گزارش طراح سابق راکستار: بازی‌های اوپن‌وورلد نباید بازیکنان را با گزینه‌های زیاد فلج کنند

  • Thread starter Thread starter Farh@d
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال
1000011963.jpg

کامرون ویلیامز، طراح سابق GTA 6 و Red Dead Online، در GDC درباره مشکل «خستگی از بازی‌های اوپن‌وورلد» صحبت کرد. او گفت که بسیاری از بازیکنان به دلیل مسافت‌های طولانی، نیاز به زمان زیاد و تأثیر بازی‌های رایگان و لایو سرویس، علاقه‌ای به گشت‌وگذار ندارند.
وی به «اضطراب اکتشاف» اشاره کرد، جایی که بازیکنان با دیدن یک علامت روی نقشه می‌دانند چیزی آنجاست، اما نمی‌دانند آیا ارزش رفتن دارد. همچنین «فلج انتخاب» زمانی رخ می‌دهد که تعداد گزینه‌های پیش‌روی بازیکن بیش از حد زیاد باشد.
یکی از چالش‌های دیگر، هدایت بازیکنان در محیط است. حتی هدایت آن‌ها به یک نقطه خاص با نشانه‌های بصری می‌تواند سخت باشد. ویلیامز پیشنهاد کرد که بازی‌سازان باید فعالیت‌های جانبی را به مسیر اصلی متصل کنند، مانند معرفی ماهیگیری در Red Dead Redemption 2 که آن را به شکلی لذت‌بخش ارائه می‌کند.
او همچنین درباره «بازیکنان بی‌تفاوت» صحبت کرد که فقط مسیر اصلی را دنبال می‌کنند و گفت که برای جذب آن‌ها، محتوای جانبی باید مستقیماً در مسیرشان قرار بگیرد. در نهایت، نویسنده مقاله اعتراف کرد که خودش هم از دیدن علامت‌های دوردست روی نقشه ناامید می‌شود و گاهی انگیزه‌ای برای جستجو ندارد.​
 
به نظرم اگه اتفاقات درون بازی و طی مسافت پویا و تازگی داشته باشه ، بازی اوپن ورد خیلی جذابتره
مشکل اینه که شاید امثال بازی های چون WD / FARCRY / AC و...... چون اون پویایی و اتفاقات رندوم و غیر قابل پیش بینیو نداره جذابیت نداره
وگرنه بازی های مثل سایبرپانک ، فالووت و عناوین راکستار جذابیتش به همینه
 
نه بنظرم. بازی اگر بگیرتت، تو برو محتوای جانبی بزار سر قله قاف، پلیر با کله میره دنبالش. الدن رینگ رسما 80 درصد بازی جدای خط اصلی هست اونم خیلی جدا، بازی هم مختصر یه اشاره ای میکنه و رد میشه و پلیر ممکنه خیلی محیطا و داستانها رو از دست بده ولی جادوش اینجاست که خود پلیر با جان و دل میره نقشه رو زیرو رو میزنه با اینکه میدونه در این راه به چند قسمت غیر مساوی تقسیم میشه. اتفاقا من تو رد دد 2 با اینکه خیلی دوستش دارم ولی وقتی میخواستم مسافت طولانی تو نقشه رو سوار اسب برم وسط راه نیمه هشیار میشدم، مخصوصا بعدازظهرها که کلا گردنم کج میشد و چرت میزدم، چقدرم مچسبید با صدای امبینت محیط کنار آتیش و ترق ترق هیزم :D
دث استرندیگ که اصلا اوج شاهکاره، من و سم با هم خوابمون میبره وسط مسیر :D
یه هم خدمتی داشتم راننده اتوبوس بود پایه یک داشت خط تهران سمنان، میگفت شبها من از مامازند که رد میشم تا خود سمنان دیگه مسیرو یادم نمیاد که چیکار کردم. حکایت ما بود تو رد دد 2 و دث استرندیگ.
 
طرف صحبتش جهان بازهای یوبیسافتیه.
کاملا مشخصه.

اینکه صفحه نقشه رو پر کنی از آیکون و فچ کوئست و... که هیچ جذابیتی تو تموم کردن اونها وجود نداره و بعد از مدتی واقعا خسته کننده میشه.

به نظر منم وقتی استودیوها نمیتونن در حد راکستار جهان باز واقعی رو بسازن بهتره که مثل یه بازی شبیه به Avowed مپهای به اصطلاح Open Ended رو با دست طراحی کنن که بتونن با اکسپلوریشن و کوئستهای فرعی و اصلیِ هدف دار بازی رو همچنان سرپا نگه دارن.
پلیرها هم مناطق رو تموم کنن و باس مرحله رو در انتها بندازن و بعد برن مرحله بعد و دوباره همون فرمول.

واقعا جهان باز کار هر استودیویی نیست که مثل الان تبش افتاده و هر استودیوی سطح پایینی داره به اصطلاح جهان باز میسازه.
همین رفتار اشتباه باعث شده که پلیرها از جهان باز زده بشن و خواستار یه بازی خطی تر بشن.

البته بازیهایی که امسال دارن میان چندتاییشون این فرمول رو بهش رسیدن و مسیر خودشون رو با جهان بازهای یوبیسافتی که بعد مدتی خسته کننده و طاقت فرسا میشن رو جدا کردن.
امیدوارم خود یوبی هم که سلطان این ناهنجاریه به این فرمول تن بده و بیخیال روال فعلیش بشه.

قبلش امیدوارم که خود کمپانی همچنان سرپا بمونه و روی عناوین گستردش همچنان سرمایه گذاری کنه که اگه نباشه واقعا جاش خالی میشه.
 
کاش دوستان با اینکه جریان عکس پست اول تاپیک کدوم بازیه/قابل دونستن بازی با متای +90 تو همین سبک، آشناییت داشتن و نسخه اینکه هیچ کس جز فلان شرکت نباید اپن ورلد بسازه صادر نمیکردند.
 
  • Like
Reactions: jetalpha
نه بنظرم. بازی اگر بگیرتت، تو برو محتوای جانبی بزار سر قله قاف، پلیر با کله میره دنبالش. الدن رینگ رسما 80 درصد بازی جدای خط اصلی هست اونم خیلی جدا، بازی هم مختصر یه اشاره ای میکنه و رد میشه و پلیر ممکنه خیلی محیطا و داستانها رو از دست بده ولی جادوش اینجاست که خود پلیر با جان و دل میره نقشه رو زیرو رو میزنه با اینکه میدونه در این راه به چند قسمت غیر مساوی تقسیم میشه. اتفاقا من تو رد دد 2 با اینکه خیلی دوستش دارم ولی وقتی میخواستم مسافت طولانی تو نقشه رو سوار اسب برم وسط راه نیمه هشیار میشدم، مخصوصا بعدازظهرها که کلا گردنم کج میشد و چرت میزدم، چقدرم مچسبید با صدای امبینت محیط کنار آتیش و ترق ترق هیزم :D
دث استرندیگ که اصلا اوج شاهکاره، من و سم با هم خوابمون میبره وسط مسیر :D
یه هم خدمتی داشتم راننده اتوبوس بود پایه یک داشت خط تهران سمنان، میگفت شبها من از مامازند که رد میشم تا خود سمنان دیگه مسیرو یادم نمیاد که چیکار کردم. حکایت ما بود تو رد دد 2 و دث استرندیگ.
فکر میکردم فقط من تو مسیرهای DEATH STRANDING خوابم میبرد
یهو دسته از دستم میوفتاد زمین تمام بارهامونم ول میشد ته دره و رودخونه دوباره باید اینا میرفتیم جمع میکردیم و به مسیر ادامه میدادم :D . البته معمولا بخش ناخودآگاه ذهنی من که ویدیوگیم درگیرشه شبها فعال تره و اکثرا شبها بازی میکنم
 
  • Smile
Reactions: jetalpha
یک زمانی اپن ورد میساختن با کله میرفتیم توی نقشه و همین اپن ورد بودن برامون لذت داشت.

اما الان دیگه اپن ورد بودن فقط یه المان بازیه نتونی درست ازش استفاده کنی مثل قضیه همون گاو نه من شیر میشیی...یعنی هرچی زحمت کشیدی که نقشه به اون بزرگی خلق کنی با یه اشتباه به باد میدی هیچ کس تشکر که نمیکنه تازه تف و لعنت هم نثارت میکنه.

شما همین بازی Watchdogs Legion رو ببینید...این همه شهر به این زیبایی رو ساختن کافی بود یوبیسافت بجای این مزخرفات آینده و هکو... اون رو یه بازی گنگستری به سبک فیلمهای گای ریچی میساخت با یه داستان و شخصیت پردازی قوی...باور کنید شخصیت پردازی و داستان بقدری مهمه که میتونه لول دیزاین داغون رو هم پوشش بده.


دقیقا الان همه چیز برعکس شده یعنی دلم لک زده برای یه بازی خطی توی محیط محدود اما با داستان و گیم پلی و گرافیک و... عالی مثل مکس پین.
 
فکر میکردم فقط من تو مسیرهای DEATH STRANDING خوابم میبرد
یهو دسته از دستم میوفتاد زمین تمام بارهامونم ول میشد ته دره و رودخونه دوباره باید اینا میرفتیم جمع میکردیم و به مسیر ادامه میدادم :D . البته معمولا بخش ناخودآگاه ذهنی من که ویدیوگیم درگیرشه شبها فعال تره و اکثرا شبها بازی میکنم
دث استرندیگ برای من ۴۵ ساعت طول کشید اما طبق آماری که آخر بازی نشون میده من حدود ۱۲ ساعت اون رو خواب بودم.
 
بازی باید rewarding باشه . اون گوشه مپ که میخوای بری یه آیتم خفن ، زیبا و کارآمد باشه و اگه یک نفر باشه که داستان قشنگی هم برای تعریف کردن داشته باشه چه بهتر . ولی متأسفانه اینطور نیست ، اون گوشه مپ اصغر وایساده که بگه کیفش رو کنار رودخونه گم کرده بریم بیاریمش ، میریم میاریم و اصغر بهمون کمی چوب و سنگ و یه سلاح grey یا خیلی دست و دلباز باشه یه لباس کهنه میده که بدی گدا تنش نمیکنه .
و من واقعا موندم چرا . یعنی خود سازنده نمیفهمه ؟
پ.ن آخرین بازی که گشت و گذار توش rewarding بود و بازی کردم الدن رینگه .
و خفن ترین بازی که میتونم اسم ببرم که open world نبود ولی یک دونه آیتم ، آپگرید ، تیر و تفنگ اضافی و زاقارت نداشت و همه شون از دم تو بازی استفاده میشدن Bioshock 1 بود .
 
بازی باید rewarding باشه . اون گوشه مپ که میخوای بری یه آیتم خفن ، زیبا و کارآمد باشه و اگه یک نفر باشه که داستان قشنگی هم برای تعریف کردن داشته باشه چه بهتر . ولی متأسفانه اینطور نیست ، اون گوشه مپ اصغر وایساده که بگه کیفش رو کنار رودخونه گم کرده بریم بیاریمش ، میریم میاریم و اصغر بهمون کمی چوب و سنگ و یه سلاح grey یا خیلی دست و دلباز باشه یه لباس کهنه میده که بدی گدا تنش نمیکنه .
و من واقعا موندم چرا . یعنی خود سازنده نمیفهمه ؟
پ.ن آخرین بازی که گشت و گذار توش rewarding بود و بازی کردم الدن رینگه .
و خفن ترین بازی که میتونم اسم ببرم که open world نبود ولی یک دونه آیتم ، آپگرید ، تیر و تفنگ اضافی و زاقارت نداشت و همه شون از دم تو بازی استفاده میشدن Bioshock 1 بود .
در مورد گشت و گذار و راضی کننده بودنش این اواخر Avowed و Atomfall هم خیلی خوب بودن و خب الدن رینگ که عالی بود همچنین دوتا جیگر نینتندو (زلداهای BOTW و TOTK ).
مطمئنا این مورد الان ترند شده.
چون میبینم بازیهای زیادی این اواخر دارن درست پیادش میکنن.
تیم کوجیما باید احمق باشن که تو این نسخه گشت و گذار رو جذاب طراحی نکرده باشن که فکر میکنم اینطور نباشه و حتما کیفیت کارشون از استودیوهای AAساز بالاتره.

خلاصه هرچی نباشه این نسخه قراره که بیشتر ضعفهای شماره قبل رو پوشش بده.
ببینیم چی کار میکنن.
 
تیم کوجیما باید احمق باشن که تو این نسخه گشت و گذار رو جذاب طراحی نکرده باشن که فکر میکنم اینطور نباشه و حتما کیفیت کارشون از استودیوهای AAساز بالاتره.
نمی‌دونم کوجیما چی داره یا چیکار می‌کنه که این چنین بازی هاش منو جذب خودش می‌کنه. هرچند که من از گنگ نویسی های کوجیما و روایت داستانی عجیب و غریبش زیاد خوشم نمیاد اما محیطی که می سازه درگیر کننده است برای من. شاید به خاطر اون حس تنهایی در طبیعت خشن باشه که منو جذب خودش می‌کنه.

خلاصه که صبر کردن برای این بازی سخته. میخواستم به خاطر این بازی پلی استیشن ۵ بخرم اما با به دست گرفتن IP توسط کوجیما، صبر رو پیشه می‌کنیم 🙂↔️
 
  • Like
Reactions: Dante _Sparda

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or