گزارش طرفداران The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered میگویند که Nintendo باید در زمینه قیمت گذاری، چیزهایی را از Bethesda یاد بگیرد.

Tatsumaru

Searching For Light
کاربر فعال
انتشار ناگهانی The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered همانند صاعقه ای بود که در بحبوحه بحث قیمت گذاری های نینتندو برای کنسول سوییچ 2 و بازی های آن فرود آمد.
برخی معتقدند که نینتندو باید از بتسدا یاد بگیرد.
Oblivion Remastered با استفاده از موتور آنریل 5 و بهبودهای بسیاری در زمینه بصری و محتوایی عرضه شده است. از جمله اجرا با رزلوشن 4K و فریم ریت 60.همه چیز از سیستم لول آپ تا طراحی شخصیت و انیمیشن مبارزات، بهبود پیدا کرده است. همینطور تعداد زیادی دیالوگ جدید اضافه شده به علاوه حالت سوم شخص و تکنولوژی جدید لیپ سینک. در واقع بسیاری معتقدند که میتوان این عنوان را یک "ریمیک" نامید.
این بازی با تمام دی ال سی های منتشر شده برای آن، 50 دلار قیمت گذاری شده و باعث شده نوع قیمت گذاری نینتندو برای بسیاری بیشتر برخورنده شود.

np2.jpg
np1.jpg

The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered Fans Are Saying Nintendo Could Learn a Thing or Two From Bethesda When It Comes to Video Game Prices - IGN
 
با ادامه جنگ تعرفه ای ترامپ، روز به روز قیمت گذاری ها هم بدتر میشه.
احتمالا یک شرکتی که همه میدونیم کدومه بتونه از این موقعیت استفاده کنه و با استفاده از تعرفه به نفع خودش مارکت رو بیشتر بگیره.
 
حالا اینکه کارهای نینتندو هیچگونه توجیحی نداره جای بحثی نیست، ولی اینکه از سمت طرفدارهای بتسدا چنین حرفهایی بیاد جالبه:دی همین بتسدا سه نسل اسکاریم رو یه رنگ روش میزد دوباره ریلیزش میکرد هیشکی هم جیکش در نمیومد:دی
 
حالا اینکه کارهای نینتندو هیچگونه توجیحی نداره جای بحثی نیست، ولی اینکه از سمت طرفدارهای بتسدا چنین حرفهایی بیاد جالبه:دی همین بتسدا سه نسل اسکاریم رو یه رنگ روش میزد دوباره ریلیزش میکرد هیشکی هم جیکش در نمیومد:دی
حالا این مبحث قیمت گذاری که چند ساله بولد شده و درموردش بحث میشه. خفن ترین حرکت فن های بتسدا این بود که باگ های بازی رو جزو المان های ارزشمند بازیاش میدونستن و اصلا نظر بر این بود که بازی بتسدا باید باگ داشته باشه که بچسبه :D وضعیت فنی یه جوری بود از آبلیوین و فالوت 3 به اینور اگه میخواستی تو پنجره یک ساله لانچ بازیشون کنی تقریبا هر 3 دقیقه باید یه سیو میکردی چون 50 درصد قضیه مربوط به کنترل خودت رو بازی بود. 50 درصد بقیه واکنش های رندوم کد نویسی انجین بود که هر لحظه ممکن بود به یه نحوی غافلگیر شی.

کلا تنها ناشری که داشت مثل آدم کار میکرد سی دی پراجکت بود که اونم سر موفقیت ویچر 3 سردیش کرد تو سایبرپانک بروز داد.
 
همه ناشران دست به دامان Take Two بودند که با GTA VI بتونه مثل NBA2K20 استاندارد قیمت رو تعیین کنه که خب نینتندو مسیح وار این لطف رو انجام داد.

همیشه اولش سخته و بحث برانگیز، بعدش عادت میشه و عادی.
 
  • Like
Reactions: HalfLife G
مصداق دیگ به دیگ میگه روت سیاه همینه ها :D
طرفدارای بتسدا با انتشار دهها باره اسکایرم اونم رو همه پلتفرم های دنیا با قیمت های عجیب، انتشار بازیها با باگ های بسیاز زیاد و گرافیک و بقیه پارامترهای دمده مشکلی ندارن و حق شرکت میدونن ولی برای قیمت 80 دلاری یه ریمستر نینتندو ناراحتن.
به قول دوستان یه عده انگار سهام دار شرکت های مورد علاقشون هستن که هر کاری بکنه ازش دفاع میکنن ولی عین همین کارو بقیه بکنن براشون زشت و ضد مشتری میشه

.​
 
1- به صورت کلی خیلی بده وقتی خودت یک پدیده رو همیشه به همراه داری یا میدونی خواهی داشت، بیای سوژه اش کنی برای منافع کوتاه مدت مثل این داستان بتزدا و نینتندو، به شدت غیر حرفه ای هست که وقتی خودت یک چیزی رو تو کمد پنهان کردی، بیای در مورد بقیه سوژه اش کنی و ازش بامبول دربیاری :D

2- به صورت کلی خیلی اشتباه و احمقانه است که تا وقتی به یک جایی میرسی یک موفقیتی کسب میکنی، بیای مستقیم یا غیر مستقیم سازندگان یا طرفداران رو تشویق کنی که برای بقیه شاخ و شونه بکشند، اینطوری شبیه زمانی میشه که مثلا برای رسیدن به موفقیت باید 4 ایستگاه رو رد کنی، و بعد از رد کردن یک ایستگاه چنان از خود بیخود میشی و فاز میگیری و مهمونی راه میندازی که یادت میره 3 تا ایستگاه دیگه هم مونده هنوز، و این غرور کاذبت و حس کاذب "رسیدن به موفقیت اصلی" چنان از مرحله پرتت میکنه که نهایتا هشیاری و احتیاط و دقت و پشتکاری که از اول داشتی و باهاش رسیدی به ایستگاه اول؛ رو دیگه نخواهی داشت و در نتیجه این نداشتن دقت و هشیاری و تلاش اولیه و به جاش غرق شدن در قّمپز و غرور و ظاهر سازی و خودنمایی و فضل فروشی و حاشیه، اون 3 تا ایستگاه باقی مونده رو یا اصن رد نمیکنی یا با نازل ترین کیفیت ممکن رد میکنی،

شبیه وقتی که یک ادم هنوز به موفقیت اصلی نرسیده، میاد برای دیگران تعریف میکنه و ازش برای خودش پرسونا و مارکت میسازه و نتیجتا، با انرژی خوبی که از اطراف میگیره از مسیر اصلی که باید با دقت و هشیاری و تلاس طی میکرد خارج میشه، چون زودتر از زمان اصلی (قبل رسیدن به موفقیت اصلی) از کار خودش بهره برداری کرده و مسیر رو از صعودی رو به پیشرفت به مسیر مستقیم برای بهره برداری تغییر میده... شبیه وقتی یکی ادم از هدفش (هنوز به انجام نرسیده) حرف میزنه تا تشویق و تایید دیگران رو بگیره و نتیجتا همین باعث میشه از هدف دورتر شه، در مقابل کسی که تا رسیدن به موفقیت اصلی بهره برداری نمیکنه و نتیجتا به هدف اصلی میرسه... چون دقت و هشیاری و تلاش اولیه اش تا اخر حفظ شده....

ای کاش بازیساز ها از یکی مثل راک استار و ناتی داگ یاد بگیرند، که به جای قمپز و بهره برداری از موفقیت پیشین، تمرکزشون رو پروژه های بعدی و موفقیت های اصلی جدید هست، راک استار و ناتی داگ هم انتشار چندباره مجدد دارند، ولی وقتی بازی اصلی شون همیشه بمب افکنی هست، کمتر میشه به انتشار مجدد ایراد گرفت، جایی برای ایراد باقی نمیمونه، در مقابل استودیو هایی که تا به یک جایی میرسند خودشون رو گم میکنند مثل سی دی پراجکت (و بعضی از طرفدارانش) بعد ویچر 3 که فاز فاضل صنعت گرفته بود همه رو نصیحت میکرد و نتیجه اش شد سایبرپانک، یا بتزدا و غرورش که نتیجه اش شد استارفیلد، جالبه سازندگان بالدرزگیت 3 هم داشتند مسیر سی دی پراجکت و بتزدا رو بعد بی جی 3 میرفتند و فاز فاضل میگرفتند که خوشبختانه الان برگشتند به سکوت و تمرکز رو بازی هاشون....

*انتشار دوباره و دسترس پذیر شدن بازی اگر شرایط مناسب داشته باشه و جای پروژه اصلی رو نگیره، خیلی هم خوبه و ارزوی عاشقان ویدئوگیم :D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or