طرفداران ژانر FPS

  • Thread starter Thread starter uriel
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
کاش توی نسل 8 هم حداقل یه بازی مثل Far Cry 2 داشتیم...
بازم رفتم سراغش...کلا هر چند ماه یه بار باید یکمی بازیش کنم چون جدا هیچ چیزی شبیه‌اش نداریم.
بعد از 13 سال هنوزم اتمسفر و گرافیکش عالیه...
بدون منوهای مسخره، نقشه بازی رو خودت دستت می‌گیری، چندتا اسلحه درب و داغون که ممکنه وسط مبارزه خراب بشه برمیداری، با ردیاب دنبال الماس می‌گردی و توی اون گرمای آفریقا که هر نیم ساعت باید یه قرص مالاریا بالا بندازی، دنبال این هستی که به یک جنگ داخلی کثیف پایان بدی.
یکی از خفن‌ترین ویژگی‌های بازی هم همون سیستم Buddy هستش...وقتی توی یه درگیری خیلی ناجوانمردانه گیر افتادی و راه برگشت نداری، توی لحظات آخر یه چهره آشنا میاد نجاتت میده. حالا تاثیر همراه‌ها توی داستان بماند.
کلا برای سلیقه‌ی من، بدون شک بهترین بازی تاریخ یوبیسافته و Immersive Sim شوتری که هنوز نمونه‌اش رو ندیدیم...

View attachment 191692
View attachment 191693View attachment 191694
علیرضا‌ چرا‌ من‌ توی‌ این‌ مورد‌ اینقدر‌ باهات‌ مخالفم؟! خیلی عجیبه برام بخدا ???.
من‌ الانم‌ که‌ عکساشو‌ میبینم‌ سرگیجه‌ میگیرم،‌ نمیدونم‌ والا‌ بازی‌ بد‌ بود‌ یا‌ حال‌ من،‌ ترجیح‌ میدم‌ یه‌ فرصت‌ دیگه‌ بهش‌ بدم?.
ولی‌ بهترین‌ بازی‌ یوبیسافت‌ رو‌ دیگه‌ واقعا‌ قبول‌ ندارم????
 
من عادت دارم هراز چند گاهی عناوین محبوب قدیمیم رو دوباره بازی میکنم. چند شب پیش بعد از سال ها دوباره Doom 3 رو نصب کردم و بازی کردم، البته نسخه اصلی 2004 نه اون آشغال bfg edition رو.
یه چیزایی توی این بازی واقعا شاهکاریه که من هنوزم ندیدم مثلشو، انجین بازی بخدا همین الانم اگر از بافت هاش چشم پوشی کنیم واقعا هنوزم معرکه س. یه چیزی رو داخلش دیدم که هنوزم توی کمتر عنوانی شاهدش هستیم، اونم اینه که شما اگر چندتا زامبی رو توی یه نقطه از بین ببرید جنازه هاشون مثل خیلی از بازی ها توی هم نمیره و قشنگ روی هم تلمبار میشن. من هنوزم به این وضوح و زیبایی توی هیچ عنوانی ندیدم، یا نورپردازی هاش هم همینطور، اصلا یه چیز عجیبی زنده و باورپذیره.
Doom 3 درسته تفاوت های عمده داره با نسخه های جدیدش و روندش خیلی آهسته تر هست، ولی اگر اینو درک کنیم که بازیساز چنین چیزی رو میخواسته برای باورپذیرتر شدن جهان بازی و غوطه ور کردن گیمر داخل فضای دهشتناک و جهنمیش ، بیشتر و بیشتر ازش لذت میبریم.
این بازی به همراه Half life 2 از نظر من بهترین تم sci fi رو ساختن، حقایق بازی با اینکه ریشه در تخیل و فانتزی داره ولی بسیار بسیار زیبا گره خورده با واقعیت های علمی. یه سری ویدئو دیسک توی بازی هست که نهایت دقت رو توی ساختش انجام دادن و فضای تکنولوژی و تحقیقات UAC رو توی سال 2145 نشون میدن و توی عمق دادن به اتمسفر و حال و هوای بازی خیلی موثر هستن، مثلا یه جایی یکی از این ویدئو دیسک ها داره توی مانیتور مدام ریپلای میشه که نشون دهنده پیشرفت بشریت در تغییر اکوسیستم مریخ و استیبل کردن شرایط اون برای ساکن کردن نسل های بعد اهالی زمین هست، در همین حین افکت زیبایی هم بک گراند محیط بازیه که ترس و نابودی و فاجعه رو نشون میده و به همراه جنازه هایی که افتادن روی زمین تو دهنی محکمی میزنه به جاه طلبی های بشر که با یک اشتباه حالا شده دشنه ای که هر لحطه عمیق تر به قلب تمدن انسان ها فرو میره. این پارادوکس هارو بعد از 17 سال که از عرضه این بازی میگذره وقتی میبینی واقعا ستایش میکنی اون تیم 20 نفره رو که چنین چیزی رو توی اون سال ها ساختن. روند بازی و گرافیک واقعگرایانه ش از دل دووم های کلاسیک یه اثر سینمایی ( با توجه به زمان خودش) درآوردن.
توی نمونه های امروزی من حال و هوای Prey 2017 رو هم شدیدا دوست داشتم، عنوان بینظیری با تم sci fi بود که قشنگ حس بازی های قدیمی رو برام زنده میکرد.
دلم میخواد بعد از doom 3 دوباره Half life 2 و farcry رو هم نصب کنم، هر کدوم از این بازی ها لایق صدها بار تجربه کردن هستن.
 
من عادت دارم هراز چند گاهی عناوین محبوب قدیمیم رو دوباره بازی میکنم. چند شب پیش بعد از سال ها دوباره Doom 3 رو نصب کردم و بازی کردم، البته نسخه اصلی 2004 نه اون آشغال bfg edition رو.
یه چیزایی توی این بازی واقعا شاهکاریه که من هنوزم ندیدم مثلشو، انجین بازی بخدا همین الانم اگر از بافت هاش چشم پوشی کنیم واقعا هنوزم معرکه س. یه چیزی رو داخلش دیدم که هنوزم توی کمتر عنوانی شاهدش هستیم، اونم اینه که شما اگر چندتا زامبی رو توی یه نقطه از بین ببرید جنازه هاشون مثل خیلی از بازی ها توی هم نمیره و قشنگ روی هم تلمبار میشن. من هنوزم به این وضوح و زیبایی توی هیچ عنوانی ندیدم، یا نورپردازی هاش هم همینطور، اصلا یه چیز عجیبی زنده و باورپذیره.
Doom 3 درسته تفاوت های عمده داره با نسخه های جدیدش و روندش خیلی آهسته تر هست، ولی اگر اینو درک کنیم که بازیساز چنین چیزی رو میخواسته برای باورپذیرتر شدن جهان بازی و غوطه ور کردن گیمر داخل فضای دهشتناک و جهنمیش ، بیشتر و بیشتر ازش لذت میبریم.
این بازی به همراه Half life 2 از نظر من بهترین تم sci fi رو ساختن، حقایق بازی با اینکه ریشه در تخیل و فانتزی داره ولی بسیار بسیار زیبا گره خورده با واقعیت های علمی. یه سری ویدئو دیسک توی بازی هست که نهایت دقت رو توی ساختش انجام دادن و فضای تکنولوژی و تحقیقات UAC رو توی سال 2145 نشون میدن و توی عمق دادن به اتمسفر و حال و هوای بازی خیلی موثر هستن، مثلا یه جایی یکی از این ویدئو دیسک ها داره توی مانیتور مدام ریپلای میشه که نشون دهنده پیشرفت بشریت در تغییر اکوسیستم مریخ و استیبل کردن شرایط اون برای ساکن کردن نسل های بعد اهالی زمین هست، در همین حین افکت زیبایی هم بک گراند محیط بازیه که ترس و نابودی و فاجعه رو نشون میده و به همراه جنازه هایی که افتادن روی زمین تو دهنی محکمی میزنه به جاه طلبی های بشر که با یک اشتباه حالا شده دشنه ای که هر لحطه عمیق تر به قلب تمدن انسان ها فرو میره. این پارادوکس هارو بعد از 17 سال که از عرضه این بازی میگذره وقتی میبینی واقعا ستایش میکنی اون تیم 20 نفره رو که چنین چیزی رو توی اون سال ها ساختن. روند بازی و گرافیک واقعگرایانه ش از دل دووم های کلاسیک یه اثر سینمایی ( با توجه به زمان خودش) درآوردن.
توی نمونه های امروزی من حال و هوای Prey 2017 رو هم شدیدا دوست داشتم، عنوان بینظیری با تم sci fi بود که قشنگ حس بازی های قدیمی رو برام زنده میکرد.
دلم میخواد بعد از doom 3 دوباره Half life 2 و farcry رو هم نصب کنم، هر کدوم از این بازی ها لایق صدها بار تجربه کردن هستن.
Soldier of Fortune II بزن . من دیروز نصبش کردم .
من هر دفعه ویندوز عوض میکنم Doom 3 HL2 و WarCraft 3 رو نصب میکنم
مشکلت با BFG Edition بخاطر نور پردازیش بود ؟
 
Soldier of Fortune II بزن . من دیروز نصبش کردم .
من هر دفعه ویندوز عوض میکنم Doom 3 HL2 و WarCraft 3 رو نصب میکنم
مشکلت با BFG Edition بخاطر نور پردازیش بود ؟
Sof2 واقعا‌ قشنگ‌ بود،‌ نمیدونم‌ توی‌ آرشیوم‌ کجا‌ گذاشتمش،‌ باید‌ بگردم‌ پیداش‌ کنم‌ .
هم‌ نورپردازی،‌ هم‌ افکت‌ های‌ صوتی‌ و‌ صداگزاریش،‌ و‌ هم‌ اون‌ همزمانی‌ احمقانه‌ چراغ‌ قوه‌ و‌ اسلحه‌ که‌ نه‌ تنها pace بازی‌ رو‌ نابود‌ کرد‌ متاسفانه‌ بلکه‌ اتمسفر‌ و‌ فضای‌ بازی‌ رو‌ هم‌ از‌ لاین‌ خودش‌ خارج‌ کرد.
 
خب همونطور که گفتم کنار بازی های جدیدی که این مدت بازی کردم دوباره گذری هم زدم به عناوین محبوب سال های دورم و این بار نوبت به half life 2 رسید
بازی ای که نمیدونم واقعا چجوری باید وصفش کرد؟ اصلا چرا قدیمی نمیشه حتی یذره؟
این بار که به فاصبه کمی doom 3 و half life 2 رو بازی کردم تفاوت های جالبی بین انجینشون مشاهده کردم. اول از همه بگم که از نظر من برتری با هیچکدومشون نیست چون در واقعا هردو برنده هستن. برای چیزی که میخواستن ارائه بدن و به بهترین شکل ممکن ارائه دادن. Doom 3 به لحاظ ویژوال و تکنیک های به کار رفته برتری هایی داره و گرافیکش تلاش میکنه که فضای sci fi همراه با خشونت و ترس رو به شکل خیلی سینمایی نمایش بده. در واقع بخوام عامیانه تر بگم گرافیک doom 3 سینمایی تره در نگاه کلی. بعضی مراحلش مثل hell شاید این رو بهتر نشون بده و اینکه تکنیک هایی بکار رفته داخلش که شاید بشه گفت نخستین بار با چنین کیفیتی ساخته شدن. انیمیشن های همراهان و npc ها البته چندان نرم و روون نیست و صورت کرکترها و حرکاتشون خشک هست. ولی دشمنان و علی الخصوص در حین مبارزات بشدت حرکات روونی دارن و هیولاها هنوزم بعد از 17 18 سال به شکل عجیبی باورپذیر هستن. بعضی افکت ها مثل لرزه و حرارت آتش و اون تلمبار شدن زامبی ها روی هم و در کل تکنیک های نورپردازیش هنوزم خارق العادس.
اما half life 2 هم در زبان ساده بخوام بگم به لحاظ واقعیت پذیری و به شدت درخشانه. اگر گرافیک doom 3 سینمایی تر هست گرافیک half life 2 باید بگم واقعی تر و باورپذیرتره. که اینو بخش عظیمیش رو مرهون فیزیک انجین بازی هست. npc ها و حرکت هاشون خیلی نرم و روونه، و چهره و صورتشون خیلی خیلی باورپذیرتره نسبت به doom 3 . حتی حرکت چشم ها و و رطوبت اون ها که باعث براقی سطح چشم میشه رو هم میشه حسش کرد. افکت آب و انفجارها هم واقعا بی نظیره. half life 2 خیلی بیشتر سعی کرده دنیای آخر الزمانی رو با توجه به استراکچرهای شهری و توجه به محیط پیرامون بسازه، از کانال های فاضلاب تا wasteland و دهکده و ساحل و.....
نکته خیلی خیلی جالب در سری half life خصوصا دو نسخه اولش برای من اینه که سازنده ها به شکل خیلی زیبایی جهان های بیگانه رو به تصویر میکشن. نسخه 1 چپتر آخر که xen نام داشت ماهیت یک جهان غریب و نامکشوف رو به قدری زیبا درآورده بود که جذابترین چپتر و خاص ترینش برای من در کل بازی بود. دقیقا در نسخه 2 هم دو چپتر آخر یعنی our benefactors و dark energy همین حال و هوا رو داره. تکنولوژی های بسیار پیشرفته بیگانه همراه با استراکچر عجیب و نامانوس که کاملا متمایز هست با عصر تکنولوژی بشری و اینو به قدری تمیز درآوردن که برای مخاطب باورپذیره این تفاوت. یعنی توی ساخت این مورد خیلی اگزجره نکردن و شرایط خیلی غیر واقعی ای رو به تصویر نکشیدن. نمیدونم چطور باید مفهوم رو برسونم ولی لپ کلام اینه که اون تمایز ساختارهای بیگانه و ماهیت تخیلیشون رو به شکل خیلی جذابی به نصویر درآوردن. البه این در Doom 3 هم به شکل خاصی نمود داشت و با توجه به فضای بازی و داستانش اون مرحله hell به طرز فوق العاده ای باورپذیر بود.
نکته دیگه راجب هاف لایف 2 اینه که بازی واقعا یک لحظه از نفس نمیفته. شاید به جدیت بتونم بگم که بهترین گیم دیزاین حتی تا همین امروز توی یک بازی شوتر اول شخص رو همین بازی داره. هر چپتر یه مدل خاصی از توانمدی بازی در ارائه گیم پلی جدید رو ارائه میده. یک عده با گانپلی بازی مشکل دارن و میگن شاید در حد عنوانی مثل Halo و.... نباشه ولی از نطر من گانپلی بازی دقیقا توی قله قرار داره. گانینگ و سیستم تیراندازیش که دقیقا همینطوره، حتی توی دو نوع سلاح اتوماتیک بازی قشنگ میتونی تفاوت accuracy و دقت تیراندلزی رو حس کنی.
طراحی مراحل واقعا وصف نشدنیه و اوج قله طراحیش از نظر من چپتر nova prospect هست. یعنی اوج زیبایی یک اثر رو در تمام وجوهش میشه دید، از طراحی زندان و اون اتمسفر خفقان آورش بگیر تا جنبه های علمی تخلی بازی و کنترل اون antlion ها که حس کامل یک اثر علمی تخیلی رو تزریق میکنه به گیمر، اون طراحی سطوح مختلف زندان و صداگذاری و درگیری های سنگین بین نیروهای کمباین با پلیر و اون antlion ها و....
و چپترهای anticitizen one و follow freeman رو میشه نقطه اوج بخش شوتر و اکشن بازی دونست. درگیری ها به حدی شدید و عظیم هست که واقعا باید توی درجه های سختی بالا خیلی دقت کرد تا زنده موند. strider ها دشمنان مورد علاقه من هستن :D .
خیلی خیلی میشه راجبش صحبت کرد ولی متنم خیلی طولانی شد.
این بازی واقعا لایق نمره کامل هست و تمام موفقیت هایی که بدست آورده کاملا حقشه. هنوزم FPS ای با این ابعاد از کیفیت در تمام بخش خاش ساخته نشده از نظر من.
دیدن نسخه بعدیه بازی شبیه تحقق یک افسانه و رویا هست برای من
 
تو کنسول ps2 بازی killzone خیلی دوست داشتم
یادش بخیر

Killzone-PS2-Cover.jpg
 
  • Like
Reactions: Little John
واقعا چقدررر این بازی عالی بود، نمیدونم چرا بعضی عناوین زیاد اقبال عمومی بهشون نمیشه، ولی این بازی واقعا بهترین شوتر سال 2010 بود. البته cod bo هم همون سال اومد و همینطور metro 2033 ( و البته halo reach که خب من بازیش نکردم متاسفانه) که هردوتا عالی بودن مخصوصا بلک اوپس که هنوزم به نظرم بهترین کمپین سری کال اف دیوتی هست. ولی این بازی یه اتمسفری داشت که شدیدا منو توی خودش غرق کرد. و به لحاظ گیم پلی و سرعت اکشن و .... هم واقعا نقص نداشت. باید دوباره برم سراغش
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or