فوتبال واقعی/FiFa 12

$Dante$

کاربر سایت
Dec 3, 2010
667

fifa-12.jpg

مقدمه
بهترین بازی ورزشی در راه است،FiFa 12!
طرفداران این بازی و سری رقیب یعنی PES بسیار پر شمارن و هر ساله با اعلام و رونمایی نسخه های جدید درگیری و بحث های زیادی پیرامون این دو بازی انجام میشود که هیجان بازی کردن را چند برابر میکند.
به هر حال هر دوی این بازی ها با تغییرات فراوان قرار است که به بازار بیایند.
در این نوشته کمی به معرفی FiFa 12 خواهم پرداخت.

fifa-12-1.jpg

گیم پلی
بازی جدید سری FiFa چند ویژگی جدید پیدا کرده است که با توجه به تریلر های پخش شده میتوان انتظار بالایی از این ویژگی های داشت،اولین ویژگی اضافه شدن موتور فیزیک جدیدی به بازی است.
این موتور فیزیکی که نام "Impact" را بر روی خود دارد حالا قرار است درگیری های فیزیکی بازی را بسیار شبیه به واقعیت کند.
FiFa 11 در مواقع برخورد بازیکنان الگوهای از پیش تعریف شده ایوجود داشت که باعث میشد همیشه یک صحنه تکرار شود.حال قرار است که این قضیه در FiFa 12 تغییر کند و از این پس شاهد الگوهای تکراری نباشیم قرار است برخورد میان بازیکنان بر طبق وزن و نیروی حرکت بازیکنان محاسبه گردد در این شماره تمام درگیری های فیزیکی بر طبق واقعیت انجام میشوند و از باگ های بی خود فیزیکی دیگر خبری نیست.
ویژگی بعدی FiFa 12 طبیعی تر و واقعی تر شدن حرکت توپ است،مثلا وقتی یک بازیکن توپ را در اختیار دارد حالا قدرت مانور بیشتری دارد و بیشتر میتواند با توپ حرکات تکنیکی انجام دهد.
مثلا قبلا بازیکنانی مانند "مسی" زیاد به چشم نمی آمدند چون نمیتوانستید از تکنیکها و حرکات خارق العاده آنها استفاده کنید ولی حالا میتوانید با بازیکنان حرفه ای حرکات بیشتری از قبل انجام دهید!
سومین ویژگی مربوط به هوش مصنوعی بازیکنان حرفه ای است.
در شماره قبلی با اضافه شدن بازیکنان حرفه ای به بازی،بازی بسیار بیشتر شبیه به واقعیت شد و اینگونه بازیکنان می توانستند از حرکات ویژه خود کمی استفاده کنن(که البته خیلی موثر نبود) حال در FiFa 12 این بازیکن ها حتی از قابلیت هم تیمی های خود نیز با اطلاع دارند.
برای مثال شرکت EA بعد از نمایشگاه E3 این مسئله را نشان داد بطوریکه "لوکا مودریچ" بازیکن بازیساز تاتنهام وقتی به کنار محوطه جریمه رسید در دو موقعیت متفاوت قرار گرفت یکبار "پیتر کراچ" مهاجم بلندقامت و سر زن در محوطه حاضر شد و "لوکا مودریچ" توپ را برای او سانتر کرد ولی در موقعیت دوم"جرمن دفو" مهاجم کوتاه قامت و سریع وارد محوطه شد و اینبار "لوکا مودریچ" توپ را نگه داشت و به عقب پاس داد.
ویژگی های این بازی اینجا تمام نمیشود و ویژگی بعدی بازی دفاع تاکتیکی نام دارد.
مکانیسم دفاعی جدیدی برای FiFa 12 طراحی شده است که دیگر از دفاع فشرده خبری نیست!
شما در بازی قبلی بارها از جلوآمدن بی خود مدافعان خود فرصت های خوبی به حریف خود میدادید ولی در FiFa 12 مدافعان بی جهت پست خود را ترک نمکنند.جالبترین نکته دفاع تاکتیکی اینجاست که در بازی های قبلی شما با گرفتن یک کلید بوسیله یک بازیکن مهاجم حریف را دنبال میکردید و توپ را میگرفتید در این نوع دفاع بقیه بازیکن ها در دفاع هیچ شرکتی ندارند و احتمال دریافت گل زیاد است ولی در دفاع تاکتیکی دفاع های شما در موقعیتی یکسان با مهاجمین حریف قرار میگیرند و شما با زدن یکی کلید به آنها دستور دفاع میدهید به شکلی که دفاع های شما بسته به موقعیت و بازیکن حریف عکس العمل نشان خواهند داد و بی پروا به دنبال توپ نمی روند.
البته در دفاع تاکتیکی فقط فشردن یک کلید کافی نیست و باید نسبت به نقاط قوت و ضعف حریف آگاه باشید بطور مثال اگر در برابر یک بازیکن راست پا قرار بگیرید اگر بتوانید کاری کنید که آن بازیکن توپ را روی پای مخالف و ضعیف تر خود مستقر کند شما راحت تر میتوانید توپ را از او بگیرید.
بخش Career بازی نیز جالبتر شده و حالا حاشیه های این بخش بیشتر از قبل شده بطور مثال بخش استعداد یابی بازی دوباره بازگشته ولی بطور کامل تر و حالا بازیکنان جوان و با استعداد سریعتر از بقیه رشد میکنند و همچنین رسانه ها در بازی نقش بیشتری دارند و حالا دیگر آنها هم بخش مهمی در Career به حساب می آیند.
بخش جدید دیگری نیز به بازی اضافه شده که باشگاه فوتبال نام دارد و یک سرویس آنلاین است.
در این بخش شما تیم خود را انتخاب و با انجام مسابقات اعتبار کسب میکنید و همچنین در رده بندی کلی رتبه خود را ارتقا می بخشید.لازم به ذکر است که این سرویس رایگان است.

fifa12thumb21.jpg

گرافیک و صداگذاری
گرافیک بازی تغییرات اساسی نکرده ولی جزئیات گرافیکی و همچنین طراحی چهره بازیکنان بسیار پیشرفت کرده و حالا چهره های واقعی تری از قبل میبینیم.همچنین تماشاگران نیز طراحی بهتر و مناسب تری نسبت به تیم خود خواهند داشت.
در مورد صداگذاری نیز چیز زیادی معلوم نیست ولی از سابقه سازنده بازی میتوان دریافت که این بخش نیز ایرادی ندارد تنها چیزی که میدانم این است که 4گزارشگر در این شماره حضور دارند ولی "اندی گری" در بین آنها نیست.

FIFA-12.jpg

پایان
David Rutter تهیه کننده بازی در مورد این بازی میگوید:"این تفاوت و تغییر در جهت تبدیل شدن فیفا به فوتبال واقعی است" با توجه به مطالب فوق میتوان گفت شاید انقلابی در شبیه سازی فوتبال در راه است.
 

sadrakiller

کاربر سایت
Jan 20, 2011
16
ر شماره قبلی با اضافه شدن بازیکنان حرفه ای به بازی،بازی بسیار بیشتر شبیه به واقعیت شد
منظورت از قابلیت "بازیکنان حرفه ای"که تو نوشتت ذکر کردی چیه؟؟بهتر بود همون اسم خارجیش رو در مطلبت به کار میبردی!
 

$Dante$

کاربر سایت
Dec 3, 2010
667
منظورت از قابلیت "بازیکنان حرفه ای"که تو نوشتت ذکر کردی چیه؟؟بهتر بود همون اسم خارجیش رو در مطلبت به کار میبردی!
اسمش الان یادم نمیاد!:-/بچه ها اگه کسی یادش میاد لطفا بگه!
ولی منظورم اون ویژگی هایی بود که بازیکن ها داشتن!همون علامت هایی که جلوی اسم بازیکنا بود!
بازیکن های خوب و حرفه ای این ویژگی ها رو داشتند!
خیلی کوتاه و مفید بود! استفاده کردیم

با تشکر از محمدجان
خیلی ممنون میلاد جان!
 

T - A

کاربر سایت
Sep 5, 2011
10
نام
علی
ممنون خیلی عالی بود
فیفا مثل همیشه پوز پی اس رو به خاک می ماله
چون عالیه
فوتبال یعنی این
من همیشه می گم پی اس اصلابازی نیست
در حد فیفا نیست
 

shayan7

کاربر سایت
Aug 14, 2010
1,021
اسمش الان یادم نمیاد!:-/بچه ها اگه کسی یادش میاد لطفا بگه!
ولی منظورم اون ویژگی هایی بود که بازیکن ها داشتن!همون علامت هایی که جلوی اسم بازیکنا بود!
بازیکن های خوب و حرفه ای این ویژگی ها رو داشتن
فک کنم personality بود!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر