مسابقات KI رو هم دیدم. واقعا عالی بودن و به شدت هیجان انگیز:d پیشنهاد میکنم از دستش ندین. تمام مدت گزارشگر ها داشتن نعره میزدن:d یعنی میلیمتری بازی میکردن! خیلی لحظات حساسی توش بود:d
اتقاقا خودم هم CEO رو تازه دیدم و می خواستم بیام یه پست بدم :d کلا خیلی خوب بود مخصوصا مچ آخر که بین 2 برادر (MIT و DJT ) بود.خب از MKX رو هم دیدم. بر خلاف تصورم، از مسابقاتش خوشم اومد:d فکر نمیکردم اینقدر سریع شده باشه و کمبو محور. از کمبو محور شدن بازی به این صورت راضی هستم.
فقط خیلی با دقت مسابقات رو نگاه کردم و چند تا سوال برام پیش اومد. @NaRiiMaN بیا ببینم بگو اینا چی چی هستن:d:
1- چرا Tanya اینقدر OP هست؟ 3-4 نفر فقط اینو برمیداشتن و بقیه به زور باهاش رقابت میکردن.
2- این جریان کنسل کردن کمبو چیه؟ تا اونجایی که دقت کردم، از Meter استفاده نمیکرد.
3- Sub Zero نرف شده؟ من شنیدم ساب زیرو خیلی داغون بوده از همون اول. حالا این اد بون برای چی نرفش کرده جزء مجهولات زندگیه!:d
4- Kung Lao هم چرا اینقدر OP هست؟ بعد از اون گندکاری MK9 فکر میکردم نرفش میکنن و درستش میکنن ولی بدتر هم شده! سرعتش فرا طبیعیه!:d
1- با تمامی این اوصاف من از Tanya به شدت خوشم اومد:d فکر نمیکردم اینقدر خوب از آب در بیاد. تلپورت هاش واقعا گیج کننده هستن:dاتقاقا خودم هم CEO رو تازه دیدم و می خواستم بیام یه پست بدم :d کلا خیلی خوب بود مخصوصا مچ آخر که بین 2 برادر (MIT و DJT ) بود.
1- کلا عملکرد NRS توی DLC ها به این صورت که شخصیت مورد نظر یا فوق العاده مضخرف و بدرد نخوره، مثل Jason یا Lobo، یا به شدت Top Tier و گولاخه :d مثل Zod ، Batgirl یا همین Tanya. حد وسطی وجود نداره بیشتر وقتا هم همین مورد دومه. Tanya تنها کرکتریه که دیدم از هر 3 تا Variationـش تو تورنمنت ها استفاده میشه. مخصوصا Kobu Jutsu :d بعد از CEO چند بار نرفش کردن ولی هنوز هم خیلی خوبه الان هم توی Tier List بازی جز 5 تای اوله.
2- این کنسل ها رو چون هنوز بازی نکردم در جریانش نیستم. :d ولی فکر کنم کنسل ها با Dash یا Command انجام میشن و اصلا ربطی به Meter ندارن. Meter فقط برای Extend کردن کمبو یا Breaker زدن استفاده میشه. :d ولی بازم مطمئن نیستم.
3- از این Nerf ها و Buff ها زیاده :d همین اسکورپیون هم اگه اشتباه نکنم چند هفته قبل از CEO نرف شد. :d ساب زیرو رو تا اوجایی که تو فروم ها دیدم ازش خیلی راضین، مخصوصا Grandmaster (اونی که از کلون استفاده میکنه) که زیادی خوبه و توی تورنمنت ها هم از همون اسفاده می کنن. احتمالا همون رو یه مقدار نرف کردن. :d
4- Kung Lao تو این نسخه خیلی بهتر شده. درسته که خیلی سریعه و واقعا Pressure وارد می کنه به حریف، ولی حرکات خوبش بین Variation هاش تقسیم شده و مثل MK9 نیست که همه چیو با هم داشته باشه.
در کل چیزی که من دیدم اینه MKX نسبت به MK9، فایتینگ خیلی بهتر و بالانس تریه.
^ یه لینک از مسابقات MKX میدی ؟
من خودم فقط با Sub Zero (کایرومنسر ) بازی می کنم ولی به نظرم کاراکتر نسبتا ضعیفیه , خیلی حرکاتش کنده کمبو هاش هم اون پیوستگی لازم رو نداره منظورم اینه که حریف خیلی سریع میتونه کمبوت روبشکونه حالا نمی دونم من بازی بارم نیست یا واقعا اینجوریه
من توی همون MK4 هم از Tanya خوشم میومد. اونجا هم Top Tier بود. تلپورت هاش تو MKX خیلی خوبه چون میتونه توی هر جهتی که می خواد تلپورت کنه. توی همین CEO هم چندتا Mirror Match ازش بود که 2 نفر همزمان تلپورت می کردن آدم گیج می شد. خود گزارشگره هم می گفت. :d1- با تمامی این اوصاف من از Tanya به شدت خوشم اومد:d فکر نمیکردم اینقدر خوب از آب در بیاد. تلپورت هاش واقعا گیج کننده هستن:d
2- دقت کردی 2 حالت کنسل مانند داشت؟ یه دونه برای Tanyaبود که من خیلی روش دقت کردم و ظاهرا فقط 2 بار قابل استفاده بود. همینی که وسط کمبو وقتی حریفش بلاک میکرد، یه حالت مینشست روی زمین و از زیر دستاش آتش بیرون میومد. این از Meter استفاده نمیکرد. ولی اونی که Shinnok و Kung Lao میزدن از Meter استفاده میکرد و یه فرصت کوچک بهش میداد که دوباره حمله کنه. همونی که طرف تمام Meter هاشو سرش هدر میداد و حریفش بلاکشون میکرد:d
3- میدونم نرف و باف زیاده ولی این ساب زیرو رسما له شده:d یکی از رفیقام که MK فن هست (که بالاخره یه روزی مجبورش میکنم اینجا اکانت بسازه:d) و مینش ساب زیرو هست، میگه واقعا داغونش کردن و Variation هایی که داره اصلا به درد نمیخورن (در مقابل بقیه شخصیت ها)
4- این Kung Lao واقعا رو اعصابه. به شدت OP هست. توی همین مسابقات فقط فشار روی حریفش بود. اصلا فرصتی برای کار دیگه ای پیش نمیومد. یعنی اینقدری که من از این Kung Lao متنفرم،از خود MK متنفر نیستم:dمن از MK متنفر نیستم. من از این اد بون متنفرم در واقع:d
آره بازی خیلی بهتر از MK 9 هست. اما چندتا چیزش واقعا اذیت کننده هست:
یکی اینکه به نظر میاد Combo Scale نداره و یا اگر داره، به شدت کمرنگه. با یه کمبو ساده، قشنگ نصف جون طرف کم میشه (تازه این کمبوهایی که میزدن، بدون X-Ray بود:d). در حالیکه توی باقی فایتینگ ها، اجازه وارد کردن همچین دمیجی بهت داده نمیشه و خود بازی به یه نحوی جلوتو میگیره. یعنی اگر کمبو رو از یه حدی بیشتر کش بدی، Combo Scale میشه و عملا داری بیخودی زور میزنی و Meter میسوزونی:d این مورد توی MK9 به نظرم بهتر رعایت شده بود.
استفاده از محیط رو اصلا دوست ندارم و به نظرم کلا نباید توی بازی میبود. عملا امکان وارد کردن فشار روی حریف رو میگیره توی گوشه استیج ها.
به نظرم هنوز بالانس کامل بین شخصیت ها رعایت نشده. توی همین مسابقات هم Tanya قشنگ نشون دهنده این موضوع بود. Kung Lao هم که حرفی توش نیست. اصلا وقتی از یه شخصیت بیش از حد استفاده میشه، یعنی OP هست. بقیه شخصیت ها مثل Cassie, D'Vorah, Johny و Scorpion و Reptile در یه سطح به نظر میرسیدن.
متوجه شدم چی میگی.:d اتفاقا بازی Combo Scale هم داره (تا قبل از این که بگی نمی دونستم اسمش چیه :d) یه کمبو از Kung Lao دیدم 19 تا ضربه به حریف زد، شد حدود 40 % بعدش X-ray رو بهش Chain کرد در مجموع شد 49% یعنی X-Ray حدود 10% از جون رو کم کرده در صورتی که در حالت عادی X-Ray نزدیک 30% به تنهایی کم می کنه.در مورد کمبو هم نگرفتی من چی گفتم. ببین دمیج ضربه اول کمبو با دمیج همون ضربه وسط یه کمبو کاملا با هم فرق میکنن چون Combo Scale میشه. از دمیجش کاسته میشه. فایتینگ ها این ویژگی رو میذارن که نتونی تا هر وقت دلت خواست دمیج های خرکی به حریف وارد کنی. اینجوری فلسفه بازی میره زیر سوال. اینجا مجبور میشی برای ادامه دادن کار، Combo Reset کنی که یا میگیره و یا حریف مقابله میکنه باهات. این مورد رو واقعا دیدی توی MKX؟:d فقط 2بار شنیدم گزارش گر گفت که رفت برای Reset. باقی موارد طرف حاضر بود هر 3تا Meter رو استفاده کنه تا Cheap دمیج وارد کنه (کونگ لائو). منظورم اینه که کمبو هایی که میزد دمیج هایی یکسانی داشتن و اصلا کم نمیشدن. تازه اینا بدون استفاده از Enhanced هم بعضا اینجور کمبو میزدن. وای به حال اینکه Meter پر باشه و 3 بار استفاده کنن. رسما با یه کمبو بازی تموم میشه:d توی SF برای اجرای کمبوهای بزرگ نیاز به Meter داری که بتونی کنسل کنی یا Ex بزنی. بدون اون ضرباتت فقط شامل Normal Move ها میشن که اونا ذاتا Combo Scale هستن:d این مورد وقتی خوب از آب در میاد که Breaker نیازی به 2تا Meter Bar نداشته باشه. باید جوری Breaker رو میگذاشتن که سر بعی از فریم ها یا حرکات، قابلیت Break کردن وجود داشته باشه و اگه حریفت از دستشون بده، ادامه کمبو رو راحت میخوره (دقیقا ویژگی جالبی که KI داره). اون موقع همچین کمبویی معقول به نظر میاد و نیازی هم به Scale نداره.
این کمرنگ بودن Combo Scale توی TTT 2 هم بود. به خاطر همین علی رغم اینکه بازی خوبی بود، من با این ویژگی که داشت حال نکردم.
نمیدونم منظورمو گرفتی یا نه:d
مورد بعدی هم که یادم رفت بگم، Cheap Win ها بود:d رسما نصف مسابقات رو با بردهای Cheap تموم میکردن. اصولا فقط Special Move ها روی بلاک یه میزان خیلی کمی از جون طرف رو کم میکنن ولی اینجا با این کمبوهای خرکی و نبود Scale و ... خوشگل روی بلاک هم یک پنجم جون طرف کم میشد. یه بار دیگه مسابقات رو ببین و خوب روی این موضوعات و این موضوع دقت کن و ببین چقدر مسخره و Cheap میبازن.
حالا منتظر EVO میمونیم تا ببینیم اونجا Match Up ها چجورین:d اگه کونگ لائو زیاد یافت شد، حق با منه:d تانیا رو که مطمئنم یه ملتی برش میدارن:d
مگه خــُــم رنگرزیه؟لااقل گرافیک رو مثل GG Xrd کنین باو