فروش یک دستگاه Nintendo Play Station به مبلغ 300 هزار دلار

Timeless One

Gemina Martia Victrix
Loyal Member
Apr 18, 2007
4,855
نام
امیرعلی
3w6_nintendo_play_station.jpg

یک دستگاه از نسخه های آزمایشی Nintendo Play Station که در سال 2015 پیدا شده بود، در یک مزایده به مبلغ 300 هزار دلار به فروش رفت.

این نسخه اولیه جز برنامه ساخت کنسولی بود که با همکاری نینتندو و سونی ساخته میشد. قرار بود تا این کنسول از Cd-rom بر اساس نسخه 16 بیتی SNES پشتیبانی کند و همچنین شروعی باشد برای ورود سونی به دنیای بازی های کامپیوتری. البته همانطور که همه داستان را میدانند، روابط سونی و نینتندو تیره شد و نینتندو همکاریش را با رقیب سونی، یعنی فیلیپس ادامه داد. اما سونی نیز عقب نکشید و پروژه خودش را در این زمینه دنبال کرد. این پروژه در سال 1994 تبدیل به اولین کنسول سونی گردید و با نام PlayStation عرضه گردید. (نام Play Station با اسپیس هنوز در اختیار نینتندو است). در کل به نظر می آید تنها حدود 200 دستگاه Nintendo PlayStation ساخته شد. که بسیاری از آنها بعد از پایان همکاری از بین رفتند و تا امروز تنها یک دستگاه به طور مشخص و عمومی وجود دارد.

این دستگاه نیز توسط پدری و پسری با نام Diebold در وسایل شرکت ورشکسته Advanta (در زمینه کردیت کارت فعالیت میکرد و در سال 2008 ورکشسته شد) پیدا شد. شرکتی که Olaf Olafsson رئیس سابق قسمت سرگرمی های سونی در آمریکا را در اختیار داشت. دستگاه که در سال 2015 یاف شد، کاملا کار میکند و سرانجام در یک مزایده که از ماه پیش آغاز گردیده بود، امروز با قیمت 300 هزار دلار به یک خریدار فروخته شد. کسی که علاقه ندارد هویتش فعلا عمومی شود.

Source
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,371
نام
سید محمد حسین
نکته جالب و Ironic ـش: اینو مالکش اول میخواست یک میلیون دلار بذاره برای فروش به صورت ثابت
ولی بعدش حس کرد خیلی یونیک ـه و گذاشت به مزایده با این تصور که بیشتر از این قیمت مطمئناً فروش میره
که آمممم... نرفت :D و بیشتر از سیصد هزار دلار براش خریدار پیدا نشد :D
 

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
خوشا به حال خریدارش :D اختلافات و اتفاقاتی که سر این کنسول بوجود اومد باعث تولد پلی استیشن شد :D
خوش به حالش یاد دیوانه پول اضافه داشته. :|

300,000 دلار با این پول میشه تو نیویورک خیابان بروکلین یک اپارتمان 150 متری خرید یا هزار و یک کار دیگه کرد باهاش.:|

مشخصا طرف یک شخص عادی نبوده وگرنه هیچ شخص عادی فکر نمیکنم از این پول ها داشته باشه یا داشته باشه هم بخواد اینجوری خرج کنه .
 

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
خوش به حالش یاد دیوانه پول اضافه داشته. :|

300,000 دلار با این پول میشه تو نیویورک خیابان بروکلین یک اپارتمان 150 متری خرید یا هزار و یک کار دیگه کرد باهاش.:|

مشخصا طرف یک شخص عادی نبوده وگرنه هیچ شخص عادی فکر نمیکنم از این پول ها داشته باشه یا داشته باشه هم بخواد اینجوری خرج کنه .
خب خوش به حالش هست دیگه :D اینقدر پول داشته که 300 هزار ناقابل داده برا این کنسول :-"
 

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,613
قطعا گیمر بوده (استریمر پولداری چیزی ...)
کسی برا بازی کردن که اینو نمیخره :|
کسی که هیچ خاطره ای با این کنسول نداره و هیچ بازی ای روش نیومده و صرفا یک قطعه است تا هرچیز دیگه ای ... نمیدونم والا برام غیرقابل درکه اینو بخره!
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
یه چند تا نکته من اضافه کنم

این کنسول مورد بحث وقتی پیدا میشه سالم نبوده. خازنهای بکار رفته در قطعات الکترونیک بعد از یه مدتی طی یه سری فعل و انفعالات شیمیایی نشت پیدا میکنن و علاوه بر اینکه عملکردشون درش اختلال بوجود میاد و ولتاژ درستی ندارن با نشت کردن یه ماده ی اسیدی که بوی ماهی فاسد میده باعث خورده شدن تدریجی PCB و آسیب جدی میشن. منتها یه سی چهل سالی این داستان طول میکشه
این کنسول گویا این مشکل براش پیش اومده بوده حدسشون این بوده که توی محیط نمناک مثل انباری افتاده بوده که این بلا سرش اومده. یه یوتیوبری به نام Ben Heck میاد این کنسول رو به اصطلاح Recap میکنه یعنی همه خازناش رو عوض میکنه. گویا در ابتدا صدای بازیها مشکل داشته. در ضمن قسمت CD ROM هم بعلت همون پوسیدگی تسمه های لاستیکی مشکل داشته. تو یوتیوب سرچ کنید مراحل تعمیرش تو کانال طرف هست.

این کنسول میتونه کاتریج های سوپر نینتندو رو اجرا کنه منتها بازی CD ای براش ساخته نشده و فقط باهاش میشه CD موسیقی گوش کرد ولی گویا چند نفری میخوان یه سری بازی روش پورت کنن همینجوری دلی

از این بابت هم کنسول خیلی خاصیه تصور کنید ساخت سونی هست ولی بازیهای نینتندو روش اجرا میشه. در هر صورت ارزش مالیش که بستگی به این داره کی چقدر براش پول بده ولی قطعا بعنوان یه بخشی از تاریخ گیم خیلی ارزشمنده
 

B-King

کاربر سایت
Mar 6, 2019
2,135
ب نظر من جالب نی وقتی چیزی به اسم موسسه ی خیریه هست . دیگه از جنرال موتورز گنده تر نیستی که یک ماشین خاصی رو چندین برابر قیمت این کنسول فروخت در مزایده و تقدیم موسسه خیریه کرد . حالا عموما یا برای اسم و رسم در کردن از این حرکتا میکنن و یا غیره
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر