عنوان Half-Life بیست ساله شد

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,167
نام
∂αнмα

20 سال پیش در چنین روزی بنای یکی از انقلابی ترین بازی های تاریخ صنعت بازی سازی برپا شد در این روز نسخه ی اول سری بازی های Half-Life منتشر شد Black Mesa ریمیک بازی قبلا در سال 2015 به صورت دسترسی زود هنگام در استیم منتشر شد که با نظرات مثبتی همراه بود حالا تیم سازنده همون ریمیک تصمیم گرقته یکی از ضعیف ترین و مشکل دار ترین بخش های بازی یعنی بخش های مربوط به سیاره Xen رو به صورت مستقل و در قالب یک باز سازی کامل دوباره منتشر بکنه Black Mesa: Xen به گفته سازنده های بازی برا انتشار در یک چهارم دوم سال 2019 میلادی در نظر گرفته شده

Half-Life’s hated Xen levels look great in Black Mesa remake
 
آخرین ویرایش:

Romell

عضو تحریریه
Sep 21, 2007
4,765
نام
امین
HL2 سال 2005 برای xbox عرضه شد. به جز برخی مشکلات فریم‌ریت و رزولوشن پایین‌تر بازی پورت کامل و موفقی بود و متای ۹۰ هم داشت.
کیفیت و اعتبار HL2 بیشتر از جلوه‌های گرافیکی مدیون فیزیک و گیم‌پلی‌و لول دیزاین بی‌نظیرش بود. درست مثل Portal 2 در زمان خودش. وقتی HL2 سال ۲۰۰۴ ریلیز شدم دوم ۳ و فارکرای به مراتب گرافیک بهتری داشتن بعد از یک سال هم که Fear بازی رو عوض کرد پس به نظرم شرط ساخته شدن HL3 یه انجین بی‌رقیب نیست بلکه‌ یه ایده‌ی بی‌نظیره...
درباره لول دیزاین و ... که جای هیچ بحثی نیست و درباره موتور فیزیک هم بالا هم اشاره کردم و گفتم به خصوص بخش فیزیک که گیم پلی بازی با تعامل در فیزیک بازی چیز عجیب و غریبی بود اون سال و البته گرافیک بسیار بالایی هم داشت .

و بله روی ایکس باکس اورجنیال هم اومد و تو حد خودش خوب بود ( بافت ها و افکت ها و .... روی نسخه کنسولی واقعا ضعیف بود و اون زمان این بازی بر روی پی سی کلا توسعه پیدا کرده بود و روی پی سی این بازی یه چیز دیگه بود ) ولی همون مشکلات فرم ریت روی کنسول ها کم مشکلی نبود و البته این بخشی از مشکلات رو کنسول بود و .... ( انقدر بازی بی ظیر بود که روی همون ایکس باکس هم لذت بخش بود تجربش ولی اصلا به کیفیت نسخه پی سی نمیرسید ) و در ضمن اصلا کیفیت گرافیکی نسخه پی سی رو نداشت و تجربه بی نطیر این بازی روی یه پی سی کیفیت بالا رو میشد تمام و کمال حس کرد . و بازی نسخه اصلیش روی پی سی بود و متای 96 رو هم روی پی سی گرفت و بعد ها روی ایکس باکس 360 بازی منتشر شد که تونسته بود کیفیت یه پی سی رده بالا رو روی کنسول هم اجرا کنه !

Capture.GIF

لول دیزاین و .... هر چیزی رو هم که بگیم این بازی همه جوره بی نظیر بود و سازنده ها درسته شاید افکت های گرافیکی فارکرای اینا رو تو هالف لایف اجرا نکرده بودن چون همون اجرا کردن فیزیک بازی تو هالف لایف 2 کلی از سخت افزار بازی کار میکشید و Doom 3 هم که شما میگین یه بازی بسیار خطی تر و بسته تری نسبت به هالف لایف بود و هالف لایف در مجموع از تمامی بازی های اون موقع کامل تر بود . ( شاهکار بود این بازی )

موتور گرافیکی عالی و موتور فیزیک عالی شرط هر بازی بزرگ هستش که سازنده ها بتونن ایده هاشون رو به درستی اجرا کنن . موتور گرافیکی هالف لایف تو زمان خودش توانایی تطبیق با موتور فیزیک هاوک رو در زمان خودش رو داشت و اگه موتور گرافیکی قدرتمند و موتور فیزیک قدرتمند نبود سازنده هاش هر ایده بزرگی هم داشتن اگه نمیتونستن این دو مقوله موتور گرافیک و فیزیک رو اول عالی توسعه بدن پیاده کردن اون ایده ها به درد لای جرز دیوار هم نمیخورد !

سازنده اول میاد موتور گرافیکی و فیزیک خودش رو اون قدر عالی توسعه میده که بتونه ایده هاش رو روی این دو بخش بعد پیاده سازی کنه !

مثلا موتور گرافیکی Sm که سازنده هاش گفته بودن موتور گرافیکی بازی های خطی بود که اول رفتن توسعش دادن برای پیاده سازی ایده های یه بازی اپن ورد که بتونن بازی هورایزن رو روش بسازن .

کیفت بازی روی Half Life 2 کنسول ! افت فرم شدید و باقت های بی کیفیت و بسیاری از افکت ها که در نسخه کنسولی خاموش هستش و مقایسه نسخه کنسولی و پی سی بیشتر شبیه به شوخی میمونه و اصلا این بازی اون زمان بر روی پی سی توسعه داده شده بود و تو دوره های سال های 1999 تا 2007 این طرفا یه سری بازی ها اصلا برای پی سی ساخته میشدن و دوره طلایی پی سی میشد گفت بود اون زمان ها . فارکاری 1 و Doom 3 هم همین داستان رو داشتن و برای پی سی توسعه داده شده بودن اون زمان . ( سال 2007 هم کرایسیس این داستان رو روی پی سی داشت )



 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: x-x

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,835
HL2 سال 2005 برای xbox عرضه شد. به جز برخی مشکلات فریم‌ریت و رزولوشن پایین‌تر بازی پورت کامل و موفقی بود و متای ۹۰ هم داشت.
کیفیت و اعتبار HL2 بیشتر از جلوه‌های گرافیکی مدیون فیزیک و گیم‌پلی‌و لول دیزاین بی‌نظیرش بود. درست مثل Portal 2 در زمان خودش. وقتی HL2 سال ۲۰۰۴ ریلیز شدم دوم ۳ و فارکرای به مراتب گرافیک بهتری داشتن بعد از یک سال هم که Fear بازی رو عوض کرد پس به نظرم شرط ساخته شدن HL3 یه انجین بی‌رقیب نیست بلکه‌ یه ایده‌ی بی‌نظیره...
دقیقا.
ایده چیزیه که valve همیشه برای عناوینش به کار میبره،یه حرکتی که تا حالا هیچ کمپانی ای نکرده باشه.
ولی متاسفانه منم با دوستمون Romell موافقم. بعید میدونم دیگه valve اصلا ذره ای دلش بخواد بازی رو بسازه، اصلا سیاستگذاری های valve تغییر پیدا کرده و بعید هست که دنبال ایده بکر هم باشن. البته همه ما بالخره امیدواریم همیشه. آرزوی ساخت این بازی یکی از آرزوهای دست نیافتنی زندگیمون شد. البته همین حالا هم اسمش به عنوان افسانه همیشه یاد میشه.
نسخه اولش که هنوزم جزو نوستالژی های منه. چقدر اتمسفر عالی ای داشت. الان که بازیش میکنی خیلی خیلی خیلی بیشتر و بهترم درک میکنی که چه غوغایی بود بازی اصلا.
 
  • Like
Reactions: m.a.t and x-x

x-x

کاربر سایت
Sep 19, 2009
668
نام
رضا
فشارها زياد شده،حرفا زياد شده،مطمئن باشين يه خبرايي ميشه و بازي بعدي حتما ميره واسه نسل بعد كه از هر نظر دستشون هم بازتره.
فعلا كه يه titan fall2و يكي هم دوتا با انجين سورس ٢ ساخته شده و مابقي مانند cs.go اينا همه با موتور شماره ١ ساخته شدن.يه زماني حرف و حديث بود كه ميخوان cs.go رو با انجين ٢ بدن بيرون كه رد شد از طرف خودشون و گفتن نيازي به تغيير موتور برايcs ديده نميشه و جواب گو هست. و احتمالا بازسازي cs هم ميره واسه نسل بعد.
خلاصه اينكه به نظر ميرسه سورس ٢ موتور بدي نباشه ولي بايد ديد آيا براي hl بعدي برنامه اي براي ارتقا انجين دارند يا نه.
آقا صفحه اول سايت رسمي ولو يكي از عجيب تريناست:Dخيلي وقت بود ميخواستم يه جا بگم ديدم جايي بهتر از اينجا نيست،
خيلي جالبه آگهي استخدام زده با سايز فونت غول.
ميگه ما بازي درست ميكنيم،سخت افزار ميسازيم،به ما ملحق شيد:D
Valve Corporation
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: m.a.t and Romell

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,772
نام
مراد حلیمی
درسته گیم پلی و لول دیزاین و داستان و سایر موارد هاف لایف عالی هستن ولی گرافیک هم تو هر دو شماره یکی از نقاط شدیدا قوی و هایلایت بازی بود

وقتی میگین دووم 3 اون زمان گرافیکش بهتر از هف لایف2 بود همین الان گرافیک این دو تا رو مقایسه کنید....از لحاظ چهره از لحاظ فیزیک از لحاظ گرافیک هنری و به نظر خودم اون طبیعی بودن گرافیک از لحاظ بصری هاف لایف 2 سرتر هست(هنوزم که هنوز گرافیک هاف لایف 2 قابل بازی هست ولی دووم 3 چطور؟؟)

+

به نظرم من اگر بخوان هاف لایف 3 رو مثه هاف لایف 1 و 2 بسازن (بشه پرچمدار از هر لحاظ وقتی منتشر میشه) ولو باید خیلی شدید سر کیشه رو شل کنه و این مساله فعلا تو لیست کارای ولو نیست به هیچ عنوان
یکی از نشانه هاشم که قبلا گفتم جدا شدن خیلی از سازندگان اصلی سری از ولو هست (تا ولو بیاد باز اینا رو جمع کنه یا استعداد مشابه اینا پیدا کنه باز 2...3 سالی طول می کشه:)))

مگر اینکه روال رو عوض کنه ولو و بخواد یه چیز نهایتا خیلی خوب مثه شوترای امروزی بده بیرون که اونم فک نکنم در این حد کوته فکر باشن(شایدم باشن نمیدونم:D)

.
 

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,835
درسته گیم پلی و لول دیزاین و داستان و سایر موارد هاف لایف عالی هستن ولی گرافیک هم تو هر دو شماره یکی از نقاط شدیدا قوی و هایلایت بازی بود

وقتی میگین دووم 3 اون زمان گرافیکش بهتر از هف لایف2 بود همین الان گرافیک این دو تا رو مقایسه کنید....از لحاظ چهره از لحاظ فیزیک از لحاظ گرافیک هنری و به نظر خودم اون طبیعی بودن گرافیک از لحاظ بصری هاف لایف 2 سرتر هست(هنوزم که هنوز گرافیک هاف لایف 2 قابل بازی هست ولی دووم 3 چطور؟؟)

+

به نظرم من اگر بخوان هاف لایف 3 رو مثه هاف لایف 1 و 2 بسازن (بشه پرچمدار از هر لحاظ وقتی منتشر میشه) ولو باید خیلی شدید سر کیشه رو شل کنه و این مساله فعلا تو لیست کارای ولو نیست به هیچ عنوان
یکی از نشانه هاشم که قبلا گفتم جدا شدن خیلی از سازندگان اصلی سری از ولو هست (تا ولو بیاد باز اینا رو جمع کنه یا استعداد مشابه اینا پیدا کنه باز 2...3 سالی طول می کشه:)))

مگر اینکه روال رو عوض کنه ولو و بخواد یه چیز نهایتا خیلی خوب مثه شوترای امروزی بده بیرون که اونم فک نکنم در این حد کوته فکر باشن(شایدم باشن نمیدونم:D)

.
راستش مقایسه گرافیکی این دوتا بازی با هم واقعا سخته:). هر کدوم توی بخشایی از همدیگه سبقت میگیرن. مثلا half life توی فیزیک و انیمیشن صورت و چهره جلوتره، کیفیت تکسچراش بهتره، محیط هاش و رنگبندی به مراتب دلچسب تری داره، البته فضای دوتا بازی با هم فرق میکنه، هردو ژانر علمی تخیلی هستن ولی با دوتا نگرش و دایرکشن متفاوت، doom حساسیت و scens بیشتری روی وحشت و خشونت داشت که خب فضاسازیش آدمو یاد فیلمای علمی تخیلی - وحشت دهه های 80 و 90 میندازه، half life خیلی بیشتر رو ساخت محیط های outdoor و فضا و اتمسفر خفقان آور و رو به نابودی دنیا فوکوس کرده بود، در واقع آرت دیزاینشون متفاوت بود ولی هردو عالی بودن در کل، هاف لایف فضای دلنشین تری بواسطه نوع دایرکشنش. . doom هم نورپردازیش حتی الانم مثلش کم پیدا میشه، انیمیشن دشمناش جلوتر از half life بود. اوج گرافیکش توی مرحله Hell هست، واقعا هنوزم عالیه ویژوال و افکت هاش. half life در عوض واقعی تر و رئال تره، اونم بیشتر از گرافیک مرهون فیزیک خارق العادش هست که هنوزم شبیهش نیست انصافا. دووم صداگذاری دالبی 5.1 داشت و اون ambient sound هاش اتمسفری خلق کرد که هنوزم باورنکردنیه، اون حس demonic و اسرارآمیزش واقعا بی نظیره، هاف لایف هم توی پیاده سازی صدا و در کل sound design واقعا نظیر نداشت. یاد صدای انفجارهاش میفتم که از دور یه صدا میداد و از نزدیک یه صدا، توی فضای بسته خیلی بم و شدید بود و توی فضای باز صدا بعد از انتشار رفلکس میکرد واقعا مبهوتم میکنه.
هر دو بی نظیر بودن، یادش بخیر. من هنوزم هردوتاشونو هرچند وقت یه بار بازی میکنم و هنوزم مثل سال 2004 لذت میبرم، واقعا دوتا بمب اتم بودن برای دوره خودشون.
 
آخرین ویرایش:

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,020
نام
آریا
درسته گیم پلی و لول دیزاین و داستان و سایر موارد هاف لایف عالی هستن ولی گرافیک هم تو هر دو شماره یکی از نقاط شدیدا قوی و هایلایت بازی بود

وقتی میگین دووم 3 اون زمان گرافیکش بهتر از هف لایف2 بود همین الان گرافیک این دو تا رو مقایسه کنید....از لحاظ چهره از لحاظ فیزیک از لحاظ گرافیک هنری و به نظر خودم اون طبیعی بودن گرافیک از لحاظ بصری هاف لایف 2 سرتر هست(هنوزم که هنوز گرافیک هاف لایف 2 قابل بازی هست ولی دووم 3 چطور؟؟)
موافقم! اون زمان یادمه بزرگترین رقابت قرن(!) بین Half-Life 2 و Doom 3 وجود داشت و یکی از بخش‌های رقابت هم گرافیک بود. هر دو نسبت به زمان خودشون جلوتر از اکثر بازی‌ها بودن و هرکدوم ویژگی‌هایی داشتن به شدت خفن.
من خودم گرافیک Doom 3 رو بهتر می‌دونستم و الآن نظرم عوض شده. :D با اینکه Doom 3 زمان خودش از نظر تکنیکی انقلابی بود و حتی الآن هم آدم بهش نگاه میکنه تعجب میکنه که اون سال چطوری ساختنش، ولی HL2 یه حالتی داره که قدیمی نمیشه و این رو تا حد زیادی مدیون گرافیک هنری خودش هست. یعنی شکل و شمایل و استیل گرافیکی بازی جوری هست که 20 سال دیگه هم بریم سراغش، باز میشه به چشم یه بازی دلنشین بهش نگاه کرد و همچین چیزی رو توی کمتر بازی‌‌ای از اون دوران دیدم.
کلاً یه جورایی بازی هم واقع‌گرایانه بود و هم سادگی خاصی داشت که باعث شده هنوز طبیعی به نظر برسه. اون سادگی هم نقطه ضعف نیست و منظورم سبک بصری و استیل هنری بازی هست که در گذر زمان هم خودش رو خوب حفظ کرده، وگرنه از نظر تکنیکی غول عظیمی بود که به جز Doom 3 و یکی دو تا بازی دیگه، رقیبی در زمان خودش نداشت.
 

Amir123654

کاربر سایت
Nov 3, 2018
72
راستش مقایسه گرافیکی این دوتا بازی با هم واقعا سخته:). هر کدوم توی بخشایی از همدیگه سبقت میگیرن. مثلا half life توی فیزیک و انیمیشن صورت و چهره جلوتره، کیفیت تکسچراش بهتره، محیط هاش و رنگبندی به مراتب دلچسب تری داره، البته فضای دوتا بازی با هم فرق میکنه، هردو ژانر علمی تخیلی هستن ولی با دوتا نگرش و دایرکشن متفاوت، doom حساسیت و scens بیشتری روی وحشت داشت که خب فضاسازیش آدمو یاد فیلمای علمی تخیلی - وحشت دهه های 80 و 90 میندازه، half life خیلی بیشتر رو ساخت محیط های outdoor و فضا و اتمسفر خفقان آور و رو به نابودی دنیا فوکوس کرده بود، در واقع آرت دیزاینشون متفاوت بود ولی هردو عالی بودن در کل، هاف لایف فضای دلنشین تری بواسطه نوع دایرکشنش. . doom هم نورپردازیش حتی الانم مثلش کم پیدا میشه، انیمیشن دشمناش جلوتر از half life بود. اوج گرافیکش توی مرحله Hell هست، واقعا هنوزم عالیه ویژوال و افکت هاش. half life در عوض واقعی تر و رئال تره، اونم بیشتر از گرافیک مرهون فیزیک خارق العادش هست که هنوزم شبیهش نیست انصافا. دووم صداگذاری دالبی 5.1 داشت و اون ambient sound هاش اتمسفری خلق کرد که هنوزم باورنکردنیه، اون حس demonic و اسرارآمیزش واقعا بی نظیره، هاف لایف هم توی پیاده سازی صدا و در کل sound design واقعا نظیر نداشت. یاد صدای انفجارهاش میفتم که از دور یه صدا میداد و از نزدیک یه صدا، توی فضای بسته خیلی بم و شدید بود و توی فضای باز صدا بعد از انتشار رفلکس میکرد واقعا مبهوتم میکنه.
هر دو بی نظیر بودن، یادش بخیر. من هنوزم هردوتاشونو هرچند وقت یه بار بازی میکنم و هنوزم مثل سال 2004 لذت میبرم، واقعا دوتا بمب اتم بودن برای دوره خودشون.

معلومه وقتی یه بازی تو فضای بسته چهار دیواری بسازی کیفیت تکسچرها و جزئیات بالاتر میره دیگه! اجتناب ناپذیره اصلا! :D اون ژانر وحشت بودنش هم که میفرمایید خود سازنده بعد از دیدن بازخورد منفی مخاطبین با دادن آپدیت ها رسما نابودش کرد. اولا که برداشتن اون چراغ قوه رو فیکس کردن که به حس سروایول هارور بازی صدمه میزد. بعد توی سیر تکاملی به نسخه BFG رسید که هرچه بیشتر سازنده سعی کرد از حال و هوای نسخه اصلی دورش کنه به نسخه های کلاسیک نزدیکتر اما باید رسما گفت فقط گند زده! :D برای همینه که Doom 3 بعد از اون همه سال الان دیگه واقعا غیرقابل تحمله. :-& اگر از لحاظ فنی هم بخوایم مقایسه کنیم گرافیک Farcry همون سال از خیلی جهات از Doom سرتر بود.

به نظر من مقایسه Doom 3 با HL2 اصلا کار درستی نیست. HL2 توی سطح و لول دیگه ای سیر میکنه اصلا. :D فضاسازی survival horror فقط مشمول یکی از مراحل HL2 بود. کل doom3 خیلی زور بزنه میتونه با فقط یکی از مراحل HL2 مقایسه بشه. :D
 

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,835
معلومه وقتی یه بازی تو فضای بسته چهار دیواری بسازی کیفیت تکسچرها و جزئیات بالاتر میره دیگه! اجتناب ناپذیره اصلا! :D اون ژانر وحشت بودنش هم که میفرمایید خود سازنده بعد از دیدن بازخورد منفی مخاطبین با دادن آپدیت ها رسما نابودش کرد. اولا که برداشتن اون چراغ قوه رو فیکس کردن که به حس سروایول هارور بازی صدمه میزد. بعد توی سیر تکاملی به نسخه BFG رسید که هرچه بیشتر سازنده سعی کرد از حال و هوای نسخه اصلی دورش کنه به نسخه های کلاسیک نزدیکتر اما باید رسما گفت فقط گند زده! :D برای همینه که Doom 3 بعد از اون همه سال الان دیگه واقعا غیرقابل تحمله. :-& اگر از لحاظ فنی هم بخوایم مقایسه کنیم گرافیک Farcry همون سال از خیلی جهات از Doom سرتر بود.

به نظر من مقایسه Doom 3 با HL2 اصلا کار درستی نیست. HL2 توی سطح و لول دیگه ای سیر میکنه اصلا. :D فضاسازی survival horror فقط مشمول یکی از مراحل HL2 بود. کل doom3 خیلی زور بزنه میتونه با فقط یکی از مراحل HL2 مقایسه بشه. :D
واقعا یکی از بی پایه و اساس ترین حرفا اینه که بگیم اون بازی فضاش بسته بود و اون یکی فضاش باز بود پس گرافیک اونی که فضاش باز بود بهتره!!!
تکسچرهای هاف لایف کلا برتر بود من اینو توی پست قبلیم هم گفتم، فضای بازی بواسطه انجین فیزیکی بازی واقع گرایانه و کاملا طبیعی بود. ولی توی همون محیط های indoor بازی ای که پیروز میشه Doom 3 هست، چون نورپردازیه پویا داشت، منابع نور کاری میکرد که قشنگ حس میکردی داری توی اون پایگاه قدم میزنی. البته واقعا half life 2 یه بازی ای هست که فرمت گرافیکیش هیچوقت تاریخ مصرف نداره، منم الان که بازی میکنم هر دو رو فضای هاف لایف برام به مراتب قابل لمس تره. ولی از بعد فنی و تکنیکی هر دو بازی نقاط ضعف و قوتی دارن نسبت به هم که در مجموع انتخاب رو برای من سخت میکنه که بگم کدوم یکی بهتره.
راجب چراق قوه و اون داستانا، واقعا یکی از موردمناقشه ترین مباحث همین برداشتن و گذاشتن چراغ قوه بود. اون زمان یه عده مثل شما میگفتن این سوییچ بین چراق قوه و اسلحه خیلی به روند بازی صدمه زده. بعد از BFG Edition همه نظرا برعکس شد، همه گفتن اون حس یونیک نسخه اصلی از بین رفت و تجربه واقعیه بازی دگرگون و معکوس شد.
اینجا چیزی که مطرح میشه سلیقه هست، من شخصا همون سیستم اوریجینال بازی رو میپسندم و سوییچ بین چراغ قوه و اسلحه، خیلی ها هم نظر با من و خیلی ها هم مخالف من هستن به هر حال.
قیاس انتهاییت راجب مقایسه دووم و مرحله raven holm هاف لایفم واقعا جوابی ندم و صحبتی نشه راجبش بهتره....
چیزی که برام جالبه این رقابت این دوتا بازی حتی بعد از گذشت 14 سال هست:D.
 
آخرین ویرایش:

Amir123654

کاربر سایت
Nov 3, 2018
72
واقعا یکی از بی پایه و اساس ترین حرفا اینه که بگیم اون بازی فضاش بسته بود و اون یکی فضاش باز بود پس گرافیک اونی که فضاش باز بود بهتره!!!
واقعا همچین حرفی زدم؟! یبار دیگه بخون جمله منو!

چیزی که برام جالبه این رقابت این دوتا بازی حتی بعد از گذشت 14 سال هست:D.
موافقم :D

______________________________________
در کل نشان موفقیت و اثرگذاری تاریخی هر بازی رو میشه از community وفادارش فهمید. الان هنوزم برای HL2 داره ماد میاد. (تو پروژه black mesa تازه سال 2019 میخوان مرحله XEN رو عرضه کنن.)
جالبتر اینکه هنوز واسه Doom 2 ماد میدن بیرون!!!^:)^ اما نگاه کنید آیا کسی واسه Doom 3 تره هم خورد میکنه؟!:-&:D
فکر کنم ذکر همین نکته کافی باشه! حالا کارمک بیاد دو ساعت درباره نورپردازی داینامیک تو اون چهاردیواری های بیروح و کسل کننده ایستگاه های مریخی سخنرانی کنه. مهم نیست.:D
 

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,835
واقعا همچین حرفی زدم؟! یبار دیگه بخون جمله منو!


موافقم :D

______________________________________
در کل نشان موفقیت و اثرگذاری تاریخی هر بازی رو میشه از community وفادارش فهمید. الان هنوزم برای HL2 داره ماد میاد. (تو پروژه black mesa تازه سال 2019 میخوان مرحله XEN رو عرضه کنن.)
جالبتر اینکه هنوز واسه Doom 2 ماد میدن بیرون!!!^:)^ اما نگاه کنید آیا کسی واسه Doom 3 تره هم خورد میکنه؟!:-&:D
فکر کنم ذکر همین نکته کافی باشه! حالا کارمک بیاد دو ساعت درباره نورپردازی داینامیک تو اون چهاردیواری های بیروح و کسل کننده ایستگاه های مریخی سخنرانی کنه. مهم نیست.:D
شما احیانا مطلع هستین که چند سال پیش یک مادی برای Doom 3 اومد که گرافیک اون رو حتی از بازی های الان هم شارپ تر و عالی تر کرده بود؟ متاسفانه اسم ماد یادم نیست ولی توی همین فروم خودمون خیلی از بچه ها تستش کردن. ضمن اینکه انواع و اقسام مادهای گوناگون براش اومده. یه سرچ توی نت انجام بدین. ضمن اینکه قیاستون مع الفارق هست چون black mesa هم اگر بخواین حساب کنید ماد نسخه اول half life حساب میشه نه شماره 2 . مثل مثالی که برای نسخه های کلاسیک دووم و شماره 3 زدین.
قطعا دووم 3 به اندازه نسخه های کلاسیکش کامیونیتی عظیمی نداره ولی خود بازی زمان خودش یه شاهکار بود بدون چون و چرا، ایرادایی که به بازی میگرفتن از دید خیلی نقاط مثبت بازی بود.
در هر حال هر دو بازی واقعا جزو my favorite های من هستن. هر دو نام های بزرگ صنعت بازی و علی الخصوص ژانر شوتر اول شخص هستن. Doom با نسخه 2016 به خوبی احیا شد و بهترین شوتر همون سال هم شد ( هر چند که من علاقه شخصیم هنوزم دووم 3 هست :D). اما Half life 3 به گمونم دیگه ساخته نمیشه و افسانه هاف لایف با نسخه 2 برای همیشه در یاد و خاطره گیمرها نشست. یکی از بزرگترین ظلم ها برای گیمرها ساخته نشدن نسخه 3 بازی بود. و به قول دوستمون Half life G حتی اگر ساخته هم بشه نگرانی هایی در پی داره چون سازنده های بازی اکثرشون رفتن و valve پالایش شده و خروجی بازی در حتی در صورت ساخت در هاله ای از ابهام قرار داره کیفیت ساختش.
 
آخرین ویرایش:

Isildur

Rise and Shine Mr. Freeman
کاربر سایت
Dec 10, 2006
9,253
نام
امیرحسین
حالا که یاد و خاطره‌ی سال باشکوه ۲۰۰۴ زنده شد یادی هم کنم از escape from butcher bay:(( حیف که Dark Athena کیفیت بازی اصلی رو نداشت و هیچ وقت هم روی استیم عرضه نشد تا دوباره بازیش کنیم. استاربریز هم که اوضاعش خرابه...
 

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,835
حالا میون دوتا نسخه اصلی هاف لایف که هر دو شاهکارهای تکرار نشدنی هستن من بازم نسخه 1 رو برتر میدونم، البته یه بخشیش نوستالژی های خودمه و یه بخشیش هم فضاسازی های نسخه اول که خب واقعا اون حس creepy شماره 1 رو توی شماره 2 ندیدیم. یادمه یه جایی میخومندم که valve ساخت بازی رو بر اساس یکی از رمان های استفن کینگ ساخته بود و نوع اثربخشی بازی توی جامعه گیمیری هم مرهون مدل داستانسراییش میشد که به جدیت میشه گفت مبدع و پایه گذار فرمت روایی داستان در سبک شوتر میشه.
بعد بچه هایی که مثل من اون سال ها با بازی ها رشد میکردن و بزرگ میشدن واقعا جهش رو میتونستن لمس کنن.تا قبل از Half life 1 شوتری مثل Quake 2 توی بازار بود که اوج لول دیزاین و طراحی بازی به حساب میومد، یه غولی بود برای خودش، همینطور بازی Blood که البته انجینش خیلی پیشرفته مبود ولی بازی واقعا فوق العده و زیبا بود، بعد یه سال بهد half life اومد که قشنگ تعریف جدیدی از ژانر اول شخص انجام داد، اینقدر متفاوت بود زمان خودش که باورکردنی نیست. همین الان برید بازی های قبل از هاف لایف و بعد از اونو انجام بدین قشنگ جهش و تفاوت رو در لول دیزاین و داستانسرایی و سایر بخش هاش میبینید.
 

Amir123654

کاربر سایت
Nov 3, 2018
72
حالا میون دوتا نسخه اصلی هاف لایف که هر دو شاهکارهای تکرار نشدنی هستن من بازم نسخه 1 رو برتر میدونم، البته یه بخشیش نوستالژی های خودمه و یه بخشیش هم فضاسازی های نسخه اول که خب واقعا اون حس creepy شماره 1 رو توی شماره 2 ندیدیم. یادمه یه جایی میخومندم که valve ساخت بازی رو بر اساس یکی از رمان های استفن کینگ ساخته بود و نوع اثربخشی بازی توی جامعه گیمیری هم مرهون مدل داستانسراییش میشد که به جدیت میشه گفت مبدع و پایه گذار فرمت روایی داستان در سبک شوتر میشه.
بعد بچه هایی که مثل من اون سال ها با بازی ها رشد میکردن و بزرگ میشدن واقعا جهش رو میتونستن لمس کنن.تا قبل از Half life 1 شوتری مثل Quake 2 توی بازار بود که اوج لول دیزاین و طراحی بازی به حساب میومد، یه غولی بود برای خودش، همینطور بازی Blood که البته انجینش خیلی پیشرفته مبود ولی بازی واقعا فوق العده و زیبا بود، بعد یه سال بهد half life اومد که قشنگ تعریف جدیدی از ژانر اول شخص انجام داد، اینقدر متفاوت بود زمان خودش که باورکردنی نیست. همین الان برید بازی های قبل از هاف لایف و بعد از اونو انجام بدین قشنگ جهش و تفاوت رو در لول دیزاین و داستانسرایی و سایر بخش هاش میبینید.

بازم موافقم. :D شماره یک درجه انقلابی بودنش بیشتره. :D فقط استفن کینگ یا H.P. لاوکرافت؟! چون اون مراحل XEN بخصوص الگوی لاوکرافتی داشت. در ضمن HL2: Episode 2 رو فراموش نکنیم که موفق شد به همون اندازه شماره یک creepy و خاص باشه. اصلا اون Episode 2 خودش یه جهش جداگونه حساب میشه تو دنیای HL. :D
 
  • Like
Reactions: uriel

Amir123654

کاربر سایت
Nov 3, 2018
72
ضمن اینکه قیاستون مع الفارق هست چون black mesa هم اگر بخواین حساب کنید ماد نسخه اول half life حساب میشه نه شماره 2 . مثل مثالی که برای نسخه های کلاسیک دووم و شماره 3 زدین.
LOL
اینو تازه دیدم. از تو دیگه انتظار نمیرفت. گویا تعریفی دقیقا از واژه "ماد" نداری! black mesa رو با انجین source ساختن بنابراین ماد نسخه دوم محسوب میشه. حالا درسته بازسازی نسخه اول هست :D ولی ماد نسخه دومه. :D
من بازم میگم community وفادار و باهیجانی که بازیهای HL2 و Doom 2 دارن، doom3 بخواب هم ندیده. اینو بغیر از مادها از ویدئوهای یوتیوب و فروم ها و.. هم میشه فهمید.

highly recommend میکنم به این چنل یه سر بزنید. :D
 

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,835
LOL
اینو تازه دیدم. از تو دیگه انتظار نمیرفت. گویا تعریفی دقیقا از واژه "ماد" نداری! black mesa رو با انجین source ساختن بنابراین ماد نسخه دوم محسوب میشه. حالا درسته بازسازی نسخه اول هست :D ولی ماد نسخه دومه. :D
من بازم میگم community وفادار و باهیجانی که بازیهای HL2 و Doom 2 دارن، doom3 بخواب هم ندیده. اینو بغیر از مادها از ویدئوهای یوتیوب و فروم ها و.. هم میشه فهمید.

highly recommend میکنم به این چنل یه سر بزنید. :D
شما اومدی پولیشش کنی زدی بدترش کردی عزیز. چه ارتباطی داره؟ نسخه اول بازی هم انجینش gold source بوده ، ضمن اینکه اگر بخوایم اینطوری در نظر بگیریم کل انجین نسخه modify شده انجین Quake هست، یعنی در واقع انجین مادر برای id software و کارمک و تیمش هست.
شما از کامیونیتی صحبت کردی منم گفتم doom 3 هم کامیونتی عظیم خودشو داره، هنوزم که هنوزه برای بازی فن آرت ساخته میشه، ماد میاد و هنوزم جزو یکی از برترین عناوین وحشت میدوم گیم حساب میشه.
در کل من بحث خوب و بد ندارم چون واقعا هر دوبازی اینقدر برام بزرگ هستن و علاقه دارم بهشون برام سخته بینشون یکی رو انتخاب کنم نه در زمینه گرافیک نه سایر بخش ها.
Half life 2 عنوان بزرگتری هست به مراتب در بعد گیم دیزاین و هزینه و ساختار کلی.نه تنها در ژانر خودش که در کل صنعت گیم. doom 3 هم یکی از پله ها و سکوهای پیشرفت تکنیکی در زمینه گیم به شمار میاد چه از بعد گرافیک چه صدا. هر دو بازی هم در زمان خودشون شاهکار به حساب میومدن، حالا دامنه وسعت هاف لایف به واسطه برتری در تمام بخش ها قطعا گسترده تره و یکی از کلاس های ساخت بازی به شمار میاد.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر