فکر نمیکنم نشدنی باشه:
به جز ویچر 3 که نسبت به شماره قبلش تغییرات ساختاری داشته —که البته من ساختار شماره دوم رو بیشتر میپسندم— بقیه مثالها دقیقا همون ساختار نسخههای قبلی خودشون رو حفظ کردن. اعتقاد دارم که تفاوت زمان پلیتایم بین هر کدوم از مثالها (حتی ویچر) و نسخههای قبلیشون به خاطر فیلرهاست و تعمدی بوده. از نظر من این بازیها میتونن با حذف فیلرها، علاوه بر رسوندن پلیتایم بازیها به یه اندازه مطلوبتر (در حد نسخههای قبلیشون)، وقت و سرمایه صرفهجوییشده از این طریق رو در جهت بهبود کیفیت بخشهای باقیمونده مصرف کنن؛ به عنوان مثال به نظرم اگه سازندگان بالدرزگیت 3 فیلرها رو حذف میکردن و به جاش به بهبود کیفیت اکت 2 و3 میپرداختن تا بتونه از نظر کیفی با اکت 1 بازی برابر باشه، حداقل برای من، تجربه لذتبخشتری میشد.
من کاملا منظورت رو متوجه میشم که چرا میگی پلی تایم یه بازی اگه پایینتر باشه واز لحاظ کیفی بهش پر و بال بدن خیلی بیشتر استقبال میکنی ، منم همین رو میگم.
اصلا کیه که با این مخالف باشه؟
ولی بعضی از بازیها رو نمیشه.
مثال پلی تایم از بالدرزگیتهای قدیمی آوردی که انصافا قابل قیاس با حجم محتوای BG3 نیستن.
از همون اکت اول BG3 که به عنوان استاندارد کیفی اسم میبری اگه بخوای از کل محتواش لذت ببری خب خودش به تنهایی بالای 35-30 ساعت محتواست که هم شامل بخشهای کیفیه و هم فیلر!
اکتهای بعدی هم اگه میخواستن همین کیفیت همراه با فیلر رو حفظ کنن و پلیر میخواست کل محتوا رو تجربه کنه باز بالای 100 ساعت پلی تایم میشد.
با اینحال واقعا BG3 اونقدری پلی تایم بالا نمیخواد.
همونطور که خودت پلی تایمش رو گذاشتی خیلی از بچه ها چیزی بین 50 تا 70 ساعت پلی تایم تمومش کردن ، حداقل برای یک پلی ترو و باهاش خداحافظی کردن.
که به نظرم انصافا پلی تایم خیلی خوب و استانداردیه که هم درش بشه با شخصیتها زندگی کرد و هم دنیای باز رو.
که خب برای تجربه کل بازی حتما پلی تروهای بیشتری لازمه.
یا ویچر 3 در مقابل نسخه های قبلی ، کجا نسخه اول و دوم تونستن اون دنیاسازی ، شخصیتها ، کیفیت کوئست های فرعی و اصلی نسخه سوم رو داشته باشن؟
همه اینها در صورتی محقق شد که با یک پلی تایم بالا تونستن اون حجم از محتوا و داستان رو طوری در دسترس پلیر بزارن که بتونه با اون دنیا خو بگیره و همراه با گرالت اونها رو زندگی کنه.
اگه الان گرالت/ویچر و دنیاش برامون (اکثر پلیرها) جذابیت داره همش به لطف همین نسخه سومه.
آره ویچرها و بالدرزگیتهای قبلی هم بازیهای خیلی خوبی بودن ولی در مقابل ویچر 3 یا BG3 خیلی بازیهای جمع و جورتری بودن.
ولی یادمون نره که BG ها و ویچر 1 یا 2 هم خودشون فیلر داشتن که اون پلی تایم هارو ارائه میدادن.
چرا این رو فراموش میکنیم؟
خب طبیعیه که حجم محتوای داستانیِ با کیفیت که تو یه بازی بالا میره مستقیما حجم فیلر هم میره بالا ، این ارتباط مستقیم داره.
کلا منظورم اینه که همه بازیها رو نمیشه با یک ترازو سنجید و کلی حکم صادر کرد که پلی تایم رو باید کم بشه.
تو پست قبلی از سریال مثال آوردم و الان از یه کتابی مثل گیم آوترونز.
نمیشه گفت مارتین میتونست با خلاصه کردن داستان و حذف فیلر و... یکی دوتا کتاب از این مجموعه کم کنه یا حداقل تعداد صفحات اون کتابها رو کم کنه؟
چرا قطعا میشه.
ولی میشد تضمین کرد که با نپرداختن به همون حاشیه ها باز هم میتونست موفقیت فعلی رو بسازه؟
حتما میشه در موردش بحث کرد.
به نظرم نیمشه اینطور نگاه کرد.
بهترین فیلمها / داستانها و بازیها برای تعریف کردن باز هم نیاز به فیلر دارن.
به نظرم سوال درست تر اینه که بگیم حجم فیلری که تو اون اثر استفاده شده آیا به تجربه کلی بازی لطمه زده یا نه؟
که خب حتما عنوان به عنوان متفاوته و میشه در مورد این بحث کرد.