گزارش فشار مالی جدید بر استودیوهای Xbox؛ دستور مستقیم مایکروسافت برای افزایش سود

  • Thread starter Thread starter Farh@d
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال
8107.png

بلومبرگ گزارش داده که شرکت مایکروسافت از بخش Xbox خود خواسته تا حاشیه سود عملیاتی حدود ۳۰% ایجاد کند؛ سطحی که به گفته منابع آگاه، به‌طور قابل توجهی بالاتر از میانگین معمول در صنعت بازی‌سازی است.

طبق این گزارش، مدیران مایکروسافت در ماه‌های اخیر فشار بیشتری بر تیم Xbox و استودیوهای زیرمجموعه آن وارد کرده‌اند تا با کاهش هزینه‌ها، تمرکز بر پروژه‌های کم‌ریسک‌تر و استفاده کارآمدتر از منابع، به این هدف دست یابند. گفته می‌شود که این دستور بخشی از بازنگری کلی شرکت در ساختار هزینه‌ها و سیاست‌های سودآوری پس از رشد شدید بخش بازی در سال‌های اخیر است.

منابع بلومبرگ اشاره کرده‌اند که این هدف سود ۳۰ درصدی برای بسیاری از استودیوهای بازی‌سازی، به‌ویژه آن‌هایی که روی عناوین بزرگ و پرهزینه (AAA) کار می‌کنند، بسیار بلندپروازانه و دشوار است. زیرا در این سطح از تولید، هزینه‌های توسعه، بازاریابی و نگه‌داری سرویس‌های آنلاین معمولاً اجازه چنین حاشیه سودی را نمی‌دهند.
 
اصلا قبول ندارم درسته ماکروسافت گندکاری زیاد کرده ولی خیلی از این چیزایی که شما گفتی قبل از نادلا پیش اومده بود نمونه ویندوز فون. ویندوز فون قبل از نادلا شکل گرفت و زمین خورد. ولی نادلا سیاست انحصاری رو شکست. الا برای مثال سی شارپ برای همه پلتفرم ها قابل استفاده هست. نادلا رو به تعامل آورد سرور های آژور رو لینوکس بیس کرد. ادج رو کرومیوم کرد. گیت هاب که سیستم اوپن سورس هست رو خرید. نادلا مدیر خوبی هست ولی توی بخش گیمینگ ولی رویاپردازی کردند که رویاهاشون سراب بود.
اگر بشه چیزی به نامش‌زد همون اج هستش! فقط همون.


نادلا چیکار به لینوکسی شدن داره؟ وقتی aws داشت ازشون رد میشد و درخواست بازار زیاد بود. بالمر رفت سمتش. نادلا بعدا اومد! این تصمیمات هم بالمر گرفته، ایشون‌ ۳ سال مدیر بخشی بوده که اژور هم یکی از سرویساش azure بوده! بالمر سال اولی که رئیس شد، رسما می‌گفت لینوکس شت هست و متن باز فلان. ولی از ۲۰۱۰ به بعد تغییر استراتژی کلی توی کمپانی رو شروع کرد. با کلی شرکت لینوکسی قرارداد بست و از ۲۰۱۱ استارت بتا لینوکسی روی Azure زد و از ۲۰۱۲ رسما خدمات به همه عرضه میشد. مدال افتخاری برای نادلا نداره!

ویندوز فون رو ایشون انداخت در زباله دان تاریخ!

نادلا چیو شروع کرده؟ و به کجا رسونده؟ Vs Code ؟ البته اونم در دوران بالمر استارت خورده و رونماییش رو این آدم صاحب شده!

در‌مورد سی‌شارپ هم که حرفت خنده داره. کی از این زبان روی پلتفرمای دیگه استفاده می‌کنه؟😁 یا رو ویندوز استفاده کنن یا سمت وب. بجز ویندوز مشتری نداره!

گیت‌هاب رو خریدن شده افتخار؟ چرا نتفلیکس رو نخرید؟ اونم می‌تونست براش افتخار محسوب شه. انویدیا رو بخره افتخار بشه.

این فرد بجز کنسل کردن، گند زدن، هیچ کاری نکرده.
 
  • Like
Reactions: dark souls
مایکروسافت انقدر در مدل B2B غرق شده و داره ازش پول‌های آنچنانی درمیاره که دیگه درکش از مدل B2C رو از دست داده. نه می‌تونه چه طور باید با مشتری رفتار کنه و نه می‌دونه مشتری چی می‌خواد و کجاست.
متاسفانه (و برای سهامدارانش خوشبختانه) از بخش تجارت با کسب و کارها یه جوری پول درمیاره که هر روز داره رشد می‌کنه (یا شاید به خاطر حباب احتمالی AI و ...)
ولی گیمینگ و تجارت بازی سازی هیچ ربطی به فروش سرورهای ابری و ... نداره. حاشیه سودش هم اون اعداد نیست.
من جستجویی نداشتم اما احتمالا نینتندو هم حاشیه سود ۳۰ درصدی نداره و بعید می‌دونم پلتفرم هولدر یا ناشر بزرگی هم در بلند مدت به صورت پایدار همچین حاشیه سودی داشته باشه.
 
🚨 بلومبرگ: مایکروسافت تیم Xbox را موظف به دستیابی به حاشیه سود ۳۰٪ کرده است!

🟤 جزئیات کامل ماجرا:
🔸 در گذشته، از استودیوهای Xbox خواسته نمی‌شد به اهداف مالی خاصی برسند؛ تمرکز اصلی روی ساخت بهترین بازی‌ها بود، نه سودآوری.

🔸 اما از پاییز ۲۰۲۳، ایمی هود (مدیر مالی مایکروسافت) هدف جدیدی تعیین کرد: دستیابی به حاشیه سود ۳۰ درصدی برای بخش Xbox.

🔸 این تصمیم فشار زیادی بر تیم فیل اسپنسر وارد کرد و باعث اتخاذ تصمیم‌های سختی شد؛ از
جمله:

عرضه بازی‌ها روی پلتفرم‌های رقیب،
افزایش قیمت‌ها،
لغو پروژه‌ها و تعطیلی استودیوها،
و حتی تعدیل نیرو.

🔸 تحلیلگر نیل باربور می‌گوید رسیدن به چنین حاشیه سودی در صنعت بازی معمولاً فقط در بهترین سال‌ها ممکن است. با این حال، بسیاری از استودیوهای Xbox رسماً ملزم به تحقق این هدف شده‌اند.
🔸 در آینده، Xbox اولویت را به بازی‌های کم‌هزینه‌تر یا با بازده مالی بالاتر خواهد داد. همچنین احتمال دارد بخش سخت‌افزار کنسول‌ها که عملکرد ضعیف‌تری دارد، دچار بازسازی و تغییر ساختار گسترده‌ای شود.

🔸 طبق داده‌های S&P Global، حاشیه سود Xbox در شش سال گذشته بین ۱۰ تا ۲۰ درصد در نوسان بوده است.



همینجور گفتم این آتیش ها همه از گور نادلا و امی هود بلند میشه .
IMG_20251025_174459_689.jpg

بخش گیمینگ ایکس‌باکس مایکروسافت موفق شده از یک هدف عملکردی مهم عبور کنه. هدفی که مستقیماً روی پاداش ساتیا نادلا مدیرعامل شرکت و سایر مدیران ارشد تأثیرگذار بوده. (این اولین باره که از سال ۲۰۲۰ این بخش تونسته به تارگت مورد نظر برسه).

هدف تعیین‌شده رشد ۱۴ درصدی بود، اما ایکس‌باکس به رشد ۱۵ درصدی دست پیدا کرد و در نتیجه، دستمزد کارمندان مایکروسافت هم کمی افزایش پیدا می‌کنه.
 
  • Like
Reactions: Alien87
View attachment 397746

بخش گیمینگ ایکس‌باکس مایکروسافت موفق شده از یک هدف عملکردی مهم عبور کنه. هدفی که مستقیماً روی پاداش ساتیا نادلا مدیرعامل شرکت و سایر مدیران ارشد تأثیرگذار بوده. (این اولین باره که از سال ۲۰۲۰ این بخش تونسته به تارگت مورد نظر برسه).

هدف تعیین‌شده رشد ۱۴ درصدی بود، اما ایکس‌باکس به رشد ۱۵ درصدی دست پیدا کرد و در نتیجه، دستمزد کارمندان مایکروسافت هم کمی افزایش پیدا می‌کنه.
این ادامه گزارش بلومبرگه؟ اگه که نه منبعش کجاست؟
 
مایکروسافت انقدر در مدل B2B غرق شده و داره ازش پول‌های آنچنانی درمیاره که دیگه درکش از مدل B2C رو از دست داده. نه می‌تونه چه طور باید با مشتری رفتار کنه و نه می‌دونه مشتری چی می‌خواد و کجاست.
دقیقاً! به نکته خیلی مهمی اشاره کردی؛ مایکروسافت از بس از فروشِ مستقیم خودِ محصول (بازی) فاصله گرفته که اساساً تو تجارتش با مفهومی به نام consumer، غریبه شده و به جای اینکه دنبالِ رفع نیاز واقعی و توقعاتِ مصرف‌کننده (خرید بازی) باشه، اصرار داره بنا به توهمات بیزنسیِ خودش در بازار، «نیاز» جدیدی رو به مخاطب القاء کنه (خرید سرویس اشتراکی) و درصدد رفع این نیازِ کاذب بربیاد. حتی به جای اینکه خودش برگرده به بازار فروش مستقیم بازی، حاضره این کار رو بسپره به سونی و پلی‌استیشن، ولی از مسیر اشتباهی که طی کرده، برنگرده.
 
View attachment 397746

بخش گیمینگ ایکس‌باکس مایکروسافت موفق شده از یک هدف عملکردی مهم عبور کنه. هدفی که مستقیماً روی پاداش ساتیا نادلا مدیرعامل شرکت و سایر مدیران ارشد تأثیرگذار بوده. (این اولین باره که از سال ۲۰۲۰ این بخش تونسته به تارگت مورد نظر برسه).

هدف تعیین‌شده رشد ۱۴ درصدی بود، اما ایکس‌باکس به رشد ۱۵ درصدی دست پیدا کرد و در نتیجه، دستمزد کارمندان مایکروسافت هم کمی افزایش پیدا می‌کنه.
طبق "گزارش" از Tech4Gamers هدف رشد بیش از 14٪ تعیین شده بوده و رشد تحقق‌یافته «کمی زیر 15٪» بوده نه دقیقا 15درصد.
همچنین گفته شده این هدف مستقیما در "فایل‌ نمایندگی سهامداران" (proxy filing) شرکت مایکروسافت آمده است که بخشی از پاداش مدیرعامل Satya Nadella و سایر مدیران ارشد به آن مرتبط بوده است.

1. عنوان گزارش به "کمی زیر 15٪" رشد اشاره می‌کند، نه دقیقا «15٪» یا بیشتر از آن

2. گزارش‌ها به صراحت نمی‌گویند که رشد دقیقا منجر به افزایش دستمزد تمامی کارکنان شده، بلکه گفته شده «تا حدودی افزایش پیدا خواهد کرد

3. همچنین تاکید شده که رسیدن به این هدف، لزوما به معنی آن نیست که بخش ایکس‌باکس به سودآوری کامل رسیده یا همه مشکلاتش حل شده‌اند
 
آخرین ویرایش:
وای از این اخبار زرد.... دقیقا حساب کردن و شده 14,87 درصد، نگید 15 درصد، حالا مهم نیست تارگت بالای 14 بوده، نه اون اصلا اهمیت نداره که تارگتشون چی بوده، مهم اینه که اصلا 15 نبوده، من خیالم راحت شد... فقط 14,87 بوده...
 
وای از این اخبار زرد.... دقیقا حساب کردن و شده 14,87 درصد، نگید 15 درصد، حالا مهم نیست تارگت بالای 14 بوده، نه اون اصلا اهمیت نداره که تارگتشون چی بوده، مهم اینه که اصلا 15 نبوده، من خیالم راحت شد... فقط 14,87 بوده...
obama-medal.jpg
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or