طرفداران ژانر RPG

  • Thread starter Thread starter Kain
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
کسی از بازی Dragonshard خبری داره؟ آیا این بازی ایران اومده ؟ کسی بازی کرده[/QUOTE]

درود
ميدوني من تنها بازي استراتژي كه در زندگيم بازي كردم و ازش لذت بردم WarCraft III و اكسپنشنش بود.. از بقيه استراتژي ها اصلاً خوشم نمياد.. بخصوص از بازيهايي كه اومدن و به تقليد از اون مايه هائي از RPG رو هم اضافه كردن به استراتژي.. يكي از اين بازي ها هم D&D: Dragoshard من اصلاً خوشم نيومد از بازي.. البته بگم از LoTR: Battle for Middle-Earth هم خوشم اومد چون خيلي جذاب بود برام يك بازي استراتژي در محيط LoTR .. خلاصه من ايميج بازي رو دارم.. ولي چيز بدرد بخوري نيست...
 
نوشته شده توسط Nameless:
کسی از بازی Dragonshard خبری داره؟ آیا این بازی ایران اومده ؟ کسی بازی کرده
سلام
بله این بازی تو ایران اومده.
بازی هم به صورت دیمونی هستش.2 تا CD
در ضمن بچه ها نصب این DragonShard خیلی قشنگه.
جدیده طرز Setup بازی.فکر کنم اقا علی رضا داشت این بازی رو.
من نصبش کردم.
برای نصب یه دایره هست که مثل زنچیر هی میچرخه و هی نصب میکنه و جالب بود.
بازیشم بد نیست.
من الان فقط تونستم توتوریال بازی رو برم.
من از این جور بازی ها خوش می یاد.به نظر من(نظر منه ها) بازش قشنگه.البته سبک بازیش.تا اینجا که من رفتم.محیط های خوبی طراحی کرده.

بای بای
 
آخرین ویرایش:
نوشته شده توسط Darkfie1d:
در اونكه شكي نيست واقعاً OST هاي بازي شاهكارن بخصوص همون دوتائي كه گفتي .. يادمه هرچي اون موقع تو اينترنت دنبال يه همچين برنامه اي ميگشتم پيدا نكردم مجبور شدم براي داشتن آهنگ منوي بازي Sound Reccorder ـم رو گذاشتم رو Stereo Mixer و با برنامه Cool Edit شروع به ضبط كردن كردم كه جواب هم داد .. اما بقيشرو نه! اگر برات مقدوره لينك اين برنامه رو بهم بده منم ميخوام :cry:
راستي اسم بازي جديدشون چيه من خبري ندارم :cry:
سلام
من اهنگ های این بازی رو دارم.
حدود 5 تا ترک.
مخصوصا اون اهنگ منوی اول و اهنگ اول بازی توی اون اتاقه.که با یه ریتمه فولوت شروع میشه.در ضمن اینم در مورد بازی بگم که بازی با صدای دالبی ضبط شده.اگه 5 اسپیکر داشته باشین و یه کارت صدای خوب با 3 یا 5 خروجی.
واقعا از کیفیت صدای بازی Divine Divinity لذت میبرید.
واقعا که ادم لذت میبره از این بازی.
در مورد Beyond Divinity هم باید فقط این جوری بشم: :cry: :cry: :cry: :cry:
در مورد بازی بعدی لارین:
استودیوی بازی DD و BD
باید بگم این استودیو در حال حاضر بر روی موتور جدیدی در حال کار کردنه که بر روی بازی های نسل بعد خواهد امد. واحتمالا بر روی PC هم عرضه خواهد شد.هنوز هیچ خبری از اسم بازی بعدی منتشر نشده.
اینم 3 تا شات از بازی بعدی و موتورشون.
که باید ببینیم خبر های بعدی کی منتشر میشه.
انگار دوربین هم عوض شده.
ftd1mw.jpg

ftd1rl.jpg

ftd1sn.jpg


بای بای
 
ميبينم كه كسي Gothic رو بازي نكرده!
پيشنهاد ميكنم برين 2 شو بازي كنين تا يكي دو ماه ديگه Gothic 3 مياد بدونين چي به چيه.

اونجايي هم كه گفته شد gnome به درد نميخوره خيلي ناراحت شدم همه race ها كه قرار نيست جنگجو باشن اتفاقا gnome تو هر بازي كه بوده جزوه بهترينها بوده براي Mage و كلا spellcaster ها.
 
نوشته شده توسط Darkfie1d:
در اونكه شكي نيست واقعاً OST هاي بازي شاهكارن بخصوص همون دوتائي كه گفتي .. يادمه هرچي اون موقع تو اينترنت دنبال يه همچين برنامه اي ميگشتم پيدا نكردم مجبور شدم براي داشتن آهنگ منوي بازي Sound Reccorder ـم رو گذاشتم رو Stereo Mixer و با برنامه Cool Edit شروع به ضبط كردن كردم كه جواب هم داد .. اما بقيشرو نه! اگر برات مقدوره لينك اين برنامه رو بهم بده منم ميخوام :cry:
راستي اسم بازي جديدشون چيه من خبري ندارم :cry:
من گشتم ولی ادرس اصلی برنامه رو نتونستم برات گیر بیارم اپلودش کردم که دانلود کنی .حجمش کمه 144 کیلو بایت .اول بازی رو نصب کن بعد برنامه رو اجرا کن .
فایلهایی با پسوند ogg ایجاد میشه که اهنگهای این بازی هستند و با winamp بخوبی اجرا میشه
اینم ادرس http://www.kouroshkj.persiangig.com/other/DDMusicExtractor.exe
 
راستی با این حرفت که the bigger is not the better کاملا موافقم .طرفدارای این بازی تعدادشون کمه ولی کسانی که طرفدارشند واقعا درکش کردن .
من همین الان دارم اهنگ On the Brink of Defeat رو گوش میدم .اهنگ حالو هوای بین پاور و بلاک متال رو داره.موسیقی این بازی واقعا فوق العادست .یادمه به knights guild که میرسیدم یه جا میایستادم تا اهنگ تموم بشه بعد برم .حتی بقیمت از دست دادن خونم.
 
با سلام . دو مطلب راهنما در مورد بازیهای Rpg هست که اولیش و خودم نوشتم.

امیدوارم این مطلب به درد بخوره و یک مقدار تعادل بازیهایی که دوستان بازی میکنند بهتر بشه.

۞۩ محمد ۩۞
 
آخرین ویرایش:
1- بازیهای نقش آفرینی چه بازیهایی هستند ؟

نقش آفرینی که در انگلیسی به آن Role Playing می گویند ، یکی از سبک های بازی های ویدیویی است. در اینگونه بازی ها تاکید روی یک شخصیت است که این شخصیت قهرمان -Hero بازی شما می باشد. گاهی اوقات شما همزمان با چند نفر بازی می کنید و کنترل همه آنها در دست شماست. در این صورت شما دارای گروه (Party) هستید. گاهی ممکن است با یک شخصیت شروع و در ادامه صاحب گروه شوید. معمولا گروه می تواند حداکثر دارای 5 – 6 عضو باشد. گاهی شما با چند شخصیت بازی میکنید ولی کنترل محدودی روی دیگر اعضای گروه به غیر از قهرمان اصلی خود دارید.

در اینگونه بازیها شخصیت شما در ابتدا ضعیف می باشد ، معمولا تعداد زیادی ماموریت اصلی و تعدادی ماموریت جانبی وجود دارد ، انجام ماموریتهای جانبی اختیاری است . روند کلی اینگونه بازیها به صورت گرفتن ماموریت / نبرد و مبارزه / حل معما / به پایان رساندن ماموریت می باشد. با انجام دادن ماموریتها و یا کشتن دشمنان شخصیت شما تجربه Experience کسب میکند. بعد از به دست اوردن حدی از تجربه شخصیت شما می تواند یک سطح بالاتر رود. سطح Level نشاندهنده قدرت کلی شخصیت شماست و بالا بردن سطح یکی از مهمترین قسمتهای اینگونه بازی هاست.در اینگونه بازیها تنوع اشیاء قابل استفاده -Item بسیار زیاد است ، انواع مختلفی از سلاح سپر انگشتر لباس و .... در اکثر این بازی ها وجود دارد.

2- چه عواملی در ایجاد یک شخصیت قوی مهم است ؟
1- نحوه درست کردن شخصیت
2- نحوه بالا بردن سطح شخصیت
3- ترکیب اعضای گروه (گروه شما ترکیبی از چه نوع شخصیت هایی می باشد)
4- اشیائی که در اختیار هر شخصیت می باشد

3- قوانین D&D چه چیزی هستند؟
بازیهای نقش آفرینی دارای اصطلاحات زیادی می باشند . معمولا قوانین زیادی در این بازی ها وجود دارد. به علت زیاد بودن این قوانین و پیچیدگی انها و تنوع اصطلاحات ، طراحان بازی ها تصمیم گرفتند از یک سری قوانین مشترک استفاده کنند . اولین و کاملترین این مجموعه در بازی Dungeons & Dragons (زندان ها و اژدها ها) محصول گروه TSR استفاده شد. چند سال بعد گروهی به نام Wizards of the Coast (جادوگران ساحل) حق امتیاز این بازی و این قوانین را خرید و این قوانین را توسعه داد . این قوانین به قوانین D&D Rules مشهور شد و طراحان بازیها از آن در بازی های خود استفاده کردند. لازم به ذکر است که این قوانین دارای نسخه version هستند و به مرور زمان و با پیشنهاد های طراحان بازی و بازی خور های علاقه مند این قوانین توسط جادوگران ساحل تکامل می یابد .در حال حاضر اخرین آنها D&D Rules 3.5 می باشد. هر طراحی می تواند از یک نسخه استفاده کند و بازی خود را بسازد چند نکته: لزومی ندارد همه بازی های نقش آفرینی از این قوانین استفاده کنند ، لزومی ندارد طراحان دقیقا این قوانین را رعایت کنند ، هیچ بازی نقش آفرینی D&D 3 و D&D 3.5 را کامل پیاده سازی نکرده است و به نظر نگارنده پیاده سازی کامل D&D 3.5 به علت حجم زیاد و تنوع کلاسها امکان پذیز نیست. در ادامه به تشریح قوانین پایه می پردازم.

قوانین پایه D&D

Race / نژاد: هر شخصیت دارای نژاد می باشد که در هنگام ایجاد شخصیت مشخص میشود و قابل تغییر نیست.

Class / کلاس: هر شخصیت دارای یک کلاس اولیه می باشد. کلاس نشاندهنده توانایی ها و قدرت های شخصیت است . کلاس ها ممکن است بسیار متنوع باشند و با هم تفاوت بسیار داشته باشند . شما باید کلاسی را انتخاب کنید که به نوع بازی آن علاقه مند هستید. شخصیت می تواند دارای دو یا سه کلاس نیز باشد که در اینصورت به ان Multiclass میگویند.

Class Favored / کلاس مورد توجه: هر نژاد علاقه خاصی به بعضی از کلاس ها دارد. در شخصیت های چند کلاسه اگر هیچ کدام از کلاسها ، از کلاسهای مورد علاقه نباشد شخصیت شما در کسب تجربه جریمه میشود یعنی کسری از تجربه ای که بابت انجام عملی کسب میکند را از دست میدهد. لذا اگر قصد دارید شخصیت چند کلاسه ای ایجاد کنید سعی کنید کلاس اولیه را از کلاسهای مورد علاقه انتخاب کنید.

Prestige Class / کلاسهای معتبر (با منزلت): کلاسها دو نوع هستند کلاسهای پایه و کلاسهای پرستیژ. کلاسهای پرستیژ کلاسهایی هستند که قابلیتهای خاص زیاد و قدرت بیشتری دارند . کلاسهای پرستیژ دارای پیش شرط هایی هستند که شخصیت شما قبل از اینکه بتواند در سطح یک از کلاس پرستیژ پیشرفت نماید باید دارای آن پیش شرط ها باشد . معمولا همه کلاسهای پرستیژ دارای پیش شرط کلاس پایه هستند. به عنوان مثال کلاس پرستیژ Dragon Discipline دارای پیش شرط کلاس پایه Sorcerers سطح 10 می باشد ، یعنی شخصیت شما تا حداقل 10 سطح در کلاس Sorcerers پیشرفت نکند نمی تواند وارد سطح 1 کلاس Dragon Discipline شود. کلاسهای پرستیژ برای چند کلاسه کردن استفاده میشوند. کلاسهای پرستیژ شامل جریمه تجربه ای که بر چندکلاسه کردن معمولی اعمال میشود نیستند یعنی شما بدون جریمه شدن میتوانید با کلاسهای پرستیژ چند کلاسه شوید.

Language & Size / زبان و اندازه: هر شخصیتی می تواند به یک یا چند زبان صحبت کند همچنین هر شخصیتی دارای ابعاد جسمی مشخصی است.

Ability / قابلیت ها: قابلیتها نشان دهنده توانایی های کلی شخصیت شما هستند همچنین قابلیتها روی اعمال شخصیت شما تاثیر می گذارند.

Ability Modifier: هر قابلیت بسته به نوع نژاد و پیشرفت شخصیت شما دارای متغیر است این متغیر در ابتدا می تواند 5- تا 5+ باشد ولی با پیشرفت کاراکتر میتواند بیشتر هم شود.
در ادامه لیست قابلیت ها آمده است :

STRENGTH (STR) قوت: نشان دهنده قدرت فیزیکی و عضلانی شخصیت است.
برای کلاسهای جنگنده مانند زیر اهمیت زیادی دارد
Fighters, barbarians, paladins, rangers, and monks
Strength modifier برای اعمال زیر مهم است:

• Melee attack rolls
• Damage rolls when using a melee weapon or a thrown weapon
• Climb, Jump, and Swim checks
• Strength checks (for breaking down doors and the like).


DEXTERITY (DEX) چابکی: نشان دهنده فرزی ، چالاکی ، واکنش و تعادل شماست

بیشترین اهمیت را برای rogues ها دارد . برای کلاسهایی که زره سبک یا متوسط میپوشند مهم است مانند rangers ، barbarians و یا اصلا زره نمی پپوشند مانند monks, wizards, and sorcerers

Dexterity modifier برای اعمال زیر مهم است:
• Ranged attack rolls
• Armor Class (AC)
• Reflex saving throws
• Balance, Escape Artist, Hide, Move Silently, Open Lock, Ride, Sleight of Hand, Tumble, and Use Rope checks

CONSTITUTION (CON) بنیه: نشان دهنده سلامتی و استقامت شماست. امتیازهای CON باعث بدست آوردن درجه سلامتی HP بیشتر می شود لذا برای همه کلاسها مهم است.

Constitution modifier برای اعمال زیر مهم است:
• Each roll of a Hit Die
• Fortitude saving throws
• Concentration checks
If a character’s Constitution score changes enough to alter his or her Constitution modifier, the character’s hit points also increase or decrease accordingly.


INTELLIGENCE (INT) هوش: نشان دهنده توانایی یادگیری و استدلال شماست.
این قابلیت برای Wizard ها مهم میباشد زیرا مشخص می کند چه تعداد جادو Spell میتوانند استفاده کنند Cast ، همچنین نشان میدهد چقدر توانایی تحمل در مقابل جادوهای آنها سخت است و چقدر جادوهای آنهای می تواند قوی باشد همچنین برای هر شخصیتی که میخواهد محدوده وسیعی از مهارتها Skillرا کسب کند.

Constitution modifier برای اعمال زیر مهم است:


• The number of languages your character knows at the start of the game.
• The number of skill points gained each level. (But your character always gets at least 1 skill point per level.)
• Appraise, Craft, Decipher Script, Disable Device, Forgery, Knowledge, Search, and Spellcraft checks. These are the skills that have Intelligence as their key ability.
A wizard gains bonus spells based on her Intelligence score. The minimum Intelligence score needed to cast a wizard spell is 10 + the spell’s level.
An animal has an Intelligence score of 1 or 2. A creature of humanlike intelligence has a score of at least 3.



WISDOM (WIS) خرد و دانایی: نشان دهنده قدرت اراده ، حس عمومی ، ادراک و بصیرت شماست. در حالیکه هوش نشاندهنده توانایی یک شخص در تحلیل اطلاعات می باشد ، خرد بیانگر آگاهی از محیط اطراف می باشد. خرد مهمترین قابلیت Cleric ها و Druid ها میباشد اگر میخواهید شخصیت شما حس دقیقی داشته باشد خرد وی را بالا ببرید.


Wisdom modifier برای اعمال زیر مهم است:

• Will saving throws (for negating the effect of charm person and other spells).
• Heal, Listen, Profession, Sense Motive, Spot, and Survival checks. These are the skills that have Wisdom as their key ability.
Clerics, druids, paladins, and rangers get bonus spells based on their Wisdom scores. The minimum Wisdom score needed to cast a cleric, druid, paladin, or ranger spell is 10 + the spell’s level.


CHARISMA (CHA) جذبه و گیرایی: نشان دهنده نیروهای شخصی ، توانایی متقاعد کردن ، جذبه و ربایش شخصی ، توانایی رهبری ، و جاذبه فیزیکی و زیبایی است. در واقع بیانگر قدرت شخصیتی فرد است. جذبه برای کلاسهای Bard , Palladian , Sorcerers دارای بیشترین اهمیت است . همچنین برای Cleric ها اهمیت دارد زیرا توانایی آنها را در برگرداندن نامرده ها Undead- تحت تاثیر قرار می دهد.


Charisma modifier برای اعمال زیر مهم است:

• Bluff, Diplomacy, Disguise, Gather Information, Handle Animal, Intimidate, Perform, and Use Magic Device checks. These are the skills that have Charisma as their key ability.
• Checks that represent attempts to influence others.
• Turning checks for clerics and paladins attempting to turn zombies, vampires, and other undead.
Sorcerers and bards get bonus spells based on their Charisma scores. The minimum Charisma score needed to cast a sorcerer or bard spell is 10 + the spell’s level.
 
این مطلب توسط آقای طاها رسولی ، نویسنده محترم کلیک (ضمیمه یکشنبه های روزنامه جام جم) نوشته شده و من یک کپی از اونرو داشتم و حالا برای شما میذارم
------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------
ژانر «نقش آفريني» (Role Playing Games) كه به اختصار RPG ناميده مي شود از محبوبترين سبك هاي بازي هاي رايانه ايست كه پس از سبك اكشن، مقام دوم را دارد. بازي هاي RPG كه بسيار جالب هم هستند، در كشور ما چندان شناخته شده نيستند. يكي از دلايل اين موضوع، پيچيده بودن بازي هاي RPG است كه در ابتدا بازي كننده ها را بسيار سردرگم مي كند. در بازي هاي ژانر اكشن هميشه قسمتي براي آموزش وجود دارد، در حاليكه اساس كار در بازي هاي RPG اينست كه بازي كننده ها قواعد و قوانين بازي را از قبل كاملا مي دانند.
بازي هاي RPG همه اساس يكساني دارند و آشنايي با اين قواعد به شما اجازه مي دهد كه همه بازي هاي اين سبك را بتوانيد به راحتي بازي كنيد. در سالهاي گذشته اين قواعد از يك بازي به بازي ديگر تغيير مي كردند. ولي استوديوي Black Isle كه پيشرو در زمينه طراحي بازي هاي RPG است آخرين سري از قواعد بازي هاي RPG را در بازي معروف خود «دروازه بالدور» (Badure’s Gate) پايه گذاشت كه به قوانين ويرايش سوم (3rd Edition Rules) معروفند و از آن زمان در همه بازي هاي RPG رعايت مي شوند. هر جا قبل از عنوان يك بازي عبارت «قلمرو هاي فراموش شده» (Forgotten Realms) را ديديد بدانيد كه آن بازي از قواعد ويرايش سوم پيروي مي كند. بيش از نيمي از بازي هاي RPG جديد اينگونه هستند.
اولين و مشكل ترين قدم در همه بازي هاي RPG طراحي شخصيت است. انتخاب درست شخصيت و هدايت او در مسير صحيح در قالب توانايي هايش، مهمترين كار شما در بازي است. در طراحي هر شخصيت قسمت هاي مختلفي وجود دارند كه يكي يكي آنها را بررسي مي كنيم:
1- نژاد (Race) : نژاد هاي مختلفي وجود دارند كه بنا به خصوصيت آنها، بايد يكي را انتخاب كنيد. اگر تازه كار هستيد هميشه بهترين انتخاب نژاد «انسان» (Human) است. انسانها قابليت پيشرفت در همه رشته ها را دارند و هر وقت دقيقا نمي دانيد چه مي خواهيد، انسان بهترين انتخاب شماست. «الف» (Elf) ها ديگر نژاد معروف هستند كه قابليت آنها در جادوگري است. اگر طرفدار جادو و جادو گري هستيد بايد به سراغ الف ها برويد. آنها همچنين تيراندازان بسيار ماهري هم هستند. الف ها از لحاظ قدرت بدني از بقيه ضعيف تر هستند و قابليت كار با سلاح هاي سنگين را ندارند. «نيمه ارك» (Half-Orc) ها به علت شرايط فيزيكي خود معمولا وقتي استفاده مي شوند كه هدف فقط مبارزه تن به تن و استفاده از سلاحهاي سنگين باشد. آنها در استفاده از جادو هيچ توانايي ندارند. «هابيت» (Halfling) ها بسيار تيزپا هستند و در كارهاي مخفيانه بسيار مهارت دارند. اين نژاد بيشتر به درد كلاس دزد مي خورد كه بعدا در قسمت كلاس ها توضيح داده خواهد شد. «دورف» (Dwarf) ها هم كوتوله هاي جنگجو هستند كه تا حد رفع نياز مي توانند از جادو هم استفاده كنند.
2- كلاس (Class) : تعيين كلاس شخصيت شما سخت ترين و مهمترين انتخاب است. البته كلاس هر شخصيت بايد بر اساس نژادش تعيين شود. كلاس «جنگجو» (Fighter) شخصيت شما را در استفاده از اسلحه هاي جنگي پيشرفت مي دهد و او را تبديل به يك جنگجوي تيزهوش مي كند. معمولا انسانها بهترين انتخاب براي كلاس جنگجو هستند. جنگجوها بايد در استفاده از جادو هم كمي تبحر داشته باشند. كلاس «وحشي» (Barbarian) كه مخصوص نژاد نيمه ارك هاست، آنها را تبديل به جنگجويان وحشي و بي رحم با قدرت بالا مي كند. اين كلاس نمي تواند از جادو استفاده كند. كلاس جنگجوي ديگر «پالادين» (Paladin) نام دارد كه به شواليه هاي مذهبي اين عنوان اطلاق مي شود. پالادين ها از جادوي سفيد كمك مي گيرند. «دزد» (Rouge) ها كه بيشتر مناسب نژاد هابيت است، بيشتر در مبارزات مخفيانه تبحر دارند. آنها مي توانند بدون آنكه ديده شوند در مراحل رفت و آمد كنند و پنهاني به دشمن ها ضربه بزنند. همچنين دزد ها بهتر از هر كلاسي مي توانند قفل باز كنند و يا تله ها رو خنثي نمايند.
كلاس هاي غير جنگجو از اين قرار هستند: كلاس «كشيش» (Cleric) كه از جادوي سفيد بهره مي گيرد. آنها معمولا براي درمان ديگر شخصيتها مفيد هستند. كشيش ها توانايي جنگي نسبتا خوبي هم دارند. كلاس «ساحر» (Sorcerer) در انجام انواع جادوها تخصص دارد. ساحرها از نظر فيزيكي بسيار ضعيف هستند و جادوها را بايد در طي بازي ياد بگيرند. ساحرها مي تواند از جادوي عناصر چهارگانه به خوبي استفاده كنند. كلاس «جادوگر» (Wizard) هم تقريبا مانند كلاس ساحر است با اين تفاوت كه جادوگرها مي توانند از جادوي سياه به اندازه جادوي سفيد بخوبي استفاده كنند. تفاوت خيلي مهم ديگر جادوگر ها با ساحرها در اينست كه ساحرها بر حسب مدرسه يادگيري جادويشان (Magic School) كه در هنگام طراحي شخصيت آنها را انتخاب مي كنيد، جادوهاي مشخصي را ياددارند و هنگام level up شدن يكي از آنها را براي او انتخاب مي كنيد. اما جادوگرها جادوها را در حين بازي از روي طومارهاي جادو (Magic Scrolld) ياد مي گيرند. سه كلاس جادوگر بيشتر برازنده نژاد الف هاست. الف ها ذاتا توانايي انجام جادوهاي مختلف را دارند و معمولا از همان ابتدا امتيازهاي ويژه اي به كلاس هاي جادوگريشان داده مي شود.
در بعضي بازي هاي RPG مانند «آيس ويند ديل 2» كلاس هاي ديگر مانند «رنجر»، «مانك» و «درويد» ها هم وجود دارند.
هميشه بايد در هنگام انتخاب كلاس، نژاد شخصيت را در نظر داشته باشيد. دورف ها و نيمه ارك ها، جادوگر هاي خوبي از آب در نمي آيند. همچنين اگر الف خود را در كلاس جنگجو پيشرفت دهيد، راه را اشتباه رفته ايد. ديگر تفاوت نژاد ها، اخلاقيات آنهاست. مثلا نيمه ارك ها و دورف ها بسيار خشن هستند و در صحبت كردن با مردم مشكل دارند. پالادين ها و كشيش ها معمولا خوش اخلاق هستند. پس قاعدتا پيشرفت دادن يك دورف در كلاس پالادين يا كشيش كار كاملا اشتباهي است. نكته ديگر اينكه جنس شخصيت، هيج تاثيري در هيچ زمينه اي ندارد و زن ها در همه نژاد مي توانند تمام خصوصيات مردها را داشته باشند.
3- توانايي ها (Abilities) : هر شخصيت بسته به نژاد و كلاس خود توانايي هاي مشخصي دارد كه در ابتداي كار، بازي به شما اجازه مي دهد تا درجه هر كدام از اين توانايي را به دلخواه خود دستكاري كنيد. همچنين بازي هنگام پيشرفت به سطح بالاتر يا به اصطلاح Level up شدن، به شما تعدادي امتياز مي دهد كه با آنها درجه توانايي هاي شخصيت خود را مي توانيد بيشتر كنيد. اين توانايي ها از اين قرارند: قدرت (Strength)، چابكي (Dexterity)، قدرت بدني (Constitution)، هوش (Intelligence)، دانش (Wisdom) و خوش رويي (Charisma). مثلا سعي كنيد به جنگجوي خود قدرت بيشتر بدهيد و از درجه هوش و دانش و خوش رويي اش كم كنيد. قدرت ميزان كم كردن ضربه هاي شما از خون دشمن را تعيين مي كند. چابكي، سرعت عمل را در مبارزه ها تعيين مي كند. قدرت بدني، ميزان خون شخصيتتان و مقاومتش در برابر ضربات فيزيكي دشمن است. يك جادوگر بايد هوش و دانش زيادي داشته باشد تا بتواند وردهاي جادويي بيشتري را ياد بگيرد. دانش همچنين براي شناسايي آيتم هاي مجهول مفيد است. اگر شخصيت شما نتواند يك آيتم را شناسايي كند براي استفاده از آن، حتما بايد آيتم را پيش كس ديگري ببريد و در قبال پرداخت پول، او آيتم را براي شما شناسايي مي كند. دزد شما بايد از چابكي و هوش خوبي برخوردار باشد. خوش رويي مربوط به كلاس ساحر است و ميزان موثر بودن جادوهاي او را مشخصي مي كند. خوش رو و خوش برخورد بودن افرادتان باعث مي شود كه ديالگوهاي با شخصيت هاي ديگر بازي را بتوانيد تغيير بدهيد. بعضي وقتا تا به درجه خوبي از خوش رويي نرسيده باشيد نمي توانيد با مردم صحبت كنيد و از آنها ماموريت بگيريد. در هنگام انتخاب ديلوگ ها، اگر گزينه اي بر حسب قدرت خوش رويي شما به گزينه ها اضافه شده باشد هميشه با رنگ سبز نمايش داده مي شود. اين توانايي ها در همه بازي هاي RPG با همين اصطلاحات استفاده مي شوند و بعضي وقتها از حروف مخفف (مانند STR به جاي Strength يا DEX و INT به جاي Dextrity وIntelligence ) استفاده مي شود. به طور كلي سه تاي اول به درد كلاس هاي مبارز و سه تاي دوم به درد كلاس هاي ديگر مانند كشيش يا ساحر مي خورد.
4- مهارت ها (Skills) : ليست مهارت هايي كه يك شخصيت مي تواند كسب كند بسيار طولاني است. بعضي از اين مهارت ها تا شما به سطح مشخصي نرسيده باشيد قابل يادگرفتن نيستند. در 10 سطح (Level) اول شخصيت خود، سعي كنيد آن مهارتهايي را انتخاب كنيد كه مربوط به كلاس خودش است. راهنمايي خوبي در بازي هاي تابع قوانين ويرايش سوم در اين مورد وجود دارد. از ميان مهارت هايي كه مي توانيد براي شخصيت خود انتخاب كنيد، آنهايي كه 1 امتياز لازم دارند مربوط به كلاس خود او و آنهايي كه 2 امتياز لازم دارند مربوط به كلاسهاي ديگر هستند. پس اول مهارت هاي 1 امتيازي را بگيريد كه مهمترند (و اين حرف را كه هرچه گرانتر است بهتر هم هست فراموش كنيد) هر شخصيت براي زنده ماندن در كلاس خود احتياج به اين مهارت هاي 1 امتيازي دارد. اينجا بد نيست يادآوري كنم سختي بازي هاي RPG معمولا همان اوايل بازي است به اين دليل كه شخصيت شما هنوز به سطح هاي بالا نرسيده و خيلي از مهارت ها و توانايي ها را ياد نگرفته است.
5- قدرت ها (Feats) : اين قدرت ها آنقدر متنوع هستند كه باعث مي شوند هيچ جاي دنيا بازي كننده اي يك شخصيت مشابه يك نفر ديگر نداشته باشد. خوشبختانه هر كلاس قدرت هاي مخصوص به خود دارد كه معمولا همه آنها در مبارزه ها يك جوري مفيد هستند. اين كه كدام قدرت ها را براي شخصيت خود انتخاب مي كنيد كاملا به سليقه شما و نحوه مبارزه كردن شخصيت شما برمي گردد. درباره چند و چون اين قدرتي ها در همه بازي ها توضيح كافي داده مي شود.
6- خصوصيات اخلاقي (Alignment) : اين يكي هم به سليقه شما مربوط است. شخصيت شما مي تواند خوب، قانون مدار، معمولي، بد و يا آشوب گر باشد. در بيشتر بازي هاي RPG اين خصوصيات اخلاقي چندان تاثيري در بازي ندارند. يك شخصيت خوب از خير جايزه اش مي تواند بگذرد و يك شخصيت آشوبگر مي تواند به زور از مردم پول بگيرد. البته بعضي وقت ها هم خصوصيات اخلاقي جاهايي در بازي به كمك شما مي آيند. مثلا بعضي ماموريت هايي كه جايزه پرارزش هم دارند فقط به افراد خوب داده مي شوند و در عوض بعضي شمشيرها و زره هاي نفرين شده و قدرتمند هم فقط توسط افراد بد و شرور قابل استفاده هستند. مثلا در نبرد نهايي در بازي آيس ويند ديل 2، جادوگر سياه طلسمي را روي افراد شما اجرا مي كند كه آنها را براي مدتي فلج مي كند، اما اين طلسم سياه روي افراد شرور تاثير ندارد!
7- ظاهر (Appearance) : مي توانيد ظاهر شخصيت خود را در بازي تعيين كنيد. بعضي بازي ها به شما اجازه مي دهند از سايت هاي خاصي شخصيت هاي جديد با ظاهر جديد بگيريد.
يكي از خصوصيات قوانين ويرايش سوم كه در بازي هاي RPG قديمي مثل «ديابلو» وجود نداشت قابليت «چند كلاس» (Multi-Class) شدن شخصيت شماست. يعني شما مي توانيد مثلا شخصيت خود را 8 سطح در كلاس جادوگر و 6 سطح در كلاس جنگجو پيشرفت دهيد. به اين ترتيب مي توانيد تركيب خوبي از كلاسهاي مفيد براي شخصيت خود ايجاد كنيد.
اگر تابحال سراغ بازي هاي RPG نرفته ايد پيشنهاد مي كنم با بازي «شبهاي نوروينتر» (Neverwinter Nights) شروع كنيد. اين بازي بسيار زيبا كه تقريبا ساده هم هست حتي براي كساني كه RPG باز نيستند، انتخاب مناسبي است. Starwars: knight of the Old Republic هم يك بازي ار پي جي ساده است كه كمتر از اين اصطلاحات بهره مي گيرد ولي براي شروع بسيار مناسب است. ديگر بازي برجسته اين سبك «آيس ويند ديل 2» (Ice Wind Dale 2) نام دارد كه اين يكي را كه بازي مشكلي است به بازي كننده هاي حرفه اي پيشنهاد مي كنم. همچنين Temple of Elemntal Evil يك بازي نسبتا مشكل در اين سبك است.
آخرين توصيه براي كساني كه چندان در زمينه پيشرفت دادن شخصيت ها در كلاسهاي مختلف تجربه ندارند، اگر ديديد بازي حتي روي درجه آسان (Easy) براي شما مشكل شده، مطمئن باشيد جايي در پيشرفت دادن شخصيت خود اشتباه كرده ايد. متاسفانه در بازي هاي RPG راه برگشتي نيست، پس هر موقع از وضعيت بازي راضي بوديد، آنرا در فايلي ذخيره كنيد و مراقب باشيد كه پاك نشود. شايد به خاطر يك اشتباه مجبور شديد آنرا اجرا كنيد و بازي را دوباره از آن قسمت از سر بگيريد. اين بهتر از آنست كه بخواهيد بازي را دوباره از ابتدا آغاز كنيد.
در پايان بايد بگويم اين راهنمايي ها همه جنبه تجربي دارند و اگر شما به آنها توجه نكنيد به اين معني نيست كه بازي تمام نمي شود.
 
نوشته شده توسط Mario:
ميبينم كه كسي Gothic رو بازي نكرده!
پيشنهاد ميكنم برين 2 شو بازي كنين تا يكي دو ماه ديگه Gothic 3 مياد بدونين چي به چيه.

اونجايي هم كه گفته شد gnome به درد نميخوره خيلي ناراحت شدم همه race ها كه قرار نيست جنگجو باشن اتفاقا gnome تو هر بازي كه بوده جزوه بهترينها بوده براي Mage و كلا spellcaster ها.


البته در عظمت گوتيك شكي نيست مي تونيم بگم بزرگترين بازي پايان باز

قسمت سه اش حتما غوغا مي كنه يه گرافيك به اين عظمت داره واقعا اندشه تازه تو اين شماره از همون اول انتخابا شروع مي شه كه با مهاجما باشي يا در مقابلشون بايستي

بزار بياد بعد همه ميان مي گن من منتظر اين بازي بودم مي دونستم بازي خوبي مي شه و...

به هر حال گوتيك 3 آخرر داستانه در گيم پليشم شكي نيست
 
سلام . یه دو روز نبودم ها !!! :D

قبل از اینکه بخوام براتون در مورد زیر گروههای نژاد های مختلف که بالاتر توضیح دادم و همچنین کلاس ها صحبت کنم واجب دونستم که براتون بعضی از الفاظ مهم و اساسی بازی های نقش آفرینی رو توضیح بدم که خیلی مهمه و بعدا باهاشون زیاد سروکار داریم .
البته این پست برای دوستان حرفه ای خیلی ساده هست و خودشون همه رو خوب بلدن که من اینجا ازشون عذر میخوام چون میخوام بازی های نقش آفرینی رو تا اونجا که بتونم باز بکنم و توضیح بعضی چیزا هر چند ساده لازمه .
خوب . هر شخصی هنگام انتخاب کاراکتر دلخواه خودش و ساختن اون به این الفاظ بر میخوره که براتون هر کدوم رو جداگانه تشریح میکنم .

1 – Strength

این مهارت نشان دهنده میزان قدرت بدنی و قدرت ماهیچه ها و استقامت یک شخصیت هست . و برای کلاسهایی که مبازره میکنن مثل Fighter , Barbarian , Paladian , Ranger , Monk خیلی خیلی مهمه . این قابلیت همچنین نشان دهنده میزان قدرت کاراکتر در مبارزات تن به تن و میزان خسارت و آسیبی هست که میتونه به دشمن وارد بکنه . افرادی که دارای Strength بالایی باشن میتونن به جای باز کردن درهای قفل و صندوقها با قدرت بالای بدنی خودشون در ها و قفل ها رو بشکونن و دیگه احتیاجی به مهارت باز کردن قفل نداشته باشین . ( البته نه در همه موارد ! )
و نکته دیگه اینکه هر چه میزان Strength بیشتر باشه شخصیت شما میتونه میزان بیشتری از وسایل رو حمل کنه . ( چون اگه بیشتر از وزن مجاز برای کاراکتر که تو منو وسایل مشخصه , شما وسایل همراه خودتون داشته باشین کاراکتر سرعتش تو راه رفتن کم میشه و در صورت بالاتر رفتن از حد مجاز شخصیت شما قادر به راه رفتن نیست ! )

2 - Dexterity

این مهارت نشان دهنده سرعت و چابکی و دقت تیر اندازی در یک شخصیت هست و برای بعضی از کلاسها مثل Rogue خیلی مهمه . البته این مهارت برای بقیه کلاس ها که قدرت بدنی پایینی دارن و در مبارزات باید از سلاح های دور برد مثل کمان استفاده بکنن هم مهمه مثل کلاس های Wizard , Sorcerer و بعضی کلاس های دیگه . افرادی که دارای Dexterity بالایی هستن علاوه بر مهارت بالا تو تیراندازی میزان آسیب رسانی با کمان هم به صورت پله ای افزایش پیدا میکنه . همیچنین افراد با مهارت بالا میتونن با سرعت و چابکی زیادی که دارن در مقابل تیرهای کمان دشمن و بعضی جادوها جاخالی بدن تا بهشون برخورد نکنه .

3 - Constitution

این مهارت نشان دهنده میزان سلامتی و خون شخصیت شما و همیچنین میزان مقاومت در مقابل ضربات و آسیبهایی هست که از طرف دشمن به شما وارد میشه مثل ضربات فیزیکی یا جادوهایی با قابلیت سمی کردن خون و جادهایی که صدمات الکتریکی وارد میکنن .
این قابلیت برای جنگجو ها مثل کلاس های Fighter , Barbarian , Paladian , Ranger , Monk خیلی مهمه .

4 - Intelligence

این مهارت نشان دهنده توانایی یادگیری , به حافظه سپردن و ریزکی و هوش یک شخصیت در بازی های نقش آفرینی هست . این مهارت برای کلاس Wizard خیلی خیلی مهمه و برای اینکه جادوگر تو کلاس Wizardبتونه از جدید ترین جادوها استفاده بکنه و درصد خطای جادو ها نیز کم بشه باید از نظر Intelligence در سطح بالایی باشه .

5 – Wisdom

این مهارت نشان دهنده میزان روشن فکری , داوری , درک و فهم و شعور و احساس یک شخصیت هست .
این مهارت برای کلاس های Ranger , Paladin , Druid , Cleric خیلی مهمه . این مهارت باعث افزایش مقاومت در مقابل یک جادو که از طرف دشمن به سمت شما برخورد میکنه میشه و باعث کم اثر یا بی اثر شدن جادوها میشه . این مهارت همچنین باعث افزایش کلاس زره شخصیت میشه .
همیچنین افرادی که تو کلاس های Paladin , Ranger , Druid و Cleric برای اینکه بتونن از جادوهای سفید یا همون جادوهای خداوندی ( Divine Spells ) استفاده بکنن باید این مهارتشون بالا باشه .

6 – Charisma

این مهارت نشان دهنده میزان جذبه , وادار کردن به انجام کاری و قابلیت رهبری یک گروه هست .
این مهارت برای کلاس های Paladin , Bard و از همه مهمتر کلاس Sorcerer خیلی مهم هست و باعث افزایش مهارت اونا تو انجام جادو میشه . افزایش این مهارت همچنین باعث افزایش قدرت جادوهای کلاس هایی که گفتم میشه . همچنین تعداد دفعاتی که افراد با کلاس های ذکر شده میتونن جادو رو انجام بدن به میزان این مهارت بستگی داره . این مهارت برای کلاس Cleric برای استفاده از جادوی Turn Undead هم مهمه .
و یه نکته جالب دیگه تو این مهارت اینکه افرادی که مهارت Charisma بالایی دارن هنگام خرید اجناس از فروشنده های مختلف میتونن اجناس رو با قیمت کمتری تهیه کنن .( بسوزه پدر جذبه ! )

خوب دوستان عزیز . این بود توضیح مختصری از مهارت ها و الفاظ مهم در بازی های نقش آفرینی . امیدوارم مفید بوده باشه .
تو پست های بعدی در مورد زیر نژاد های مختلف و همچنین مهمترین بخش بازی های نقش آفرینی یعنی انتخاب کلاس براتون توضیح میدم .
 
ببخشید دوستان شرمنده . :o
من پست ها رو نخونده اومدم پست قبلیم رو زدم بعد که اومدم دیدم محمد آقا همه رو توضیح داده !
در هر حال از جناب آقای دارک فیلد که بالاخره اسمشو نفهمیدیم چیه . آقا کورش . آقا محمد رضا و محمد آقا تشکر میکنم بابت خبر ها و پست هاشون . دم هر چی RPG بازه گرم . فقط RPG .
منم بازی Divine Divinity رو 2 بار بازی کردم و خیلی باهاش حال کردم . واقعا عالی بود . همون طور که دوستان هم گفتن موسیقی عالی هم داشت .
------
جناب اقای دارک فیلد اون قضیه Warcraft 3 رو خفن باهات موافقم . منم تنها بازی استراتژی که بازی کردم و خوشم اومد فقط همین بازی هست . یه بازی با داستان عالی . گیم پلی خارق العاده و دمو های بی نظیر و نفس گیر که خستگی رو از تن آدم در میاورد . ایول ( ایول = درود !! :D )
------
جناب آقای RANGER_NAVAL_USA . از نظر شما هم ممنون . بالاخره اینم نظریه واسه خودش .
دلیل نمیشه که همه از این سبک خوششون بیاد .

از نظر من باحال ترین تاپیک سایت همینه چون در مورد سبک که چه عرض کنم زندگی من توش بخث میشه ! :D
 
نوشته شده توسط mgs:
منم عاشق اين سبكم از فاينال فانتزي هم خيلي خوشم مياد
سلام حسام جون(البته اگه همون حسام باشي)
البته بگم كه در خوبي فاينال فانتزي شكي نيست اما اينجا بيشتر در مورد آر پي جي هاي پي سي بحث مي شه .
اما همون فاينال فانتزي هم كه گفتي فقط نسخه ي 7 ش خوبه بقيه اش رو بريز دور مخصوصا اونايي كه اسم 10 رو يدك مي كشن.
راستي اون بازي كشاورزيه نيومد
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or