احتمالا چون برنامه نویسی بر پایه api low level هزینه های بیشتری می تونه برای بازیسازا داشته باشه بعیده اونجور انقلابی که خیلیا منتظرشن اتفاق بیوفته نهایتا 10-20 % بهبود داشته باشیم (دوستانی که تخصص دارند اگه لطف کنن یه توضیحی راجع به این قضیه بدن که مثلا چقدر هزینه ها را زیاد می کنه ) .
نکته بعد هم وقتی ناشران هدفشان اول موفقیت نسخه کنسولیه امکان نداره اختلاف زیادی بین بازیهای PC و کنسول داشته باشیم حالا یه api بدی که قدرت PC را صد برابر کنه وقتی کسی حاضر نیست هزینه کنه و از تمام قدرت PC استفاده کنه هیچ اهمیتی نداره .
مسلما هزینه بیشتری داره قرار نیست تمام بازیها 100% بهینه برای PC طراحی بشن و نکته مهم اینه DX12 به تنهایی هم باعث افزایش پرفورمنس 35% در بازیها میشه ( نمونه تستی که اینتل نشونمون داد )
NVIDIA و AMD تمام سازندگان مولتی پلتفرومی که تحت حمایتشون هستن مطمئن باش مجاب میکنن ازین API LOW LEVEL جدید استفاده کنن فعلا روی کنسول بدلیل سخت افزار محدود ما نمیتونیم به گرافیک CGI برسیم ولی روی PC میشه رو پروژه های خاصی سرمایه گزاری کرد تا به این مهم رسید.
حتی اگر سازندگان با DX12 یک پورت ساده برای PC در نظر بگیرن بدلیل انعطاف پذیری فوق العاده PC ( ارتقا قطعات ) باز هم اختلاف زیادی ایجاد میکنه
مثلا:
شما در نظر بگیر همین الان متاسفانه DX11 روی PC باعث شده در ارتباط CPU با GPU بطور همزمان فقط یک هسته ش در دسترش باشه ( حالا جالبه اینو بدونی با وجود این نقص بزرگ روی DX11 همچنان همین الانم گرافیک و کیفیت بصری بهتری میشه روی PC بهش رسید .
پس وای بحال وقتی که این DX12 حتی باعث افزایش قدرت 35% در پلتفروم PC بشه گلوگاه بین پردازنده مرکزی و گرافیکی از بین بره .
پلتفروم PC قابل ارتقاس ( و این یک برگ برندس ) حتی اگه سازنده خیلی هم رو بهینگی نسخه PC کار نکنه همین قابلیت ارتقا دادن قطعات PC اینقدر مهمه که بازم بهترین گرافیک تو بازیها روی PC میبینم
زمانی که DX11 معرفی شد کنسولها نسل هفتم فاقد این API بودن برای همین خیلی طول کشید عناوین DX11 روی PC زیاد بشن
ولی داستان برای DX12 خیلی فرق داره . XBOX ONE مجهز به DX12 میشه و همین کنسول باعث میشه بعد عرضه این API شاهد بازیهای DX12 زیادی روی PC باشیم
به ضرس قاطع عرض میکنم اگر سازندگانی همچون کرایتک در عنوانی مثل CRYSIS4 بواسطه DX12 و کد نویسی سطح پایین بازیشونو برای PC ارائه بدن
شک نکن اولین بازی با گرافیک رئل تایم CGI تاریخ روی PC خواهیم دید که گرافیکش با واقعیت مو نمیزنه.