فساد و عدم تعهد در خبرنگاری بازی ها (آپدیت می شود)

aiat_gamer

کاربر سایت
Mar 7, 2008
4,321
نام
ayat
مدتی هست که می خواستم یه جوری به این موضوع بپردازم. برای کسانی که نمی دونن حدودا 6 ماهی هست که قضیه فساد و عدم تعهد در خبرنگاری بازی ها در کانون توجه گیمر ها قرار گرفته. تمام این قضایا از Gamergate آغاز شد که بهش اینجا پرداخته نمی شه. اگر می خواید اطلاعات بیشتری ازش داشته باشید برید به این لینک:
Timeline/August - GamerGate Wiki
من تصمیم گرفتم که این تاپیک رو ایجاد کنم برای اینکه یه جای واحد باشه برای جمع آوری خبرهای مرتبط. به نظرم با توجه به اینکه تو ایران خیلی ها دارن بازی ها رو original می خرن و پول زیادی میدن باید در جریان اتفاقات پشت پرده سایت ها و اشخاصی باشن که مستقیم روی خرید اون ها تاثیر دارن. امیدوارم ناظمان برای یه مدت آزمایشی هم که شده بذارن این تاپیک بمونه.
لازم هست که بگم این تاپیک برای خراب کردن شخص و سایت خاصی نیست و خبر ها بدون تبعیض قرار داده میشن.
در پایان بگم که دلیلی این کار، اینه که این خبر ها معمولا توسط سایت های مرجع نقل نمیشن و کمتر کسی ازشون خبر داره

هر بار که خبر جدید بیاد، توی این پست اول قرار داده میشه تا خبر بعدی بیاد و جایگزین بشه.

مطالب قدیمی:
تحریف حرف Jonathan Blow توسط Polygon و Gamespot
تبدیل یک بازی به سه گانه توسط Polygon.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
حالا بریم سراغ یه خبر قدیمی جالب در مورد IGN:

هنگامی که IGN بازی Pixel Junk Shooter را نقد کرد، به این بازی امتیاز 6.5 از 10 را داد. از انتقاد ها به بازی به کوتاه بودن بازی، ساده بودن و بدون یک پایان مناسب نام برده شده بود:
"بازی در کل شامل 3 قسمت که هر کدام از 4 مرحله تشکیل شده اند می شود. دیدن همه چیز هایی که در بازی هست در دقایقی ممکن است. آخرین غول بازی رو از بین ببرید و چه می بینید؟ به منو بازی پرت شده و با یک جمله "تبریک" از شما استقبال می شود.
کم بعد سازنده بازی به نکته جالبی اشاره کرد: این اتفاق در فقط در صورت تمام کردن بازی بر روی درجه سختی Easy می افتد. برای دیدن مرحله پایانی بازی و دیدن پایان اصلی باید بازی را بر روی Normal تمام کنید. این نشان داد که منتقد IGN به سرعت و سرسری بازی را بر روی Easy تمام کرده و با عجله نقدی بر بازی نوشته است. بعد از اشاره به این اشکال در نقد بازی به نظر شما عکس العمل IGN چه بود؟ قسمتی از نقد که اطلاعات اشتباه داشت را پاک کردند، همین. حتی اشاره ای هم به این اشتباه نشد و امتیاز همان 6.5 باقی ماند!

f4dbe9995d99fd1d57796f4c4651b8d338b1381d.jpg
 
آخرین ویرایش:

DeanAmbrose

کاربر سایت
Nov 9, 2010
2,939
نام
Scott
درود و خسته نباشین خیلی تاپیک خوب و به جایی زدی
اما در مورد خرید باید بگم که نمیدونم چند درصد گیمر ها به نقد ها توجه می کنن اما خود من به شخصه با هر بازی که احساس کنم اگر وقتی براش بزارم میتونم لذت ببرم ازش تهیه می کنم . گیم اسپات ۰ بده یا ۱۰ برای من اصلا مهم نیست .طبیعتا خوشحال میشم بازی مورد علاقم میانگین بالایی به دست بیاره یا جایزه ای ببره اما این چیزا نباید خیلی مهم باشه.
 

VahiD_ST

کاربر سایت
Nov 10, 2009
8,048
نام
وحید
این اتفاقا بیشتر برمیگرده به همون مساعل مافیا بازی تو صنعت گیم
ممکن هم هست اشتباهاتی پیش بیاد، ولی خیلی وقتها دستهای پشت پرده این کارارو میکنن
 

aiat_gamer

کاربر سایت
Mar 7, 2008
4,321
نام
ayat
کمی پیش Jonathan Blow، بازیساز مستقل مشهور در تویتر در مورد بازی جدیدش The Witness صحبت می کرد. او گفت که تلاش کرد بازی را در حالت Speed run تمام کند (یعنی همه پازل ها و حرکت در مراحل رو بدون وقفه انجام دادن). او گزارش کرد که این کار حدود 6 ساعت طول کشید. چیزی که بعد اتقاف افتاد بسیار جالب بود، البته نه برای Blow. کمی بعد Polygon از خواندن این تویت به این نتیجه رسید که که خبری را با این عنوان در سایت کار کند:The Witness حدود 6 ساعت طول خواهد کشید! جالب تر اینکه Gamespot هم کمی بعد خبری با همین عنوان کار کرد.

18d72193e8329713cee6599fdb78b38a9237b0b3.jpg


در قسمت Comment کسانی شروع به انتقاد از مدت زمان بازی کردند:

6 hours for a puzzle game? Is that supposed to be impressive or something? Machinarium took me like two freakin months to beat. That being said, I did really enjoy Braid, especially the soundtrack. I don't recall it being too difficult. I have faith The Witness will be a fine game.

کمی بعد، Blow ناراحتی خود را از این کار نشان داد:

7d614c0b3447532962ad7a552e88a160c5ce8147.jpg


در حال حاضر هر دو سایت متن خبر خود را عوض کرده اند ولی Polygon بر خلاف Gamespot اشاره ای به اشتباه در مقاله نکرده است.

آپدیت: Polygon در سال 2013 مقاله ای با این عنوان کار کرده بود:
The Witness دنیایی دارد که می تواند 40 ساعت برای تمام کردن وقت بگیرد.

The Witness***39;s open world could take up to 40 hours to complete | Polygon

سوال پیش می آید که آیا کارکنان و Editor های این سایت به اخبار منتشر شده در خود سایت توجهی ندارند؟!
 

SHANSER

کاربر سایت
Jun 17, 2009
6,724
نام
منصور
از این برداشت های اشتباه تو مطبوعات ایرانی هم میشه مثلا نرپیشه مصاحبه میکنه ی چیزی میگه ی برداشت دیگه میشه تو مجله اینا نمیتونه انچنان نشون دهنده دست پشت پرده باشه
 

RoCoCo

کاربر سایت
Apr 23, 2008
4,465
نام
Nimo
از این برداشت های اشتباه تو مطبوعات ایرانی هم میشه مثلا نرپیشه مصاحبه میکنه ی چیزی میگه ی برداشت دیگه میشه تو مجله اینا نمیتونه انچنان نشون دهنده دست پشت پرده باشه

خبرنگار ها معمولا اب زیر کاه ترین موجودات حساب میشن کلا شما یه چیزی میگی اونا یه چیز دیگه منتشر میکنن. :d
 

Hassan

کاربر سایت
Feb 10, 2006
207
کلا من به این سایتهای امتیازدهی سر قضیه Rome 2 Total War بی اعتقاد شدم. بازیش صد تا باگ داشت با هوش مصنوعی افتضاح بعد گیم اسپات امتیاز 8 و ign نمره 8.8 بهش دادند!
اینا به هرکی که بهشون آگهی بیشتری بده به بازی طرف امتیاز بیشتری می دهند. الان من فقط میرم metacritic، امتیازهای بازی کننده ها رو نگاه می کنم.
 

aiat_gamer

کاربر سایت
Mar 7, 2008
4,321
نام
ayat
و باز هم Polygon:

سازنده بازی Cuphead (با تشکر از @OMG) در مصاحبه با Polygon در پاسخ به این سوال که ایده های جدید سخت ترند یا اجرای ایده ها در بازی گفت که ما ایده های بسیاری داریم، آنقدر که برای سه بازی کفایت می کند. آنهایی را که وقت نداریم و یا اجرای آنها سخت هستند را به خاطر می سپاریم تا بعدا استفاده کنیم.
بسیار واضح هست نه؟ Polygon از این جمله این برداشت را کرد که این بازی سه گانه خواهد بود! مقاله آنها با این عنوان منتشر شد که بازیCuphead سه گانه خواهد بود. نکته جالب اینکه هنگامی که سازنده بازی خواست به صفحه wikipedia برود و این قسمت را تصحیح کند، به او گفته شد که فقط خبر ها از منابع "معتبر" قابل قبول هستند!

43a6464955b325f2f1b3b0aafc35c3475a94d8b9.jpg
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر