی جالبه واقعا هر کدام از این دوتا شاخی بودن برای خودشون سونی هر دوتا رو باهم اون وقت خرید .
این دوتا فقط همین "دوتا" بودن اصلا رقابتی وجود نداشت بشه شاخشون رو مشخص کرد!. دوتا سرویس استریم بودن که onlive اول معرفی شد بعد یهو محو شد گایکای رو هم سونی خرید. یادم نمیاد کارشون به استفاده عمومی رسید یا نه. درهرحال.

یه توضیح کوچیک بدم :دی مثلا بین این همه شرکتی بازی رو انلاین به فروش میرسونه استیم از همه بهتره. وقتی فقط خود استیم باشه توی میدون به هیچ معیاری نمیشه کیفیتش رو سنجید :دی.
 
این دوتا فقط همین "دوتا" بودن اصلا رقابتی وجود نداشت بشه شاخشون رو مشخص کرد!. دوتا سرویس استریم بودن که onlive اول معرفی شد بعد یهو محو شد گایکای رو هم سونی خرید. یادم نمیاد کارشون به استفاده عمومی رسید یا نه. درهرحال.

یه توضیح کوچیک بدم :دی مثلا بین این همه شرکتی بازی رو انلاین به فروش میرسونه استیم از همه بهتره. وقتی فقط خود استیم باشه توی میدون به هیچ معیاری نمیشه کیفیتش رو سنجید :دی.

چرا هر دو این شرکت ها هم مشتری داشتن هم از مرحله تست گزشته بودن onlive فقط در آمریکا و کانادا قابل دسترسی بود اما Gaiki اروپا هم سرویس میداد به خاطر همین فکر میکنی Onlive محو شد onlive از اون طرف تا همین امسال سرویس میداده که تاریخ قطع سرویس هاش April 30, 2015 بود تا با Gaiki یک پارچه بشن .

onlive نرم افزار نیاز داشت مثل Steam اما Gaiki فقط کافی بود یک صفحه Web باز کنی و ازش استفاده کنی من یک بار از اون تست اولیه gaiki استفاده کردم اما همین قدر که تا لود شد قطع شد به خاطر کیفیت افتضاح اینترنت ما اما Onlive دادم پسر خالم که کانداست تست کنه از اون طرف صفحه اسکایپ استریم کرد برام ببینم سیستم چجوریه دقیقا .;)
 
من اصلا از این موضوع خبر نداشتم جالبه الان تازه این خبر از شما شنیدم رفتم دیدم بله سونی onlive هم خریده جالبه که onlive قراره به زیر مجموعه Gaikai اضافه بشه و دو شرکت ترکیب بشن درسته Onlive کلا از یادها میره اما در کل بعد خرید Gaikai مشخص بود وضعیت onlive هم به این صورت نمیتونه ادامه بده و با سونی رقابت کنه در این زمینه اما اصلا انتظار نداشتم سونی Onlive هم بخره خیلی جالبه واقعا هر کدام از این دوتا شاخی بودن برای خودشون سونی هر دوتا رو باهم اون وقت خرید .

Sony has acquired important parts of OnLive. Due to the sale, all OnLive services were discontinued as of April 30, 2015



کیا یکیش کم بود دوتاشون خریده بازم فکر میکنی فقط برای یک PS now این کارو کرده ؟

خوب دیگه شکم به یقین تبدیل شد که سونی تمرکزش رو PS Now هست ! نمیگم خوبه یا بده تو نوع خودش بهترینه ولی Cloud computing یا رقیبی برای Azure نیست !
اصلا چه اشکالی داره حالا یوقت خواستن از Azure استفاده کنن ؟! مگه الان از Havok تو Uncharted 4 استفاده میکنن به اون قشنگی مشکلی بوجود اومده ؟! :دی
 
اصلا چه اشکالی داره حالا یوقت خواستن از Azure استفاده کنن ؟! مگه الان از Havok تو Uncharted 4 استفاده میکنن به اون قشنگی مشکلی بوجود اومده ؟! :دی

کیا خوب دقیقا مشکل من با دوستانی مثل شما همینجاست شما همچی از نظر رقابتی نگاه میکنین استفاده کردن یا نکردنش که اصلا مشکلی وجود نداره شرکت ها که فن که نیستن میان مثل بچه آدم قراداد میبندن و با هم همکاری میکنن هر کسی میتونه از هرچیزی استفاده کنه اما من به بخش مهندسی بهش نگاه میکنم که میدونم Cloud computing یک چیز عجیب قریبی نیست که شما فکر میکنید چون یک سرور داره Cloud computing یا Cloud streaming انجام میده فقط برای همین مورد ساخته شده اینها جزئیاتی هستن که یک سرور میتونه در همین حال که Cloud computing انجام میده Cloud streaming هم انجام بده و برعکس مشکل اینجاست دقیقا وقتی یک کسی سرور مناسب برای یکی از این دو مورد داره پس میتونه اون یکی هم ارائه بده اصلا مهم نیست که کدوم قویتر هستش یا شما میتونی از سرور یه شرکت دیگه هم استفاده کنی .

یک چیزی این وسط اضافه کنم یک سوال سروری که داره Cloud streaming انجام میده برای بازی بار پردازشی نداره ؟ سرور داره پردازش انجام میده بعدش برای شما استریم میکنه Cloud computing چیکار انجام میده شما برای سرور داده میفرستی سرور نتیجه انجام پردازش برای شما بر میگردونه هر دو سرور ها دارن پردازش انجام میدن الان این دوتا چه فرقی با هم کردن ؟

مشخصا دیدگاه من برعکس من میگم وقتی شما سرور مناسب برای این کارو داری خوب از سرور خودت استفاده میکنی اگه کاملا مناسب نیست ارتقاع میدی و استفاده میکنی همون کاری که سونی داره انجام میده شما چی میگی در Cloud computing رقیبی برای Azure نیست من میگم این سرور قادره Cloud computing هم انجام بده این که رقیبی باشه یا نه زمانی که هر دوتا شروع به استفاده از این بخش در یک زمان بکنن مشص میکنه اینجوری باشه یکی هم از راه میرسه میگه Azure رقیبی برای Cloud streaming نیست خوب بازم اینم اشتباه .
 
آخرین ویرایش:
خوب دیگه شکم به یقین تبدیل شد که سونی تمرکزش رو PS Now هست ! نمیگم خوبه یا بده تو نوع خودش بهترینه ولی Cloud computing یا رقیبی برای Azure نیست !
اصلا چه اشکالی داره حالا یوقت خواستن از Azure استفاده کنن ؟! مگه الان از Havok تو Uncharted 4 استفاده میکنن به اون قشنگی مشکلی بوجود اومده ؟! :دی
مگه فقط Uncharted 4 از Havok استفاده کرده ؟ تقریبا از نسل گذشته داره استفاده میشه ازش..
 
نمیدونم...چجوری قدرت کلود سونی رو با آژور مایکروسافت مقایسه می کنید...؟
به قدری پروژه های بزرگ و هیجان انگیز روی آژور هست که همه چیزو ثابت کرده...
هوش مصنوعی کورتانا و پروژه انیشتاین ... هوش مصنوعی پروژه آکسفورد ... کمپانی لینوکسی RED HAT و کلی شریکای دیگه ...
جدا بخش کلود سونی رو باید با اسکوئر انکیس و یا انویدیا مقایسه کنید تا یه دیتا سنتر عظیمی به نام نانو سرور آژور ...!!! فناوریهاشون اصلا زمین تا آسمونه...:|
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or