فریم ریت VS رزولوشن VS جزئیات گرافیک

اولویت شما؟

  • فریم ریت

  • رزولوشن

  • جزئیات گرافیکی


Results are only viewable after voting.

Terova

کاربر سایت
Dec 1, 2007
12,193
نام
محمد امین
141401


با سلام

خوب چند ساله شاهد تغییر نسل کنسول ها و سخت افزار هستیم و بازی سازها هم برای اینکه بهترین عملکرد خودشان به نمایش بگزارند یک سری معیار ها و اصول دارند که انگار قرار نیست تغییر کنه مثلا یکی از مواردی که بین گیمرها مطرح هست بحث فریم ریت بازی هاست اما وقتی به بازی ها از گذشته و زمان PS1 به الان نگاه میکنی میبینی 90 درصد بازی ها روی 30 فریم اجرا شدن و به نظر میرسه این نسل 9 هم شاهد بازی های زیادی با نرخ 30 فریم باشیم البته زمان PS1 هم بازی های مثل Tekken حتی 60 فریم اجرا شدن و GOW 2 روی PS2 هم 60 فریم بود ولی انگار استاندارد کنسول ها همیشه 30 فریم بوده حالا احساس گیمرها این وسط چی هست و اونها تا چه اندازه علاقه دارن 60 یا 120 فریم تجربه کنن یک بحثی هست که باید مشخص بشه.
این سایتها تست های انجام دادن که راحت می تونید فرق فریم ها رو درک کنید.
Compare frames per second: which looks better?
Blur Busters TestUFO Motion Tests. Benchmark for monitors & displays.

یکی دیگه از اصول و معیار بازی سازها که از هر نسل به نسل بعد ثابت بوده تغییر رزولوشن هست که هر نسل برخلاف فریم که 30 بوده ، رزولوشن پیشرفت کرده در زمان PS1 رزولوشن اکثر بازی ها 240p و تعدادی هم 480P بود زمان PS2 اکثرا رزولوشن 480P داشتن و بازی های PS3 رزولوشن 720P و در آخر PS4 بیشتر 1080P ساپورت میکرد و به نظر میرسه نسل بعد اکثرا 4K باشه حالا بازم باید مشخص بشه گیمرها اولویتشون چی هست؟
یک سری تصاویر و ویدئو ها هست که میتونید فرق بین رزولوشن ها درک کنید.


5ae020057119eb4191c7b5d5_SAC.jpg

Assassinscreed-4k-1080p-2.jpg


البته معیارها دیگری هم هر ساله تغییر کرده که شاید رزولوشن و فریم ملموس ترین آنها برای گیمرها باشه که میتوانن اون اندازه گیری کنن و ببینن کدام براشون اولویت داره شاید کمتر از دید گیمر ها مشخص شده که اونها کدام انتخاب میکنند؟ فریم؟ یا رزولوشن ؟ و معلوم نیست اولویت با کدام هست اما چیزی که مشخصه اینکه معمولا یکی از این دوتا باید فدا بشه یعنی وقتی فریم بالاتر گیمرها انتخاب کنند به خاطر محدودیت های کنسولها شاید رزولوشن باید پایین بیاد البته جزئیات گرافیکی و تکنیک های دیگر گرافیکی هم دخیل هست مثلا میشه بازی با جزئیات بالای گرافیکی رو کنسول ها ساخت ولی فریم و رزولوشن و روی حداقل قرار داد اما امکان داره این جزئیات گرافیکی تو این رزولوشن و فواصل نزدیک اصلا زیبا به چشم نیان. البته نوع بازی ها هم در انتخاب بین این گزینه ها دخیل هست مثلا یک بازی با تم سینمایی شاید 30 فریم تجربه بهتری باشه اما بازیهای مولتی پلیر فریم ارزش بیشتری داشته باشد.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر