عناوین انحصاری ماکروسافت بزودی در Steam

Hamidreza

Time to Change
ناظم انجمن
Jun 3, 2008
3,252
نام
حمیدرضا


درود


ساعاتی پیش THQ Nordic اعلام کرد بزودی تعدادی از عناوین انحصاری ماکروسافت که تا الان فقط بروی استور ویندوز 10 و Xbox در دسترس بودن بروی استیم عرضه میشود . ReCore: Definitive Edition, Super Lucky’s Tale, Disneyland Adventures ' Rush: Disney-Pixar Adventure ' Zoo Tycoon: Ultimate Animal Collection از جمله بازیهایی هستن که قراره بزودی در تاریخ نامعلوم و نامشخصی شاهد عرضه شون روی استیم باشیم .

البته ماکروسافت خیلی هم با پلتفرم استیم غریبه نیست و هنوز یکسال از انتشار آخرین بازی شون بروی استیم نگذشته . آخرین عناوینی که از طرف ماکرو بروی استیم عرضه شدن killer instinct و Halo wars Definitive Edition بودن که به ترتیب در ماههای sep و april منتشر شدن .

این میتونه خبر فوق العاده خوبی برای طرفداران و کاربران استیم ( از جمله خودم:D ) باشه و عناوینی که شاید مدتها منتظرش بودن و تا الان موفق به انجامش نشدن رو بزودی میتونن تجربه کنن .

شاید با فروش بالای این عناوین بروی استیم ' ماکروسافت قدم بعدی رو محکمتر برداره و شاهد عرضه ی شاهکارای خودش یعنی Gears ' HALO و سری محبوب Forza در آینده نه چندان دور باشیم . بهر حال فقط باید منتظر موند و دید سیاست ماکرو در رابطه با استیم به چه صورت پیش میره !


منبع :

ReCore: Definitive Edition, Super Lucky’s Tale and more Microsoft games are coming to Steam | DSOGaming | The Dark Side Of Gaming


THQ Nordic Signs Distribution Deal With Microsoft Studios For Multiple Titles
 

Heska

کاربر سایت
Jan 13, 2010
2,909
نام
Hessam
آره، فقط آدمی که UWP و استور رو یکی میدونه خیلی سرش میشه:-bd
آخه پروفسور من پرسیدم چند نفر از قابلیت Play Anywhere استفاده می‌کنن، نگفتم کسی اکانت مایکروسافت نداره.
آره حاجی منی که 3 سال دازم کار میکنم با UWP و دوتا بازی App UWP دادم بیرون فرقشو نمیدونم تو میدونی. لطفا یک کلاس بزار ثبت نام کنیم.
 
  • Like
Reactions: saphire

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
3,228
نام
امیرحسین
استور مایکرو که زبالست، ولی UWP خیلی چیز بدرد بخوری بود واسه کسایی که کانتنت درست می کنن. فقط مشکلی که داره اینه که نصب کردنش کار خیلی راحتی نیست اگه از استور نباشه و اینکه خیلی کنترلی روی فایل ها و ... نداره آدم. یه جوریه انگار موبایله نه PC:D
 
  • Like
Reactions: sina_unl

SMB2VF

کاربر سایت
Dec 23, 2013
618
نام
Mehdi
آره بابا چیه یه بار یه بازی رو میخری میتونی هم رو Xbox بازی کنی هم PC کلا جمع کنید من دوست دارم برای بازیا دوبار پول بدم کلا همه پلتفرم های دیگه مثل Origin، UPlay، Battle.Net و ... رو هم ببندید بازیارو بیارید رو استیم 30 درصد درامد بدید Valve با مونوپولی که راه انداخته حالشو بکنه. کلا ما گیمرا دوست داریم بزنیم تو سر خودمون بعد از دست همه کمپانی ها شاکی هم بشیم.
ولو چطوری مونوپولی راه انداخته دقیقا؟! ملت تو Era یچی یاد گرفتن هی مونوپولی مونوپولی میکنن به اینجا هم کشیده شد.
استور مایکرو که زبالست، ولی UWP خیلی چیز بدرد بخوری بود واسه کسایی که کانتنت درست می کنن. فقط مشکلی که داره اینه که نصب کردنش کار خیلی راحتی نیست اگه از استور نباشه و اینکه خیلی کنترلی روی فایل ها و ... نداره آدم. یه جوریه انگار موبایله نه PC:D
دقیقا همین بزرگترین مشکله! کلا ماد ساختن جدا از ابزار رسمی سازنده‌ها، سخت (و یا حتی غیر ممکن میشه). الان اگه بر فرض سال 2011 دارک سولز 1 فقط روی استور مایکروسافت و به صورت UWP منتشر میشد، DSfixـی وجود نداشت و بازی تا ابد همون‌طور داغون میموند. اینطوری سری پرفروش‌ترین پلتفرم خودش رو از دست میداد. بماند که سیل سرازیر شدن بازی‌های ژاپنی روی پی‌سی، با فروش فوق‌العاده‌ی دارک سولز شروع شد.
حالا این فقط یه مثاله، کلی بازی هستن که سازنده‌ها ابزار رسمی برای مادِرها منتشر نکردن، اما کلی ماد دارن. یا کلی بازی هستن که الان سازندشون ورشکست شده یا به هر حال از بازی پشتیبانی نمیکنه، ولی به لطف مادِرها رو سیستم‌های امروزی اجرا میشن.
 

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
3,228
نام
امیرحسین
دقیقا همین بزرگترین مشکله! کلا ماد ساختن جدا از ابزار رسمی سازنده‌ها، سخت (و یا حتی غیر ممکن میشه). الان اگه بر فرض سال 2011 دارک سولز 1 فقط روی استور مایکروسافت و به صورت UWP منتشر میشد، DSfixـی وجود نداشت و بازی تا ابد همون‌طور داغون میموند. اینطوری سری پرفروش‌ترین پلتفرم خودش رو از دست میداد. بماند که سیل سرازیر شدن بازی‌های ژاپنی روی پی‌سی، با فروش فوق‌العاده‌ی دارک سولز شروع شد.
حالا این فقط یه مثاله، کلی بازی هستن که سازنده‌ها ابزار رسمی برای مادِرها منتشر نکردن، اما کلی ماد دارن. یا کلی بازی هستن که الان سازندشون ورشکست شده یا به هر حال از بازی پشتیبانی نمیکنه، ولی به لطف مادِرها رو سیستم‌های امروزی اجرا میشن.
البته قسمت زیادیش هم به خاطر اینه که Win32 و رفقا خدا ساله که وجود دارن و UWP فکر نکنم 5 سالش باشه هنوز و در اون سطح تحقیقات انجام نشده روش:D در هر صورت مایکرو چند تا اشتباه انجام داد واسه UWP، یکیش همین موبایلی شدن زیاد بود. اصلا Sideloading معنی نمی ده واسه PC، مگه موبایله که یه روش اصلی واسه نصب باشه و غیر از اون باید از روش فرعی (Sideloading) استفاده کنی؟ PC خودمه کل اعضا و جوارحش باید دست خودم باشه، معنی نمی ده بخوای روش اصلی و فرعی درست کنی واسش. و واسه همین نمی تونه جایگزین مناسبی واسه Win32 باشه بنظرم.

____

در مورد مونوپلی ولو، خوب واقعا ولو مونوپولی راه ننداخته، یعنی نیومده بازار رو محدود کنه که فقط خودش بتونه فعالیت کنی، ولی خوب به هر حال استیم در حال حاضر مونوپولی داره رو بازار PC به خاطر یوزربیس عظیم و کاتالوگ وحشتناک بازی هاش و اگه ناشر میلیاردی نباشی راه دیگه ای غیر استیم نداری. خدمات خوبی هم در ضمینه API ها ارائه می ده، اما خوب 30 درصد:/
 

SMB2VF

کاربر سایت
Dec 23, 2013
618
نام
Mehdi
همین ولو نبود که یک مدت کوتاه دانلود مادها رو امد پولی کرد ؟
خیر بتزدا بود.
البته قسمت زیادیش هم به خاطر اینه که Win32 و رفقا خدا ساله که وجود دارن و UWP فکر نکنم 5 سالش باشه هنوز و در اون سطح تحقیقات انجام نشده روش:D در هر صورت مایکرو چند تا اشتباه انجام داد واسه UWP، یکیش همین موبایلی شدن زیاد بود. اصلا Sideloading معنی نمی ده واسه PC، مگه موبایله که یه روش اصلی واسه نصب باشه و غیر از اون باید از روش فرعی (Sideloading) استفاده کنی؟ PC خودمه کل اعضا و جوارحش باید دست خودم باشه، معنی نمی ده بخوای روش اصلی و فرعی درست کنی واسش. و واسه همین نمی تونه جایگزین مناسبی واسه Win32 باشه بنظرم.
____
در مورد مونوپلی ولو، خوب واقعا ولو مونوپولی راه ننداخته، یعنی نیومده بازار رو محدود کنه که فقط خودش بتونه فعالیت کنی، ولی خوب به هر حال استیم در حال حاضر مونوپولی داره رو بازار PC به خاطر یوزربیس عظیم و کاتالوگ وحشتناک بازی هاش و اگه ناشر میلیاردی نباشی راه دیگه ای غیر استیم نداری. خدمات خوبی هم در ضمینه API ها ارائه می ده، اما خوب 30 درصد:/
دقیقا همینه. PC اسمش روشه، کامپیوتر شخصی. اما خب با UWP همچین چیزی ممکن نیست.
درسته. اتفاقا کاملا بر عکس، ولو به سازنده‌ها قابلیت جنریت‌ کردن Key به صورت رایگان میده. و اگه اشتباه نکنم تنها شرکتی هست که این کار رو میکنه. سونی و مایکروسافت و نینتندو به طور رایگان این کار رو انجام نمیدن. یعنی شما میتونی بازیت رو توی GMG بفروشی و از فروش بازیت توی GMG یا سایت خودت قرونی به ولو نمیرسه. یعنی عملا ولو یجورایی خودش داره شرایطش رو برای رقیب‌هاش (البته این سایت‌ها رو نمیشه دقیقا بهشون گفت رقیب چون در مقابل استیم فروشی ندارن، اما در هر حال دارن برای یه بازار رقابت میکنن) آسون‌تر میکنه. سایت‌هایی مثل Humble و GMG و ... هم دقیقا بخاطر همین (و البته 30 درصدی که ولو میگیره) وجود دارن. 30 درصد هم استاندارد صنعته و بجز Itch.io، همه از سونی و مایکروسافت گرفته تا بقیه همینقدر میگیرن. توی Era هم گفتم قبلا، ولو اگه cut خودش رو بیاره پایین سایت‌هایی مثل GMG از بین میرن. الان مثلا ولو اگه 15 درصد بگیره هیچیش نمیشه،‌ اما یه سایتی مثل GMG، میاد مثلا 15 درصد از 30 درصد خودش میزنه و اینطوری بازی رو با تخفیف بیشتری ارائه میده. و اینه که ملت بجای استیم از این سایت خرید میکنن. اما اگه ولو درصدی که میگیره بیاره پایین، این سایت‌ها مجبور میشن بخاطر راضی کردن ناشرها همین کار رو انجام بدن و اینطوری دیگه جایی برای مانور دادن واسه تخفیف بیشتر ندارن و در نتیجه فروششون هم میاد پایین و احتمالا از بین میرن.
 
آخرین ویرایش:

Heska

کاربر سایت
Jan 13, 2010
2,909
نام
Hessam
ولو چطوری مونوپولی راه انداخته دقیقا؟! ملت تو Era یچی یاد گرفتن هی مونوپولی مونوپولی میکنن به اینجا هم کشیده شد.
آره‌ اجازه مداریم از کلمه مونوپولی استفاده کنیم از این به بعد از شما اجازی میگیریم. درک معنی کلمه برات سخته بهت فشار اومده؟؟
 

SMB2VF

کاربر سایت
Dec 23, 2013
618
نام
Mehdi
آره‌ اجازه مداریم از کلمه مونوپولی استفاده کنیم از این به بعد از شما اجازی میگیریم. درک معنی کلمه برات سخته بهت فشار اومده؟؟
شما که درکش رو داری بیا واسه من توضیح بده ولو چطوری مونوپولی راه انداخته
 
  • Like
Reactions: Z-fan and Milad_HW

Heska

کاربر سایت
Jan 13, 2010
2,909
نام
Hessam
یه پیشنهاد: قبل از استفاده از کلمه مونوپولی حداقل یه جستجویی راجبش بکنید.
مونوپولی یعنی یک مارکتی به صورت انحصاری دست یک کمپانی باشه. PC gaming market هم که همین الانش اکثریت دست Valve اگه امثال Windows Store , Origin و .. هم از بین برن به صورت کامل میوفته دست Valve. جالبه من مدرک Software Engineering Specialist و Minor in Business از بهترین دانشگاه کانادا دارم بعد توسط 2 تا فنچ متهم شدم به اطلاع نداشتن از مونوپولی و UWP. همینه که میگن وقتی با جمع بیسوادا بحث کنی متهم به بی سوادی میشی.
 
  • Like
Reactions: Ozzy the turtle

M4JiD

کاربر سایت
Feb 8, 2008
2,513
نام
defective pixel
مونوپولی یعنی یک مارکتی به صورت انحصاری دست یک کمپانی باشه. PC gaming market هم که همین الانش اکثریت دست Valve اگه امثال Windows Store , Origin و .. هم از بین برن به صورت کامل میوفته دست Valve. جالبه من مدرک Software Engineering Specialist و Minor in Business از بهترین دانشگاه کانادا دارم بعد توسط 2 تا فنچ متهم شدم به اطلاع نداشتن از مونوپولی و UWP. همینه که میگن وقتی با جمع بیسوادا بحث کنی متهم به بی سوادی میشی.
متاسفانه به هیچ ورم نیست کدوم دانشگاه درس خوندی.

مستقیم از ویکی‌پدیا واست نقل قول میکنم.(متاسفانه به منابع اموزشی دانشگاه تورنتو دسترسی ندارم)

A monopoly is a structure in which a single supplier produces and sells a given product. If there is a single seller in a certain market and there are no close substitutes for the product, then the market structure is that of a "pure monopoly". Sometimes, there are many sellers in an industry and/or there exist many close substitutes for the goods being produced, but nevertheless companies retain some market power. This is termed monopolistic competition, whereas in oligopoly the companies interact strategically.

مشخصات یه مونوپولی

Profit Maximizer: Maximizes profits
سهم معمول ولو روی بازی‌های منتشر شده روی استیم ۳۰ درصده. همون مقداری که مایکروسافت و gog دارن میگیرن.
Getting paid - UWP app developer

Price Maker: Decides the price of the good or product to be sold, but does so by determining the quantity in order to demand the price desired by the firm
Pricing (Steamworks Documentation)
ولو نه کنترلی روی قیمت محصولات نه موحودی بازی‌ها. قیمت محصولات رو خود دولوپر تایین میکنه. نه استیم.

High Barriers: Other sellers are unable to enter the market of the monopoly
Gog, Uplay, Windows store, BattleNet, greenmangaming, Origin, Discord
هیچ محدودیتی برای ورود به بازار نیست. اینکه سرویس استیم محبوب‌تره (و مسلما با کیفیت‌تر) محدودیتی واسه بقیه کمپانی‌ها برای ورود به بازار ایجاد نکرده. برای مثال به تازگی دسکورد و ریزر مارکت‌های خودشون رو راه انداختن.
حتی مارکت خود استیمم هیچ محدودیتی واسه اضافه کردن بازی‌های بقیه شرکت‌ها نداره. (همونطور که بازی‌های مایکروسافت یا سی‌دی‌پراجکت یا یوبی‌سافت روی استیم عرضه شدن)

Single seller: In a monopoly, there is one seller of the good, who produces all the output.[5] Therefore, the whole market is being served by a single company, and for practical purposes, the company is the same as the industry
واضحه و نیاز به توضیح نداره.

Price Discrimination: A monopolist can change the price or quantity of the product. He or she sells higher quantities at a lower price in a very elastic market, and sells lower quantities at a higher price in a less elastic market
قبلا هم گفتم چه قیمت اصلی بازی چه قیمت تخفیف خورده توسط خود دولوپر تایین میشه. (در محدوده‌ی قوانین)

الان دقیقا استیم کدوم یکی از مشخصات یه مونوپولی رو داره؟
 
آخرین ویرایش:

Heska

کاربر سایت
Jan 13, 2010
2,909
نام
Hessam
متاسفانه به هیچ ورم نیست کدوم دانشگاه درس خوندی.

مستقیم از ویکی‌پدیا واست نقل قول میکنم.(متاسفانه به منابع اموزشی دانشگاه تورنتو دسترسی ندارم)

A monopoly is a structure in which a single supplier produces and sells a given product. If there is a single seller in a certain market and there are no close substitutes for the product, then the market structure is that of a "pure monopoly". Sometimes, there are many sellers in an industry and/or there exist many close substitutes for the goods being produced, but nevertheless companies retain some market power. This is termed monopolistic competition, whereas in oligopoly the companies interact strategically.

مشخصات یه مونوپولی

Profit Maximizer: Maximizes profits
سهم معمول ولو روی بازی‌های منتشر شده روی استیم ۳۰ درصده. همون مقداری که مایکروسافت و gog دارن میگیرن.
Getting paid - UWP app developer

Price Maker: Decides the price of the good or product to be sold, but does so by determining the quantity in order to demand the price desired by the firm
Pricing (Steamworks Documentation)
ولو نه کنترلی روی قیمت محصولات نه موحودی بازی‌ها. قیمت محصولات رو خود دولوپر تایین میکنه. نه استیم.

High Barriers: Other sellers are unable to enter the market of the monopoly
Gog, Uplay, Windows store, BattleNet, greenmangaming, Origin, Discord
هیچ محدودیتی برای ورود به بازار نیست. اینکه سرویس استیم محبوب‌تره (و مسلما با کیفیت‌تر) محدودیتی واسه بقیه کمپانی‌ها برای ورود به بازار ایجاد نکرده. برای مثال به تازگی دسکورد و ریزر مارکت‌های خودشون رو راه انداختن.
حتی مارکت خود استیمم هیچ محدودیتی واسه اضافه کردن بازی‌های بقیه شرکت‌ها نداره. (همونطور که بازی‌های مایکروسافت یا سی‌دی‌پراجکت یا یوبی‌سافت روی استیم عرضه شدن)

Single seller: In a monopoly, there is one seller of the good, who produces all the output.[5] Therefore, the whole market is being served by a single company, and for practical purposes, the company is the same as the industry
واضحه و نیاز به توضیح نداره.

Price Discrimination: A monopolist can change the price or quantity of the product. He or she sells higher quantities at a lower price in a very elastic market, and sells lower quantities at a higher price in a less elastic market
قبلا هم گفتم چه قیمت اصلی بازی چه قیمت تخفیف خورده توسط خود دولوپر تایین میشه. (در محدوده‌ی قوانین)

الان دقیقا استیم کدوم یکی از مشخصات یه مونوپولی رو استیم داره؟

پ.ن. تو دو صفحه ۶ بار به دولوپر بودن و شاخ بودنت اشاره کردی. دیگه یه بات ردیت و سودوکو نوشتن با پایتون نیاز به دانشگاه‌هم نداره.
Steam یک خرده فروشی مشخصاتی که شما بالا گذاشتی ربطی به مارکت خرده فروشی ها نداره و کلا درک اشتباهی از مطلابی که خوندی داری.
مونوپولی 4 تا مشخصه داره:
A Lack of Substitutes
درسته که فروشگاههای دیگه ای مثل Origin, Miscrosoft Store, UPlay و ... وجود دارن، ولی بیشترشون مثل Origin و Uplay فقط بازی های ساخت خودشون رو میفروشن میشه گفت به اصلا رقابتی با استیم ندارن یا مثل Windows Store فروش بازی های ساخته خودشون بیشتره مثل Gears یا Forza
یک چارتی رو یک ایندی دولوپری منتشر کرده بود از فروش بازیش بین Steam GOG و Itch.io که متسفانه نتونستم پیدا کنم که نشون میدا بیشتر از 85 درصد از فروش بازی در استیم بوده و GOG Itch.io باهم کمتر از 15 درصد. پس میشه گفت مشخصه یونیک که استیم داره و خرده فروشی هاس دیگه ندارن تعداد کاربر های استیم که باعث فروش بیشتر بازیت میشه و اگر شما داری بازی برای PC میسازی و روی استیم نخوای منتظرش کنی، باید منتظر فروش پایین بازیت باشی.

Barriers to Entry
مانعی که بقیه استور ها دارن همونطور که در بخش قبل گفتم تعداد کاربر هاست. به همین دلیل هم هست که Origin و Uplay کلا بخیال فروش بازیهای Third Party شدن و بیشتر بازیهای خودشون رو میفروشن تا 30 درصد رو ندن به ولو. استور های دیگه مثل Windows Store هم وضعیت خوبی از لحاظ فروش ندارن به خاطر Mindsetای که گیمرها نسبت به استیم دارن. پس میشه گفت تعداد کاربران کم و خود گیمرها مانع پیشرفت و موفقیت بقیه استورهان

Competition
فکر نمیکنم نیازی داشته باشم اینو توضیح بدم. هیچ استور دیگه این حتی نزدیک استیم از لحاظ فروش نیست

Price Maker
اینچا همون تاپیکی که شما اشتباه کردی. اینجا بحث سر خود محصول (بازی) نیست. ما داریم درمورد مارکت بازیهای دیجیتال روی PC حرف میزنیم. اینکه استیم قیمت بازی رو نمیتونه تغییر بده مهم نیست اصلا بحث سر اون Profit که استیم میگیره. استیم 30 درصد فروش هر بازی رو میگیره. اگه دوست نداری بازیتو باید یه جای دیگه بفروشی. اگه نه همون 30 درصد. برای همین هم هست که کمپانی های دیگه مجبور شدن استور خودشون بزنن یا مثل سازنده های ایندی پول زور بدن به استیم چون میدونن بدون استیم راه حلی دیگه ای وجود نداره.

Profits
فقط همین لینک کافیه برای این قسمت:
Steam sales revenue 2017 | Statistic

پس با مشخصات بالا میشه گفت Steam در حال حاظر به صورت انحصاری بازار بازی های دیجیتالی کامپیوتری رو در دست داره.

در مورد دانشگاه هم لازم دیدم بزارم تا بقیه فکر نکنن کلماتی مثل مونوپولی و .. همه مثل خودشون از یه سریال یاد گرفتن. اینجا نمیشه از یک کلمه استفاده کرد و به تازه به دوران رسیدن متهم نشد.
در مورد پروژه هایی که از Portfolio دیدی لازم بگم که همه چیزایی که نام بردی پروژه هایین که من دوران دبیرستان و قبل ورود به دانشگاه کار کردم. متسفانه دانشگاه قانونی داره که اجازه نمیده Source Code پروژه های دانشگاهی رو جایی Upload کنیم و همه تو Repo خود دانشگاهه
 
  • Like
Reactions: Ozzy the turtle

M4JiD

کاربر سایت
Feb 8, 2008
2,513
نام
defective pixel
Steam یک خرده فروشی مشخصاتی که شما بالا گذاشتی ربطی به مارکت خرده فروشی ها نداره و کلا درک اشتباهی از مطلابی که خوندی داری.
مونوپولی 4 تا مشخصه داره:
A Lack of Substitutes
درسته که فروشگاههای دیگه ای مثل Origin, Miscrosoft Store, UPlay و ... وجود دارن، ولی بیشترشون مثل Origin و Uplay فقط بازی های ساخت خودشون رو میفروشن میشه گفت به اصلا رقابتی با استیم ندارن یا مثل Windows Store فروش بازی های ساخته خودشون بیشتره مثل Gears یا Forza
یک چارتی رو یک ایندی دولوپری منتشر کرده بود از فروش بازیش بین Steam GOG و Itch.io که متسفانه نتونستم پیدا کنم که نشون میدا بیشتر از 85 درصد از فروش بازی در استیم بوده و GOG Itch.io باهم کمتر از 15 درصد. پس میشه گفت مشخصه یونیک که استیم داره و خرده فروشی هاس دیگه ندارن تعداد کاربر های استیم که باعث فروش بیشتر بازیت میشه و اگر شما داری بازی برای PC میسازی و روی استیم نخوای منتظرش کنی، باید منتظر فروش پایین بازیت باشی.

Barriers to Entry
مانعی که بقیه استور ها دارن همونطور که در بخش قبل گفتم تعداد کاربر هاست. به همین دلیل هم هست که Origin و Uplay کلا بخیال فروش بازیهای Third Party شدن و بیشتر بازیهای خودشون رو میفروشن تا 30 درصد رو ندن به ولو. استور های دیگه مثل Windows Store هم وضعیت خوبی از لحاظ فروش ندارن به خاطر Mindsetای که گیمرها نسبت به استیم دارن. پس میشه گفت تعداد کاربران کم و خود گیمرها مانع پیشرفت و موفقیت بقیه استورهان

Competition
فکر نمیکنم نیازی داشته باشم اینو توضیح بدم. هیچ استور دیگه این حتی نزدیک استیم از لحاظ فروش نیست

Price Maker
اینچا همون تاپیکی که شما اشتباه کردی. اینجا بحث سر خود محصول (بازی) نیست. ما داریم درمورد مارکت بازیهای دیجیتال روی PC حرف میزنیم. اینکه استیم قیمت بازی رو نمیتونه تغییر بده مهم نیست اصلا بحث سر اون Profit که استیم میگیره. استیم 30 درصد فروش هر بازی رو میگیره. اگه دوست نداری بازیتو باید یه جای دیگه بفروشی. اگه نه همون 30 درصد. برای همین هم هست که کمپانی های دیگه مجبور شدن استور خودشون بزنن یا مثل سازنده های ایندی پول زور بدن به استیم چون میدونن بدون استیم راه حلی دیگه ای وجود نداره.

Profits
فقط همین لینک کافیه برای این قسمت:
Steam sales revenue 2017 | Statistic

پس با مشخصات بالا میشه گفت Steam در حال حاظر به صورت انحصاری بازار بازی های دیجیتالی کامپیوتری رو در دست داره.

در مورد دانشگاه هم لازم دیدم بزارم تا بقیه فکر نکنن کلماتی مثل مونوپولی و .. همه مثل خودشون از یه سریال یاد گرفتن. اینجا نمیشه از یک کلمه استفاده کرد و به تازه به دوران رسیدن متهم نشد.
در مورد پروژه هایی که از Portfolio دیدی لازم بگم که همه چیزایی که نام بردی پروژه هایین که من دوران دبیرستان و قبل ورود به دانشگاه کار کردم. متسفانه دانشگاه قانونی داره که اجازه نمیده Source Code پروژه های دانشگاهی رو جایی Upload کنیم و همه تو Repo خود دانشگاهه

اولا تک تک مشخصه‌هایی که اسم بردی همون چیزاییه که منم لیست کردم.
دوما محدودیت‌هایی که استیم واسه بقیه مارکت‌ها داره ایجاد میکنه جز استراتژیش نیست و فقط و فقط تعداد زیاد کاربر‌هاشه که واسه رقیب‌ها محدودیت ایجاد کرده.
اینکه ۳۰ درصد فی میگیره برای عرضه محصول روی مارکتش یه چیز معقولیه که هم مایکروسافت میگیره. هم gog میگیره. هم اپل میگیره. الان کدوم مارکت اجازه میده بازی‌های تجاری روی پلتفرمش رایگان عرضه بشن؟
اینکه تعداد قابل توجه‌ای کاربر داره و از این لحاظ از بقیه مارکت‌ها جلو تره هیچ تداخلی با قوانین ضد مونوپولی نداره.
یه مثال زنده بزنم واست سرچ انجین گوگله. تعداد زیاد کاربراش با بقیه سرچ انجین‌هاش قابل مقایسه نیست. بعید میدونم تو بازار فعلی کسی بتونه باش رقابت کنه. ولی هیچ وقت توی این حوزه به مونوپولی متهم نشده بجز وقتی که
اومد و از مارکت‌ اندرویدش استفاده کرد تا کاربرای سرچ انجینش بیشتر شه.
داشتن کاربر زیاد (اغلب یوزر بیس مارکت) هیچ ربطی به مونوپولی بودن نداره وقتی یه شرکت به مونوپولی متهم میشه که با محدودیت‌ ایجاد کردن رقابت تو بازار را سخت کنه.
خیلی ساده‌اس استیم هیچ محدودیتی ایجاد نکرده فقط چون پلتفرم محبوبی داره خیلی به صرفه‌است ازش استفاده کنی. (چه برای فروش محصول چه برای خرید محصول)

پ.ن. متوجه نیستید. تو فضای مجازی اصلا مهم نیست کجا درس خوندی. چه پروژه‌ای انجام دادی. اینکه ۲ تا بازی روی UWP دولوپ کردی هیچ حقی بهت نمی‌ده بیای اینجا راجب بیزینس مدل مارکت‌های پی‌سی نظر بدی و هرکی
نظر مخالف داشت رو متهم کنی به بی‌سواد بودن. و از مدرک تحصیلیت بگی.
 

Heska

کاربر سایت
Jan 13, 2010
2,909
نام
Hessam
اولا تک تک مشخصه‌هایی که اسم بردی همون چیزاییه که منم لیست کردم.
دوما محدودیت‌هایی که استیم واسه بقیه مارکت‌ها داره ایجاد میکنه جز استراتژیش نیست و فقط و فقط تعداد زیاد کاربر‌هاشه که واسه رقیب‌ها محدودیت ایجاد کرده.
اینکه ۳۰ درصد فی میگیره برای عرضه محصول روی مارکتش یه چیز معقولیه که هم مایکروسافت میگیره. هم gog میگیره. هم اپل میگیره. الان کدوم مارکت اجازه میده بازی‌های تجاری روی پلتفرمش رایگان عرضه بشن؟
اینکه تعداد قابل توجه‌ای کاربر داره و از این لحاظ از بقیه مارکت‌ها جلو تره هیچ تداخلی با قوانین ضد مونوپولی نداره.
یه مثال زنده بزنم واست سرچ انجین گوگله. تعداد زیاد کاربراش با بقیه سرچ انجین‌هاش قابل مقایسه نیست. بعید میدونم تو بازار فعلی کسی بتونه باش رقابت کنه. ولی هیچ وقت توی این حوزه به مونوپولی متهم نشده بجز وقتی که
اومد و از مارکت‌ اندرویدش استفاده کرد تا کاربرای سرچ انجینش بیشتر شه.
داشتن کاربر زیاد (اغلب یوزر بیس مارکت) هیچ ربطی به مونوپولی بودن نداره وقتی یه شرکت به مونوپولی متهم میشه که با محدودیت‌ ایجاد کردن رقابت تو بازار را سخت کنه.
خیلی ساده‌اس استیم هیچ محدودیتی ایجاد نکرده فقط چون پلتفرم محبوبی داره خیلی به صرفه‌است ازش استفاده کنی. (چه برای فروش محصول چه برای خرید محصول)

پ.ن. متوجه نیستید. تو فضای مجازی اصلا مهم نیست کجا درس خوندی. چه پروژه‌ای انجام دادی. اینکه ۲ تا بازی روی UWP دولوپ کردی هیچ حقی بهت نمی‌ده بیای اینجا راجب بیزینس مدل مارکت‌های پی‌سی نظر بدی و هرکی
نظر مخالف داشت رو متهم کنی به بی‌سواد بودن. و از مدرک تحصیلیت بگی.
مونوپولی به متهم شدن نیازی نداره. مونوپولی این نیست که یک کمپانی اجازه نده کمپانی دیگه ای در یک مارکتی کار کنه. مثال خوبی زدی از Google، چون اتفاقا گوگل د زمینه مارکت سرچ انجین یک مونوپولی. برای چی؟ چون گوگل نمیزاره کمپانی های دیگه وارد مارکت شن؟ نه
چون تعداد یوزر هاش به قدری زیاد هیچ اجازه ای به پیش رفت انجین های دیگه نیده. به همین دلیل هم هست که همین تعداد زیاد یوزر هاش یک Barrier to Entry برای کمپانی های دیگست. مونوپولی فقط به این معنا نیست که حتما یک کمپانی به زور محدودیت بزاره برای کمپانی های دیگه در یک مارکت که پیشرفت نکنن. بعضی مواقع بخاطر ویژگی هایی که یک کمپانی در یک مارکت داره، کمپانی های دیگه نمیتونن وارد رقابت بشن.
اینم لینک های گوگل:
Google still abusing search engine monopoly, rivals tell EU
Help End Google’s Search Monopoly: Use Something Else

به همین دلیل هم هست که Steam مثل گوگل یک مونوپولی.

برای همین که من اومدم از تحصیلاتم میگم. شما رفتی Wikipedia خوندی اومدی اینجا تز میدی ما روی Google و Amazon و مارکت های مختلف با ویژگی های مختلف تحقیق کردیم و مقاله نوشتیم. ولی خب تو بازیسنتر Fact هیچوقت مهم نبوده.
پ.ن: شما متوجه نیستید. یاد گرفتید تا سریع یکی از یک کلمه ای استفاده میکنه بزنید تو سرش بگید هیچی حالیت نیست. ولی خوب اینجا دنیای مجازی تا دلت بخواد میتونم از موفقیاتم پز بدم و بی سواد صداتون کنم. :)
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند (کاربران: 0, مهمان: 1)

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟