فرایند ساخت بازی انچارتد 4 به نقاط کلیدی رسیده است

BEHZAD WESKER

کاربر سایت
w9zn_cm3dmmfvaaatq6n.jpg

cviz_cm3dmmzukaa1brf.jpg


عنوان انچارتد 4 یکی از عناوین مورد انتظار سال 2016 است که توسط استودیو خوش نام ناتی داگ در حال ساخت است.

به تازگی اقای نیل دارکمن در صفحه توییتر خود خبرداده است که کار Motion capture دو تن از شخصیت های اصلی بازی به پایان رسیده است.

اقای نیل دراکمن اعلام کرد که کار Motion capture شخصیت Sully ( با بازی Richard McGonagle) و Elena (با بازیEmily Rose) به پایان رسیده است.

"تصاویری از Richard McGonagle و Emily Rose در کنار نیل دراکمن. نمیتوانم برای نمایش دادن کار سخت شما صبر کنم!"

منبع
 
آخرین ویرایش:
تایید نمیکنم ولی منظور دوستمون اینبود که ابتدای معرفی ، زمان انتشار 2015 اعلام شد. ("اول (کسره) 2015" نبود . "اول (در ابتدا)، 2015" بود منظورش)
لطفا قبل پست دادن و تند حرف زدن حد اقل پست رو دقیق بخونین.

بازم حرف بی موردی زده دوست عزیزمون
این حرفو یکی میزنه که از اتفاقاتی که وسط پروسه ساخت افتاده خبر نداره وگرنه کسی که بدونه و این پستو بزنه من کاملا به چشم ترول ناشیانه و خزعبلات بش نگاه میکنم!
 
این چیزی که تو منظورته، Playtest ـه. وگرنه Testing به طور کلی هیچ وقت آخرین مرحله ساخت یک بازی یا یک پروژه نرم افزاری بزرگ نیست. دیگه هیچ اسکلی از متود waterfall برای ساخت چنین پروژه هایی استفاده نمیکنه که تست کردن آخرین مرحله باشه. معمولا تست کردن تو همه مراحل به صورت موازی با کارهای دیگه انجام میشه تا اگر اشکالی پیدا کردن تو همون مرحله رفع بشه.


آخرین مرحله از پروسه ساخت دقیقا Test اما نه به این شکل که تو ذهن تو ـه! نه اینکه اول بازی رو کامل میسازن بعد میبرن تست میبینن اشکال داره برمیگردن سرخونه اول! این که منسوخه! منظور پروسه ساخته. یعنی اول دیزاین میشه و بعد پیاده سازی میشه و بعد میره تو واحد تست. اما هیچ پروژه بزرگی که یهو کامل ساخته نمیشه! طبیعتا بخش بخش و تیکه تیکه ساخته میشه که بهش میگن اسپرینت. تست هم آخرین قسمت هر اسپرینت هست اصولا.

مثلا اسپرینت ما اینه که انیمیت شخصیت ها تموم بشه. بعد که تموم شد میره تو واحد تست تا ایراداتش در بیاد. کلا متد اجایل که همه استفاده میکنن میگه باید همه چیز موازی با هم و تکه تکه پیش بره تا تو هر مرحله هر ایرادی پیدا شد در جا فیکس بشه تا در ادامه بیشتر و بدتر نشه! در نتیجه باز میگم تست میشه آخرین مرحله پروسه ساخت هر چیزی اما نه آخرین مرحله کلا ساخت بازی! طبیعتا هیشکی نمیاد اول بازی رو کامل بسازه بعد ببره واخد تست و ببینه ایراد داره بعد برگرده از اول سرکار....

این واتر فار یا ساخت پله پله پشت سر هم ماله عهد بوقه و زمان میکرو و سگا استفاده میشد. تو پست قبل هم گفتم بیلد های بازی چین و از دم برای تست و ایراد یابین.
 
آخرین ویرایش:
بازم حرف بی موردی زده دوست عزیزمون
این حرفو یکی میزنه که از اتفاقاتی که وسط پروسه ساخت افتاده خبر نداره وگرنه کسی که بدونه و این پستو بزنه من کاملا به چشم ترول ناشیانه و خزعبلات بش نگاه میکنم!
کلا منظورم تاکید بر "اول (،) 2015" بود. گفتم تایید نمیکنم حرفشو :)
البته خبر نداشت دیگه. دیدی که سوال کرد و جوابشو گرفت
(راستش منم خیلی مطلع نبودم :دی ممنون از ماکان عزیز بابت توضیحات کاملش. واقعا جالب بود. اگر یک همچین مقاله ای در سایت قرار بگیره واقعا عالی میشه.)
 
آخرین ویرایش:
آخرین مرحله از پروسه ساخت دقیقا Test اما نه به این شکل که تو ذهن تو ـه! نه اینکه اول بازی رو کامل میسازن بعد میبرن تست میبینن اشکال داره برمیگردن سرخونه اول! این که منسوخه! منظور پروسه ساخته. یعنی اول دیزاین میشه و بعد پیاده سازی میشه و بعد میره تو واحد تست. اما هیچ پروژه بزرگی که یهو کامل ساخته نمیشه! طبیعتا بخش بخش و تیکه تیکه ساخته میشه که بهش میگن اسپرینت. تست هم آخرین قسمت هر اسپرینت هست اصولا.

مثلا اسپرینت ما اینه که انیمیت شخصیت ها تموم بشه. بعد که تموم شد میره تو واحد تست تا ایراداتش در بیاد. کلا متد اجایل که همه استفاده میکنن میگه باید همه چیز موازی با هم و تکه تکه پیش بره تا تو هر مرحله هر ایرادی پیدا شد در جا فیکس بشه تا در ادامه بیشتر و بدتر نشه! در نتیجه باز میگم تست میشه آخرین مرحله پروسه ساخت هر چیزی اما نه آخرین مرحله کلا ساخت بازی! طبیعتا هیشکی نمیاد اول بازی رو کامل بسازه بعد ببره واخد تست و ببینه ایراد داره بعد برگرده از اول سرکار....

این واتر فار یا ساخت پله پله پشت سر هم ماله عهد بوقه و زمان میکرو و سگا استفاده میشد. تو پست قبل هم گفتم بیلد های بازی چین و از دم برای تست و ایراد یابین.

الان همون پست منو تکرار کردی که/

ولی تو پست اول خیلی واضحه که منظورت این نبوده. منظورت playtest بوده.

آخرین بخش از ساخت یه بازی هم مرحله Test هست. اینجا هست که کلیه اشکلات بازی باید دربیاد و به نوعی باگ ها رفع و رجوع بشه. تیم ND یکی از حرفه ای ترین بخش های Test رو داره. و فرایند تست بازی هاشون واقعا طاقت فرساست! مثلا یه یه شخصی میگن وظیفش اینه که تو روز بیشتر از هزار بار به دیوار شلیک کنه یا از یه جا بپره و انقدر تحت حالان مختلف این کارهارو توسط افراد خارج از تیم میکنن تا بتونن باگ هارو رفع کنن!

یه مورد دیگه:

یعنی اول دیزاین میشه و بعد پیاده سازی میشه و بعد میره تو واحد تست.

نه خیر :دی تو همون بخش دیزاین هم روش های مختلف برای تست هست که ببینن اون چیزی که طراحی کردن با اون چیزی که از اول درخواست شده یا مد نظر بود، همخونی داره یا نه.
 
کیوان مشکل اینجاست بیشتر تو ایران ساختار تکاملی پرسمن اجرا میکنن به خاطر همینه که ماکان بخش تست بعد از تکمیل یک بخش در نظر میگیره برعکس درست هم صحبت تو که تست به روش هم روند پیش میره اینجوری هر بخش بعد از کوچکترین سازه ای به تست اون بخش اقدام میکنه .


حالا این موضوع زیاد مهم نیست خون خودتون کثیف نکیند .:d
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or