فناوری جدیدی به نام 3way Sli به همراه مادبرد

Intel

کاربر سایت
Oct 6, 2007
846
نام
Mohsen
بنام خدا

لازم به ذکره تمام نوشته ها رو خودم نوشتم و این مطلب رو در چندین سات مختلف قرار دادم پس کپی نیست.

385_header.jpg

385_banner.jpg


امروز در مورد یه فناوری میخوام صحبت کنم که فعلا پرقدرترین فناوری جهانه و مورد تایید nvidia هم هست پس نگران نباشید چیز من در آوردی نیست!
wink.gif

این فناوری توسط شرکت معروف evga که یکی از تولید کنندگان قطعات کامپیوتری معروف جهان هست ابداع شده. در این فناوری بجای استفاده از دو کارت گرافیکی شما اجازه دارید از سه کارت گرافیک بهره ببرید ! فوق العادست!
حال ما میخواهیم کمی در مورد این فناوری حرف بزنیم.

این قابلیت فقط بر روی مادربرد های این شرکت قرار داره که با چیپست SLI 780 که جدیدترین چیپ ارائه شده از سوی انویدیا هست کار میکنند قرار داره و بر روی هیچیک از مادربرد های دیگر قابله استفاده نیست مدل این مادربورد nforce 780i هست که همونطور که گفته شده بسیار پر قدرته. این مادربرد از سه اسلات pci-express 2.0 با سرعت 32x بهره میبره که قابلیت استفاده سه کارت گرافیک همزمان رو ایجاد میکنه. همونطور که در عکس میبینید خنک کنندگی این مادربرد بسیار جالبه و ایده ای تقریبا جدیده!
780i_mid.jpg

در تصویر مشاهده میکنید که یک فن با زاویه 45 درجه وظیفه خنک سازی چیپ مادربرد رو داره که هوای گرم رو به خارج از مادربرد هدایت می کنه! این فن به سوی پردازنده اصلی سیستم هم هست که همسو با فن پردازنده اصلی یا همان cpu سیستم رو راحت تر خنک میکنه.
سوکت تعبیه شده برای پردازنده این مادربرد lga775 هست که امکان استفاده از جدیدترین پردازنده های اینتل رو میده. ویژگی این مادربرد این هست که کاملا با پردازنده های سری core 2 اینتل که از فناوری ساخت 45 نانومتری استفاده میکنند سازگاری داره. fbs این مدل 1333 مگاهرتز هست که فعلا پر سرعت ترین هستش.
383_chart.jpg

تعداد اسلات های رم بکار برده شده در این مدل 4 الات هست که با سرعت استاندارد ddr2 کار میکنند. این اسلات ها اجازه این رو میدند که رم با سرعت باور نکردنی 1200 مگاهرتز برای هماهنگی بیشتر با sli کار بکنه.
برای اینکه کارت گرافیک های نصب شده بر روی مادربرد با هم کار بکنند و هماهنگ بشوند نیاز به پل (bridge) دارند که شرکت evga 2 عدد از این پل ها رو درون پک مادربرد قرار داده.
شما برای حداکثر قدرت نیاز به چیپ های پر قدرت 8800 ultra دارید که از 768 مگابایت حافظه فوق سریع ddr3 برخوردار هست. پهنای باند این حافظه فوق سریع 103.68 gb در ثانیه هست. این کارت از دو خروجی dvi بهره میبره که با استفاده از سه کارت گرافیکی از این نوع شما 6 خروجی خواهید داشت یعنی 6 تا مانیتور مستقل! چیزی بیشتر از این می خواهخید!
هسته مرکزی این کارت 612 مگاهرتز هست. خنک کننده عظیم الجثه ای که روی این کارت قرار گرفته به خوبی ازپس خنک کردن این غول گرافیکی بر میاد.
فناوری 3way sli باعث میشه که قدرت شما چزی حدود 16% افزایش پیدا کنه البته بماند که قدرت شما هم 2.5 برابر قدرت معمولی میشه!
برای اطلاعات بیشتر میتونی به وبسایت شرکت evga مراجعه کنید فقط یادتون نره اگر میخواهید این سیستم رو بخرید
rolleyes.gif
حتما حواستون به کیس و پاوری که میخواید بخرید باشه چون خیلی قدرت و جا نیاز داره سوالی بود در خدمتیم.
برای اطلاعات بیشتر به www.evga.com مراجعه شود.


 
آخرین ویرایش:

Intel

کاربر سایت
Oct 6, 2007
846
نام
Mohsen
تنها evga نیست که این چیپست رو داره!!!
http://www.xfxforce.com/web/product/listConfigurations.jspa?series=XFX+nForce+780i&seriesId=1743782
دوست من دقت کن من که نگفتم شرکت های دیگه ندارن! شرکت های دیگه هم این چیپست رو دارن اما مخترعش این شرکته!
 

Carbon

کاربر سایت
Aug 9, 2006
782
نام
مجتبی
تکنولوژی خوبیه دربارش زیاد خوندم ولی مطمعنا پر خرجه کمتر کسی حاظر میشه(واسه بازی مثلا) قیمتی معادل 2100$ فقط واسه کارت گرافیک بده
در یک کلام خیلی پر دردسره
 

Intel

کاربر سایت
Oct 6, 2007
846
نام
Mohsen
دوست عزیز میشه بگی منظورت از مخترعش این شرکت یعنی چی؟
:arrowd:
منظورم اینکه اولین شرکتیه که از این تکنولوژی استفاده کرد و تبلیغات زیادی انجام داد! بعد از این شرکت بقیه شرکت ها تو مادربردشون از این چیپ استفاده کردن!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر